Мама Седмокласник стяга и за здраве и успехи силно се надява -2/Предколедна/

  • 40 431
  • 744
# 540
За олимпиадата по БЕЛ по принцип е в списъка на госпожата, но последната щяла да им проведе първо тест и който има над 5.50, само него щяла да пусне на олимпиада.

Това ми звучи направо незаконно, едва ли госпожата има
право да спре когото и да е от желаещите да се явят на олимпиада  Crossing Arms


Хм, аз даже не се бях замислила над това. Мерси, че ми насочи мислите в тази насока. Peace
Незаконно и ли не, масово се прилага. Миналата година  нашата госпожа по БЕЛ заяви на децата, че право на явяване на олимпиада имат само децата с 6-ци от 1-ви срок. След мое обаждане, в което си изяснихме правилата за явяване на 1-ви кръг, записа сина ми, но дълго му натяква, че  неговото явяване е едва ли не проява на нахалство #2gunfire
Виж целия пост
# 541
понякога си мисля, че нанякои учители просто не им се занимава и затова премърчават за олимпиадите, а ако се намерят мераклии за явяване, някак се опитват да ги откажат. Ей сега ги гледах резултатите от олимпиадата по математика, ами, изненадах се, че толкова малко деца за София са стигнали до втори кръг, а първият е достъпен за всички! Още повече, че специално на седмокласниците форматът е като на ВО двата модула. И в общи линии се повтарят малко училища с над 2 класирани деца, а поне аз си мисля, че училищата в София са поне два пъти повече и от поне две паралелки от клас, ще се намерят повече от 2 деца да минат прага. Според вас каква е вероятността повечето деца, подготвящи се специално за кандидатстване да са се явили на олимпиадата? И ако приемем, че са се явили повечето от желаеите за елитни гимназии, защо толкова малко деца са стигнали втори кръг?
Лично аз си мисля, че много деца просто не са се явили на олимпиадата, защото беше в неделя и са имали курсове и уроци.
Виж целия пост
# 542
На учителите просто не им се занимава с олимпиадите. В училището на сина ми олимпиадата по физика днес изобщо не беше обявена, а по телефона ми казаха, че нищо не знаят за такава олимпиада. Вече 7 години те изобщо не са наясно с нито една олимпиада по каквото и да било. А лошото е, че се водят "елитно" училище и само се рекламират колко техника имат и какви мултимедии и н.т.
Виж целия пост
# 543
На учителите просто не им се занимава с олимпиадите. В училището на сина ми олимпиадата по физика днес изобщо не беше обявена, а по телефона ми казаха, че нищо не знаят за такава олимпиада. Вече 7 години те изобщо не са наясно с нито една олимпиада по каквото и да било. А лошото е, че се водят "елитно" училище и само се рекламират колко техника имат и какви мултимедии и н.т.
При нас положението е абсолютно същото. Явно не им се занимава на учителите.
Виж целия пост
# 544
Andariel , права си за пробните изпити  Peace.
 Синът ми м.г. ходи на 4 по математика / тези от школата , която посещаваше/, и само на 1 по БЕЛ. Правеше си у дома пробните тестове давани в другите школи , а преразказите ги правеха в училище.В интерес на истината точките , които изкарваше на пробните изпити бяха много близки до реално изкараните от него на ВО.
 Колкото до олимпиадите - те не са пречка ,когато са по желание на детето. Миналогодишите 7-мокласници участваха в доста олимпиади , а резултатите им бях чудесни / както и оценките от ВО/ Laughing.
 Успех на всички седмокласници   bouquet.
Виж целия пост
# 545
Може ли някой да ми каже какво става с общата поща? Опитвам се да вляза, но не мога, паролата ли е сменена, някакъв проблем ли има?
П.П. Чета, че започват пробни изпити почти във всички школи. Пращайте децата си, това е безценен опит, пък и проверка на нивото в момента. Там поне няма да има мрънкане, плащаш си, за да се правериш Mr. Green
Виж целия пост
# 546
Къде се провеждат пробни изпити за АК? Може и на лична  bouquet
Виж целия пост
# 547
Днес надникнах в сайта на МОМН и ето намереното.  Със сигурност ще има 2 задачи ПИСА:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … math_7kl-2011.pdf
Ето и примерен вариант:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … st-math_7klas.pdf

Извинявам се предварително, ако е било съобщено и съм го пропуснала...
По БЕЛ по всичко личи, че форматът остава без промени.
Виж целия пост
# 548
Поради мързела на учителя по история, в училището на дъщеря ми също не се проведе олимпиада. А ако го чуете какви изисквания има към децата и как им говори ?! Mr. Green
Вчера на олимпиадата по химия девойката се е представила удивително добре, което много ме радва най-вече заради това, че учителката по химия я подценява малко, а сега тя се доказа на друго ниво. Самочувствието никак не е маловажен фактор, особено в тази изпитна година.  Hug
Виж целия пост
# 549
хвърлихме едно око на примерния тест на министерството. Детето каза, че почти изцяло се покрива с броя и вида на задачите от олимпиадата. Та, тази олимпиада беше проба за промяната по математика. Ако се следва същата логика и по български, олимпиадата по български ще е някакъв показател какво ни чака на изпита като евентуални промени.
Виж целия пост
# 550


Къде се провеждат пробни изпити за АК? Може и на лична  bouquet
[/quote]

Пробни изпити за АК

http://www.parvamatematicheska.com/index.php?

option=com_content&view=article&id=148&Itemid=29&lang=en
Виж целия пост
# 551
Относно полемиката за олимпиадите:
По принцип никоя училищна администрация не може да откаже провеждането на олимпиада, ако има дори 1 желаещ ученик. На практика, обаче, е много неудобно провеждането на олимпиада за малък брой участници: сформиране на комисия за провеждането й, квестори, проверители и т.н. Всичко това струва пари и не е разумно да се харчат при брой участници под някакъв технологичен минимум. В такива случаи най-лесното решение за детето е да се обърне за участие в училище, където кръгът на олимпиадата ще се проведе и да помоли да бъде включено към участниците там. Ако директната договорка с училището-домакин "не се получи", обръщате се към съответния експерт в РИО и той ще включи детето в списъците на даденото училище по служебен ред.
При участие в олимпиади е много полезно да се имат предвид няколко важни неща, за които често не си даваме сметка:
- нивото на олимпиадите, дори и на първите им кръгове, е много над това, което се изисква за отлични оценки в часовете в училище. Самите олимпиади се организират за да се изявят деца с много по-големи и задълбочени познания от заложените в учебните програми по съответния предмет. За голяма част от предметите олимпиадите са квалификации за включване на състезатели в националните отбори на България за участие в международните олимпиади, където нивото е убийствено. Но за да се представи добре националният ни отбор трябва и вътрешните нива на трудност и съответната подготовка за тях да са адекватни на нивото на международната олимпиада.  За да стане по-ясно, вижте аналогията със спорта: дете се явява на училищния кръг по тенис, само след два кръга трябва да е на нивото на международната олимпиада, а там са световните звезди Надал, Джокович и останалите! Същото е положението и при олимпиадите по научните и приложните дисциплини. За съжаление не малка част от родителите имаме нереална представа за състояние на нещата и сме недоволни от случаите, когато спрямо децата се прави предварителен подбор за участие в олимпиадата. В светлината на гореказаното предварителният подбор дори изглежда  щадящ за  децата. Какво се случва с настроението и самочувствието им, ако се сблъскат с ниво на трудност, значително надхвърлящо техните моментни способност? Най-вероятно детето повече няма да се докосне до този предмет. Та да резюмирам: повече трезва преценка за нивото на детето и известна скромност от наша страна ще са полезни при взимане на решение за участие в олимпиада или друго подобно състезание;
- броят класирани за национален кръг е "закован" на 100 деца от цялата страна и общо за всички възрастови групи в дадената олимпиада. Или средно 3 деца от област, т.е. първите 3 от областния кръг. В тази връзка, ако спазим пропорцията, на областен (2-ри) кръг ако участват около стотина деца, това означава средно около 1-2 деца от училище да се класират от първия кръг, като тази бройка е общо за всички възрастови групи.  Привеждам тези сметки, неприятни за някои от нас, за да покажа, че няма нищо учудващо в малкия брой класирани за втори кръг както бе споменато по-горе (например от Andariel по повод олимпиадата по математика). За да се осигури такъв брой участващи в следващите кръгове, цедката няма как да не е жестока, което може да се постигне само с трудни теми (задачи), което пак ни води до нещата, споменати в първото тире по-горе;
- много деца се опитват да се явяват на няколко олимпиади. В светлината на гореказаното за сериозното ниво, за успешно представяне е необходима сериозна подготовка. (Знам, например, че Румен Христов, 2 златни, 1 сребърен и 1 бронзов (?) медали от международни олимпиади по информатика, ежедневно (вкл. съботи, недели,празници, ваканции) отделя поне 3 часа за подготовка). При N дисциплини се изисква N пъти повече време за сериозна подготовка и физически няма от къде да се вземе това време. Времето на енциклопедичните хора отдавна мина. Днес може да се постигнат сериозни успехи първо с много труд и второ - в една или най-много в две области. Та, по повод децата-многобойци, изкушавам се да препоръчам "Не причинявайте това на децата си!", но всеки сам ще си вземе решение по въпроса.
Виж целия пост
# 552
Мен лично с олимпиадите ме притеснява все по-широкото отваряне на ножицата между това с какви знания и умения, какъв материал като нииво покрива едно обикновено дете, пък дори било то и отличник, в училище, и това какво е нивото на задачите на самата олимпида. Ще дам пример от моето ученичество - още от пети клас съм участвала в олимпиадите по математика (за тази поне знаех) и на първия кръг се явявахме почтивсички деца от класа, като за отличниците беше силно препоръчително (т.е. учителите искаха да има участие). Аз си решавах задачите  в училищния материал без кой знае какви трудности, но задачите със звездичките ми се опъваха, но пък и никой не се е занимавал с мен да ме подготвя по тях. Та, мисълта ми е, че страшно много деца минавахме на втори кръг, и то без допълнителна подготовка, а само на база това, което се учеше в учебника (задачите без звездичките). Разбира се, така и не стигах до трети кръг, защото затам минаваха децата, за които се знаеше, че ходят на допълнителна подготовка - къде математически школи, къде частни уроци, но така или иначе, работеха допълнително и целенасочено. Затова съм изненадана сега - очаквах един обикновен отличник или дете с успех 5-6 да може да мине на втори кръг само на база редовния материал и ниво, както беше при нас навремето. А то се оказва точно обратното - щерката се готви и без това  за кандидатстване и работи допълнително заради това, а при шестокласника учителката по математика ги събра за два часа да им покаже някои неща , и с баща си решиха някои задачи от минали години пак за два часа,т.е. децата имаха допълнителна подготовка, макар и минимална, и насочена конкретно към олимпиадата. Поне на първия кръг трябва всички деца да имат достъп, както и доста повече деца да преминат само с основната програма в училище. АНе си правя илюзии, че децата ми ще прескочат летвата за следващия кръг, защото е малковериятно да дръпнат толкова сериозно и да се подготвят специално за него, на нас ни трябва класиране в гимназия, а не майсторски клас по математика.
Виж целия пост
# 553
Цитат
Днес може да се постигнат сериозни успехи първо с много труд и второ - в една или най-много в две области. Та, по повод децата-многобойци, изкушавам се да препоръчам "Не причинявайте това на децата си!", но всеки сам ще си вземе решение по въпроса.

Така е. Но участието в първи кръг не е сериозен успех и на първи кръг е нормално да се явят всички деца, които свързват бъдещето си с дадения предмет. Защото националният отбор по математика може да е от 4 деца, но в СМГ приемат близо двеста деца. А в НПМГ? А в цялата страна? Освен това не мисля, че става дума за "причиняване" на каквото и да е на децата. Те сами си решават да ходят. В края на краищата за да се явиш не е нужна супер подготовка. Може да се явиш и без хич подготовка,  просто за да си видиш нивото. Първи кръг има две цели - да определи най-добрите за "истинската цедка" втори кръг, но и да даде възможност на всеки желяещ да си свери часовника.
Виж целия пост
# 554
Относно полемиката за олимпиадите:
На практика, обаче, е много неудобно провеждането на олимпиада за малък брой участници: сформиране на комисия за провеждането й, квестори, проверители и т.н. Всичко това струва пари и не е разумно да се харчат при брой участници под някакъв технологичен минимум.
...........
Времето на енциклопедичните хора отдавна мина. Днес може да се постигнат сериозни успехи първо с много труд и второ - в една или най-много в две области. Та, по повод децата-многобойци, изкушавам се да препоръчам "Не причинявайте това на децата си!", но всеки сам ще си вземе решение по въпроса.
По първа част- ако олимпиадата е през седмицата, това не изисква никакъв финансов ресурс. За квестори се назначават учители, които в този ден имат малко часове или нямат. Ако пък е в почивен ден, този ден се компенсира с отпуска. Не знам точно за проверка на олимпиадите дали се плаща, но по принцип за проверка на изпити на мен не ми плащат,а това не се случва рядко. Не знам откъде имаш тази информация. Провери я. Пари взимат май само за национално ниво(отпуска ги МОМН), но там както си обяснила- бройката е лимитирана. По- скоро е допълнителна работа за учителите(без заплащане), но не и разход за училището.

По въпроса за децата многобойци- пак не си права. В училището, в което преподавам има ученици които обират наградите на национални олимпиади и състезания по повече от 1 дисциплина(в горен курс). Може да не е масовост, но не е изключено. Щом децата имат желание.
Не знам защо от тази година в училището на дъщеря ми точно учителите сами настояват, да се явяват децата, които са отличници. Но и не виждам нищо лошо да се пробват. Не е казано, че всеки който участва трябва да е първи. Някои твърдят, че олимпийският принцип е „Важно е участието“.

Съгласна с:
Първи кръг има две цели - да определи най-добрите за "истинската цедка" втори кръг, но и да даде възможност на всеки желяещ да си свери часовника.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия