Дисциплината в училищата в чужбина

  • 8 207
  • 72
        Може би не е тайна, че в повечето български училища дисциплината ,,куца". Откакто се въведоха тези делегирани бюджети, ученици не се изключват за лоша дисциплина, не се наказват. Ако даден ученик се държи много лошо в час не може да бъде и отстранен от часа ако не бъде предаден на някой свободен преподавател. Единствената помощ е учителят да поговори с родителите, но и от това няма голяма полза, защото и самите родители трудно се справят с децата си, не разбират проблема или нямат желание да го разберат.
        Би ми било интересно да разбера как стои въпроса в другите държави и как се процедира в такива случаи.
Виж целия пост
# 1
Дочут от моя позната пример от Америка, детето седяло на пода, на килима, и си четяло. Вместо на чина. Не е вдигало шум. Явява се ужасно недисциплинирано дете.   newsm12
Виж целия пост
# 2
Близко роднинско дете, в частно училище в Испания. Блъснахо го умишлено и му счупиха зъб. На злосторника е поредно нарушение, няма ясни санкции, поне не е изключен. Училището макар и частно не страда от недостиг на ученици, дори работи над капацитета си.
Виж целия пост
# 3
Германия - начално общинско училище (1-4 клас)
Говори се в клас само след посочване. Искане на дума/отговор/питане - след вдигане на ръка. Излизане до тоалетна - само след разрешение. Има стриктни правила (простички, ясни, кратки) за поведение, които се обсъждат, коментират, рисуват, научават, залепват се в тетрадките и в класната стая и се подписват от децата в началото на всяка учебна година. При нарушаване на правилата следва наказание (писане на правилата 10 пъти, допълнителна работа, оставане след часовете...), бележка до родителите, а ако нарушаването е често и системно, следва сериозен разговор с родителите. В училище мобилни телефони не са разрешени. Таблети, игри и прочие - също не. Бижута - не.  Скъпи вещи - не. При 3 пъти без домашна - бележка до родителя. Подпис под всяка оценка. Ако детето липсва от училище без причина, родителя носи сериозна отговорност, много сериозна.
Четене на пода - да, в определени моменти. Свободно избиране на задачите и активностите в час - да, понякога. В класа на големият ми син имат куче на класа - интересен проект, който цели да намали общото ниво на стреса сред децата. Кучето е в класната стая, разхожда се свободно, между чиновете, децата се грижат за него докато са на училище, за времето извън училище за него се грижи класната им.
Виж целия пост
# 4
това с кучето е много много интересно - въпреки че аз ще съм първата против  Laughing не ги ли разсейва? Каква порода е и какво правят, ако самото куче реши да разваля дисциплината? Simple Smile


тук има доста голяма разлика между училищата с повече местни деца и по-интернационалните. Вторите са с доста по-стриктна дисциплина.  Не само че саморазправата е забранена - но на децата е забранено и присмиването на другарче/това по повод, че обяснявах на сина ми, че ако не си измие устата от шоколада, ще му се смеят, а той сериозно ми отговори, че нямат право/. Никаква агресия и пълно уважение към другите - върху това се работи постоянно. Има, разбира се, отклонения, има инциденти, потушават се набързо. Ученикът се изпраща след часовете при зам.директора и там дочаква родителите си. Ползване на телефон без разрешение - взима се и дочаква родителите пак при зам. директора.

за закъснение сутрин ученикът трябва да мине през рецепцията, където да му издадат закъснителна бележка. За отсъствие - до 2-3 часа звънят на родителя. В същото време се толерират отсъствия, предварително заявени от семейството, по фамилни причини/разбирай пътуване, екскурзия, билети до родното място/.

униформата е задължителна до степен да седят зам.директорите на входовете и да изискват сваляне на не-униформения суичър. Всъщност на никого не хрумва да спести или замени част от униформата - само суичърите са проблемни, защото лесно се губят, а се ползват 1-2 месеца в годината и е неизгодно.

Виж целия пост
# 5
това с кучето е много много интересно - въпреки че аз ще съм първата против  Laughing не ги ли разсейва? Каква порода е и какво правят, ако самото куче реши да разваля дисциплината? Simple Smile
Кучето е кучка, микс превъзходна Simple Smile, много кротко и спокойно животинче. Не разваля дисциплината. Обикновено отива да лежи до детето, което в момента изпитват/прави презентация/чете на глас/представя проект. Изпитвания може да гали кучето и обикновено се справя по-добре от обикновено. Виждам това и по нашия калпазанин - тази година е дръпнал напред в дисциплината и слушането, успеха също. Разбира се, преди да започне проекта, на родителите бяха раздадени материали за ефекта от присъствието на животно в класната стая и на първата родителска среща дискутирахме въпроса напоително. Нямаше родител, който да е против.



В същото време се толерират отсъствия, предварително заявени от семейството, по фамилни причини/разбирай пътуване, екскурзия, билети до родното място/.

Това пък тук не се толерира. Много семейства се изкушават да заминат или пристигнат от почивка няколко дни преди/след ваканция - заради цените на самолетни билети или пакети почивки - по-ниски са извън ваканционните периоди. Но разрешение за това не може да се получи почти никак. Чувала съм за проверяващи по летищата, познати деца заболели последните дни преди ваканция са проверявани в къщи лично заради евентуално симулиране, звънят на домашните лекари и прочие крути мерки. Немеца не се шегува Simple Smile
Виж целия пост
# 6
аз съм за крутите мерки. При нас е обяснимо доколкото всеки е отнякъде си и билети се купуват много месеци предварително.

при нас повече министерството разваля дисциплината - веднъж заваля дъжд и имахме alert да си приберем децата. Следващата седмица Дубай спечели експо 2020 и имахме почивен ден да празнуваме - обявен в 11 предната вечер. За училищните ръководства ще да е било кошмарно, използваха всякакви мейли, сайтове, фейсбук, блогове - за да информират родителите утре да не водят децата.
дългите уикенди тук са често явление и според мен това пречи на училищната рутина, но .....

Виж целия пост
# 7
и в Швейцария е по германско му  Wink...няма оставане след часовете, но има разговор с родителите...има 2 джокер дни на година, в които е разрешено отсъствие, иначе само с бележка или обаждане от лекар...глобите са жестоки, от порядъка на 1000 франка #Crazy, зависи от дохода в семейството...няма униформи, голям минус за мен, подпис под всяка оценка, специален бележник за кореспонденция учител-родител... имат си домашни любимци - отглеждат пеперуди и и жабчета  Grinning Joy...
Виж целия пост
# 8

Кучето е кучка, микс превъзходна Simple Smile, много кротко и спокойно животинче. Не разваля дисциплината. Обикновено отива да лежи до детето, което в момента изпитват/прави презентация/чете на глас/представя проект. Изпитвания може да гали кучето и обикновено се справя по-добре от обикновено.


интересно съвпадение, точно днес четях във вестника статия за положителния ефект на кучетата върху срамежливи деца по време на четене, или презентация  Peace
ще отида да проверя за коя държава иде реч, щото в Италия ми се вижда почти невъзможно.

инак, общо по темата ми е трудно да отговоря. има оценка по поведение в целия училищен цикъл, но освен, ако нещата не ескалират, нито децата, нито родителите ми се струват особено притеснени от нея. учителите постоянно се оплакват от дисциплината, дори и в класове с безпроблемни инак деца. просто са шумни и неконтролируеми. както за преподаването, така и за дисциплината се разчита на късмет, ник'ва разлика между частни и държавни училища, едната униформа просто няма как да гарантира каквото и да било  Laughing

лекарска бележка за отсъствия до 5 дена изобще не е необходима, достатъчно е родителите да напишат извинение. за извънредни ваканции също няма проблеми, особено, ако детето няма проблеми с материала. като навършат 18 години могат да си самоизвиняват отсъствията (естествено, ако не му виждат очите продължително време се звъни на родителите, но отсъствие преди важно контролно, а по-нахалните, баш на контролното, са си класика в жанра).

изключване, местене, или повтаряне заради поведение за запазени за екстремни случаи, другите минават между капките.
Виж целия пост
# 9
Дочут от моя позната пример от Америка, детето седяло на пода, на килима, и си четяло. Вместо на чина. Не е вдигало шум. Явява се ужасно недисциплинирано дете.   newsm12

и при нас я има тази практика, не мисля че го правят защото децата са недисциплинирани. В първите класове много често учебния ден започва на калима/ пода пред дьската. Предполагам, че поради близкия контакт с учителя, децата внимават повече.

Миналата година синьт ми беше много впечатлен от учителката и всеки ден ми разказваше кой е бил предупреден/ наказан. Учителката практикуваше следния метод: 1) устно предупреждение ( 2-пьти); 2)thinking chair- детето седи на стол и "мисли" вьрху поведението си и сьщо пише обяснително писмо до родителите си 3) учителя се обажда на родителите 4) посещение при директорката.

Не сьм сьвесем сигурна каква е системата да се справят с супер непослушните деца. Сьщо много често проблемните ученици имат аутизьм и др. подобни и до колкото сьм чувала училището трябва да следва даден протокол.
Виж целия пост
# 10
Мдааа
Евала на германците
Затова и Германия ще пребъде, а Швеция отдавна копае дъното

Свръхтолерантността им изяде дисциплината
Държането на обучението в тайна като класифицирана инф и никаква връзка с родителя по повод контролни и оценки допълва идиотската картинка
Никакво коригиране на грешки, за да не се стресира отрочето
Никакви оценки до 8 клас пак по същата причина
С две думи расте видиотено поколение

Иначе системата е добра, но тези малки неща развалят фона и провалят доста деца
Виж целия пост
# 11
Aaa, никой не казва, че немската образователна система е перфекта, хич даже. Дисциплината като цяло е на ниво, но си има и минуси, сериозни даже.
Всеки си има мнение, разбира се. Ние в немската тема сме доста поляризирани по въпроса.
За мен един основен минус е прекалената независимост на класния учител, особено в 1-2 клас. Да попадне детето ти на читав учител си е сериозен късмет, а това определя доста неща за по-натам. Също сериозното включване на родителя в образователния процес и подготовката на децата - домашни, реферати, учене наизуст- не работят особено по придобиване на самостоятелни умения за учене, очакват родителя да ги изгради.
Друг огромен минус е категоризирането на децата прекалено рано. В края на 1 срок в 4 клас децата биват насочвани към типовете училища, в които да учат от 5 клас и нагоре. Най-добрите получават препоръки за Гимназии, обикновено малък процент деца. Разликата в нивото на Гимназиите, професионалните училища и другите типове средни училища е много сериозна, забелязва се веднага. Само завършилите Гимназии могат да продължат в университет, за останалите има възможност за доучване 2-3 години, но нивото на гимназистите е трудно за достигане. Разбира се, има начини за преместване от едно училище в друго, но по-скоро са изключения. Решението в 4 клас в някои провинции вече зависи от родителите, тоест препоръките не са задължителни, но все пак - препоръчителни. 4 клас са 9-10 годишни, още неосъзнали се дечковци, абсолютни деца. Много човечета порастват малко по-късно, особено при момчетата е много ясно изразено това. На 9 не знаеш какво искаш, заложбите, интересите и потенциала ти не е толкова явен, категоризиране в тази възраст е трудно и често невъзможно.
Виж целия пост
# 12
темата е за дисциплината, но да попитам има ли го това явление родителите/ учениците да набират средства за училищата. При нас е узаконено процес. Средствата се използват за закупуване на компютри или други съоръжение, класни мероприятия и др. Тази практика ми е доста странна, като се има предвид че канадското образование е на едно от челните места. Базата в училищата е под всякаква критика Сградата на училището на синьт ми е малка и класна стая е пригодена в дьрвена барака. Ако децата трябва да отидат до тоалетна, особено през зимата, трябва да се облекат и отидат до основната сграда. Сигурна сьм че ако закона позволяваше, родителите щяха да съберат пари за това. От друга страна, поради ред бюрократични причини, на училището не се полагат средства за строителство.
Виж целия пост
# 13
в нашето училище се събират в началото година за канцеларски материали, които така и не разбрах за какво служат, при положение, че и всяко дете има списък с такива. освен това, носим тоалетна хартия, кухненска хартия, пластмасови чаши и тн. ама така е, като има да се реже от държавния бюджет, първо от средствата за училищата режат, базата вече е съвсем... базова  #Crazy
неприятното е, че когато им отпуснат все пак средства за модерни технологии, мултимедиална зала, пр., в училището на голямата ми дъщеря, самите учители я саботират, защото трябва да се научат да я използват и да си прехвърлят книжните записки на някакво електронно пособие  ooooh!
Виж целия пост
# 14
Събират се еднократно някакви дребни суми в началото на годината, които влизат в "касата на класа" - около 20-30евро да речем, сумата се дискутира на първата родителска среща. Ползват се за билети за театър,музеи и подобни, за някоя извънредна работна тетрадка (учебниците и  учебните тетрадки ги осигурява държавата). Обикновено в касата на класа остава някаква дребна сума накрая, която изхарчват за обща закуска в клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия