Наказанията в училище

  • 23 942
  • 274
# 90
Дали обсъжданото наказание не е било предшествано от обяснения и говорене не става ясно, не става ясно и колко пъти е прилагано, така че не би могло да разсъждаваме в тази посока.
Обяснението и предупреждението не са наказания.
Има огромна разлика, когато се говори с дете индивидуално и когато става дума за група /маса/. Родителите нищо не могат да направят, когато децата са в училище. Нещата не опират до възпитание. И най-възпитаното и добро дете влиза във  водовъртежа на групата и поддава на общата еуфория. Ако в такава ситуация бъде наказано едно, по коментирания начин, би било унижение.
Наистина не разбирам защо толкова се драматизира едно съвсем нормално наказание.
 
Виж целия пост
# 91
Вероятно защото не всички родители смятат това наказание за нормално или защото не всички родители смятат, че децата им трябва да бъдат наказвани.
Виж целия пост
# 92
Много ясно, че ще си защитавам позицията! Щом съм я възприела, сещаш се, че за мен тя е правилната.  Peace
Няма как да очакваш да подкрепя йогата! Crazy
Оф, Пипилота, не теб точно имах предвид, ама нищо. Дето едно време казваше един образ: "Кажи си приказката, Бероне!"
Хубаво е да се търсят алтернативи на закостенялото възпитание и странно необновените педагогически подходи. Това е всичко. Ако някой има други алтернативи за работата с децата в училище, ще се радвам да ги сподели. Е, разбира се, ще има хора, които веднага ще ги наплюят, но аз лично ще бъда благодарна да ги прочета.  bouquet
Виж целия пост
# 93
Предполагам, че не обсъждаме пърия или втория път на провинението, все пак учебната година е вече преполовена.

Давай нататък, какво се случва след десетия или  след двадесетия път?



10-20 ли е, не останах с такова впечатление? Дори и да е така, няма оправдание да унижаваш децата по този начин.

Съгласен съм, че говоренето, обясняването и предупреждаването не са наказания. Просто не смятам, че в училището трябва да има казармени порядки, просто защото така е по-лесно. Семплите решения - ще наказваме както ни скефне или няма да правим нищо - са неуместни в институция като училището. Ако някои хора толкова държат на дисциплинарния подход, що не се запишат в армията примерно?
Виж целия пост
# 94
Дали обсъжданото наказание не е било предшествано от обяснения и говорене не става ясно, не става ясно и колко пъти е прилагано, така че не би могло да разсъждаваме в тази посока.
Обяснението и предупреждението не са наказания.
Има огромна разлика, когато се говори с дете индивидуално и когато става дума за група /маса/. Родителите нищо не могат да направят, когато децата са в училище. Нещата не опират до възпитание. И най-възпитаното и добро дете влиза във  водовъртежа на групата и поддава на общата еуфория. Ако в такава ситуация бъде наказано едно, по коментирания начин, би било унижение.
Наистина не разбирам защо толкова се драматизира едно съвсем нормално наказание.
 

Оха, убийствена логика - давай да наказваме всички наред щото ако наказваме само виновните вече е унизително. Принципът на колективната отговорност може би все още се прилага ревностно в Северна Корея, но тук нямаме тоталитарен режим от 20 г. и не е зле да се посъбудим за този факт.
Родителите могат и трябва да правят нещо в такива ситуации когато приберат детето у дома. Имат поне около 3-4 часа за целта.
Виж целия пост
# 95

Родителите могат и трябва да правят нещо в такива ситуации когато приберат детето у дома. Имат поне около 3-4 часа за целта.

Какво да правят? Какво е това НЕЩО? Те и учителите трябва да опазят децата живи и здрави и да ги научат да четат, пишат и т.н. и точно затова правят НЕЩО, което толкова много ви възмущава. Но ако детето ти падне и се разбие главата тогава ще пеете, че НИЩО не са направили.

 
Виж целия пост
# 96
Аз не смятам, че на децата трябва да е позволено всичко, само защото са на седем.

Едно дете на седем му се тича и няма нищо по нормално от това.
Въпросът е къде.
Разрешавате ли на децата си на седем да тичат по улицата, между колите, само защото са на седем и им се тича.
Какво ще направите, ако всеки път, когато излезне навън то тича по улицата.
Ще му направите забележка един път, ще му говорите един път, два пъти...., и ако то продължава да тича пак там, на йога ли ще го водите или ще го накажете, че и ошамарите най-накрая?

ПП. Унизително е да наказваш някой, ако не е виновен.
Да накажеш виновен е справедливо и възпитателно и за него и за останалите.



Виж целия пост
# 97
ПП. Унизително е да наказваш някой, ако не е виновен.
Да накажеш виновен е справедливо и възпитателно и за него и за останалите.

Именно, но явно неясно съм написала в предния пост. Когато всички са тичали и бъде наказан само един /едва ли може да се посочи инициатор в такава ситуация/ .
Виж целия пост
# 98
Аз не смятам, че на децата трябва да е позволено всичко, само защото са на седем.

Едно дете на седем му се тича и няма нищо по нормално от това.
Въпросът е къде.
Разрешавате ли на децата си на седем да тичат по улицата, между колите, само защото са на седем и им се тича.
Какво ще направите, ако всеки път, когато излезне навън то тича по улицата.
Ще му направите забележка един път, ще му говорите един път, два пъти...., и ако то продължава да тича пак там, на йога ли ще го водите или ще го накажете, че и ошамарите най-накрая?

ПП. Унизително е да наказваш някой, ако не е виновен.


Да накажеш виновен е справедливо и възпитателно и за него и за останалите.



Ето пак генерализации. Кой и къде казва, че трябва да му е позволено всичко? Четете ли изобщо какво се пише или е по-забавно да си се дърляме?
Синчето  поне засега няма вариант да се мотае по/около улицата само. Няма как да стане. Тръгнем ли да пресичаме, дава си сам ръката и кротко преминаваме заедно, а на тротоара вече ако ще да прави челна стойка.  Не че се е залетял да го прави
Виж целия пост
# 99
Именно, но явно неясно съм написала в предния пост. Когато всички са тичали и бъде наказан само един /едва ли може да се посочи инициатор в такава ситуация/ .

Така е, наказанието е наказание и има възпитателен ефект само тогава, когато е справедливо и безкомпромисно. Т.е. важи за всички и се прилага всеки път. Защо е наказан един, а не друг не знаем. Може само един да е "изловен" в конкретния момент.
Виж целия пост
# 100
Простете, ако "генерализирам", но тичането в класната стая ми се струва като кулминацията в провиненията на първолаците. Поне се надявам да е така.
Или има и по-опасни и застрашаващи и останалите деца действия на седемгодишни?
Виж целия пост
# 101
Простете, ако "генерализирам", но тичането в класната стая ми се струва като кулминацията в провиненията на първолаците. Поне се надявам да е така.
Или има и по-опасни и застрашаващи и останалите деца действия на седемгодишни?

Има, има - разбиват си носовете, по-ячките прилагат на дребосъците похвати от кеча, удрят се с линии, замерват се с пергели... Да продължавам ли? Но ако след тичането са взети строги мерки, по правило не се стига до това. Хлапетата непрекъснато пробват до къде е границата на разрешеното и усетят ли разхлабване smile3508
Виж целия пост
# 102
Простете, ако "генерализирам", но тичането в класната стая ми се струва като кулминацията в провиненията на първолаците. Поне се надявам да е така.
Или има и по-опасни и застрашаващи и останалите деца действия на седемгодишни?

Има, има - разбиват си носовете, по-ячките прилагат на дребосъците похвати от кеча, удрят се с линии, замерват се с пергели... Да продължавам ли? Но ако след тичането са взети строги мерки, по правило не се стига до това. Хлапетата непрекъснато пробват до къде е границата на разрешеното и усетят ли разхлабване smile3508

Забрави дърпането на косите на момичетата  Mr. Green и лепенето на дъвка по неподозиращо другарче.
Строги мерки, дрън-дрън. Ако го няма учителя в стаята, си се тича и сбивания стават и кво ли още не.
Виж целия пост
# 103
Има, има - разбиват си носовете, по-ячките прилагат на дребосъците похвати от кеча, удрят се с линии, замерват се с пергели...

 О, аз мога да продължа! Надраскваш с флумастер домашното на "приятел", скриваш обувките , докато някой се мотае още по гуменки, плъзгаш се по стълбите по корем / надолу /, бършиш си носа с ръка и размазваш по чина на съседа, хвърляш някоя по-ценна вещ в тоалетната чиния... Искате ли още?
Виж целия пост
# 104


Аз съм опитала и категорично заявявам, че това не е добра практика за деца. Йогата не са само физически упражнения и релакс както много обичат да я рекламират.


Мигито, прочете ли изобщо линка, който постнах или на общо основание изрази категорично мнение? Защото този курс съм го изкарала, познавам и други хора, които прилагат техниките в образованието и резултатите им са чудесни. И между впрочем, RYE системата за йога в образованието е измислена от педагози. Тя съвсем не касае САМО физически упражнения и релакс.

Мигито е изследвала тези неща с години, практикувала съм йога и мога да кажа едно -  ДУХОВНИТЕ ПРАКТИКИ НЯМАТ МЯСТО В УЧИЛИЩАТА, независимо дали под формата на гимнастика, релакс и т.н. Те и антропософите си имат педагогика и драпат да бъде одобрена от МОН и твърдят, че давала добри резултати, пълнят ни главите с оправдания от сорта на деца индиго и разчупване на правилата. И аз смятам, че да си християни (истински) дава много добри резултати за едно дете, но не мисля, че училището е мястото където това трябва да бъде възпитавано.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия