На моето дете му е много трудно в училище

  • 12 502
  • 60
# 30
Към авторката: в никакъв случай не се успокоявай,че детето е мързеливо или нещо подобно. Много е възможно да има обучителни трудности. С подходящият специалист нещата потръгват,но не се ли обърне внимание навреме,проблемите се задълбочават още повече.
Навремето на такива деца никой не е обръщал внимание и просто са им лепвали етикет,че са мързеливи или глупави. Но сега е 21век.
Потърси подходящ психолог и логопед. А що се отнася до парите-във всеки областен град има ресурсен център,където има специалисти.И този център е безплатен.
Виж целия пост
# 31
Часовете по спорт /или изкуство или въобще нещо, което не се покрива с училищния материал/, особено такъв, който детето харесва, са повече от необходими. Най- вече за деца, които срещат затруднения в училище. Те се нуждаят да се убедят, че не просто от тях "нищо не става", а че имат проблеми само в училище и то само по определени предмети. Защото има конкретна причина. Но това не им е пречка да се занимават с други дейности.  Peace
Моето дете посещава шах и футбол. През зимата ходи и да плува. Правим и редовен семеен туризъм.

Каквито и да било трудности да има едно дете, свързани с обучението му, то си има предел на насищане с еднотипни занимания, чието прехвърляне създава повече проблеми, отколкото помага. Затова са специалистите- да кажат как заниманията могат да са по- ефективни. Т.к. не могат да бъдат безкрайно времеемки.

Английският е задължителен език, без него не може. Щем- не щем.
Мария Иванова, моето дете имаше страхотни проблеми с него /заради проблема си от дислексичния спектър/ при неподходящо преподаване и изпитване. Смених школата и по веднъж седмично посещаваме учител, който работи по коренно различен метод. Отделно с детето се занимавам и аз редовно, особено по време на ваканцията му. Има голям напредък. С училищния материал няма никакви проблеми, товаря го дори допълнително с упражнения от сборничета за възрастта му. А не искаше да го гледа този предмет преди две години.
Трябва да спомена, че учителката му по език има специализация за работа с деца със СОП. Методът и е коренно различен от този, който е в масовите ни училища- основно картинно- обучителен /което е много подходящо са деца с дислексия/ и звуково- слухов. Това помогна, както вече ти споделих, и по отношение на редовия учебен материал. При деца с подобни проблеми точно английският е много труден, поради разминаването му между звук и знак за изписването му. Преди две години моето не можеше да се научи да пише думите и часове да им отделяше. Ревеше преди заниманията си. Започна да запаметява с компютърни игри- хваща буквички и прави дума, после я чува. Думата е цветна, с картинка. После лови думи и прави изречение- на същия принцип. Изцяло с игрови метод изкарахме І и ІІ клас. Сега си работи по едни тетрадки на Кеймбридж.
Щом си запозната с методиката на преподаване на чуждия език съм убедена, че няма да имаш проблеми да му помагаш ти по английски. Нивото до VІІ клас може да се поеме от родител спокойно. Ако се интересуваш, мога да ти потърся подобни игри.
Виж целия пост
# 32
Judy,много ти благодаря за подкрепата.
Нашата учителка по английски също има по-различна методика,както казах там има и специалисти логопеди,имат дори котка,която използват за терапия и казват,че е обучена в Германия.Моето дете с такова желание отива,през целия път ми разказва как ще погали котката,как ще си поиграе-в центъра има доста играчки и го оставят да се наиграе хубаво.Много е щастлив.
За каратето-това наистина го прави щастлив.Постоянно ми показва нови хватки и умения,там го хвалят учителите и не бих прекъснала тези занятия.
 valian1,той не е мързелив,напротив,много е изпълнителен.Много благодаря за информацията за ресурсния център,ще се заинтересувам и ще отида направо там да попитам.
В никакъв случай не бих го нарекла глупав,нито бих се съгласила да му лепват подобни етикети.
Виж целия пост
# 33
Правилно ли чета, че изкарахте детето болно?
Към авторката - приемаш, че детето не е от ученолюбивите. Моето днес като изкара 4 по БЕЛ на ВН какво да го направя? Да го утрепя ли? Ми не.
А сме учили по БЕЛ през ден - синоними, омоними и т.н......Смятай ако не бях чела с него какво щеше да е  Crazy
Виж целия пост
# 34
Правилно ли чета, че изкарахте детето болно?
Към авторката - приемаш, че детето не е от ученолюбивите. Моето днес като изкара 4 по БЕЛ на ВН какво да го направя? Да го утрепя ли? Ми не.
А сме учили по БЕЛ през ден - синоними, омоними и т.н......Смятай ако не бях чела с него какво щеше да е  Crazy

И ние днес сме с 4- на ВН.Както казах за оценки не се карам.Колкото може,толкова.И да се похваля-на огромното домашно,което писахме заедно толкова време имам оценка Отличен.
Обаче пак се върна с непопълнени тетрадки и пак обяснявахме,не знам вашите деца успяват ли да разберат как се намира обиколка на квадрат,правоъгълник и триъгълник,моето не може.Обяснявам,показвам,съставям му примерна задача и с малко помощ вкъщи уж се справя.В час обаче не може,днес цялата страница с урока по математика е в червено ooooh!
Виж целия пост
# 35
Нефертари, според мен детето не е болно, а има специфични особености. Те не го правят по-малко умен или способен. Но изискват различен начин на преподаване.

Айнщайн и Моцарт са били с дислексия.
Виж целия пост
# 36
Правилно ли чета, че изкарахте детето болно?
Към авторката - приемаш, че детето не е от ученолюбивите. Моето днес като изкара 4 по БЕЛ на ВН какво да го направя? Да го утрепя ли? Ми не.
А сме учили по БЕЛ през ден - синоними, омоними и т.н......Смятай ако не бях чела с него какво щеше да е  Crazy


Неправилно четеш. Поне в тази тема няма такова нещо.
Наличен е проблем с индиции за конкретика в определена насока /изразени/, но това не е болест. И не е срамно, полезно е човек да се срещне очи в очи с проблемите си, за да могат те да бъдат решени или поне пооблекчени.
Често изобщо не иде реч за "неученолюбиви" деца, за жалост.  Sad


Нефертари, според мен детето не е болно, а има специфични особености. Те не го правят по-малко умен или способен. Но изискват различен начин на преподаване.
Peace

Мария, успяват децата. С обиколки се занимаваха във втори клас и сега не е проблем да ги намират. Тази година ще почнат и лице на фигура. Ако обиколката не е разбрана, с лицето ще стане салата. Дори миналогодишните задачи включваха по зададени обиколка и страна да се намери другата страна на правоъгълник или на равнобедрен триъгълник или по обиколка, страна и необходимо изчисление за втора страна на разностранен триъгълник да се намери третата му такава.

Сподели, ако желаеш, какво е станало, след консултациите със специалистите и какво са ви препоръчали. Ще бъде полезно и за други родители, които желаят да помогнат на децата си.
Виж целия пост
# 37
Мария, стреми се да онагледяваш и детето да прави асоциации за всяко конкретно нещо.
Например за нагледно обясняване на обиколка може да ползвате въженце - налагаш въженцето(конеца) върху фигурата, вижда детето как я обикаля и после се опъва въженцето и това всъщност са страните сложени една до друга. Друг подобен метод е с клечки - за всяка страна клечка, после се подреждат една до друга и се измерват - това е обиколката.
Подобни абстракции в математиката трябва да се обясняват възможно най-нагледно. Веднъж разбрани - няма да има проблем после детето.

За лице на фигура сме редили плочки по пода, карах го да смята колко плочки ще му трябват за тази стая - схвана идеята за площ.

Просто трябва да се търси по-различно обяснение от общоприетите практики на преподаване. В тази насока специалисти могат да помогнат и на детето, и на родителя.

Щом на допълнителните дейности се чувства добре, не го спирай.

За кураж: снощи без проблем ми обясни разликата между тегло и маса, даже успя и задачите в учебника да реши (6-ти клас е).
Виж целия пост
# 38
Мария, стреми се да онагледяваш и детето да прави асоциации за всяко конкретно нещо.
...
Просто трябва да се търси по-различно обяснение от общоприетите практики на преподаване. В тази насока специалисти могат да помогнат и на детето, и на родителя.

Точно по тази причина моето дете пое по- добре с проблемния му английски, когато започна да учи по картинно- звуков модел, а не с писане на думи.
За целта са добре и картинните речници, и звуковите такива в електронен вариант.
И много игри, които са налице в електронен вариант.
Математиката- текстовите задачи в І и ІІ клас буквално ги рисувахме- 5 момиченца, към тях още с три повече момченца, правили сме /и още правим, когато е нужно/ схеми- не решавахме задачи, които не са разписани на лист. Той свикна така и при трудна задача /от състезателните/ си прави сам схеми, таблички, картинки- както му е лесно на него.
Когато схвана обиколките почнах да му давам обиколки на сложни фигури- да тренира, докато не се автоматизира съответния тип задача.
Автоматизирането е много важно. С неговата дисграфия той не усеща кога се пише "й" и кога "и". Обясненията не помагат. Той ги знае и може да ги повтори без грешка. Което не му пречеше да прави постоянно такива еднотипни грешки. Правили сме много упражнения с диктовки на думи с тези букви. Докато не се автоматизира и запамети, ако ще и картинно, образът на думата- с коя от двете букви се пише.
И аз да ти дам кураж- миналата година имаше един сребърен и един бронзов медал точно от състезание по математика.
Може много неща да се постигнат, но се иска метод. И ако имате дислексия- много онагледяване, дори по разказвателните предмети- учене с картата, с картинки, с предавания за животни /сега в ІІІ клас имате двата човешки предмета/.
Ако нямате- пак не пречи. Grinning Напротив.
Още нещо- деца с подобни проблеми са често пъти много упорити и "ученолюбиви", точно, защото знаят и свикват, че за да постигнат това, което другите постигат с лекота, на тях им отнема много време и труд.
Често са и много по- изобретателни от останалите- налага им се да запълват празнините, с които са се родили по начини, които сами си измислят. Имаме друго познато дете с дислексия и дискалкулия- огромни трудности при таблицата. СамО си измислило начин да си я смята на пръсти, като видяло, че не може да запомни и майка му сподели, че имало пълни шестици на изходните нива миналата година. 
Виж целия пост
# 39
На мои много близки приятели момичето е с дислексия. Скъса се да ходи на олимпиади по математика и да печели. Peace
Виж целия пост
# 40
http://ucha.se/  Peace
Виж целия пост
# 41
Здравейте! Бих искала и аз да се включа в темата. Ние сме на 6 години и ходиме на предучилищна в училище . Детенце е доволно , почнаха да учат математика от скоро и след оща малко време и букви. Госпожата ни много се старае и ни успокоява да не се притесняваме , че нещата ще се случват постепенно. Това е добре , но имаме от дълго време друг проблем. Нашия Габчо не може да казва Р и Л или по-точно Л казва само за някои думи . Например казва Лале обаче името ми Лилия не може да каже - казва ИИЯ и аз направо супер съм се притеснила . Не заради това , че не може да каже името , а че проблема не се оправя , колкото и да тренираме вкъщи. Имат логопед в училище , който не си върши работата, защото има много деца и не може да обърне на всички внимание за 1 час седмично . Разговарях с логопедката , която ме потресе , че знае за проблема , но те с Габчо тренирали Ч И Ш , които той може да казва и аз откачих тотално . Вече един месец търсиме логопед ( на частно) , който да може да ни поеме и да помогне , всички са заети много и все не мога да намеря . А не ми се иска да го запиша при кой да е , иска ми се да е някой на който да знам за какво си давам парите и наистина да се занимава с детето усилено . Може ми не е мястото тук , но бихте ли ми съдействали? Има ли други мами с такива проблеми ? Има ли ходещи деца на логопед , къде ходят и доволни ли са?
   Много Благодаря предварително ! В последно време ми е много трудно и се притеснявам за училище , че не може да отделиме пари да спортува  и че за децата финансите в Бг не стигат до никъде. Единственото нещо , което успявам да направя понякога е да го уча на френски , знае повече от френската азбука отколкото от българската и това ме радва! Simple Smile
Виж целия пост
# 42
записвам се в темата  Hug
Виж целия пост
# 43
Вече един месец търсиме логопед ( на частно) , който да може да ни поеме и да помогне , всички са заети много и все не мога да намеря .
Не съм от София, но от контакти с колеги и информация бих препоръчала
 д-р Екатерина Щерева логопедичен център "Говори с мен" 0 89 879 5413
Олга Георгиева  "Логос АБВ" - София - e-mail : ogeorgieva@abv.bg
Д-р ЕКАТЕРИНА ТОДОРОВА -логопед, д-р по психология в Нов Български Университет София - e-mail: e.todorova@nbu.bg
Д-р РОСИЦА ЯКИМОВА логопедичен център "Ромел"
АЛБЕНА ИГНАТОВА  lbena_79@abv.bg
Виж целия пост
# 44
Вече един месец търсиме логопед ( на частно) , който да може да ни поеме и да помогне , всички са заети много и все не мога да намеря .
Не съм от София, но от контакти с колеги и информация бих препоръчала
 д-р Екатерина Щерева логопедичен център "Говори с мен" 0 89 879 5413
Олга Георгиева  "Логос АБВ" - София - e-mail : ogeorgieva@abv.bg
Д-р ЕКАТЕРИНА ТОДОРОВА -логопед, д-р по психология в Нов Български Университет София - e-mail: e.todorova@nbu.bg
Д-р РОСИЦА ЯКИМОВА логопедичен център "Ромел"
АЛБЕНА ИГНАТОВА  lbena_79@abv.bg
Да добавя - щерката за проблем с Р-то посещаваше миналата година тук http://logopedcenter.com/kontakti.html. Доволна съм много - сега вече няма проблем с Р-то
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия