Децата 2005+ - днешните начални ученици

  • 6 314
  • 133
# 90

Направи опит, дай на сина си "В навечерието" на Тургенев и стихотворенията на Ботев, че са по-малко, и го питай после кое е харесал повече.

Ама нали не си говорим за луканки, а за литература. Как така кое ще му хареса повече? Всяко от произведенията си е значимо и достойно за четене.
Виж целия пост
# 91
Виж сега, ако смяташ да водиш дискусията така, да не отговаряш на въпросите ми и да пускаш интелектуалски бананови обелки с надежда да се подхлъзна - няма да стане. Нямам желание да си обяснявам едно изречение с 10, защото ти се изсулваш и се правиш на неразбираща темата.
Виж целия пост
# 92
Беше добре поне ти да поясниш защо предпочиташ единия автор пред другия, ама на теб ти беше по лесно да ми възложиш задача. Ами аз не виждам особен смисъл в това, което си написала за Ботев и Тургенев, но ти може и да обясниш, ако искаш.


Слънце, като ти кажа "доцентката и асистентката по възрожденска", не ти ли идва на акълчето, че съм я изучавала достатъчно? Самата доцентка казва "това не е точно литература, но нямаме друго от този период". Литератор, преподавател от 20 години. Супер, нали?
В университет си била, такава ти е специалността, може да ти се наложи на деца да ги обясняваш тези работи, пък може учебника и системата, по които преподаваш, да не пасват на твоето житейско верую.
Виж целия пост
# 93
Отново се изхлузваш и искаш да пиша фермани, вместо да отговориш. Щом ти е по-лесно да караш с "ученици са, да учат", твоя воля, няма да ти се меся в стоическото житейско верую.
Виж целия пост
# 94
няма да ти се меся в стоическото житейско верую.
По-близо съм до епикурейската школа. Ама ти си решила друго. Четене с разбиране май липсва.
Виж целия пост
# 95

 - защо децата ходят на частни уроци, забавачки и занимални, ако училищата ни са такива превъзходни. НВО не ме вълнуват, това е бележкарство. Мислех, че говорим за оценяване на знания, не за зубкане за бележки.
ходят на занималня, защото така правят всички.....или почти, нещо като общоприето  е Rolling Eyes
ходят на частни уроци за да затвърдят/надградят/ наученото до момента в уч-ще или защото:
- в уч-ще не внимават/трудно усвояват материала/
-методът на преподаване не е достъпен

Да, НВО е бележкарство, както и матурите за 7-ми  и 12кл, но такива са изискванията-бележките са определящи Simple SmileЗащото повечето , което се изучава са неща, които в бъдеще не им влизат никъде в употреба, освен ако изключим определени  професии.Та, ако не беше заради този бал, помислете си дали щяха да процъфтяват частните уроци Crossing Arms

Виж целия пост
# 96
И в крайна сметка това ли да правим с такива малоумни програми - свиваме рамене "ми ученици са, ще учат"? Превъзходно. После ще се чудим защо така 5 деца разбират, 20 - не.

А ти какво предлагаш?

Между другото, знаеш ли колко е кофти за деца, които са много по-напред от останалите да се развиват в такава среда? Защото за тези деца пък на никой не му дреме. Какво да ги мислят, те нали и без друго се справят перфектно. Питала ли си се какво се прави за тях - нищо. Но за тези, които зацепват по-бавно има консултации, а дори и допълнителни часове през ваканцията, както правеше класната на сина ми за по-слабите ученици.. и разни други...Например УСПЕХ - също е ориентирано като програма към средностатистическия ученик. Така че не плачи много. Едва ли има някой, който да е доволен от днешната образователна система, но то с мрънкане нищо не се получава.
Виж целия пост
# 97
програмата успех е за по заинтересованите  Simple Smile
Виж целия пост
# 98
...а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност

Много родители искат някой друг да им свърши работата? Разбира се, не всеки има фнансовата възможност, но да нямаш време за детето си за мен означава, че нямаш желание да се занимаваш с него. А това е голям проблем на днешното ни общество. Детето се дава но ясла, градина, училище, занималня. Искаме друг да ни го възпитава и изгражда като личност, защото ние сме много заети. В малкото свободно време няма как да отделим такова за детето - трябва да си починем. Истината обаче е, че ние носим отговорността за децата си и ако трябва ще висим да учим с тях, след като системата и учебниците са бъгави. Въобще - нямам време - си е чисто оправдание. Родител, който няма време за децата си, просто няма желание.
Виж целия пост
# 99
програмата успех е за по заинтересованите  Simple Smile

Заинтересовани? Въобще не говоря за това. Но и така да го погледнеш - по-скоро целта е да се заинтересоват незаинтересованите.

А ето и целта на УСПЕХ:


Цели на проекта:
(1) Обща цел на проекта - да се осмисли
свободното време на учениците в държавни
и общински училища, включително и на
ученици с идентифицирана нужда от
специфична подкрепа, както и на ученици с
риск от отпадане и/или прояви на агресия
и/или насилие, чрез участие в извънкласни
и извънучилищни дейности
(2) Специфични цели:
1. Чрез специфични извънкласни и
извънучилищни форми на работа да се
повиши мотивацията на учениците за
участие в образователно-възпитателния
процес, съобразно техните интереси и
потребности.
2. Учениците да развият допълнителни
знания, умения, компетентности.
3. Да се осмисли свободното време на
учениците, като се насочат към
предпочитана от тях личностна изява.
4. Да се ограничи броят на преждевременно
отпадащите от образователната система и
броят на учениците с прояви на
деструктивно поведение (агресия).
Виж целия пост
# 100
Elfi, ако родителите са целодневно на работа, според мен е много трудно да се занимват с детето вечерта, защото малките вечер са толкова уморени, че често не им достигат силите дори и да вечерят. Това са ми споделяли приятелки, не съм се сблъсквала още.
Една от причините да направя избор синът ми да започне първи клас на 6 години е, че през по-голямата част от първата му учебна година ще бъда вкъщи с брат му. Не, че се притеснявам, че няма да овладее базови знания в училище, той още сега ги има, но само те не ме устройват. Както, предполагам, и по-голяма част от родителите.
Виж целия пост
# 101
...а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност

Много родители искат някой друг да им свърши работата? Разбира се, не всеки има фнансовата възможност, но да нямаш време за детето си за мен означава, че нямаш желание да се занимаваш с него.

В случая не е само до желание, а и до възможности.
Не всеки разбира от всичко, а и да го знае за себе си, не всеки има методология и умения да поднася знания.
В училище слушам майките, докато чакаме децата си, много от тях се затрудняват дори с материала за първи клас.И аз съм срещала не рядко затруднения, а не е като да не съм достатъчно образована.

Почти не вярвам да има човек, който би отговорил правилно на всички, ама абсолютно всички въпроси, изучавани в материала за първи клас. Rolling Eyes

За съжаление няма сериозен социален натиск върху това, да се предлага смислена, достъпна и последователна учебна програма.Всеки се спасява поединично, наливат се пари, често не регламентирани в мелницата на частните уроци и всеки гледа резултат за своето дете.Като цяло няма обществена нагласа за промяна в образователната система, всеки я упреква, но и се съгласява с нея.
Виж целия пост
# 102
А ти какво предлагаш?
Разчистване на учебниците, последователност при изучавания материал, съобразяването му с възрастта, в която се преподава. Намаляване на бройката ученици в клас. Изучаване на основен материал, след което разделяне на децата - отличниците в една група карат часове с допълнителен материал, по-слабичките в друга група дозавърждават. Като не е нужно едно дете да е само в едната група.
Не е нужно, ако ти не можеш да измислиш какво да предложиш, другите също да не могат, нали?

Между другото, знаеш ли колко е кофти за деца, които са много по-напред от останалите да се развиват в такава среда? Защото за тези деца пък на никой не му дреме. Какво да ги мислят, те нали и без друго се справят перфектно. Питала ли си се какво се прави за тях - нищо. Но за тези, които зацепват по-бавно има консултации, а дори и допълнителни часове през ваканцията, както правеше класната на сина ми за по-слабите ученици.. и разни други...Например УСПЕХ - също е ориентирано като програма към средностатистическия ученик. Така че не плачи много. Едва ли има някой, който да е доволен от днешната образователна система, но то с мрънкане нищо не се получава.
Да, знам какво е, защото аз съм била в "реномирана" паралелка и в практическите часове със съученичката по чин сме готови за 10 мин със задачите, а половината клас не може за цял час да реши само половината от същите тези задачи.
В София може да има такива допълнителни занимания, но в провинцията няма. Дай да тръгнем да ревем за бедните столични отличници, принудени да живеят с такива малоумни идиотчета като съучениците си.
Виж целия пост
# 103
Добре, че има такива мозъци като теб да дават гениални идеи. Когато направиш нещо на практика, ела ми се обади.
А за отличниците трябва много, ама много да се плаче, защото скоро бройката им в нашата скъпа родина ще клони към нула.

Светкавица, valerie, основата се полага в началния курс. Тогава се изгражда основното отношение към училището, учебния процес, учителите  домашните ангажименти. До четвърти клас материалът не е чак толкова сложен и родителите спокойно могат да се включат. За по-нагоре децата могат да се възползват от консултациите, стига да имат желание.


Виж целия пост
# 104
Защо аз да го правя на практика, ти деца нямаш ли, или ще чакаш наготово като много други? Отстрани много лесно да хленчим, я гледай - чак правителството свалихме. Нищо, че ще си го върнем същото след месец, важното е, че сме го свалили сега. Цялата държава е така.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия