Статистики за образованието в България

  • 1 365
  • 5
Вдъхновена от дискусията в темата за частните училища относно резултатите от НВО за 7 клас, реших, че статистиките за образованието у нас заслужават самостоятелно място. Предполагам, че те биха представлявали интерес и за потребители, които не пишат в споменатата тема, а и там този вид коментари граничи с офтопика.

Предлагам тук да коментираме статистиките от НВО, ДЗИ, както и резултатите от изследвания в облстта на образованието като PISA. Като начало, дали изобщо статистиките за изпити, провеждани у нас са валидни? Дали изпитните тестове са достатъчно добре структурирани и съобразени с ДОИ, за да имат реална измерителна способност? Дали начинът им на провеждане/квестори, оценяване и т.н./   гарантира достоверност на резултатите? Дали статистиките за тези резултати са работещи?
Аз лично съм скептична по отношение на всеки един от тези моменти.  Rolling Eyes

Ето две актуални статии от блога на Данибон   bouquet /надявам се, не възразява/: резултати от НВО за 7 клас, 2014 година, София и резултати от ДЗИ, 2014 година, София.


Виж целия пост
# 1
Благодаря за информацията, hatred, на мен лично информацията за ДЗИ ми е много полезна, тъй като в момента обмисляме вариантите за избор на матури.
А иначе според мен резултатите от който и да е стандартизиран изпит не отразяват на реалното ниво на знания /все пак голяма тежест в тях имат изискванията на формата, при което добрият резултат е функция не само от знания, но преди всичко от придържане към зададения формат и очаквания/. Тъпо е, но какво да се прави - това е положението. 
Виж целия пост
# 2
Благодаря за информацията, hatred, на мен лично информацията за ДЗИ ми е много полезна, тъй като в момента обмисляме вариантите за избор на матури.
А иначе според мен резултатите от който и да е стандартизиран изпит не отразяват на реалното ниво на знания /все пак голяма тежест в тях имат изискванията на формата, при което добрият резултат е функция не само от знания, но преди всичко от придържане към зададения формат и очаквания/. Тъпо е, но какво да се прави - това е положението. 

Много съм съгласна с подчертаното. По БЕЛ например на ДЗИ все си изпитват на едно и също: учтива форма на прилагателни и причастия, множествено число на одушевени и неодушевени предмети... Явно това са някакви много ключови моменти от грамотността. Да вземат в такъв случай да наблегнат и на разликата между "и" и "й", белким зрелостниците я разберат и се спре с тези "батерий", "функций" и тем подобниЙ  Joy

Гледайки резултатите на матурата по избор, все се питам, как е възможно да си избереш сам предмет и да изкараш 3 или даже 2 на него  newsm78 Какви ли са тогава знанията ти по предметите, които не си си избрал  Crazy
Виж целия пост
# 3
Редно е статистика да се прави по правилата за статистика.
В едно училище са участвали 10-15 деца и се представя техния успех като среден за цяло училище, в друго децата са 150-200.
Аз, понеже познавам как се състоят тези изпити, предпочитам да гледам само колонката по БЕЛ и Математика, където се вижда долу-горе нивото, понеже на тези изпити квесторите са външни, а оценяването - централно, останалото е стъкмистика.
Виж целия пост
# 4
  bouquet
Виж целия пост
# 5
Фифи9, объркала си темата. А ти прочете ли учебника, който цитираш?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия