Вярно е, че от учителя зависи да се овладее дисциплината, но често мерките може да не се харесват на родителите. По-добре е да не се хули детето, да не се наказва, ама е по-добре и родителят да му е обяснил навреме кое къде може или не може. Така че медалът има две страни определено. И вместо да се търси сметка от учителката, по-добре да се погледне отрочето. И вместо да му се каже, че госпожата не е права, да се вкара то скоро в пътя! Защо цял клас са разбрали, че детето Х е "палаво"? Явно то само си е показало магариите. Кое точно трябва да му се поощри, че не разбрах?Извинете за мнението!
В класа на дъщеря ми има дете, което се прояви от първата минута. На всички направи лошо впечатление. Втория ден тя ми се оплака, че я ритнал, защото искал да е първи в редичката. Веднага говорих с родителя. На третия ден се върна с одраскана ръка, защото я бутнал в чина, докато вилнеел. Имаше родителска среща. Пак говорих с родителя, но вече и с учителката - да го държи отделно, отзад, за ръка - както прецени.
Таткото няма против. Той дърпа уши без ефект. Добре, че учителката е страхотна. Каза, че е разбрала и го овладява вече. Давала му отговорности, седял на бюрото й сам... Още преди да я помоля. Не го квалифицира, но да, класът е разбрал що за стока е - не от учителката, а от самото дете.
И да питам родителите на "палавките", защо "кротичките" да търпят лошото им поведение, защо да се губи толкова време с тях?
Имам и друг пример на подобно дете. Да, не са лоши по душа, а умни, любопитни, красиви. Но това не пречи да имат големи пропуски във възпитанието и все да правят нещо "без да искат". Децата от прохождане се учат, че другите са неприкосновени. И когато дъщеря ми си отнася последствията и може да намрази това училище и тоя клас, аз си запазвам правото да я защитя. И да искам дете и родител да отнасят санкции. Ако трябва, ще пиша жалби (от тях винаги има страх и ефект), ако трябва - и с детето ще си "поговоря'. Аман от родители, дето си мислят, че златото трябва да се остави да прави каквото ще, сакън да не му се увреди психиката от наказание. Доста нагло ми се струва да се апелира към професионализма на учителя, когато родителят не е изпълнил една от основните си функции
![Tired](https://static.bg-mamma.com/Smileys/default/yahoo_07.gif)
Не е работа на учителя да върши работата на родителя. Системата може да е остаряла, неподходяща и пр., но сме в нея, за съжаление. И ще се съобразяваме, ако не можем да я променим. Все се намира някой, дето нещо му пречи - кога учителка, кога система, кога всичките деца, че не разбират възвишената свобода да си правим каквото искаме
![Sad](/img/emojis/faces/sad.png)