Децата и оценките

  • 13 235
  • 187
# 90
Има така разположени жилищни сгради, че трите най-близки училища са все елитни.
Иначе съм съгласна, след като няма подбор, не може да става въпрос за елитарност,

елитен -подбран, селектиран
елитарен - предназначен за елита или произхожда от елита

Като се има предвид какъв е елитът в България  Laughing, не ти е работа да си в училище, претендиращо за елитарност  Wink

но може би на база преподаване и изисквания се оформя мнението за училището.
Не е това. И в елитните има посредствени учители. Просто семействата са с амбиции и не жалят средства за образованието на детето си.
Виж целия пост
# 91
И ето че пак стигнахме до момента, че след като оценяването в България е субективно и зависи от много необективни фактори, кому е нужно децата да имат оценки във вториклас? Wink Защото Иванчо от 2а клас може да има 4-ки, а Пешо от 2б - само 6-ци, но знанията на Иванчо да са значително по-големи от тези на Пешо...
Виж целия пост
# 92
Има критерии за оценка, съобразени с държавните образователни изисквания, което не изключва субективните фактори: нивото в класа, ученика като личност /някои болезнено се нуждаят от поощрение; ако не са достатъчно поощрени, майките писват тутакси, че отроците им губят желание за учене и се стресирВат  Laughing/
Виж целия пост
# 93
и я докарахме до там, че на изходящите тестове във втори клас две от децата в класа на сина ми бяха преписвали... /сигурно за да не се стресират майките им  Mr. Green/
Виж целия пост
# 94
и я докарахме до там, че на изходящите тестове във втори клас две от децата в класа на сина ми бяха преписвали... /сигурно за да не се стресират майките им  Mr. Green/
Е, те си преписват, защото са били стресирВани от майките си.
 #2gunfire"Ти защо имаш 4, пък Гошко има 6? Да не би да си по-тъп от него?"
И какво да прави детето - преписва от Гошко  Laughing
Виж целия пост
# 95
Първо гледам какво има писано на листа с контролното, прочитам всичко, а за изпитването питам какво се е паднало на детето, къде е карало на фантазия и къде знае. На първо място са знанията. Оценките за мен са все пак някакъв измерител за това какво детето е показало към момента на изпитването или контролното. Наясно съм, че има голяма доза случайност точно в този момент да те изпитат точно на нещо, което знаеш или не знаеш. Аз си спомням за себе си примерно, че по химия много често ме изпитваше на "получаване и употреба", а това беше винаги в края на урока. Всичко друго зная, включително получаването, обаче пустата употреба не я учех добре, защото ми омръзваше. И учителката явно беше заподозряла тази работа и ме целеше точно там. Не че после не ми даваше възможност да покажа цялостните си знания, но доста петици навъртах заради последните ненаучени изречения от уроците, докато си взема бележка, че урокът се учи до края.
Това, че един родител е бил подложен на неодобрителното отношение от своите родители за оценки не е причина да го пренася върху децата си и да отрича цялата система за оценяване. По-скоро е добре да се пребори със себе си, за да може да внуши на детето, че не се учи само и единствено за оценки, но накрая все пак, те биват вписвани в годишните оценки и имат значение, защото влияят и на мнението на учителите, и на съучениците, че и имат сериозни последствия при кандидатстване в гимназия или ВУЗ.

Дори когато са събрани само отличници на едно място, се случва разпадане на успеваемостта на класа в нормално разпределение, а не всички да са все старите отличници отпреди кандидатстването.
Виж целия пост
# 96
Аз мисля, че прекалено много се вживявате на тема оценки.
Ако ги приемате само като моментна оценка върху малка част от учебен материал, за да покаже моментно знание някакво или незнание, което да се коригира- съвсем ще сте си ок.
Виж целия пост
# 97
Ако ги приемате само като моментна оценка върху малка част от учебен материал, за да покаже моментно знание някакво или незнание, което да се коригира- съвсем ще сте си ок.

Трябва да се уточни нещо - има разлика между текуща и срочна (годишна) оценка. Според мен, срочната (годишна) оценка дава доста инфомация, тъй като тя се формира на база текущите оценки. Затова тя не показва само моментно знание. Ако оценката е реална, в смисъл, родителите не са платили за нея, то тя показва много неща - освен реални знания, показва дали детето харесва даденият предмет, дали се труди или го мързи, дали има дисциплина, дали има стремеж към постижения, дали харесва учителя - много неща показва.
Виж целия пост
# 98
Саморая, много си права за нюансите в елитните думи. Simple Smile
В моя град има 3 елитарни училища, за които се чудя как събират ученици, обаче им се получава. Родитеите гледат основно търсенето. А и има и доволни.


По въпроса за добрите учители- мисля, че е много трудно да се намери истински добър учител, защото ако е добър преподавател, но кофти човек, добър учител ли е?
Ако е много мил с децата и внимателен, но има сериозни обучителни пропуски, добър учител ли е?
Това, че за някого е добър, често означава че не е никак добър за друг.


Мисля, че смесваш нещата. Има добри учители и те са и двете - и добри хора, и добри в преподаването. Пък родителите търсят по други причини - къде да е ударението - стилът на учителя. Малцина са гъвкавите, които сменят подхода си вътре в класа според детето. 
Виж целия пост
# 99
Ако ги приемате само като моментна оценка върху малка част от учебен материал, за да покаже моментно знание някакво или незнание, което да се коригира- съвсем ще сте си ок.

Трябва да се уточни нещо - има разлика между текуща и срочна (годишна) оценка. Според мен, срочната (годишна) оценка дава доста инфомация, тъй като тя се формира на база текущите оценки. Затова, тя не показва само моментно знание. Ако оценката е реална, в смисъл, родителите не са платили за нея, то тя показва много неща - освен реални знания, показва дали детето харесва даденият предмет, дали се труди или го мързи, дали има дисциплина, дали има стремеж към постижения, дали харесва учителя - много неща показва.
нищо не показват нито срочната, нито моментната оценка, особено в по-висок клас  Wink Аз например в техникума си пишех сама оценките по история - изобщо не съм влизала в часовете, ходех на плаж, че беше последен час, а по много от другите предмети знаех точно кога ще ме изпитат, защото учителите си имаха стереотипи на изпитване - я по номера отпред назад, я по нещо друго, и учех само когато ще ме изпитат. Е, не съм завършила със златен медал, но с 5,85 и при това абсолютно незаслужено /дано не ме прочете синчето  Mr. Green/

ПП Учила съм в елитен софийски техникум
Виж целия пост
# 100
Ако ги приемате само като моментна оценка върху малка част от учебен материал, за да покаже моментно знание някакво или незнание, което да се коригира- съвсем ще сте си ок.

Трябва да се уточни нещо - има разлика между текуща и срочна (годишна) оценка. Според мен, срочната (годишна) оценка дава доста инфомация, тъй като тя се формира на база текущите оценки. Затова, тя не показва само моментно знание. Ако оценката е реална, в смисъл, родителите не са платили за нея, то тя показва много неща - освен реални знания, показва дали детето харесва даденият предмет, дали се труди или го мързи, дали има дисциплина, дали има стремеж към постижения, дали харесва учителя - много неща показва.
нищо не показват нито срочната, нито моментната оценка, особено в по-висок клас  Wink Аз например в техникума си пишех сама оценките по история - изобщо не съм влизала в часовете, ходех на плаж, че беше последен час, а по много от другите предмети знаех точно кога ще ме изпитат, защото учителите си имаха стереотипи на изпитване - я по номера отпред назад, я по нещо друго, и учех само когато ще ме изпитат. Е, не съм завършила със златен медал, но с 5,85 и при това абсолютно незаслужено /дано не ме прочете синчето  Mr. Green/

ПП Учила съм в елитен софийски техникум

Четейки те, оставам с впечатлението, че оценките ти не са били реални - неприсъствието в училище явно се е толерирало в твоя случай. Аз говоря само и едиствено за случаите, в които те са. Тогава оценките показват много неща.
Виж целия пост
# 101
Popule, няма причина да се пишат ниски оценки на отлични знания показани на тест /изпитване.класно само защото има не извининени или извинени отстътвия. Ако има бих се притеснила.

Как пълно отличие показва нещо? Как се уверяваш, че всяка от съставаюките на годишната оценка и всяка срочнка, и от там годишния успех са реални? Може да се гони добро име на училището и да се раздават щедро. И обратното обаче може да става и 5-цата да си е повод за гродост.
Виж целия пост
# 102
Popule, няма причина да се пишат ниски оценки на отлични знания показани на тест /изпитване.класно само защото има не извининени или извинени отстътвия. Ако има бих се притеснила.

Как пълно отличие показва нещо? Как се уверяваш, че всяка от съставаюките на годишната оценка и всяка срочнка, и от там годишния успех са реални? Може да се гони добро име на училището и да се раздават щедро. И обратното обаче може да става и 5-цата да си е повод за гродост.

Ами тъй като съм завършила с медал, зная какво ми е коствало. Смея да твърдя, че завършващите с пълно отличие гимназия и университет се броят на пръсти и тези хора определено имат качества за такова постижение. Вече ги изредих по-нагоре. Пак подчертавам, това при положение, че оценките са реални.

Също така смея да твърдя, че отсъствието от училище определено се отразява на оценките. Просто защото преподавателите имат определени изисквания, които трябва да се покрият, за да се постигнат отлични оценки по техния предмет. Тестовете са само част от формирането на една цялостна срочна и съответно годишна оценка. Колкото до оценките при тестовете за кандидатстване, то това вече е друга тема (мисля, че пълните отличници имат високи оценки и при тези тестове - очаквано е).
Виж целия пост
# 103
Ами тъй като съм завършила с медал, зная какво ми е коствало. Смея да твърдя, че завършващите с пълно отличие гимназия и университет се броят на пръсти и тези хора определено имат качества за такова постижение.
От преди колко време са впечатленията ти? Понеже и аз знам какво ми е коствала една висока оценка навремето и колко лесно се изкарва сега. Петнайсетина пълни отличници, всеки с по стотина шестици в бележника, от двадесет и няколко души клас не ми се струва много реално. За съжаление картинката се наблюдава в доста училища от първи до дванайсти клас. Що се отнася до кандидатстването, там оценките не се дължат само на училищната подготовка и често струват доста пари.

Още десет, а?  Simple Smile
Виж целия пост
# 104
......
Как пълно отличие показва нещо? ....

Ами тъй като съм завършила с медал, зная какво ми е коствало. Смея да твърдя, че завършващите с пълно отличие гимназия и университет ....[/b].

Също така смея да твърдя, че отсъствието от училище определено се отразява на оценките.
.....
С това само потвърждаваш несъстоятелността на тезата си според мен - изместена е във времето спрямо темата. Питането в темата е за децата и оценките, не за гимназистите или студентите, защото е резултат от вълненията във 2-3 клас. Там е съвсем друго. Отеделно кой оценки са реални и кога се научава това /обикновено в последствие/.

ПП По написаното от теб съм съгласна, че по пълното отличие може да разпознаеш перфекционист. Това не значи, че ще е перфектен във всичко /за щастие/ , както и че "обикновените' отиличници или добри ученици/сттуденти нямат да бъдат повече от перфектни в друга област.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия