До къде да стига родителската намеса

  • 15 777
  • 290
# 150
Подкрепям те- събери си материали предварително и пусни едновременно жалбите си до директора и до инспектората.
Виж целия пост
# 151
Аз до Директора ще отида днес лично. А жалбата до юинспектората ще я пусна с обратна разписка. ДО ДАЗД- ще отида лично.
Виж целия пост
# 152
АссолИ, стискам палци за успех в борбата за твоето детенце! За неговото спокойствие и запазване на вяра, че не живеем сред зверове, а сред добри хора.

За мен е плашеща тенденцията за толериране на буйността на децата, за покровителстване на неприемането на правилата на обще-житието. Едно просто наблюдение върху начина, по който протича един учебен час или извънкласно занимание сочи, че значителната част от ресурса на учителя се насочва към усмиряване на немирника, а не към развитие на по-добрите или по-умните деца. Те стават двойна жертва - и на агресията на буйстващото дете, и на откраднатото от тях усилие на преподавателя.
Виж целия пост
# 153
Най-добре е да стигнеш до друго учиище. Не те спирам да се бориш, но  според мен трябва да си готова да изгубиш този учебен срок или учабна година. Класът вече е развален. Няма връщане назад.
Виж целия пост
# 154
...
Колкото до последните, имам чувството, че масовото им разбиране за дисциплина е да не се шуми в часа. Ако ще да наръгат някого с нож, ако става тихо, няма проблеми. Ако тихимълком тормозеното дете се оплаче, му се казва "не говори в час, пречиш на съучениците си!". А после "ама аз нямах представа" - ми как ще имаш?!

Ооо, не така под една черта всички. Определено има такива, които си вършат качествено работат и такива, каквито описваш. Пак изтърканата тема, че във всяка сфера има и кадърни и не толкова.

Не го правя, чети внимателно  Peace
Но дали не съм права, примерно, за учителката на детето на АссолИ ВилАр? Дали й пука на нея, че някъде - примерно във Вършец, има една учителка, дето не е такава?
Виж целия пост
# 155
Не знам доколко могат да се оправдаят родителите на "проблемните деца". Самата аз имам още две, които са от нормалните и които са жертва на винаги съществуващите във всеки клас поне двама-трима бабаити.
Аз пък ти благодаря, че писа и потвърди мнението ми, че не всичко е до възпитание и до семейна среда.
А пък АссолИ ВилАр потвърди мнението ми, че когато класният не си е на мястото, не изслушва и се намесва чак, когато проблема ескалира, стават подобни неща.
Дали пък Еми не се опитала да се оплаче, едва ли......ама отсреща като й отвърнат, че тук не е бюро оплаквания (дословен цитат от учител), какво да прави детето?
Виж целия пост
# 156
А аз сега се сетих за случай от една от предишните родителски срещи, вече не помня коя. Направо ги съжалих някои учителки, ви казвам! Влиза учителката по един предмет и казва "този и този не спазват дисциплината, лигавят се, отказват да изпълняват задачите, единият няма работна тетрадка, тетрадка за домашно и редовно идва с ненаучен урок. И двете майки в един хор "вие защо не ги накарате да слушат, защо не ги изгоните от час". Учителката отговаря, че няма право да гони децата, писала е забележки много пъти, но и двете деца, особено едното (тарторът) не слуша. И същото и по още един-два предмета. И се започна еднааааа, не ви е работа! Майките твърдяха, че щом детето не слуша, значи учителката е виновна, и грам, ама грам не поеха отговорност. Дори за въпросната тетрадка едната майка вдигна рамене и каза, че не могли да купят (а това беше три месеца след началото на годината). И двете деца имат слаб успех. Обаче майките им едни нафукани, уверени в правотата си., не видях и да изглеждат като хора, дето нямат пет лева за една тетрадка. Честно, обаче ако на мен някой учител ми каже, че детето ми се държи така, направо щях да искам да се разтворя във въздуха от срам, да не говорим пък, да си държа детето без помагало три месеца! И говорим за деца в пети клас, не за първолаци.
Виж целия пост
# 157
Аз продължавам да не виждам защо и тази последната учителка не прилага чл.139, ал.4 от ППЗНП:
"Когато ученикът пречи на учителя и/или на съучениците си по време на учебен час, учителят може да го отстрани до края на учебния час."?
Защо лъже, че няма право? Очевидно дори тези "незаинтересовани мамаши" са наясно, че може.
Както и ал.6: "Освен налагането на наказание по ал. 1 ученикът може да бъде насочен към консултации и педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, допълнително обучение в извънучебно време, включително в периода на ваканциите, участие в извънкласни и извънучилищни дейности, професионално ориентиране и други дейности с оглед недопускане на нарушения и на отпадане от училище."



Виж целия пост
# 158
А аз сега се сетих за случай от една от предишните родителски срещи, вече не помня коя. Направо ги съжалих някои учителки, ви казвам! Влиза учителката по един предмет и казва "този и този не спазват дисциплината, лигавят се, отказват да изпълняват задачите, единият няма работна тетрадка, тетрадка за домашно и редовно идва с ненаучен урок. И двете майки в един хор "вие защо не ги накарате да слушат, защо не ги изгоните от час". Учителката отговаря, че няма право да гони децата, писала е забележки много пъти, но и двете деца, особено едното (тарторът) не слуша. И същото и по още един-два предмета. И се започна еднааааа, не ви е работа! Майките твърдяха, че щом детето не слуша, значи учителката е виновна, и грам, ама грам не поеха отговорност. Дори за въпросната тетрадка едната майка вдигна рамене и каза, че не могли да купят (а това беше три месеца след началото на годината). И двете деца имат слаб успех. Обаче майките им едни нафукани, уверени в правотата си., не видях и да изглеждат като хора, дето нямат пет лева за една тетрадка. Честно, обаче ако на мен някой учител ми каже, че детето ми се държи така, направо щях да искам да се разтворя във въздуха от срам, да не говорим пък, да си държа детето без помагало три месеца! И говорим за деца в пети клас, не за първолаци.

Мила родна картинка. За мен - ежедневие.Е, какво се прави с такива майки? Как се възпитават децата на такива родители?

Аз продължавам да не виждам защо и тази последната учителка не прилага чл.139, ал.4 от ППЗНП:
"Когато ученикът пречи на учителя и/или на съучениците си по време на учебен час, учителят може да го отстрани до края на учебния час."?
Защо лъже, че няма право?

Не лъже. Така е. Ако го отстрани, трябва да има свободен колега и да го "гледа".
Виж целия пост
# 159
Напротив, лъже. Казала е "нямам право", което не е вярно, има право. И трябва. Има законова възможност. А това, че в училището не е организирана възможност за изпълнение е проблем голям, който аз лично не мога да разреша, т.к. не е в моя ресор. В цялото школо няма един свободен колега? Или никой свободен не ще да се занимава?
Днес се лигавят, утре- замерят учителя с топчета и плюят, вдруги ден- направо се бият и вадят ножките. Те нещата са логични.
Виж целия пост
# 160
Judy, получава се, само когато в училището има психолог или пед. съветник.
Виж целия пост
# 161
Тез хора в перманентна отпуска ли са? Други учители няма ли? И кой отвън е крив, че в училището не е създадена организация за изпълнение на нормативен акт? Изпълнението му в цялост не е възложено на мен, в крайна сметка.
Майките може да са най- разнообразни кокошки. Това не значи, че децата им могат да се веят както им хареса и с написването на забележки- хоп, въпросът е решен.
Колко струва тая учителка, излъгала тъй в прав текст публично? Че родителите повечето са запознати какво могат и какво не учителите.
Виж целия пост
# 162
Напротив, лъже. Казала е "нямам право", което не е вярно, има право. И трябва. Има законова възможност. А това, че в училището не е организирана възможност за изпълнение е проблем голям, който аз лично не мога да разреша, т.к. не е в моя ресор. В цялото школо няма един свободен колега? Или никой свободен не ще да се занимава?
Днес се лигавят, утре- замерят учителя с топчета и плюят, вдруги ден- направо се бият и вадят ножките. Те нещата са логични.

Съгласна съм. Има педагогически съветници и точно тяхната работа е да вземат мерки при такива случаи. Много по-лесно е да се дистанцира учителя и да предава материала, но той не  е обикновен учител, а начален и тук се акцентира не само върху преподаването, а и възпитанието. След като децата не виждат промяна в поведението на по-буйните и на тях им кипва и си казват защо да бъда жертва? И напрежението ескалира.

АссолИ ВилАр , незнам дали ще има ефект твоята борба, но за учителите е по-добре да не се раздухват инцидентите. От това полза децата нямат. Успех ти пожелавам   bouquet.
Виж целия пост
# 163
Аз продължавам да не виждам защо и тази последната учителка не прилага чл.139, ал.4 от ППЗНП:
"Когато ученикът пречи на учителя и/или на съучениците си по време на учебен час, учителят може да го отстрани до края на учебния час."?
Защо лъже, че няма право? Очевидно дори тези "незаинтересовани мамаши" са наясно, че може.
Както и ал.6: "Освен налагането на наказание по ал. 1 ученикът може да бъде насочен към консултации и педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, допълнително обучение в извънучебно време, включително в периода на ваканциите, участие в извънкласни и извънучилищни дейности, професионално ориентиране и други дейности с оглед недопускане на нарушения и на отпадане от училище."


Не може да го отстрани, защото точно тези, които не слушат в клас, си търсят белята извън клас. И не смее, защото ако стане някоя беля с детето, учителката направо ще искат да я линчуват. И аз да съм на нейно място, и аз няма да отстраня дете и да му бера страха какво прави отвън. Ти, ако си, ще изгониш ли дете от клас и да се чудиш какви ще ги свърши през това време, или изчезне, или го прегази кола навън, или вземе да се нарани?

как да го организира училището, кой ще му е бавачка на това детее, психологът ли, или другите учители? Психологът много често запълва дупки, когато някой учител отсъства. Достатъчно е един учител да не е на работа по спешност, и ето ти цял учебен ден психологът поема неговите часове! Или специално да наемат възппитател, че да плащат още една заплата?

Ако аз бях на мястото на тази учителка, щях при всяко гъкване на въпросния ученик, веднага да го изкарвам на дъската. И понеже обичайно върви лошата дисциплина с лош успех, то ще има да валят двойки на поразия! И катоо ми дойде мамашата на родителската среща или вземе да ми се жалва за двойките, ще й кажа, че имам право да изпитвам детето, когато аз намеря за добре, а ако не им харесва, да си поискат явяване пред комисия, ако му пиша двойка за срока. Бас държа, че отрочето ще се кротне, а майката, ако трябва, ще изяде учебника с кориците!
Виж целия пост
# 164
Тогава правилника се явява една безсмислена хартийка.....а ние се пънем да го четем и тълкуваме.
И при положение, че подобни "изяви" са масово срещани, е крайно време да се намери работещ механизъм.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия