Децата и оценките

  • 13 224
  • 187
# 120
Много зависи как са направени тестовете.
Виж целия пост
# 121
Май практиката е фотокопие от тестовете на друго издателство... Гарантирано ненаучени "подробности" и без място за мислене...
Виж целия пост
# 122
Май практиката е фотокопие от тестовете на друго издателство... Гарантирано ненаучени "подробности" и без място за мислене...
Т.е. купуваш всички тестове, даваш ги на хлапето да ги назубри и необходимостта от мислене отпада? Това е тъпо.
Виж целия пост
# 123
Интересен начин на четене....

Така за направени книжките с тестове, че не изискват мислене, а възпроизвеждане на факти. Част от тях нечувани даже.

Ако някой толкова много държи на подобни неща, че да купи и даде за назубряне... така решил, така направил. Но не писах това горе Simple Smile
Виж целия пост
# 124
Хм... аз пък винаги съм мислела, че точно при тестовете трябва да се мисли.. темите се зубрят. За теста ми е било нужно да съм научила най-важното (и наистина да знам кое е то), да преценя кои отговори са подвеждащи, при близки отговори да реша кой е най-верният.
Говоря за себе си (детето ми е 2ри клас, там не мога да преценя).
Виж целия пост
# 125
Eми, айде да не го наричаме мислене, след като има хора, за които мисленето е само, когато сам откриваш топлата вода.

Нека го наричаме разбиране на метериала много добре, в дълбочина. С едно зазубряне (научаване наизуст) на няколко урока няма как детето да се справи добре на тест върху материал, с който не се е сблъсквал никога преди това.
Виж целия пост
# 126
Дали един тест може да измери обективно знания и възможности изцяло зависи от качеството на самия тест. Може да може, а може и да не може.
Какво  по- различно от наизустяването измерват въпроси, като: "Най- северната точка на държавата... е....", "В коя станция е измерена най- високата температура на ......", "През коя година е подписан .... договор", "Къде е роден писателят ......" и т.н.?
Виж целия пост
# 127
Като го чуя това "не могат да мислят", и се изприщвам! Ей ги на, и за тази ПИСА слушач вчера, че учениците ни не можели да мислят! Може би единствено хората с много дълбока умствена изостаналост са на ръба на мисленето, но и в техните глави текат някакви мисловни процеси, колкото и да са в зачатъчна форма. Ако ще говорим за решаване на практически проблеми, това вече е друг въпрос.
Виж целия пост
# 128
Eми, айде да не го наричаме мислене, след като има хора, за които мисленето е само, когато сам откриваш топлата вода.

Нека го наричаме разбиране на метериала много добре, в дълбочина. С едно зазубряне (научаване наизуст) на няколко урока няма как детето да се справи добре на тест върху материал, с който не се е сблъсквал никога преди това.

По принцип ли пишем да си губим времето? Или и ти си виждала тестове от 20 въпроса съдържащи по правило поене: 1 грешен въпрос, 2 неясни и 3 за изброяване на зазубрени неща?

Понеже ако си ги виждала и това за теб е мислене... то няма да е диалог писането тук.

Изпитването устно или писмено поставя въпрос. Този въпрос иска разбирането какво се търси, после включва умения - къде да се търси, какво да се вземе, как да се аргументираш и т.н., да защитиш теза.

Какво от това има в тест?!? "Избройте частите на изречението? Кои са картографските методи? Коя сила е причината за падането на ябълка от дърво?" Мисъл?!? Не, благодаря. Не това искам и влагам в "мислене".

ПП Подминах разбирането ти че началото /ниското ниво/ в ученето е зазубренето. А може би не трябваше... Дано допускаш, че някъде зазубрянето не съществува.
Виж целия пост
# 129
Винаги е нужна някаква доза зазубряне, но не в смисъла на научаване наизуст и забравяне. Най-малкото в началото детето/човек трябва да натрупа някакво декларативно знание и връзките, и чак после идва автоматизирането на намирането и проявата на това знание. Все едно да учиш език без да знаеш думи. Ако ще каквато ще граматика да знаеш, няма ли ги думите с техните значения, ряботата хич я няма. Навремето сме учили децата си "това е коте, то прави мяу-мяу" и "това е куче, то прави бау-бау", надявайки се, че следващия път, когато детето чуе мяучене, ще покаже по някакъв начин, че знае, че това е котка.
Виж целия пост
# 130
То и аксиоми се учат наизуст, граматики на чужди езици и т.н. Но това не е зубрене.

Механичното запаметяване е зубрене. Такова дето тръгват да рецитират, прекъсваш и няма начин да продължат Simple Smile
Виж целия пост
# 131
арт мама, не разбирам защо се хващаш за разни думи и търсиш нещо, около което да се завърти спор. Нямам никакво намерение да анализирам и обобщавам предимствата и недостатъците на различните начини за изпитване. Само едно ще добавя:
Всяко изпитване, което провокира детето да търси  начин да приложи наизустените нови знания, за да реши дадена задача за мен е добро . Такова изпитване може да е тест, може и да не е.

Скрит текст:
Едно време мен по разказвателните предмети ме изпитваха така :
Учител: Разкажи първа точка на новия урок (може и заглаивето на точката да каже учителката)
Аз: ... разказвам
Учител: Пропусна да споменеш еди-какво-си, пиша ти 5
Такова изпитване за мен не е добро За някои може и да е добро, но за мен не е. То не оценява знанията, а способността ти да се изразяваш.
Виж целия пост
# 132
Всяко изпитване, което провокира детето да търси  начин да приложи наизустените нови знания, за да реши дадена задача за мен е добро . Такова изпитване може да е тест, може и да не е.
Не е желание за спор.
Има реално различие. От една дума. Подписвам двойка ако се налага, но не насърчавам наизустяване.

Скрит текст:
Мен ме изпитваха така - Каква е причината за падането на еди коя си държав? /икономика, география, политика... се очаква да изполваш. Как политиката на Наполеон е повлияла на Европа? Пак се почва едно избиране на какво да се спреш, на какво да наблегнеш, какво да пропуснеш, какво не. Но забележи - историята е процеси, причини и следствия. Не е само имена и дати.
Виж целия пост
# 133
Накрая излишното изпада. Wink
Виж целия пост
# 134
Всяко изпитване, което провокира детето да търси  начин да приложи наизустените нови знания, за да реши дадена задача за мен е добро . Такова изпитване може да е тест, може и да не е.
Не е желание за спор.
Има реално различие. От една дума. Подписвам двойка ако се налага, но не насърчавам наизустяване.
Е как се учи без да наизустиш някои неща  от теорията първо? Как твоето дете научава химичния състав на захарта и белтъците? Само ли се сеща за тия неща? 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия