Прокуратурата образува дело, ще изяснява имало ли е блудство с момичето аутист

  • 55 658
  • 1 309
# 765
ПУ са защитена среда. Има правилник за вътрешен ред, с който се е запознал родителя.
При записването на детето си, родителят се е съгласил с тези условия.
Предвид специфичните реакции на различните деца в тези училища, по-спокойно би било, ако децата не ги притесняват постоянно влизащи и разхождащи се чужди непознати за тях хора.
 Peace

Всеки родител е в правото си да влезе и да види и да говори с учителя в класната стая, даже ако иска да може и да присъства  на учебния процес на по-специалното си дете .  За някои от тези деца присъствието на родител понякога е крайно необходимо.
 
В училището на дъщеря ми (обикновено държавно училище) съм влизала навсякъде по удобно за мен време (в междусасието или след часовете)-говорила съм с учителката и и никой не го е правил това на въпрос!

Ако ще гоните родителите то по-добре да закриваме училищата...
По време на учебен процес като какъв ще присъствате?
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2132585473
Евентуално с присъствието си може да сте "в полза" на вашето дете,
но в ущърб на другите обучаващи се деца!
Виж целия пост
# 766
По време на учебен процес като какъв ще присъствате?
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2132585473
Евентуално с присъствието си може да сте "в полза" на вашето дете,
но в ущърб на другите обучаващи се деца!
[/quote]

Бихте ли посочила кой член и алинея визира вашето твърдение? Забрана или ограничение няма нито в закона, нито в правилника, нито в наредбата за обучение на деца със СОП.
Виж целия пост
# 767

По време на учебен процес като какъв ще присъствате?
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2132585473
Евентуално с присъствието си може да сте "в полза" на вашето дете,
но в ущърб на другите обучаващи се деца!

Недейте да четете закона като дявола евангелието! Моето дете не е със СОП. Но ако беше то няма закон , който да ме спира като родител да присъствам на обучението му ако желая!
Децата са различни и с различни нужди и мантрата, че класната стая е като пространството зад олтара в църквата го пробутвайте на разни по-ниско интелигентни родители.

Виж целия пост
# 768

По време на учебен процес като какъв ще присъствате?
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2132585473
Евентуално с присъствието си може да сте "в полза" на вашето дете,
но в ущърб на другите обучаващи се деца!

Недейте да четете закона като дявола евангелието! Моето дете не е със СОП. Но ако беше то няма закон , който да ме спира като родител да присъствам на обучението му ако желая!
Децата са различни и с различни нужди и мантрата, че класната стая е като пространството зад олтара в църквата го пробутвайте на разни по-ниско интелигентни родители.
Има. Никой, ама абсолютно никой, няма право да влиза в часа без съгласието на учителя. Не ме карай сега да търся член и алинея, вече не съм в системата. И е логично да има, защото една от негласните цели на училището е да откъсне детенцето от полата на мама. За ужас на мамата. Grinning

(Пак да повторя - голям фен съм на камерите и би било чудесно да се създаде възможност родителят да "присъства" виртуално в часовете на детето си. Може пък да научи много неща за него Mr. Green Но лично - не!)

Когато става въпрос за деца с увреждане, обаче, нещата не стоят съвсем така. Трябва да се преценява на парче и определено трябва да се държи много тясна връзка родител-учител. Което очевадно не е ставало във въпросното училище.

Ваня Матанова не психолог по образование, а е логопед. И това, че се занимава с въпроса не й прави чест, тъй като не е специалист по случая с Ана - Мария, а е човек насочил средства от МОН и ОП "Разивите на човешките ресурси" към сметките на училището. Т.е. нейният интерес очевидно не е съвързан с интереса на детето.
Олеле ooooh!
Тогава за какъв бийп се учудвам на изявите и Wink
Виж целия пост
# 769

По време на учебен процес като какъв ще присъствате?
ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2132585473
Евентуално с присъствието си може да сте "в полза" на вашето дете,
но в ущърб на другите обучаващи се деца!

Недейте да четете закона като дявола евангелието! Моето дете не е със СОП. Но ако беше то няма закон , който да ме спира като родител да присъствам на обучението му ако желая!
Децата са различни и с различни нужди и мантрата, че класната стая е като пространството зад олтара в църквата го пробутвайте на разни по-ниско интелигентни родители.


Щом учителят те пуска, но все пак е в нарушение. И на мен не ми се търси, но и аз знам, че никой не може да посещава учебен час без съгласието на учителя. Дори директор и експерт влизат с разрешение.
Не те знам колко си интелигентна, но и ниско интелигентните трябва да се съобразяват с правилата, което означава и ти включително,
В мой час, ако дойдеш, няма да те пусна, ако щеш после и на арменския поп да се оплачеш.
Даже имаме предписания от полиция за задължителна охрана, вероятно заради такива нахални родители като теб.
Виж целия пост
# 770


Когато става въпрос за деца с увреждане, обаче, нещата не стоят съвсем така. Трябва да се преценява на парче и определено трябва да се държи много тясна връзка родител-учител. Което очевадно не е ставало във въпросното училище.

Да. трябва да се преценява на парче. Както казах-децата със СОП са различни.
Вообще не ми е и идвало и наум да искам да присъствам в час на дъщеря ми (боже опази!) и да им гледам простотиите там. Достатъчно съм била ученичка та да знам какво се случва във всеки един час.

Но ако детето ми беше със СОП или с някакво заболяване-то тогава нещата щяха да са коренно различни. Най-малкото щях да искам да се познавам с учителката и да мога да имам достъп до училището. Ако тези неща ми се отказват, то това училище нямаше да види очите на детето ми никога!

Лиляно-добре че не си учителка в София. Нямаше да се разберем с теб. И не защото  желая да ти влизам в часа (пу,пу...), а заради отношението ти.
Слава богу, че не преподаваш на деца, които имат някакви проблеми...
Виж целия пост
# 771
Благодаря на всички, за дискусията в последните няколко дни. Беше ми много полезна, тъй като предполагам, че много скоро след съставянето на правителство с водеща политическа сила "ГЕРБ" ще се поднови обсъждането на предложението им за нов закон за предучилищното и училищното образование, към част от който майки на деца от спектъра взехме отношение и успяхме да предотвратим приемането на някои дискриминационни за децата със СОП текстове. Може би по-нататък пак ще надникна в темата, но засега спирам - затова моля не ми задавайте въпроси. И успех на всички в избраното от тях поприще - и на учителите, и на логопедите/психолозите, и на докторите, и на домакините.  Grinning
Виж целия пост
# 772

Да. трябва да се преценява на парче. Както казах-децата със СОП са различни.

Всяко дете има идентичност, проявявайки своята индивидуалност.
Учебните планове спрямо минимални изисквуеми критерии са въз основа на статистика.
Деца със СОП, примерно както е дадено в Петрич са около 300.
И?
Колко са необходимите специалисти, за да се "преценява на парче" и да се работи индивидуално?
Никъде го няма. Работи се в групи, от където следва, че трябва да попаднеш в подходящата за целта.
тъй като предполагам, че много скоро след съставянето на правителство с водеща политическа сила "ГЕРБ"
Политизирането е излишно, бих казала недопостимо.
ПП
и мантрата, че класната стая е като пространството зад олтара в църквата го пробутвайте на разни по-ниско интелигентни родители.
Не знаех, че пропусквателният режим на институциите, каквато в частност е И едно държавно/общинско училище е обвързан с интелигентността.

Виж целия пост
# 773
Определено / от мой опит/ не бих си пратила детето където действа "Определено / от мой опит/ не бих си пратила детето където действа "пропусквателен режим" и този режим се отнася точно до родителите.
Не мисля, някой да ми обяснява, "че в училище учат, а другото е проблем на други". Мисля, че някои доста бъркат в учебната програма и м начина на преподаване на материала.  режим" и този режим се отнася точно до родителите.
Не мисля, някой да ми обяснява, "че в училище учат, а другото е проблем на други". Мисля, че някои доста бъркат в учебната програма и м начина на преподаване на материала.
Виж целия пост
# 774

В мой час, ако дойдеш, няма да те пусна, ако щеш после и на арменския поп да се оплачеш.
Даже имаме предписания от полиция за задължителна охрана, вероятно заради такива нахални родители като теб.

Какво основание за отказ ще посочиш, ако официално  родител поиска да присъства в един учебен час?

ПП За сетен път се уверявам, че учителите на децата ми, са не просто професионалисти, но и невероятни хора.
Виж целия пост
# 775
Това да не е театър, че да ходиш да гледаш постановка.
След един такъв любопитен родител, който успя да проследи няколко часа и да се набърка в работата на колегите, вкарахме в правилника на училището си точка, с която е изрично забранено без разрешение от директор и учител да се влиза в час.
Виж целия пост
# 776
Охраната не е да пази децата от родителите.
Известно ти е Лиляна, че всички са ученици, но не  на всички учители мястото на учител е гарантирано.  Училището е сграда за обучение на деца и ти както всеки друг си наемен работник. Не ми обяснявай, че не мога по закон да установя какво изучава моето дете и какво става зад стените на класната стая.  На такъв който си въобразява, че от позицията е недосегаем, то мястото му не е сред деца.
Няма закон който да дава право, без съгласието на родител, малолетно дете да се обучава, да се лекува, да се възпитава без съгласие на родител.
За случая – не си въобразявай, че ако моето дете се върне от училище без сутиен и обърната блуза ще приема , че това е било час по сексуално обучение, а от 13-15 часа е имало свободна практика.
Определено , при такъв случай ще получиш завършен курс по специален учител, но в друга област – най- древната професия.
Виж целия пост
# 777
Вярно е, че и в масово училище човек не може да си влиза и излиза в часовете и да се шматка и училището, но когато се обади на охраната, записват му данните, може да влезе в училището и да намери когото е нужно. Съгласна съм, че присъствие на трето лице смущава малко или много учебния процес, но при деца с увреждания родителят може само да е от помощ. От човещина той не помага само на своето дете, а и на другите деца. Можеш ли да оставиш едно дете да му е зле и да го гледаш отстрани със скръстени ръце, защото не било твоето? Нормален човек не би.
Виж целия пост
# 778
Съгласна съм, че присъствие на трето лице смущава малко или много учебния процес, но при деца с увреждания родителят може само да е от помощ.
Именно!
Освен това ако едно дете в норма може да се прибере и да разкаже как е минал денят му, то голяма част от децата с увреждания не могат. Въобще не мога да си представя, че сутринта ще връча детето на някого в буса и вечерта ще си го взема. Аз, както и предполагам повечето родители, всеки ден питам как е минал денят, какво са правили, детето било ли е в кондиция, какво не е пожелало да прави и много други неща. Общуването по мейли въобще не ми се струва вариант за единствен контакт с учителите.
Виж целия пост
# 779

Даже имаме предписания от полиция за задължителна охрана, вероятно заради такива нахални родители като теб.

Сега да видим как родителите да опазим децата си от нахални, невъзпитани, ограничени учители като теб?!
Като образованието е задължително само и единствено в този му вид, план и програма и така е одобрено от МОН.
Такива като теб трябва със закон да им забранят да припарват към училищата, освен, ако ще да копаят градинките.
Защото сеете скудоумие, нахалство и опошляване ималкото разумна реч във форума, ив училищата. Единици сте, ама сте гръмки и човек не може да ви прескочи нито тук, нито в училищата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия