ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 967
  • 316
# 45
 Не мисля, че може да се говори за масова демотивация. И по мое време с математиката се справяхме неколцина в класа. Само че не се регистрираха така резултатите с изпити за всички в седми клас, съответно и не се анализираха така резултатите.
Виж целия пост
# 46
Не мисля, че може да се говори за масова демотивация. И по мое време с математиката се справяхме неколцина в класа. Само че не се регистрираха така резултатите с изпити за всички в седми клас, съответно и не се анализираха така резултатите.

ние говорим тук за ниво 3,00, не за това да се справяш на ниво Отличен.
Не знам къде и кога си учила, но при нас едно време ниво поне 3,00 имаха всички.
Виж целия пост
# 47
A m b e r, и това го има.
Но и Черна станция е права - аз никога не съм била отличничка по математика, но си учех редовно до 8 клас и също така никога не съм имала двойка.
По онова време обаче, за разлика от сега, поправителните по математика си бяха практика. В кварталното училище, в което съм учила, поне петнайсетина деца на випуск оставаха на поправка. Част от тях повтаряха, дори имаше такива, които са повтаряли две години един и същи клас.
Но моите наблюдения са, че на голяма част от децата с двойки няма кой да им помогне. Не всички са заради мързел. Има деца, които се мъчат, но не разбират и родителите им не могат да им помогнат - и поради незнание, и поради липса на време, и поради липса на пари.
Виж целия пост
# 48
По онова време обаче, за разлика от сега, поправителните по математика си бяха практика. В кварталното училище, в което съм учила, поне петнайсетина деца на випуск оставаха на поправка. Част от тях повтаряха, дори имаше такива, които са повтаряли две години един и същи клас.
В тази връзка, от няколко дни се чудя колко от децата, които не са успели да изкарат 16 точки, имат ( или ще имат) срочни оценки " добър" и нагоре. И какви оценки са имали през предходните години.
Виж целия пост
# 49
Какви жертви, Ivo_Ivanov, след като едно дете с добра подготовка в училище и минимум занимания извън училището /само за сложните задачи тип 23 и 24/, с целенасочена подготовка в училище по тестове в последния месец преди изпита, може да изкара оценка над 5,50, значи и другите трябва да могат да вържат поне 3 на тези задачи. Обидно лесни са.
И да, проблем на нашите деца като цяло е четенето с разбиране. Не са научени да разбират, а да папагалстват. Даже някои не са научени да четат, но ги крепят и минават в по-горен клас заради делегирани бюджети и детски надбавки.
Ами не, не са експеримент тези тестове. Просто показват на какво трагично ниво ни е обучението по МАТ и не само то. Ако сме в нормална държава 3,00 ще трябва да се пише не за 16 т., а за 33 т. /за първи модул/. Трябва да се покрият 50%, това е. Обаче трябва да се процедира като в някои други държави - не покриваш минимума за годината по някой предмет, оставаш и повтаряш.
Били завъртяни условията, глупости на търкалета.
А не знаеш ли, че и в другите държави децата полагат изпити при завършване на даден етап от образованието си. Само ние си ги жалим нашите, сакън, да не им стане нещо. Ами нищо не им става, ама и от тях нищо няма да става, ако ги галим постоянно с перце.
Ние сме държавата на децата - царе. Деца, на които всичко им е позволено и от тях не се изисква нищо.
И все ще се намери някой да възроптае срещу малко по-високи изисквания към нищо незнаещите ни дечица.
Не казвам, че всичко в тези НВО-та и изпипано на 100%, ама чак пък да са експеримент...  
За мен това е истината. Чак "глупости на търкалета" не мисля, че е приемливо, като мнение.
Вие не можете да влезете в кожата на едно дете в 7 клас!
Въпросът не е да ги жалим, а да сме коректни към тях!
Виж целия пост
# 50
Мдаааа, не мога. То моето дете е извънземно и миналата година не беше 7 клас. Както и съучениците й. Прекрасно се справиха всички до едно. Учат си в желаните училища и това е.
Нито се чувстват като опитни зайчета, нито са осакатени физически, още по-малко психически.
 Peace
Виж целия пост
# 51
Ivo_Ivanov, тъй като е форум, нали може да си говорим на "ти"?
Аз не те нападам. Понеже помоли да решим задачите, реших повечето от първи модул и за да съм полезна, споделих с кои съм се справила и с кои - не. Също така се опитвам да се поставя на мястото на децата и зная, че на тях им е много по-трудно, отколкото на нас, липсва им нашият опит.
Но не мисля, че можем да обясним това количество двойки с начина на задаване на задачите. Уви, проблемите са много по-сериозни и те са свързани с обществото ни, с образователната ни система и с какво ли още не. Повечето от тези деца просто не знаят и не могат, и още по-лошо - не искат.
Ти, ние, твоите колеги учители (не само по математика) давайте идеи какво и как да се промени, как децата да не губят вродената си детска любознателност, как да им се помага да не затъват и да вървят напред.
Виж целия пост
# 52
Дидева, и аз помолих назад за същото, но няма отговор - а именно тези супер "подвеждащи" условия на задачи, които ти цитира, да бъдат формулирани по-разбираемо.

Тестовете от 2015 и 2016, ако махнем неточността на тазгодишната 20-та задача, за мен пък са по-добри от тези в предходни години. Изискват владеенето на  същия материал, но се очкава  и някаква  форма на съобразяване, на логическо мислене. Да, отличават се от тези от 2010, 2011, но не защото са засукани като условия, а просто защото се излиза малко от калъпа, от заученото...Какво хубаво има в папагалски задачи, в които директно да се прилагат формули и теореми? Такива за оценка Среден (3) има достатъчно и в двата коментирани теста. И че тройка не е постигната въпреки това от голям процент деца - вината за това най-малко е в теста.
Виж целия пост
# 53
 
   Пролемът е точно, че децата са учени за калъп. 
Виж целия пост
# 54
Ivo_Ivanov, това че е написано на Вие не ме дразни въпреки, че пишем във форум и би следвало да сме на равна нога - наистина не се познаваме, но крещенето /големите букви/ - да!

И заглавието на темата може да има поне една дума с малки букви освен съюзи и предлози.

Повдигнах размера на обяснението си какво намирам за манупулативно, което явно е убягнало. Скривам го за да не става километричен поста:
Скрит текст:
....

Когато за пръв път видях този пост, твърденията ми се видяха странни. На втори поглед обаче са манипулативни. Ако децата имат проблем с израз и тъждество, а нямат с полином... Колко пъти трябва да имат уроци за "тъждество" за да се промени това. А ако не води до резултат, теста ли трябва да се променя? Понеже нищо не знаят поне да не си личи?!?

Това е впечатлението от първия пост - има лошо образование, затова и теста да е на нивото му. Ако не ще има тройка за 14 догодина, май 20, 18, 16 е прагът през последните години. Важното е да има деца за гимназиите. До нулата има време, друг ще е в министерството...

В момента образованието е приоритет на семейството /ако се случи конкретното семейство да го цени/.
Държавата няма такива грижи. Има учебници /в общия случай/, все още има учители, сгради има /също все още, макар без физкултурни салони и условия/, децата са задължени да учат до 7-8ми клас та и деца има и готово - образованието е уредено. Накрая им "мерим" нивото, ама така, че да излезе положително. Ако трябва с 15% процента ще са издържали, ако трябва с по-малко. Колкото! И ако родителите възроптаят, че нивото е ниско, оценките ниски, децата неподготвени... тестът е виновен. Кой го прави? И по-важното за какво?

И да не забравя - всички задачи трябва да са решими от всеки, но ще е изпитен резултат - НВО ще е част от балът за прием в гимназия. Как да стане това? Въпросът е обидно елементарен. Но първият пост някак го пропуска.

Здравейте!
Последният абзац от Вашия пост наистина не го разбирам. Да, от години децата ги приемат в гимназиите с бал в който важна част са резултатите от НВО по БЕЛ и математика. Това е добре!
При това оценките от НВО не влизат в дипломата за 7 клас. По преценка на учителя могат да се приемат за оценка от контролно. Форматът на изпита е добър, въпреки, че се промени напоследък и задачите от 30 броя за двата модула / 25 + 5 / станаха 24 / 20 + 4 / . Според мен това не е добре, но не е толкова фатално.

Сега по въпросът за моята теза.
Аз считам, при това 3 от години особено ясно, че условията на задачите са САМОЦЕЛНО, СЪЗНАТЕЛНО И ПРЕДНАМЕРЕНО са Н Е К О Р Е К Т Н И - усложнени, подвеждащи, объркващи, прекалено дълги и обяснителни! Толкова!
Тези условия са ЧАСТ ОТ ПРИЧИНИТЕ за огромния брой двойки! При това математическата сложност на задачите е намалена, а броят двойки расте главоломно!
Привел съм примери - разгледайте изпитния тест от 2011 г. В него задачите са с коректни условия, разбираеми за децата. Да не би всички да имат шестици? Не, който си учи и се труди, той има висока оценка, който го мързи и не учи - лоша. Коректността на този тип тест води до това, че наистина който учи, той успява и който не учи се проваля!

ВНИМАНИЕ - задачите от всички учебници са в стила на НВО от 2011 г.! Те не биха могли да бъдат други, просто защото това са учебници, а не сборници и с тях се изучава нов учебен материал. Той трябва да се въвежда, упражнява и затвърдява. При това е много голям по обем, особено в 7 клас.

Разгледайте сега тестовете от последните няколко години, особено през 2015 и 2016. Не откривате ли цялостната разлика в стила? Като че ли, фокусът се премества от изпит по математика, към изпит по нещо по-друго. Пак има математика, при това е по-лесна, но някак са по-неразбираеми, по-непознати и въобще ги шашкат. Некоректността на тези тестове е, че и деца, които са сравнително подготвени по математика, често се провалят и особено на тест - ако се паникьосат, дават слаб резултат! Деца, които са средно подготвени и които по-трудно се справят, направо се отказват! Ако не са ходили на специални курсове за подготовка за такива задачи ФОРМАТ ПИЗА, за всички деца е много трудно.

Значи освен материала за 7 клас, децата трябва и СПЕЦИАЛНО ДА СЕ ПОДГОТВЯТ ЗА НВО-ЗАДАЧИ !!!
Вие считате ли, че това е нужно и е редно?


ТОВА СА ДЕЦА, НЕ СА РОБОТИ! И защо трябва да ги изпитваме по този начин в 7 клас? Матурата след 12 клас, както и приемните изпити по математика за университетите са си изцяло математически, не приложни или разни други "дрън, дрън" задачи!

КАКВО МАНИПУЛАТИВНО ВИЖДАТЕ В МОЕТО МНЕНИЕ?

В края на краищата, щом обществото приема това положение, щом родителите са съгласни техните деца да са жертва на експерименти, добре! Моите деца завършиха вече, тъй че не съм пряко засегнат. Но като гражданин и като учител по математика съм възмутен, защото намирам подобен подход за НЕПРАВИЛЕН! Всяко нещо, което мачка децата и им внушава, че не могат  и не биха успели е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! Именно така ми изглежда.

Миналата година не съм писал във форуми. Просто отидох и се срещнах очи в очи с г-жа Мадлен Христова и и споделих лично моето мнение, като колега. Надявах се, че ще има ефект, но уви! Дори и през ум не ми бе минала възможността за конфликт на интереси, нито разсъждавам по този начин. Но наистина, ако тя преподава в училище, това не е редно и е смущаващо.

Що се отнася до останалите ви въпроси, недомислено ми изглежда човек да иска задачите да са решими от всяко дете и в същото време да се изпозлват за класация. Това няма да де разслояване на резултата от изпита. Дори да е само във втори модул то е нужно. В противен случай не може да се използва за изпитна оценката от двата модула.

А по въпросът за трудността, мисля че лошото при математиката е не сложността на темата, а ефекта от натрупване на малки пропуски през много години и отражението им върху възприемането на нови знания. Ако има такива трудности, че дори силно заниженото изискване за да бъде взето НВО не смятам че теста трябва да с епроменя. Ученето /за оценка, за знания, с цел/, учителите /сега обърнати  на писари с вързани ръце и да ги има изобщо/, учебниците /някои за безобразно оформени/, ако трябва материала /ако трябва ЗП да се ореже, но да се владее/ са първите места където трябва да се правят промени.

Скрит текст:
Детето ми е седмокласник в добро училище, с добър учител /в училището/ и шестица на НВО. Смятам, че щом моето дете е успяло с училищната си подготовка, всяко с добър учител би следвало да може, да има ако не отлична то поне много добра оценка. Факт, че много деца нямат този късмет, някои до степен да не разбират почти нищо /под 16 точки/  А това да не е късмет да ти се "падне" училище и учител, а правило е по-важно от формата на теста.
Виж целия пост
# 55

   Пролемът е точно, че децата са учени за калъп. 

Ми не навсякъде. Peace Разчупен подход имат доста учители извън математически училища. Ясно е, че на много места има и отбиване на номера. Но дори и при такива този смехотворен минимум за 3 може да бъде покрит, там излизане от калъпа в зададеното условие няма. Десетки задачи има с подобни условия в учебниците. Никъде по света освен това не се пише 3 за 16%. Какво щадене на децата още търсим?
Виж целия пост
# 56
И още нещо да добавя. Тази година за пръв път на децата беше позволено да използват определен набор от формули. До миналата година трябваше да ги знаят наизуст.
Виж целия пост
# 57

   Пролемът е точно, че децата са учени за калъп.  
Исторически масовото образование цели набор знания и не непременно собствено мнение. От практичност. И с ученето в прогимназията, и в университети. Но категорично не е навсякъде дори и в бедна държава с тройка достигната с 16% - има учители, които уважават и подкрепят/развиват собствен поглед, критично мислене и други усложняващи жиовта им но полезни за децата качества.
Виж целия пост
# 58
  Не мисля и не коментирам щадене. Но и аз си задавам всекидневно въпроси и търся причини и начини Преди време имаше филм за един японски болен професор, който учеше едно момченце. Бях много впечатлена. Най-вече от търсенето на обратна връзка и интерактивния подход.  Сега класовете са по-малобройни, но пък по недисциплинирани. И това също сигурно има влияние. Преди няколко поста се питаше къде и кога съм завършила. Ще кажа , че в 7 клас бяхме почти двойно по-многобройни, но пък часовете се провеждха по спокойно. Но мога да кажа, че такива задачи биха решили около 4% от класа за отличен и около 30% биха получили двойки, по тези критерии.
Виж целия пост
# 59
Ще кажа , че в 7 клас бяхме почти двойно по-многобройни, но пък часовете се провеждха по спокойно. Но мога да кажа, че такива задачи биха решили около 4% от класа за отличен и около 30% биха получили двойки, по тези критерии.
Не знам какво училище си завършила и на какво се основават тези така категорично заявени проценти, но задачи от първа до пета, заедно със задачи 17 и 18 могат да бъдат решени със знания от задължителната подготовка до шести клас включително. Че и задача 21 също.
А точките, които дават тези задачи са напълно достатъчни за тройка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия