Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 860
  • 752
# 660
Алгоритъма го овладяват, но целия втори срок на 4-ти клас боравиха с безумни цифри ..... за какво им е изобщо това упражнение - говоря за всички, не само за децата с дискалкулия. Това време можеше да бъде посветено на по-смислени математически упражнения, като решаване на уравнения и текстови задачи, които са направо пренебрегнати в начален курс и после отведнъж децата трябва да ги знаят.
Андариел, явно смесваш информация от различни теми, но тук Джуди изобщо не е споменавала олимпиади и състезания.
Виж целия пост
# 661
Да внеса яснота- моето дете, което е във втори клас, ходи на няколко математически състезания и се представя прилично. Споделяла съм в другата тема по същия повод, когато сме обсъждали точно това. Има и един медал, както и две грамоти в точно тази сфера. Но то НЕ Е с дискалкулия, нито с дислексия. Нито пък по отношение на тези извънкласни и незъдлижителни форми на проявление, каквито са състезанията и олимпиадите /на олимпиада малкият никога не е ходил, малък е още, за втори клас не знам такива да има, а и да има- не е ходил/ аз някога съм предлагала да се дават на децата калкулатори.  Stop
То има специфична форма на дисграфия и изобщо не виждам причина за тоталната мешавица на различни по вид проблеми, направена тук, гарнирана със състезания и олимпиади и мнението ми, че деца с дискалкулия следва да ползват калкулатори.
Виж целия пост
# 662
Вярно е, че не трябва да се прекалява и с аритметиката, особено ако е за сметка на текстовите задачи. Но все пак, има текстови задачи в начален курс, и то доста, защото никъде не работят само с учебника, а в помагалата текстови задачи има много. Проблемът с текстовите задачи идва от неща, които се влачат още от ранна възраст - анализ на наличната информация, дори на езиково равнище, време и пространство, множества и др., които се учат в предучилищната. Но и при текстовите пак има типове задачи с определен алгоритъм. А и честно, в начална степен май ги и жалят децата, но в пети клас вече няма мърдане и идва големият шок. Затова трудно-нетрудно, материалът в начална степен трябва, просто трябва да бъде усвоен в пълен обем, за да може детето да върви нагоре в прогимназията.

Не съм много сигурна, че смесвам темите, нямам време да ровя, но дори така да е, пак става въпрос за едно и също нещо - или иска калкулатор за детето си, или не иска! Това е прост въпрос с прост отговор. Аз помня, че искаше, и че обясняваше как на състезания детето си решава задачите, но в клас има затруднения, и то точно с аритметиките. Толкова е лесно да потвърди или да опровергае!
Виж целия пост
# 663
А и честно, в начална степен май ги и жалят децата, но в пети клас вече няма мърдане и идва големият шок. Затова трудно-нетрудно, материалът в начална степен трябва, просто трябва да бъде усвоен в пълен обем, за да може детето да върви нагоре в прогимназията.
То това е основния проблем в средното образование - кофти разпределение на материала най-вече по основните дисциплини - математика и бел. И това ми казва всеки учител, с който съм зачеквала тази тема. Защо трябва да е шок, защо да не е плавно, защо трябва да си губят времето в бакалски сметки цял срок (примерно)?

Цитат
Толкова е лесно да потвърди или да опровергае!
Ако ти е много, много важно, минете на лични да се разберете.
Виж целия пост
# 664
А защо да е на лични, като твърденията са публични? Нека се опитаме нещата да са поне близо до истината, колкото и субективна да е тя, защото иначе става разминаване между твърденията и практиката, както и мотивите за определени твърдения.
Виж целия пост
# 665
Андариел, за да не цапаме пак темата да те питам и ако можеш да ми кажеш накратко- каква лична информация би задоволила любопитството ти, та да взема да ти я дам, ако касае мен, разбира се. Представа нямам какво ти се е объркало в твоята глава, между чии и какви "твърдения" витаеш, но то си е там, в нея и аз не мога да знам какво е.

А, за моето дете, ако пак питаш- ми не, не съм искала калкулатор за него специално.  Rolling Eyes Особено пък за "олимпиади" или състезания. Защо да искам? Там бакалски сметки няма. Задачите са съвсем друг тип. То не се нуждае, защото, както вече писах май нееднократно, то няма дискалкулия, а друг проблем.
Калкулаторът намирам, и това писах, вкл. и днес, че е полезна вещ, която спокойно може да се ползва по принцип в училище, когато премине етапът на бакалските сметки от начална степен. А за определена категория деца- винаги.

Ако имаш предвид пък НВО, че за това само се сещам, то и сега поддържам становището, че отново децата с дискалкулия следва да ползват калкулатори. Но това отново не касае мен, мои деца, нито състезания и олимпиади- те не са задължителни за участие.

Нещо друго имаш ли да попиташ?
Или вече можем да си пишем по същество тук и да продължим да си обменяме полезна информация и идеи.
Виж целия пост
# 666
И не разменя местата на числата или оптично сходни цифри? Ако някой бърка в малките сметки, бърка и в големите, така че на състезания да няма бакалски сметки, а в клас да са му проблем, макар да е с дисграфия, ми се струва странно.
ако на деца с дискалкулия им дадат да ползват калкулатори, то трябва и на другите деца да не им търсят аритметичните грешки, защото те пък, може да са "природно разсеяни".

Не се бой, темата не я цапаме! Дори е много полезно да се уточни какво всъщност се случва.  Въпросът ми беше дали си искала калкулатор за твоето дете в клас. Ти сама беше написала, че на олимпиади нямапроблем, обаче в клас има проблем. Аз ли нещо не съм задала въпроса, или ти ми продаваш някакви усуквания?
Виж целия пост
# 667
Цитат
Не се бой, темата не я цапаме!
Не се боя. Неприятно е в тема, създадена с цел взаимопомощ и обмен на информация да се изливат подобни неща.
Не съм искала в клас за моето дете калкулатор, колко пъти да ти го напиша. То не е имало никога проблем с математиката в клас. Тази година няма нито една сбъркана сметка. От задачите за цяла година е сгрешило общо четири, от всичките си 4 учебници и помагала и контролните си, правени по 3 пъти в седмицата. Защо да карам учителката му да му позволява такова нещо?  Rolling Eyes
Ако има проблеми от типа на обсъжданите, да бих искала да може да ползва. Както бих искала това да се позволи на всички деца с дискалкулия. Но да съм молила, искала и т.н. специално за моето...Ми не съм.
За олимпиадите ти сама си писа, теб цитирах.
Искам по принцип да се позволи- при определени условия, за определени деца, след определен клас и т.н., но да спра, че вече се попетям и наистина става досадно.
Ако искаш пояснение по някой конкретен мой пост, то бъди конкретна, не ме карай да гадая какво ти се е объркало.
Виж целия пост
# 668
Какви подобни неща се изливат? Ок, толкова ли беше трудно още преди три поста да го напишеш, а шикалкавеше? А и аз написах за аритметиката, но кой знае защо (всъщност е ясно, защото ти имаш проблем с нея), на теб не ти хареса това, което написах - ученето на алгоритъм. Хващаш се за 4бакалските сметки", съвсем субективно при това. Така, както ги пишеш нещата, няма как да се направи добра услуга на децата. Не за пръв път го правиш този номер - избягваш конкретен отговор и не можеш да се отделиш от себе си, когато става въпрос за някакви трудности в ученето, към които си пристрастна. Ако дете има проблем със сметките, може да използва други приспособления - най-малкото Господ ни е дал  десет пръста на ръцете, използваме десетичната бройна система, има сметала, таблици и пр. Не е задължително да е калкулатор.
Виж целия пост
# 669
Цитат
И не разменя местата на числата или оптично сходни цифри?
Описаното от теб не е дискалкулия. При нас имаме сходно изписване на графеми. Основно- букви. Няма нищо общо със смятането.
И това каква връзка има с позволяването на калкулатор или искане на разрешение такъв да се ползва? Rolling Eyes Той при писането как помага?
А между впрочем с писането на цифрите този проблем при нас дори вече го няма. Грозни са си, но това няма да се оправи и няма никаква връзка с обсъжданото.

Ако имаш нещо конкретно предвид относно мой пост, който ти се вижда неясен или противоречив- пиши, цитирай го- ще ти отговоря. За разлика от теб съм конкретна. Ако ти е нервно- обвинително днес- това не е подходящата тема.
Ако нямаш конкретно питане, а просто ти се пише, то аз преставам да цапам темата тук с глупости.
Виж целия пост
# 670
Andariel, пак ли скучаеш?
Виж целия пост
# 671
Andariel пак ти напомням, че не четеш, а се впускаш и си даваш мнение, без да знаеш за какво е това мнение.

Просто явно трябва и другите да не ти обръщат внимание какво пишеш.

И пак да не кажеш, че не обиждаш.
Виж целия пост
# 672
Привет симпатяги,
тук пак е "весело"  Laughing
Аз, да си призная, не съм толкова наясно с терминологията на дискутираната тема.
По принцип е вярно, че е важно да научат децата алгоритмите на смятането. Обаче...това не винаги е възможно. Не виждам причина, при такива затруднения на детето, защо да не се позволи калкулатор? А Excel за мен е страхотно постижение. И само човек, който не познава функциите му може така да го подценява. Иска си знания, особено при Excel. И даже, по добре да ги научат да боравят с него, отколкото да смятат на пръсти.
Аз вече съм ви споделяла, че без да съм дислектик, не мога да смятам наум. Не мога и това е! Обаче логиката ми е много добра. Работата, която върша е свързана ежедневно с логически задачи, истински, практични и без право на грешка. Имам си калкулатор, компютър с Excel и всичко е наред. По важно е да намериш решението, а не да го пресметнеш!
Така, че не виждам защо да изтезаваме децата, вместо да им дадем един калкулатор. Голяма работа!
Виж целия пост
# 673
Andariel, пак ли скучаеш?
1+
Виж целия пост
# 674
Описвате различни функции.  А не е нужно човек да смята на ум. Ежедневните логични задачи от какво естество са, че ги свързваш с аритметиката, и по-скоро със смятането на ум? На ум, по-скоро почти наизуст, се учи таблицата за умножение и събирането и изваждането до 10. Нататък трябва алгоритъм, когато се преминава десетицата, да не говорим за умножение и деление.
Функциите на Ексела ги познавам, и какво? Това не променя смятането на ръка, че и с пръсти. Пръстите на ръцете са част от тялото и са много полезно средство за смятане, още повече, че сме в десетична бройна система. Друг въпрос е, че в училище, не зная защо, на децата им се забранява да смятат на пръсти, когато имат затруднения. То и да нямат, пак се използват пръстите. На бас, че всяка от вас също смята на пръсти, брои с пръсти и пр! Малко вероятно е да е само едно просто смятане. Почти винаги има и други неща покрай него, просто то е на повърхността.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия