Дисциплината в училищата в чужбина

  • 8 212
  • 72
# 60
седенето на пода е най-малкият проблем на училищата. Преди 3-4 дни четох статия вьв вестника за математиката в елементарните училища в Канада и се хванах за главата. Статията беше за това че група от родители са започнали петиция за промяна на учебната програма по математика. Доводът беше че в момента децата се учат да бьдат изобретателни и сами да намират отговора на задача, без да следват определен формат или отговор. От друга страна децата не могат да събират/ изваждат/умножават/ делят. Примерят който беше даден е че децата например знаят че 4+5=5+4, но не знаят че 4+5=9. Целта на петицията е да се набляга на основното обучение по математика в началните класове. Това което най-много ме възмути в статията е отговора на министъра на образованието. Тя е принципно съгласна с искането на родителите и за това планира да отпусне 4 млн за обучение на учителите за да могат да преподават математика или с две думи учителите които учат децата в момента са некомпетентни по математика. Аз по принцип планирах да запиша детето в програма по математика извьн училище, но след като прочетох тази статия сьм абсолютно убедена че трябва да го направя за да сьм сигурна че детето ще бьде на необходимото ниво когато влезе в гимназия.

Интересно, съпругът ми е слушал дискусия вчера по  СВC точно за това. Днес го разисквахме вкъщи. Една от причините моите деца да са в частно училище бе именно липсата на обучение по математика. Помня, дори разговарях с директорката, която ми обясняваше, че няма нужда от учене, а от problem solving. Попитах, как ще решат проблем, изискващ умножение или деление, когато никога не ги учили, предизвика ехидна усмивка у нея. Аз съответно се усмихнах мило и си преместих детето. Днес точно препитвах таблицата, след въпросния разговор - ами знаят я, "на сън да ги бутнеш".
В същото време, приятелки на голямата от старото училище още не знаят таблицата за умножение. Просто не са я учили!

Бях писала и по рано, че дъщеря ми получи много ниска оценка по математика заради това, че не е следвала формата на решаване. Иначе задачата решена вярно!

Аз ползвах кумон книгите и ги тренирах вкъщи. Сега ползвам ixl (имат си парола), ползвам също math-drills. От там си принтираме упражнения. Препоръчвам!
Виж целия пост
# 61
темата за деца с увреждания е много сложна и вероятно си заслужава отделна тема (сори за тавтологията).
съвсем накратко : в Италия се цели да не се делят от другите деца, имат помощни учители, но посещават нормално училище. мненията са разнообразни и зависят и от степента на увреждане и близост с детето. това, което за мен е положително, се оказа далеч не такова за позната с проблемно физически дете.
не говорим за слухови проблеми, те, мисля, са от лесно разрешимите и неналагащи особени усилия за преподавателите и децата.

математиката си се учи по класическите начини, таблицата за умножение се наизустява, може да не е толкова бързо като едно време в България, но резултатите са идентични. харесвам и начина (неизвестен), с който ги стимулират да решават задачи - аз ги мразех, защото никой не ми е обяснявал логически подход към тях, само некви формули. и двете ми щерки, без извънредни занимания, се справят безпроблемно, докато аз се чудя отде да ги почна (задачите)  Mr. Green

пс. в горния курс по математика учат неща, за които не съм и чувала в България, не мога и да ги преведа дори  Shocked
Виж целия пост
# 62
Гимназиален учител съм в Канада (Квебек) и майка на 3 деца - 1 в гимназия, 1 в начално училище и 1 в градина.
За дисциплината - имаме специална стая наречена relais, където изпращаме пречещите ученици, като попълваме един формуляр с причината и се обаждаме по интеркома да дойде охранител да го отведе. Оттам следват срещи със специалист, директор ако се налага и прочие. Изгонилият го учител също се среща с ученика и обсъждат ситуацията. Ако това се повтаря много често, се прави feuille de route, т.е ученикът се движи с един лист всеки час и учителите пишат какво му е поведението. Ако не може да функционира в нормален клас се изпраща в специализиран такъв - cheminement particulier de formation още го наричат клас д'адаптасион. Тази година имам 3 такива класа и лудвам с тях.
По този начин се намалява стреса за другите деца, които искат да учат и нямат проблеми с дисциплината.
Виж целия пост
# 63
sophiemmaspencer имаме много подобен проблем с математиката. Принуждаваме се просто да ги занимаваме още малко вкъщи. Това при нас не е проблем само на източния блок, от същото се оплакват някои държави от Близкия изток, а онези от далечния изток дето са първенци по математическите олимпиади, просто тихо и без да ритат срещу системата, си доучват също вкъщи.

за уврежданията - повечето са интегрируеми, стига да не изискват много специализирана среда. Имали сме деца с намален слух, имаме учител в инвалидна количка. Миналата година в класа на големия имаше момиче с разстройство от аутистичния спектър, с имаше си ресурсен учител през повечето време, присъстващ в стаята, а децата бяха насърчавани да я включват във всякакви групи и занимания и да приемат нормално нейното темпо и резултати.
Виж целия пост
# 64
Училищната среда тук е пригодена към индивиди с проблеми с придвижването. Двигателен дефицит не е причина детето да не бъде записано в нормално училище с всички останали, стига да може да се оправя само/с количка/с неспециализирана помощ. Слухови, зрителни и прочие дефицити - също, ако не е необходима постоянна специализирана помощ .Но други дефицити, които изискват ежеминутен обучен придружител - тези деца са в специализирани училища и детски градини. При всички случаи се подхожда индивидуално, има си служби и изградени алгоритми за оценка на ситуацията, но винаги се предпочита, ако е възможно, детето-инвалид да бъде интегрирано в нормална среда възможно най-рано.
Виж целия пост
# 65
За дисциплината - имаме специална стая наречена relais, където изпращаме пречещите ученици, като попълваме един формуляр с причината и се обаждаме по интеркома да дойде охранител да го отведе.

Това е добре измислено, защото в петък ми се наложи да отстраня 4-ма бабаитковци, които направо отказваха да излязат от стаята. Единият е силно агресивен и е ...ужас. Наложи се да викам някой да ги отведе. Не мога да си обясня как някой на 15 години стига до там.....


Виж целия пост
# 66
Защо в тази област на Испания?

Защото са различни от останалите жители на Испания.
Скрит текст:
Манталитета, начина им на живот, отношенията по между им изправят косите на останалата част от населението на тази голяма държава. Външните като мен ги мислят за примитивни и твърде брутални.
Ако в Мадрид родителите се борят за едно по - добро публично образование, включващо изучаване на чужди езици, повишаване на сигурността и нивото на обучение, правото да носят храна от дома децата им, при положение че системата ги задължава да ходят по два пъти на ден или да плащат за храна и престой  Close, тук в нашата портокалова област нещата са с краката нагоре.
Като започнем от дисциплината - мотото е "животът е гадна работа, бъди гадина или страдай" с цялото уверение, че наистина помагат на децата да се социализират и интегрират в обществото. Уволняват качествени учители, които отказват да говорят диалектно. Наказват децата изгонени в училищният двор да си помислят много хубаво, преди пак да кажат нещо на испански. Вместо да дават стипендии за заслуги на интелигентните деца, дават помощи на многодетните семейства. Скритият замисъл сигурно е - раждай и не мисли. Не им трябват умни, трябва им достатъчен брой не много образовани данъкоплатци.
Аз бях шокирана, когато разбрах значението на "добро училище". То е онова, в което обядът и престоят между 12 - 15 часа не надвишава 5 евро и се готви на място.
За всички които са като мен и търсят едно училище, което поддържа високо ниво на обучение и добри педагози, има дисциплина и ред,  има сътрудничество между учител и родител, уважава и насърчава личността, а не се уравняват всички като една маса, стимулира свободната мисъл, а не преписването и назубрянето дословно, нямат място в публичната им система.
Интересното е, че от толкова мачкане в училище, децата тук са полудели на тема "Кой ще командва". Могат да прекарат 3 часа в разправии помежду си, вместо да си поиграят. 

veni-b, в съседният квартал има едно основно училище за деца с увреждания и едно средно за по - големите. Също така в по - следващият квартал има училище за деца с увреждания на слуха. Не знам как се отнасят с тях.

Тук не само има проблем с начина на преподаване на математика, също така и на език. В пресата и образователните сайтове непрекъснато алармират, че повечето не могат да четат или не разбират прочетеното. При нас явно имат проблеми и с географията, тъй като са убедени, че Валенсия е столица на Испания.  Mr. Green Може би по - нататъшните поколения ще бъдат учени, че това е столицата на света...  hahaha
Виж целия пост
# 67

пс. в горния курс по математика учат неща, за които не съм и чувала в България, не мога и да ги преведа дори  Shocked
Напиши за какво става дума , че ме заинтригува. Peace Praynig
Виж целия пост
# 68
kaka_dora това не "закопава" ли провиняващите се деца. Има много ученици, които са непослушни, в пубертета ги удрят хормони, нямат добра основа от вкъщи. Но ако всички те съберат в един клас, им се отнема възможността да се поправят.
В училище в БГ също имахме "черни овце", но 70-80% от тях си станаха абсолютно нормални хора с нормални професии и образование, което много би се усложнило, ако от училище още им се лепне този епитет. Тези, които с големи провинения се изключваха.

В този ред на мисли основната ми критика към немското образование е безумното разделяне след 4ти клас на децата. Тогава се решава дали могат да учат в универистет, или дали ще свършат училище на 16. Оттам и много от учениците въобще не получават втори шанс, ако са били непослушни/невнимателни в началното. В гимназиите дисциплината е ОК, както винаги си зависи от преподавателите, но в Реал/ Хаупт Шулетата където учат до 10ти клас е доста по- обтегнато доколкото знам.
Виж целия пост
# 69
kaka_dora това не "закопава" ли провиняващите се деца. Има много ученици, които са непослушни, в пубертета ги удрят хормони, нямат добра основа от вкъщи. Но ако всички те съберат в един клас, им се отнема възможността да се поправят.
В училище в БГ също имахме "черни овце", но 70-80% от тях си станаха абсолютно нормални хора с нормални професии и образование, което много би се усложнило, ако от училище още им се лепне този епитет. Тези, които с големи провинения се изключваха.

В този ред на мисли основната ми критика към немското образование е безумното разделяне след 4ти клас на децата. Тогава се решава дали могат да учат в универистет, или дали ще свършат училище на 16. Оттам и много от учениците въобще не получават втори шанс, ако са били непослушни/невнимателни в началното. В гимназиите дисциплината е ОК, както винаги си зависи от преподавателите, но в Реал/ Хаупт Шулетата където учат до 10ти клас е доста по- обтегнато доколкото знам.

Ibsena аз сьм чувала че университетите в Германия са безплатни/ или таксите бяха ниски. Не знам дали това е вярно, но да не би това да е причината за разделянето на децата. Доста ми напомня на бьлгарската система с изпитите за университет.
Виж целия пост
# 70
Ами не са скъпи- около 500 Евро на семестър, спрямо провинцията.
Специалностите, които са силно търсени като право, икономика, медицина приемат определен брой ученици класирани спрямо гимназиалния успех/ матурата.

Обаче тези, които са учили в училище до 10-ти клас нямат шанса да учат в университет ( теоритично съществува пътека, но е много трудно)

Това е система от много години, не са искали явно всеки да е вишист. Това не го намирам и за лошо. Обаче в 4ти клас да ги разделиш децата е смехотворно. Айде на 16, ако имат лош успех и прочие, добре. Респективно много е трудно, ако попаднеш в лошо училище/ лош квартал да излезеш от средата. В Германия дори и с не толкова добра професия се печелят пари, стигат ти за основните нужди и прищевки. Затова и на никой не се оплаква.
Обаче по телевизията все се оплакват, че им липсват специалисти  Laughing
Виж целия пост
# 71
За Германия - ако детето е завършило Реал, може да доучи 2-3 години в специални гимназии докато се подготви за Абитур (аналог на матурите) и после ученето в Уни е възможно. Деца с добър успех от Хаупт Шуле, се прехвърлят безпроблемно  в Реал, после доучват до Абитур и пак ученето в университет е възможно. Реално това го правят единици, защото човека е стадно животно- когато масата или средата ти е с ниско ниво, желанието да го надскочиш се проявява рядко.
Ето една много ясна картинка какво представлява системата на средните училища в Немско:


Големият ми син е точно в 4 клас, след 2 месеца ни предстои решението в кой тип училище да продължи от сл. година. Имаме късмет, че в нашата провинция училищните препоръки не са задължителни, тоест крайното решение е наше.

Специалисти липсват, ама е по-лесно да си ги внесеш безплатно наготово и да им плащаш по-ниско от местните кадри, в които са влагани години обучение и огромни средства.
Виж целия пост
# 72
аз имам чуството че в Канада сьщия ефект се постига с образователната система. Вече писах за нивото на математиката в началното училище. Разликата е доста голяма между програмата в началните класове и гимназията. Ако децата не владеят елементарна математика до 6-7-8 клас, за тях ще е много трудно в горните класове. Сьщия проблем е с езика, по специално писане.

sophiemmaspencer и синьт ми ползва IXL. Учителката, тази година, регистрира целия клас и понякога им дава домашно от сайта (макар че не го проверява Simple Smile) Аз сьщо си купувам учебници от България за да сравнявам какво се учи в съответния клас.


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия