Първокласникът и уроците

  • 6 013
  • 91
Здравейте, детето ми е в първи клас и както на всички е ясно е стрес и голяма промяна не само за децата, но и за родителите им. Дъщеря ми посещава занималня, там си пишат домашните.
Бих искала да си сверя часовникът с родителите, които имат опит с ученици. Въпросът ми е очаква ли се от нас родителите вечер да учим с децата си? Имам предвид да ги караме да пишат допълнителни упражнения, да сричат? Хайде да й проверя домашното и да съм в час с материала съм съгласна, но ако искам детето ми да усвои материала добре и да няма проблеми занапред мога ли да разчитам само на занималнята или трябва допълнително да учим и вечер?  
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 1
Здравейте, детето ми е в първи клас и както на всички е ясно е стрес и голяма промяна не само за децата, но и за родителите им. Дъщеря ми посещава занималня, там си пишат домашните.
Бих искала да си сверя часовникът с родителите, които имат опит с ученици. Въпросът ми е очаква ли се от нас родителите вечер да учим с децата си? Имам предвид да ги караме да пишат допълнителни упражнения, да сричат? Хайде да й проверя домашното и да съм в час с материала съм съгласна, но ако искам детето ми да усвои материала добре и да няма проблеми занапред мога ли да разчитам само на занималнята или трябва допълнително да учим и вечер?  
Благодаря предварително!
много зависи от класната и госпожата в занималнята. Обаче моите наблюдения за съжаление са, че са доста малко училищата и класовете, в което това не се очаква... Масовката е родителя да участва активно в обучението на детето си или точно това, което си написала - не само вечер, но и събота и неделя... Класната ви какво каза по този въпрос? Защото нашата класна си го каза от първия ден - учете с децата си, дори иска подпис на родителя под всичко, писано от детето, за да е сигурно, че родителя се е запознал  Peace
Виж целия пост
# 2
Зависи как се справя детето и дали учителката дава домашни за събота и неделя, които да се правят с родителя. На нашите примерно, им даваха задача за всеки учебен ден да се прави по една допълнителна диктовка вкъщи, някъде от по 5-6 реда, като тетрадките се събираха два пъти на месеца и се разписваха от учителката. Като цяло в  събота и неделя по някое допълнително упражнение не вреди, нищо че детето усвоява материала. Всъщност, едва ли хич няма червено по тетрадката - ако всичко му е без грешка, значи то не е за първи клас, а за втори.
Виж целия пост
# 3
И при най-добрия учител да е детето, не можеш да разчиташ само на него и на занималнята. Един учител/възпитател е на 25 - 28 деца, а учебният час е 35 минути. По колко може да се отдели на дете?! Не приемам сериозно родител, който в 1 клас не сяда всеки ден с детето си, колкото и мъничко да е времето.
Виж целия пост
# 4
Моето дете не ходи на занималня, така че аз от началото уча всичко с него.Освен мен- баща му и баба му.

Никога не съм харесвала това опекунстване, да стоиш на главата на детето, но в днешно време не се минава без това.Например- във втори клас в момента учат приказката "Деветият брат"- някои думи са обяснени, но други са абсолютни архаизми и не са посочени- трябва някой да седи до детето и да превежда.Ако сравним времевия отрязък от нашето детство и този на децата ни спрямо времето, в което се е използвал такъв архаичен език, ще се види, че разликата в дължините на тези "отрязъци" не е особено голяма.Само че, ние преди да научим да четем и преразказваме подобни текстове, сме имали поне едно организирано фолклорно тържество в училище, поне една драматизирана приказка, поне едно посещение на етнографски музей.Поне.

Днес материалът е зададен кошмарно, без основни опорни точки, разчита се на това, което ще назубриш с родителя си, частния учител и т.н.

Много дълго стана, но тези дни съм "набрала" по темата.

С две думи- учи с детето си докато можеш и колкото можеш, защото в един момент то се презумира, че няма да успееш, така е замислено, че  в един по-късен момент да се завърти мелницата на частните уроци, малко или никак не може да се разчита на училището.
Виж целия пост
# 5
Пълни глупости говориш за частните уроци. За София може да е така, защото желаните гимназии не могат да задоволят наплива от желаещи, но за останалите градове не е така. В по-малките общини деца с четворки влизат преспокойно в елитните гимназии. Какво е нивото там ли? Плачевно в сравнение със Софийското. Така че София не е България, а частните уроци за някои са си от огромна необходимост за напредъка. А това че някъде се влиза без частни уроци, не прави автоматически обучението в разглежданите училища на нужното ниво.

При обучението на първокласниците е нужна подкрепа. Да, нужно е вкъщи да се следят домашните и да се упражнява четенето. Рано или късно ще дойде времето на обемните уроци и тогава механичното четене трябва да е вече в историята.
Виж целия пост
# 6
Пълни глупости говориш за частните уроци.

Говоря за Варна и изобщо не са глупости, де да бяха.
Достатъчно деца на гимназиална възраст има около мен, няма нито едно успяло без частни уроци.Освен в случаите, в които самите родители преподават частни уроци.
Виж целия пост
# 7
Много пъти съм го казвала: училището не подготвя за елитна гимназия. Винаги е било така. Аз също много исках моето да го подготвят там, ама не се получи. Местата в гимназиите са ограничени, желаещите са много и така нивото се вдига. Нивото на детето към момента е подобаващо, но на класирането ще повлияят стотните. Логично е да се подсигуря с допълнително обучение. Аз не владея материята - давам го на уроци, школа.
Виж целия пост
# 8
Никога не съм харесвала това опекунстване, да стоиш на главата на детето, но в днешно време не се минава без това.................Ако сравним времевия отрязък от нашето детство и този на децата ни спрямо времето, в което се е използвал такъв архаичен език, ще се види, че разликата в дължините на тези "отрязъци" не е особено голяма.Само че, ние преди да научим да четем и преразказваме подобни текстове, сме имали поне едно организирано фолклорно тържество в училище, поне една драматизирана приказка, поне едно посещение на етнографски музей.Поне.

Днес материалът е зададен кошмарно, без основни опорни точки, разчита се на това, което ще назубриш с родителя си, частния учител и т.н.

Ако съумееш да създадеш у детето навици за учене, не стоиш на главата му. После само контролираш. Ако обаче не се получи, трябва да си с него.
Да, има много архаизми. Но едва ли едно тържество и един музей ще оправят нещата /между другото, при нас се провеждат и двете многократно/. Просто ние / в по-голямата си част / имахме възможност да поживеем на село, да идем при баба и дядо и така научавахме много неща за бита. Сега на село почти не останаха хора, бабите работят и селото е нещо непознато. Или не и във вида, в който му се наслаждавахме ние.
Виж целия пост
# 9
Всичко казано е горе-долу така, истината естествено е по средата, но може ли някой да ми отговори защо има училища и класове, в които всички тетрадки и учебници стоят в училище от понеделник до петък и се взимат само за събота и неделя. И децата в тези училища успяват да научат въпреки липсата на постоянен контрол и допълнителни упражнения през седмицата в къщи. И в същото време има училища и класове, в които от родителя се очаква едва ли не да преподаде отново материала, взет в училище?

И тук говоря за едни и същи деца, които са били във втория вид училище и после са се прехвърлили в първия вид, не говорим за различни деца с различна степен на възприемане и самостоятелност?
Виж целия пост
# 10
Стоя на главата му не заради несъздадените навици и стоя образно казано, просто трябва да съм наблизо.Няма как самО детето да се сети за много неща, често и не преподадени, които се изискват за домашно.Няма как само да се сети да прочете с правилното ударение думи като всуе, морен, смолени.Затова стоя , за да преподавам вместо учителките, тъй като времето е недостатъчно, материалът много и т.н.Детето ми се справя с материала, но това е защото го преподавам наред, а често и вместо учителите.

И аз зная за училища, в които децата успяват и тетрадките си дори не връщат у дома.Но повечето училища не са такива.





Виж целия пост
# 11
Направеното заключение, че учителките не преподавали, щото децата правели грешки у дома пред майките си и не можели да прочетат архаизмите, предизвиква Laughing Ако на теб никога не ти се е случвало да повториш една и съща грешка, то ти си машина  bouquet Не е ли малко пресилено да изискваме от децата да са като машини.

Сбъркало - какво толкова, поправяш го и да върви. Ама не! И следва "Това г-жата обясни ли ви го?", "newsm78 Ко не!" и "логичното" заключение "Колко посредствени учители има, да му се не види. Децата слушат и внимават, пък те нищо не им обясняват."  Laughing
Виж целия пост
# 12
Саморая, това е просто един пример, че няма обучение с "натрупване", че няма систематизирано поднасяне на знания.Не мога да разбера защо влагаш и лично отношение при отговорите си и наистина ли мислиш, че само въз основа на този пример ми е изводът, че принципно и в повечето случаи трябва да се учи заедно с детето у дома.

Не зная дали са посредствени учителите или просто се "пестят".Има ги  едните и другите.За съжаление.

По темата- изключителен късмет е да намериш учител, при който детето ще си научи всичко в училище.В повечето случаи това е невъзможно и трябва да се преподава наред, вместо, дори и в някои случаи въпреки преподаването в училище.

Виж целия пост
# 13
Да, и като върнат в петък вечерта чантата, и в събота и неделя се започва голямото писане и четене. Наречете ме консерва, но на такива целодневни училища, ако ще при най-добрите и съвестни учители да са децата, хич им нямам доверие. Дори детето да няма проблеми, пак си трябва родител да държи нещата под контрол.
Виж целия пост
# 14
Саморая, това е просто един пример, че няма обучение с "натрупване", че няма систематизирано поднасяне на знания.
С това не мога да се съглася. В първи клас им е рано за параметрични уравнения и затова просто си смятат до сто. До седми ще натрупват каквото е необходимо и ще го докарат и до там.


Не мога да разбера защо влагаш и лично отношение при отговорите си и наистина ли мислиш, че само въз основа на този пример ми е изводът, че принципно и в повечето случаи трябва да се учи заедно с детето у дома.
Отговорностите са си лично мои и не смятам, че някой може да ми каже какво отношение ще си влагам. Не държа особено да приемаш моята гледна точка за своя. Отколе аз просто си пиша в този форум и никого не ангажирам с мнението си. Ако детето има нужда от помощ при самоподготовката вкъщи, то такава би следвало да му се окаже. Ако се справя само, имаме повод за радост - една грижа по-малко.

Не зная дали са посредствени учителите или просто се "пестят".Има ги  едните и другите.За съжаление.
Във всички професии има хора, които се пестят. Като че ли в лекарската и учителската нещата не бяха толкова зле. Лошото е, че още по-зле ще става. Бавно и полека превърнаха тези професии в чиновнически. Ние сме късметлии, че не сме ударили хептен на кухо. Следващият цитат подкрепя изцяло твърдението ми.
По темата- изключителен късмет е да намериш учител, при който детето ще си научи всичко в училище.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия