Деца с увреждания в 1-ви клас да НЕ се записват в специални училища,с изключение

  • 5 560
  • 58
# 45
ZDRAVEITE AZ SAM MAIKA NA DETE S AYTIZAM MN 6TE SE RADVAM DA MI PI6AT RODITELI S TAKIVA DECA MISLQ 4E IMA KAKVO DA SI KAJEM
Виж целия пост
# 46
Член 2 от Декларацията от Саламанка:
„Масовите училища, ориентирани към приобщаване, са най-ефективното средство за преодоляване на дискриминационни нагласи, изграждане на гостоприемни общности, развиване на приобщаващо общество и постигане на образование за всички; нещо повече, те предоставят ефективно образование на по-голямата част от децата и подобряват ефикасността и, в крайна сметка, финансовата ефективност на цялата образователна система”.

Саламанка, предупреждава:
„Въпреки най-добрите намерения, се счита, че твърде често резултатът (от програмите за специално образование, специализираните институции, усилията на специалните педагози) е изключване; диференцираният подход се превръща във форма на дискриминация, оставяйки детето със специални потребности извън общата среда на училищния живот, а по-късно, когато порасне – извън социалния и културен живот на общността като цяло”

Извадка от Становището на Vernor Munoz Villalobos, специален докладчик на ООН за правото на образование
Кръгла маса на MDAC и БХК по въпросите на приобщаващото образованние 29 октомври 2008 г.., София.


........Идеологията е изиграла разбира се своята роля, но важно значение имат и задълбочените и достоверни емпирични изледвания на педагози по целя свят, които са показали, че приобщаващото образование ‚работи“, и че обучението в специални училища, оценено по множество критерии, е претърпяло провал. То е претърпяло неуспех по отношение на правата, участието и социалната справедливост, както и по отношение на целта да отговори на действителните потебности на децата, които би трябвало да обслужва.

Доказателствата за това са много, широко достъпни и известни. Затова днес ще спомена само няколко извода от едно проучване, проведено в центъра за излседване на приобщаващото образование, със седалище в Обединеното кралство.

1.   Не съществуват абсолютни доказателства  за това, че програмите за разделно обучение в специални училища имат някаква значителна полза за учениците;

2.   Разделното обучение в „специални“ училища се свързва с: ограничен социален опит, възможности и резултати; ниско академично ниво що се отнася до учебните планове, резултатите и възможностите за изпити и акредитация; по-ниска мотивация на учениците и по-ниски очаквания от страна на учителите; ниско ниво на посещаемост, трудности при включването в общообразователните училища; бедност в зряла възраст, слаба подготовка за живота на възрастния човек;

3.   Отрицателните последици за сегрегираните ученици се изразяват в депресия, малтретиране, липса  на свободен избор, зависимост, липса на себеуважение и достойно положение, отчуждение, изолация, малко приятели, по-ограничени междуличностни отношения, хулигански прояви и ограничен начин на живот;

4.   Същесвуването на отделни специални училища ограничава способността на общообразователните училища да отговорят на различията и намалява отговорността им да включват в обучението всички ученици.


.................................
Виж целия пост
# 47
teo7777 , ако образователната ни система наистина беше гъвкава и аз бих предпочела детето ми да е в масово училище, сред своите "нормални" връстници. Не ме притеснява това, че не всички деца, учители, родители ще я харесват. Това си е съвсем в реда на нещата. Притеснява ме, че при сегашната образователна система присъствието на детето ми в училище ще е лишено от смисъл, че специалистите които ще се занимават допълнително с нея няма да са достатъчно подготвени, че едната година ще са едни, другата други. В общинския комплекс, където водих дъщеря си, за 2 години смени 3 логопеда. Нямаше полза от тези занятия. Аз съм я записала в специализирано училище, не защото мисля, че там ще е най-добре за нея, а защото текучеството на учители-специалисти там е по-малко и за мен ще е по-удобно - ще съвместява училище с дневен център. Страхувам се да остана без работа, осигуровки и стаж. С Лизито ще си се гледаме и като порасне - много малко възрастни хора със синдром на Даун успяват да се реализират и да са самостоятелни, независимо от образованието което са получили. Ужасява ме мисълта, че някой ден може да ни се наложи  да караме само с нейната инвалидна пенсия.
Виж целия пост
# 48
Milenavita, не си само ти, абсолютно същите думи като теб казват и родители на деца със сензорни увреждания, слухови, зрителни и много други, чийто деца са в специални училища. Едно към едно всички казват същото, че и тези в болничните.....

Системата няма да се промени и на йота, камо ли да се случи всичко това, за което пишем тук, гъвкава, автономна, възможности, специалисти, обезпечено финансово всичко това......, ако не я променин Ние. Гражданското общество, родителите, пряко заинтересованите. Никога! Ако искаме нещо да се промени за децата ни и да имат шанс, зависи от нас, от никой друг. Този принцип важи за цял свят откак съществува и няма държава в света, където нещата да са се променили към по-добро, благодарение на други принципи, просто защото няма такива. Конкретно в сферата за децата с увреждания и семействата им, каквото и където се е случило в света като промени, се дължи на усилята на родителите им и сдруженията, в които са се обединявали.
Виж целия пост
# 49
Тео абсолютно съм съгласна с теб.
Виж целия пост
# 50
Тео, аз също съм съгласна. Казвай какво да правим.
Виж целия пост
# 51
не че е повод за хвалба .... но за моето дете тази година ресурното подпомагане ще е два пъти седмично по един час - ресурсен учител не питах за логопед и психолог но те обичайно са ведъж седмично по 30 минути всяка .....
та както споделям с всички това е крайно недостатъчно ..... какво да правя .... в градината е в предучилищна искам да учи да прави каквото правят останалите или доста по опростено като за него в групата докъто и другите деца ..... как ...... някой трябва да е с него поне три часа до обяд .... те имат занятия от 8,30 до 11,30  ..... всеки ден като има и следобед задължителни но те явно са от типа рисуване оцветяване но пак задължителни които той вообще нехваща защото е до обяд ..... но и на тези преди обяд за да прави нещо трябва да има човек който да го подканя да го завръща и така нататък ..... как обичайните деца ще учат минимум три часа дневно а изостаналите два часа седмично не е ясно .... учителките в групата имат 26 деца ясно е че няма как де се разправят с моя Владко тъй като те трябва да преподават , да обясняват на всички , а не да учат само моето което не откъсва, да не говорим че често става дума не просто да го учат ами да го задържат на стола ...... и така и тази година ще дремизга в градината , догодина ще повтори предучилищната , а по догодина вероятно нивото му няма да е много по различно ще съм пред дилемата дали да му се подиграват и смеят и той нищо да не прави в масово .... ако изобщо го вземат в училище ..... или в "ракетното "
Виж целия пост
# 52
като дебело искам да подчертая че няма как да се разсърдя на някой от схемата учителки в градината - подпомагащо ресурсно подпомагане , тъй като просто системата е такава , тя засяга , наранява мен , детето ми , но не само него а и всички подобни такива случай - по леки или по тежки ....
така че мили майки образованието може да е за всички но на практика е само за онези които могат да се възползват от него в този му вид останалите ги изплюва шайбата .....
Виж целия пост
# 53
Райка, системата я правим ние, тя не е зазидано и непроменяемо статукво... Системата я измисляме ние, за да ни служи, като не ни служи вече добре или ни убива някъде, я променяме и прекрояваме, според нуждите си. Системата съществува заради нас, а не ние заради системата.

А иначе какво да правим, ами ние конкретно, се обърнахме към  вас, за да споделим какво мислим и за какво се борим, за да сверим часовника си, може и да грешим, никой не е безгрешен... Търсим помощ, чрез мненията и съветите ви.

Как да променим системата?

Обществена и родителска ангажираност. Всеки съвет и предложение е ценно, ние не разполагаме с наръчник как да променим нещата, така че всичко е да е Ок и розово за всички ни.
Виж целия пост
# 54
Системата трябва първо да се забрани... а после да се изгради наново. Тя е дефектна и не става не само за деца със СОП, ами и за здрави деца. Все още училището в малките класове е скучно, сериозно и отблъсква децата. Учението може да става с игра, така ще има много по-голяма мотивация и много по-лесно ще се включват деца със СОП. Но докато в образованието работят хора, които смятат, че на децата трябва да им е трудно, че училището трябва да е сериозно и строго, системата няма да се промени. Докато учебниците се пишат не от преподаватели, а от някой уредил се професор, който "пише" учебници за деца, задрасвкайки някои пасажи в учебниците за студенти, така ще е...

Говорим си с майки, обсъждаме как би било добре за децата ни.
Знаете ли кое най-много ме смущава - че учителите са най-нетолерантни към деца със СОП.
Когато влязат  в системата, след няколко години добиват оня даскалски манталитет, който ни е добре познат, и спират да се развиват. Те са готови да набедят детето, че е необучаемо, само и само да не им се налага да се напънат малко да го научат на нещо.

Честно казано, не знам какво да предложа. Собственото ми дете е в помощно училище, аз настоях, защото не би понесло масовото. Вярно, отскоро е ученик, но като гледам, той и в помощното не се вписва. Не си представям да тръгне в масово. Ще ухапе и оскубе учителката, ще се тръшка на пода, в крайна сметка ще го пратят пак в къщи. Кого интегрираме така? Какво ще научи, докато стои със запушени уши и с пълен глас вика ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ? (защото така прави, когато е на по-шумно място)
Има деца, които могат да се впишат, ако обстановката е по-игрова и непринудена, и деца, които няма как да се впишат.
По-трудните деца имат нужда от много работа с тях, от терапия. Ами така наречените специалисти не са готови за наистина трудни деца. Учат някакви безполезни теории, а не знаят какво се прави, когато детето си хапе ръкавите, примерно.
На книга и сега си я имаме интеграцията... но каква полза...
Аз съм пълен песимист относно тази идея - всички първокласници да са в масово. Така съвсем може да се обърка емоционално едно дете. Представяте ли си какъв шок е да тръгнеш с всички на училище и после да те пратят в специалното. Защото аутистите например са от най-мъчно приспособимите към всякакви масови прояви, а иначе са интелигентни и разбират...
Виж целия пост
# 55
..... и аз смятам че образованието до четвърти клас трябва да е съвсем друго .... да се учи наполовина от това което е .... детето да се учи да разказва, да мисли , да разсъждава , да успява да "решава" игрово редица проблеми от бита ..... ще кажете за това е предмета домашен бит и техника .... на родителската среща в детската градина - масова - 6г деца , директорката каза на родителите "бъдете сигурни че вашит деца ще умеят да пишат и четат до средата на годината "  ...... еваллла направи сметка какво вцепяване ще падне .....децата са длъжни да се представят като "сериозни ученици" ..... до вчера си играл от днес учиш .... КРАЙ ..... затова децата от малки не харесват училището - учат по задължение , четат книги по задължение , дори и физическото е по задължение защото на практика липсва и база и уреди и ако щеш топки за да е забавно физическото .... и там пак трябва да бягаш еди как си да скачаш толкова да хвърляш на незнам си колко метра ..... и всичко това до четвърти клас
пак в проекто законите нали два комплекта учебници - примерно децата учат цял ден тоест аз разбирам до пет следобед ..... а питам аз със комплекта учебници в къщи те от  6 до 9 ли трябва да учат ......
според мен трябва да има масови училища в които програмата да бъде далеч по опростена да влизат вътре децата със соп които що годе могат да се включат евентуално със по двама учители клас 16 деца за да може да да получат внимание всички
паралелки за надарени деца които поемат и покриват далеч над нормата тестовете - защото сега има две които аз познавам на 5 четат пишат печатно ръкописно смятат до 20  ... такива пък какво да правят до втори клас те ще умрат от скука другите да им сричат ....
и паралелки за деца които съвсем не могат да се адаптират с масата незнам и аз къде е редно да са в масовото училище или просто не мога да преценя но има деца които имат нужда от съвсем други неща доста преди да се започне с учене , такива които не понасят шум , много хора , и вообще всякакви .....
имате късмет че тук не пишат и или не четат учителки до четвърти клас .... защото те биха изохкали "ние как да си караме работата като СОП-ажиите непрекъснато нарушават учебния процес , ние трябва само с тях да се занимаваме , другите как ще ги ограмотим "........ и други все даскалски изказвания
Виж целия пост
# 56
преди две години Владко беше на 4г без два месеца и изпращаме големия ми син в 5ти клас началото на учебната година ..... децата строени на буква П малки големи до седми клас опред микрофони тържество поздравления от директорката от областния от този и онзи програма песни танци и Владко премина пред микрофоните няколко пъти докъто едни момичета танцуваха и един път докъто се изказваше някаква учителка ...... аз по ирония на съдбата се бях натресла по оптред .... и една учителка на първокласниците до мен точно каза на колежката си "еййй дано това не ми се падне при мен след време че какво ще правя не зная " ...............
милата тя ..... казах и " мое е .... няма да го запиша при вас никога" ... та така
.... чуйте и изказванията на майките ..... как ще учат всички на едно че те няма да могат да учат че те нищо няма да научат че те ще върнат в развитието , ще копират глупостите .....
сложно е много е сложно много трябва да се направи
Виж целия пост
# 57
Има решения на всичко, което пишете, да не говорим, че изобщо няма нужда да откриваме Америка или пък да се правим на пионери в приобщаването. Решенията отдавна се прилагат в много страни и нещата се случват. Случват се и у нас, на доста места, Габрово, Добрич дори, в София има училища, има и градини и училища, където се случват нещата, и то при сегашните обстоятелства, нормативи и средства. На всичкото отгоре се оказва, че то не било толкова сложно и срашно, не хапе.....

Та малко по-оптимистично го давайте и не кавайте, няма да стане, не може, много е сложно, трудно и невъзможно, така сами обричате децата на без шансове и бъдеще. Всичко може и повярвайте, не е толкова трудно, сложно и скъпо. Че е скъпо, скъпо е, но те и сега парите дето се дават за целта никак не са малко, ама никак. Моля ви, нека и ние да не повтаряме набитите ни от даскалите и чиновници от всякакви структури, дет си бранят сегашното статукво, стереотипи и внушения, каква кауза пердута и сложнотия сме искали и колко много струвала, и как сме били в криза, и как сме били бедни, и колко били трудни тия деца, и как имало едни деца дето не ставали..., и от девет кладенеца вода ще ни извадят, само и само да си запазят сегашното удобство, спокойствие, средства, статукво и позиции.... Не им се връзвайте, защото са ни промили на всичките мозъците, вкл. и на нас родителите.
Виж целия пост
# 58
аз съм от Габрово , къде и какво точно се е приложило и се е случило
да има деца със СОП в общообразователните училища но само на едно място са що годе добре приети и то само най леките случаи на останалите места учителите пъшкат вайкат се дрънкат наляво и надясно може родителите на конкретните деца да не знаят но това че са в масово училище не ги прави добре дошли там
ресурното подпомагане е недостатъчно , какво са два часа седмично учител за едно дете на шест със СОП какво ще му помогнат примерно на моето с аутизъм , какзват само толкова ресурс имало , нямало как повече, имало много деца , а защо няма и много учители никой не знае , желаещи няма , пари няма, незнам какво няма ..... учителите в масовата градина училище не могат да се справят или трудно овладяват примерно целия клас обичайни деца пък като има и едно зрънце от другите познай то просто седи ако може да седи и да не пречи много ако ли не се надява на двата си или трите в най добрия случай часа ресурно подпомагане , а в училищата не ми се иска да разкажа за подигравките на които съм била свидетелка лично , ако някой прочете старите ми постове ще види че там съм разказала случки и случки
та какво и къде в габрово се прилага
имаме един център за деца с аутизъм да така е там работят почасово с децата отново примерно един час на ден в най добрия случай , тоест трябва да го вземеш от детска да го заведеш да го чакаш да го прибереш ок в това няма лошо но извинете ме ако едно дете не се вписва достатъчно добре в масовото училище със сегашните му правила няма кой да се разправя с него отива си в помощното а бидейки в масовото няма кой да го скрие от подигравките , няма да намери голяма доза толерантност нито сред учителите нито сред родителите
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия