ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 971
  • 316
# 225
Г-н Иванов, Вие самият давате ли частни уроци?
Виж целия пост
# 226
peve, ами да.
Но пък моят син много си обича тази учителка  Simple Smile.
ом, сборникът вкъщи/на курс помага, плюс едно помагало с тестове - според мен е достатъчно. Поне на курса, който посещаваше синът ми, решаваха задачи основно от сборника, тестове правеха рядко (само на пробните).

Изобщо не се наемам да казвам какво е достатъчно - зависи от чуител, от дете.
Писах, че без тестове и сборник ми е интересно как минава семдия клас. Учебник и тетрадка имаше в поста заради който писах. Всяка година има 2 сборника мисля за училище. Друго не съм купувала освен тестовете тази година. Стигнаха.
Виж целия пост
# 227
Да не говорим, че учебни тетрадки не се ползват, понеже задачите в тях са на ниво малко над Среден.

Това не винаги е така. Зависи от издателството. Но да, иначе съм съгласна  -  само с учебник и  с учебна тетрадка не става. Peace Поне не и за над 5. Peace

Господине, има множество деца, които съвестно и от учебника задачите са решили, и от учебните тетрадки, че и от сборник на школата/уроците и пак имат под 5... Проблемът не е в условията, а в начина на учене. Един много полезен модел на работа според мен е  ученето  с наслагване. Не да разберат методите на разлагане, да минат на геометрия и да забравят наученото от предходния дял. Предлагат се доста сборници вече на този принцип, по месеци. Приключваш с дяла(или поддяла), ама правиш и два-три теста събирателни, с материала до момента. След време повтаряш схемата. И хем се бяга от еднообразието и безкрайното решаване на еднотипни задачи, хем се затвърждава всичко. Изпробван лично успешен вариант с деца, неучещи в МГ.



На тавана тези дни си намерих бележника от 7-ми клас.  Simple Smile

И за наслагването не бяха необходими допълнителни усилия.
Съкращението "планим."означава планиметрия. Малко ми е било мястото да изпиша цялата дума. Simple Smile
Виж целия пост
# 228
Ето скивате ли какво става - 5 часа на ден, така беше до 7 клас, а в гимназията по 6 и само в един-единствен ден, в който имаше час на класния, бяха 7.
А сега още от 1 клас - всеки ден по 10 часа, ми не е нормално това, как издържат горките деца и до ден днешен не мога да го проумея, откакто преди няколко години научих, че сега имат по 10-тина часа дневно. Ние в 1 клас имахме по 4 часа, не повече.
Виж целия пост
# 229
Ето скивате ли какво става - 5 часа на ден, така беше до 7 клас, а в гимназията по 6 и само в един-единствен ден, в който имаше час на класния, бяха 7.
А сега още от 1 клас - всеки ден по 10 часа, ми не е нормално това, как издържат горките деца и до ден днешен не мога да го проумея, откакто преди няколко години научих, че сега имат по 10-тина часа дневно. Ние в 1 клас имахме по 4 часа, не повече.
Пропускаш факта, че учехме в събота. Разхвърляй тези пет часа по останалите дни и нещата се променят.
И недей да съдиш за първи клас само по прочетеното в темата за частните училища.
Виж целия пост
# 230
Аз пък мислех, че ще ми кажеш, че е спам горния ми пост /не че не е/. В събота по някое време спряхме да учим, наистина губи ми се точно кога. То като учехме в събота, и родителите ни работеха в събота, имаше 6-дневна работна седмица, та затова.
Какво да съдя за 1 клас, като много ясно си спомням, че имахме по 4 часа. В 12 часа на обяд вече се бях прибрал от училище и цял следобед си играехме на улицата. А сега, частните училища имат по десетина часа, но и държавните пък имат занималня, защото децата не могат да стоят сами, както стояхме ние, и пак им се събират десетина часа - тя занималнята също си е часове. Считам го за абсолютно ненормално, макар че не мога да го променя.
Виж целия пост
# 231
Ще поровя и аз утре за някой бележник. Ще ми се да проверя колко часа математика сме имали ( понеже аз явно съм била в седми клас преди теб  Grinning ). Пазя си и някои учебници. Ще е интересно да съпоставим количеството материал и броят часове със сегашната ситуация.
Забелязвам, че доста хора, които пишат тук имат трайни и сравнително задълбочени знания по математика без да са завършили такъв профил и без да са учители.
Това, което се вижда на снимката и което си спомням аз е, че учехме алгебра и геометрия като отделни предмети.
Интересно ми стана кога и къде се е скъсала нишката....
Виж целия пост
# 232
Мецане, аз не съм ходила на занималня, ама брат ми, набор 1976, си ходеше и още как. Схемата беше подобна на сегашната. Peace

Hame, нещата не могат с лекота да се сравняват. И ще споделя защо. Сега е различно, тъй като учениците  месеци наред учат алгебра, а после само геометрия. После пак се завъртат и нишката, връзката между нещата се губи...Докато тогава си учехме и алгебра, и геометрия отделно, но целогодишно и нямаше нужда от такъв тренинг за опресняване на  знания, придобити преди няколко месеца и малко позабравени заради изучаването на съвършено друг материал.

Дидева, четеш ми мислите....
Виж целия пост
# 233
Дидева, Eдва ли си по-голяма от мен, аз като си помисля на колко съм и ми се доплаква. Ами за часовете по математика помня в гимназията, че имахме всеки ден по 2 часа - един алгебра и един геометрия, като само в единия ден имахме 1 час и нещо не помня дали пък този ден не беше именно събота. Но това за МГ, другите училища имаха по-малко математика. Наистина ми се губи кога сме спрели да учим в съботите. Пък в 7 клас може би сме имали 4 часа математика седмично, в обикновено училище, нещо такова.
Виж целия пост
# 234
Докато тогава си учехме и алгебра, и геометрия отделно, но целогодишно

Ми естествено, че така беше - сега друго ли е??? Леле ново 20, и това не го знам. Да не би да учат първия срок само алгебра, а втория - само геометрия? Мале мале, че това е пълна дивотия, ако е така.
Виж целия пост
# 235
Хахаха, Мецане, в целия курс на обучение има само предмет мат.
Илюстрирам  ти нагледно за 7 клас нещата - почват с многочлени, формули за съкратено умножение,  методи на разлагане и т.н.... Карат два-три месеца на този материал и скачат на ъгли - прилежащи, кръстни, съответни, сбор на вътрешни на триъгълник, сбор на външни. И хайде, пак е време за алгебра. Взимат уравнения, с и без параметър, текстови задачи за движение, работа, капитали, смеси и сплави. И пак геометрия... Равнобедерен тригълник, признаци за еднаквост, симетрали, ъглополовяща, медиана към хипотенуза в правоъгълен, правоъгълен с 30 градуса и т.н... После идва ред на неравенствата. И накрая пак  геометрия - четириъгълници. И това е 1 обобщен  предмет - математика.

ПП ЕТо това е една от причините за ниска успеваемост според мен. Като пеперудки - от цвят на цвят...
Виж целия пост
# 236
Мецане, аз не съм ходила на занималня, ама брат ми, набор 1976, си ходеше и още как. Схемата беше подобна на сегашната. Peace

Hame, нещата не могат с лекота да се сравняват. И ще споделя защо. Сега е различно, тъй като учениците  месеци наред учат алгебра, а после само геометрия. После пак се завъртат и нишката, връзката между нещата се губи...Докато тогава си учехме и алгебра, и геометрия отделно, но целогодишно и нямаше нужда от такъв тренинг за опресняване на  знания, придобити преди няколко месеца и малко позабравени заради изучаването на съвършено друг материал.

Дидева, четеш ми мислите....
В никакъв случай не правя такъв опит за сравнение, разсъждавам си за нишката  Simple Smile
Виж целия пост
# 237
Ще поровя и аз утре за някой бележник. Ще ми се да проверя колко часа математика сме имали ( понеже аз явно съм била в седми клас преди теб  Grinning ). Пазя си и някои учебници. Ще е интересно да съпоставим количеството материал и броят часове със сегашната ситуация.
Забелязвам, че доста хора, които пишат тук имат трайни и сравнително задълбочени знания по математика без да са завършили такъв профил и без да са учители.
Това, което се вижда на снимката и което си спомням аз е, че учехме алгебра и геометрия като отделни предмети.
Интересно ми стана кога и къде се е скъсала нишката....
И аз нямам спомен кога точно се скъса тази нишка.
А за учебниците съм много любопитна. Бих искала да се сдобия с някой такъв. Simple Smile
Виж целия пост
# 238
Хахаха, Мецане, в целия курс на обучение има само предмет мат.
Илюстрирам  ти нагледно за 7 клас нещата - почват с многочлени, формули за съкратено умножение,  методи на разлагане и т.н.... Карат два-три месеца на този материал и скачат на ъгли - периферни, кръстни, съответни, сбор на вътрешни на триъгълник, сбор на външни. И хайде, пак е време за алгебра. Взимат уравнения, с и без параметър , текстови задачи за движение, работа, капитали, смеси и сплави. И пак геометрия... Равнобедерен тригълник, признаци за еднаквост, симетрали, ъглополовяща, медиана към хипотенуза в правоъгълен, правоъгълен с 30 градуса и т.н... После идва ред на неравенствата. И накрая пак  геометрия - четириъгълници. И това е 1 обобщен  предмет - математика.

ПП ЕТо това е една от причините за ниска успеваемост според мен. Като пеперудки - от цвят на цвят...
Подкрепям с две ръце, Русалке!
Виж целия пост
# 239
Поправка - в бързината съм упоменала ъгли, изучавни в 8 клас - периферни. Имах предвид прилежащи. Но това не променя с нищо факта, че  тъкмо си затвърдил нещо от алгебрата и минаваш към геометрията. За тези два месеца губиш тренинга в алгебричната част. Затова и назад казах, че ми се струва удачен варинтът за ползване на сборниците с тестове по месеци, съобразени с взетия до момента материал и по алгебра, и по геометрия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия