За образователните системи по света и у нас

  • 227 146
  • 3 787
# 3 255
А за диктовките какво правим, когато се окаже, че проверяващите деца сами не знаят правописа?
Като цяло изпадаме в ситуация едни некомпетентни учат други некомпетентни. И понеже ми се е случвало
Децата имат дадени по 35 думи на седмица, които на принтирани листи стоят в работната им тетрадка. Там са 20 думи на АЕ и около 15 на ФЕ.

 Думите се знаят и се дават в сряда на едната седмица ,а децата се упражняват на тях през седмицата като диктовката е в другия вторник/сряда.

След диктовката децата само си отварят работната тетрадка и сравняват правописа на думите с изписаните от другото дете. Няма свободни диктовки в свободен стил засега.
При нас децата също си проверяват разни упражнения и тестове взаимно, поправят грешките и пишат оценка. Не ми е хрумвало досега да го смятам за нещо изключително Crazy
Не съм писала, че е изключително, а само описах как е при нас според зададените въпроси за помощ от по-големи към по-малки деца в у-щата тук.
Виж целия пост
# 3 256
Ахаааа, сега ми стана ясно. Мислех, че просто хващат и проверяват, без пищов.
Виж целия пост
# 3 257
А за диктовките какво правим, когато се окаже, че проверяващите деца сами не знаят правописа?
Като цяло изпадаме в ситуация едни некомпетентни учат други некомпетентни. И понеже ми се е случвало съвсем на живо няколко пъти - питам някое дете нещо, то ми изстрелва един грешен отговор, аз го питам защо мисли, че отговорът е точно този, а то ми отговаря $така:батко ми каза$. Аз не мога да зная дали каката е обяснила грешно, дали детето е разбрало грешно, но се започва един анализ защо отговорът трябва да е друг и защо е друг и защо е верен.
За мен няма сериозно и несериозно учене, защото ученето си е учене, а едно несериозно учене и научаване на грешна система или отговори вече прави двойна работа - веднъж детето вече е научило нещата грешно, възприело е грешното обяснение за вярно, и като всеки човек си го защитава, а се налага не само да се махне това грешно знание и грешно обяснение, а и по-трудно се замества с новото. В училище нямат възможност за много грешка-проба, защото препускат по материала и едно грешно заучено нещо може да си остане така до късна възраст.

Ти го изкарваш все едно големите деца ще преподават материала, а не става дума за това. Нека вземем математиката - учителката е преподала квадратно уравнение, но ученикът не го е зацепил и не може да решава задачи. Ми тогава един голям батко съвсем спокойно може да му помогне, да решават заедно, да обясни по свой начин, да сподели някой трик, с който на него му е станало по-лесно. Какво според теб може да сбърка един дванадесетокласник на квадратното уравнение? Най-много някоя сметка, но това не е грешно преподаден материал, от който после малкият да не може да се отърве.
Виж целия пост
# 3 258
Ахаааа, сега ми стана ясно. Мислех, че просто хващат и проверяват, без пищов.
Тогава няма как това да се върши от децата Simple Smile
Общо взето в къщи освен думите, 6 книги за прочит за деня и някоя задача по математика друго не се носи.

Всичките им 12 работни тетрадки с принтирани задачи, уроци и задания стоят в у-ще, а тетрадката за диктовка идва с нея за подпис веднъж в седмицата.

Другите работни тетрадки ги виждаме на 2-3 пъти през годината и в края на годината когато децата си ги връщат у дома.
Виж целия пост
# 3 259
Черна станция, няма как да зная дали щге преподава или не. Ти мислиш като майка на отличник, който помага на друг отличник, макар и по-малък отличник. А нещата на практика не винаги са така.
Виж целия пост
# 3 260
Черна станция, няма как да зная дали щге преподава или не. Ти мислиш като майка на отличник, който помага на друг отличник, макар и по-малък отличник. А нещата на практика не винаги са така.

Ма то и баткото преподавател не е универсална институция, нали? Нито всички големи преподават, нито всички малки ползват тази услуга. Това си е опция, която може да работи много добре където и е мястото.
Виж целия пост
# 3 261


А за диктовките какво правим, когато се окаже, че проверяващите деца сами не знаят правописа?

Същото правим и при деца, които не могат да смятат, но проверяват задачите на останалите. Упражняват се два пъти под различна форма – нали трябва да помисли и да сметне, за да прецени дали е вярно. Реално решават два пъти повече задачи и мислят за правопис два пъти повече. После идва учителката. Това са педагогически финтове, много успешни, според мен.

А учениците казах, помагат срещу заплащане с домашните. Не преподават. Не виждам какъв е проблема в това, нали имат родители децата, те също често са неграмотни или заети и не могат да помагат, но ако помагаха нямаше да са по-квалифицирани от един отличник в гимназията.
Виж целия пост
# 3 262
Ами, не, това не е упражнение. Да се упражняват вкъщи и после възрастен да им проверява задачите и правописа.. При нас имаше по едно време такива напъни по математика и след като няколко пъти видях вярно решени задачи $поправени$ от друг ученик, повдигнах въпроса и цялата история се прекрати. Ако някой ще проверява верността на домашните, то това е работа на учителя, а не на другите ученици. Иначе защо изпращам детето на училище, да взема комшийчето да хвана да му проверява домашното! Родителят може да е всякакъв, включително неграмотен, затова домашното се дава на ученика да си го пише вкъщи, а после учителят в училище да го провери наистина, а не само да чекне, че детето е с изписана тетрадка. Аз като родител съм проверявала домашни, за да видя дали детето се е справило самостоятелно и докъде, как мисли и т.н. и когато се е затруднявало именно целта ми е била да разбера докъде е наясно и откъде вече нещата се чупят. Ако не мога казвам $отиваш и питаш учителката как трябва да се направи домашното$.
Виж целия пост
# 3 263
Това се прави с цел нещата да се проверят по-бързо и да се мине към друго упражнение. Улеснява се учителката,  а учениците се кефят да се правят на учители и да слагат оценки. Зябелязвам, че при нас се прави на материал, който е упражняван вече. Отговорите или текстът се дават от госпожата.
Виж целия пост
# 3 264
Функцията на децата не е да правят живота на учителката по-лек. Всеки да си върши работата, а когато смята, че прилага иновативни методи, да си носи отговорността.
Виж целия пост
# 3 265
Ами, не, това не е упражнение. Да се упражняват вкъщи и после възрастен да им проверява задачите и правописа..
Упражнение е, учителката проверява след децата в края на деня, написах го, но не ми се спори, защото нито ти си педагог, нито аз, нито има някакво значение. Допускам, че френската образователна система има своите основания за неща, които видимо работят и няма да споря по нея. Темата е информативна, затова казвам тези неща.
Виж целия пост
# 3 266
То пък страшен метод изобщо!
Аз не го намирам за толкова лошо, ако е с мярка. Не губят време, вкарва се забавен елемент.

Малко встрани от дискусията, попаднах на тази статия за ранното академично обучение.
Виж целия пост
# 3 267
Андариел, с риск да те шокирам, като първокурсници в университета сме имали ежеседмичната задача да рецензираме и оценяваме част от домашното на колегите си в групата, по предварително зададени точни критерии - всеки от нас на всеки от нас, помежду си се уговаряме тази седмица кой на кого. Нали не смяташ, че сме го правили, щото асистентката я мързи?  Laughing Пък за иновативен - колко да е иновативен, струва ми се, че откак съществува ученето, го има под една или друга форма.
Виж целия пост
# 3 268
Обосновах тезата си достатъчно ясно, включително от опит с нашарени верни задачи. Мерси, но всеки да си знае задълженията - учителят е учител и да си проверява домашните на учениците, иначе хич да не дава домашни. Учениците са ученици и да си гледат собствените домашни. Защото, да ви кажа, никак не е приятно някой, който разбира по-малко и знае по-малко, да хване да $проверява$ и $поправя$. Едно, че прави глупости и второ, загрозява страницата.
Да, Априлска вълшебница, точно я е мързяло асистентката.
Виж целия пост
# 3 269
Здравейте!
Имате ли наблюдения какво е отношението към децата с хиперактивност или друг поведенчески проблем?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия