Бакшишите на сервитьорите

  • 14 304
  • 206
# 165
Не бих сядала в заведение с някой, който има навик да обучава, поправя и уволнява персонал.
Не всеки е роден за сервитьор.
Аз отивам там да си прекарам приятно.
Отношението към обслужващия персонал въобще ми говори много за един човек.
Виж целия пост
# 166
Ние в почти всички случаи оставяме бакшиш. Евентуално ако е било много, много зле не оставяме. Последно май в едно заведение в Борисовата градина, чакахме към 40 минути да ни вземат поръчката, после още толкова да я донесат, чакахме много и за сметката у накрая платихме на бара. Нямаше чак толкова хора, бяха 3-ма сервитьори, но един беше по-нов и явно имаше нещо объркване, караха ги някакви други неща да правят, да редят и не смогваха да обслужват клиентите. Мъжът ми беше умрял от глад, после направи забележка на управителката, която седеше на бара.
 
Иначе, винаги проявяваме разбиране и оставяме бакшиш. Имаме си любимо заведение в Изток и там двете сервитьорки(само по една е на смяна) са страхотни и все ми се струва малко това, което оставям.

Сестра ми е работила като сервитьорка, някои мои роднини са в този бизнес от години, като готвачи или сладкари. Нагледала съм се на много глупави и груби клиентски изцепки. Някои са комични, но други са откровено груби и просташки. Веднъж присъствах на изключително грубо отношение към сестра ми(а тя е служител мечта, много упорита, стриктна и много трудно може да е груба към някого), отидох и се разправях с въпросните "персони", тъй като не се маха с ръка в едно заведение и да ирещиш"Алооо, алооо, кифло". Сестра ми се беше спекла, почервеняла цялата...
А някои не са си просто прости, а нарочно се държат така и изпитват удоволствие. 
Редовно се разправям с такива идиоти в магазини и заведения. Необяснимо е за мен, да се държат просташки и грубо със сервитьорка и друг клиент, мъж, да не направи забележка и да не защити момичето.
За какви мъже говорим тогава, кавалерство и защита на жена.
Мои познати също така унижиха едно момиче, първо им вдигнах скандал на тях, като единия е 60 годишен мъж, с изключително висок пост в институция, занимаваща се с деца(за мен е абсурдно такъв човек да се държи така и ти с младо момиче) и си тръгнах демонстративно.
Не може да се държиш така с други хора, които ти сервират храната. 
После защо ще е начумерена. Ами естествено, че няма да блика от умиление, като и се изредят 5 такива и после ти поискаш измислена от теб салата и кажеш, че картофите ти не са като на снимката в менюто.
Виж целия пост
# 167
Пример: голяма маса - цял ден им беше нужен 1 сервитьор да ги обслужва, непрестанно 15 човека го връщаха за по още една забравена вода или друга щуротия. Така въпросният сервитьор трябва да зареже всички останали клиенти . Познайте за 8 часа сервиз - 80 ст. на сметка почти 100 лв. Дали следващият път ще бъдат внимателно обслужени според вас ? тези 80 ст. как да се разделят на 4 сервитьора ? Други клиенти- хора с възможности. Държат се човешки . Сметка - 200 лв , бакшиш 50 лв. Следващият път ще бъдат още по-внимателно обслужени.
Само да ви кажа , че съм взимала и по 300лв бакшиш от една маса. Тези хора винаги ще са обслужени най-бързо и най- качествено. Онези , на който им се свидят и стотинките да не се чудят другият път защо е кисела сервитьора или сервитьорката. Относно квалификациите за този персонал- не забравяйте , че кризата принуди доста хора да работят каквото има - а не - каквото искат.

Страхотна логика! Страхотна логика! Сигурно имаш деца или в бьдеще ще имаш, ако в момента нямаш. В духа на тези разсьждения, ако си пратиш детето на уроци и не си готова да ти сьдирам кожата срещу 40 лв на час, забрави да му обьрна внимание. Специално отношение ще получат само наследниците на чичковците с дебелите портфейли. При останалите - отбиване на номер. И в края на годината ако не си получа смартфона в знак на "благодарност" за добре свьршената работа, на следващата познай дали детето ще научи нещо при мен! По този начин звучиш. Ще ти бьде ли приятно ако и теб в други сфери те обслужват според твоите стандарти? Например отиваш на лекар и ако не желаеш да пьлниш джобовете на белите престилки като с воденични камьни, получаваш отношение като кьм чувал с картофи. Ок ли е? Само да вметна, че вече почти всяка работа е тежка, изморителна и напрегната в различен аспект и никой работодател няма да тьрпи извинения за не добре свьршена работа в духа на "еди колко си часа сьм на крак, атмосферата е уморителна или хората, които срещам на работното си място, са неприятни".
И накрая да уточня, че аз сьщо оставям бакшиши, но не и на такива екземпляри като онази на Mirama с кафето или тези, които ти вдигат чиниите и напитките наполовина консумирани, а такива, аз специално, срещам вьв всяко трето заведение. Особено ако порьчаш бира или безалкохолно - нещо, което е в бутилка. Дебнат като лешояди и особено ако са ти останали три прьста на дьното и не могат да преценят отдалече, идват, хващат ти шишето и леекинко разклащат да видят как е положението. Една такава, която в продьлжение на половин час два пьти "ме провери", нарочно я изчаках да се отдалечи, станах, отидох до бара и й пьхнах бутилката в рьцете като са им толкова ценни и премират за тях. По невьзмутимата реакция сякаш не схвана жеста ми. Еми... такива и бакшиш са взаимно изключващи се понятия.
Виж целия пост
# 168
То вече почти няма дете , което да не ходи на уроци след 6-7 клас. Явно е- че и вас ви мотивират " бакшишите"  Laughing И да имам дете . Почти вече във възраст в която и аз ще започна да ви давам бакшиши. И за да го обличам , храня и да ви давам бакшишите за да го научите на нещо ,работя на няколко места включително и това.Старая се . И никога не съм била груба с клиентите за да провокирам тяхното скъперничество. Да си признаем , че както има кисели учители  Laughing  има и кисели сервитьори. Има от всички сфери хора, които просто не си вършат работата с желание.
Виж целия пост
# 169
Да, с последното сьм напьлно сьгласен. Не казвам, че само при сервитьорите има кисели и троснати. Но некомпетентност, не добро или грубо обслужване или некачествено свьршена услуга, независимо от какьв род е, не виждам как бих могьл да оправдая. В тази врьзка, просто не сьм сьгласен сьс сьфорумката, която е на мнение да не очакваме никакво обслужване от момичетата в кварталните кафета щото били цял ден на крак, мислели си за гаджето и знаели, че я изкарат 50 стотинки бакшиш, я не. По тази логика не очаквайте да ви прегледат и предоставят качествено лечение ако не бутнете на лекарите под масата. Не смятам, че подобни "правила" трябва да ги приемем за нещо като норма.
Виж целия пост
# 170
Груби са не само сервитьорите, но и разни касиерки, в пощата, в НОИ, в общината, в училище.И тези хора не са някакви чужди, а са хора пишещи тук, родители на пишещи тук, роднини на пишещи тук. Много често са и клиенти в заведения с груби сервитьори.
Но мисълта, че и те са груби, като седнат зад гишето в пощата, не им е близка.Виж в заведението се чувстват кралици и си позволяват безобразно отношение с обслужващите.
А един работодател, би трябвало да разбере в конкретна ситуация, че човекът 2 дни е мачкан и е естествено да не може да се усмихне толкова лъчезарно, колкото трябва.  И не става въпрос само за сервитьорите, тъй като по принцип съм забелязала, че културата яко куца, както и уважението към личността на другия.И не само в България, виждала съм изключително прости и нахални чужденци. Не знам как продавачката ги издържа, но аз като друг клиент не ги издържам и правя забележка.  
Та навсякъде ги има, не знам защо се пускат все за сервитьори и продавачи, като аз мога да напиша курсова работа на тема пощаджийки, ватмани, преподаватели и администрация в университет или учители в училище, медицински работници, фризьорки и много други.
И аз съм била офис асистент досега, както и управител във фитнес. Не съм била продавачка или сервитьорка, че да имам особени симпатии.
Виж целия пост
# 171
Argent - съгласна.
Също съм се дразнела от невежливи колеги , с които после трябва да разделя бакшиша , при положение , че техният за деня е около % от този , които аз съм изработела. Пак казвам- има "мърша" на всякъде, но всеки които си върши добре работата , съм на мнение , че трябва да бъде поощряван. Друг въпрос е колко надменно и обидно държание съм срещала от голяма част от клиентите, но съм длъжна да преглътна и да се усмихна , при положение , че ми е ясно , че и стотинка няма да оставят. Само горчилката от арогантното държание ще си занесем вкъщи .
Виж целия пост
# 172
Като ви чета имам чувството, че живея в някаква паралелна вселена  Simple Smile
С ръка на сърцето мога да си призная, че последните няколко години почти не съм попадала на фрапиращо грубо отношение ни от страна на сервитьор, ни от страна на служител в администрацията и т.н. Изключенията са пренебрежително малко и направо се изненадвам, че потребителите тук се срещат ежедневно с подобно поведение. Все си мисля, че има положителна промяна.
Виж целия пост
# 173
Аз сьм на мнение, че в Бьлгария образованието, здравеопазването, правосьдието, нивото на услугите, заплащането и почти всичко като цяло е под необходимото ниво, но някак си не мога да вьзприема едва ли не наложилото се като правило вече, че ако искаш някой да си свьрши работата както трябва, трябва да му "бутнеш" допьлнително вьрху фиксираното му вьзнаграждение.
Виж целия пост
# 174
Така е, някой получава заплата, за да работи и бакшишът е напълно излишен. Иначе учи на мърлящина.
Виж целия пост
# 175
В последното заведение :  Правим поръчка на салата и основно с напитки. Носи се салатата и в момента, в който поднасям първата вилица към устата си чувам до себе си : "Може ли да оправим сметката, защото смяната ми свърши!"  Shocked Shocked

Виж целия пост
# 176
Оставям бакшиш около 13% от сметката винаги, когато съм доволна от обслужването. Това важи и за други услуги: маникюр, фризьор, масаж, шивач. Знам кога празнуват рожден, имен ден, правила съм и подаръци, защото ги чувствам близки. Посещавам ги често и смятам, че не е достатъчно работата им да бъде заплатена, а и уважена. Нещо като букетите на 15.септември и на 15.юни.
Виж целия пост
# 177
Саморая  Peace
Виж целия пост
# 178
А! Точно така правят, дори и в 4 звезден. Аз съм дете, израснало по ресторанти. Спала съм под масата, хитови готвачи са ми били най-добрите приятели от крехка възраст. Може да се каже, че ние винаги се хранехме извън дома. С много малки изключения. Аз знаех думата коктейл преди Високи сини планини. След като се омъжих, традицията продължи с пълна сила. Така че, някои хора са решили на калкан скумрия да продават.


Извини ме, че аз няма да ти споделя къде съм живяла, кой е съпругът ми и с кого си пия кафето, но парадирането с тези неща ми се струва тъпо и инфантилно. Пък и до момента, в който прочетох поста ти, не съм и подозирала какво свръхчовешко постижение и повод за безкрайна гордост е ходенето на ресторант.
Между другото, потребността за самоизтъкване и себедоказване винаги и на всяка цена, говори за редица дефицити. А неелегантният опит за обида и снизходително отношение към абсолютно непознат, при това без никаква причина, е тотална липса на възпитание и финес. За самочувствие да не говорим.
Виж целия пост
# 179
Прави сте,че има толкова сърдити и намусени сервитьори,че даже да имаш добро желание да оставиш бакшиш те ти го убиват. Защото бакшиша не се дава,той се изкарва и трябва да е заслужен.Наготово никой нищо не дава,всичко трябва да се заслужи. Това,че не знаят да носят таблата е видно,че нямат елементарни знания за ястия и напитки също,но поне да компенсират с усмивка и добро държание. Преди много,много години,когато карах курс за сервитьорка /тогава беше 3 месеца и преподавателите бяха професионалисти/ първият урок,който научихме беше,че домашните грижи се оставят на закачалката с връхните дрехи и се слага служебната усмивка. Никога,ама никога не го забравих. И мога да се похваля,че даже клиенти,пословични със своята стиснатост винаги са ми оставяли бакшиш. Сервитьорът трябва така да работи,че да накара клиента да се чувства гузен,че не е оставил нищо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия