ШЕСТИ за СЕДМИ и НВО по МАТЕМАТИКА

  • 23 957
  • 316
# 240
Поправка - в бързината съм упоменала ъгли, изучавни в 8 клас - периферни. Имах предвид прилежащи. Но това не променя с нищо факта, че  тъкмо си затвърдил нещо от алгебрата и минаваш към геометрията. За тези два месеца губиш тренинга в алгебричната част. Затова и назад казах, че ми се струва удачен варинтът за ползване на сборниците с тестове по месеци, съобразени с взетия до момента материал и по алгебра, и по геометрия.
Това е решението за момента, но не мисля, че е решение на проблема.
Виж целия пост
# 241
Г-н Иванов, Вие самият давате ли частни уроци?
Ще Ви отговоря, ако докажете, че това има връзка с поставената от мен тема и мнението, което изразявам, а именно че стилът на теста от НВО и голяма част от условията на задачите са подвеждащи и неразбираеми за децата и е нужно да се променят
Виж целия пост
# 242
Поправка - в бързината съм упоменала ъгли, изучавни в 8 клас - периферни. Имах предвид прилежащи. Но това не променя с нищо факта, че  тъкмо си затвърдил нещо от алгебрата и минаваш към геометрията. За тези два месеца губиш тренинга в алгебричната част. Затова и назад казах, че ми се струва удачен варинтът за ползване на сборниците с тестове по месеци, съобразени с взетия до момента материал и по алгебра, и по геометрия.
Това е решението за момента, но не мисля, че е решение на проблема.

Така е, и аз не мисля, че това е начинът за трайно подобряване на  нещата. Просто споделих, че при нсатоящите условия е в помощ. Иначе същинското решение на проблема изисква мерки в много посоки... И съм песимистично настроена по отношение предприемането на такива от отговорните за целта институции, от някои учители, родители и деца..

ПП Господин Иванов, лично според мен има голяма връзка между въпроса на Дидева и темата. Ако преподавате в 7 клас понастоящем или ако давате частни уроци на деца за кандидатстването, би трябвало да сте констатирали разни неща... Има деца, които и при идеално зададено ускловие пак не разбират какво ги питат. И не говоря за неможещи деца, а за грешен подход, за пропуски в обучението. Доста деца не обвързват например търсенето на най-малка стойност с отделяне на точен квадрат, не осмислят напълно и какво значи две уравнения да са еквивалентни (тоет пропускат варинта те да са такива, ако и двете нямат решение или ако и двете имат всяко х за решение). Е да де, ама условието на задачите си е наред, тогава къде е проблемът...Та Дидева с това питане  едва ли е искала да ви гледа в паницата, по-скоро й е било интересно какво сочат наблюденията ви при работа с децата, което апропо би било интересно и за мен.
Виж целия пост
# 243
Илюстрирам  ти нагледно за 7 клас нещата - почват с многочлени, формули за съкратено умножение,  методи на разлагане и т.н.... Карат два-три месеца на този материал и скачат на ъгли - прилежащи, кръстни, съответни, сбор на вътрешни на триъгълник, сбор на външни. И хайде, пак е време за алгебра. Взимат уравнения, с и без параметър, текстови задачи за движение, работа, капитали, смеси и сплави. И пак геометрия... Равнобедерен тригълник, признаци за еднаквост, симетрали, ъглополовяща, медиана към хипотенуза в правоъгълен, правоъгълен с 30 градуса и т.н... После идва ред на неравенствата. И накрая пак  геометрия - четириъгълници. И това е 1 обобщен  предмет - математика.

Ама това е истинско безумие, как може такова нещо.

И въобще това НВО трябва да го махнат. Струва ми се, че старата система беше по-добра, за всяка гимназия да се кандидатства поотделно и то само който иска. Така например в немската ще кандидатства само който наистина иска да учи немски, а не някой, който не обича езика и я писал като първо желание само щото е високобалова. В математическа ще кандидатства само който наистина иска да учи математика и така. И много деца няма изобщо да кандидатстват.
Виж целия пост
# 244
Татко Мецан, само виж колко училища са в списъка по т. нар. наредба 11 с интензивно изучаване на език в 8 клас и сам ще се убедиш, че няма как да стане това с кандидатстването за всяко училище по отделно.
Особено пък в София, където има и още куп училища с отделен прием.

И защо да се маха НВО-то? По белия свят в края на всяко ниво на обучение се държи някакъв вид изпит.
Виж целия пост
# 245
hame, какъв почерк - скри ми шапката  Simple Smile
Аз съм била ученичка в по-късни времена от някои от вас. Бях в седми клас в началото на 90-те. В събота никога не съм учила, предметът ни беше математика (не отделно алгебра и геометрия), имахме по 6 или 7 часа на ден.
Имам учебник по математика за 6 клас от онези времена - там са формулите за съкратено умножение (учили сме ги в 6 клас). Ако на някого му е интересно какво има в него - ще споделя.
Виж целия пост
# 246

Имам учебник по математика за 6 клас от онези времена - там са формулите за съкратено умножение (учили сме ги в 6 клас). Ако на някого му е интересно какво има в него - ще споделя.
   На мен ми е интересно, как е дозиран и разпределен материала. Нямам никакви спомени в шести клас какво съм учила по математика.
Виж целия пост
# 247
Точно в шести клас математиката се разделяше на алгебра и геометрия. Помня как доказахме, че обемът на една правилна пирамида е 1/3 от обема на призмата - ами учителката имаше едни кухи фигурки, напълни пирамидата с вода и я преля 3 пъти в призмата и тя се напълни точно догоре - ето и доказателството:))) ми че то даже стереометрия значи е било Joy hahaha
Виж целия пост
# 248
A m b e r, май е подобно на това, което е сега, но част от материала за 7 клас се е учил в 6 клас. Учебникът е от 1989 г. Има степенуване, числови функции, едночлени, многочлени (умножение, деление, разлагане) - най-много уроци са посветени на тази част, ръбести и валчести тела. Започва с преговор с разширение (лице на многоъгълник; окръжност, кръг, пропорции).
Виж целия пост
# 249

Имам учебник по математика за 6 клас от онези времена - там са формулите за съкратено умножение (учили сме ги в 6 клас). Ако на някого му е интересно какво има в него - ще споделя.
   На мен ми е интересно, как е дозиран и разпределен материала. Нямам никакви спомени в шести клас какво съм учила по математика.

Ето съдържанието на учебника за шести клас от 1989 година. Вече няма два отделни учебника. Часовете са били пет броя седмично.
Скрит текст:
Мецане, и сега ръбести и валчести се учат в шести клас.
Виж целия пост
# 250
Миналата година много исках да намеря учебниците от нашето време и в шкафове на родителите открих Алгебра за 6 клас от 1978 г.. Не мога точно да определя разликата, защото не знам какво се учи в сегашния 6 клас. Темите са
Рационални числа - Преговор
Функции
Степени
Цели рационални изрази
Уравнения с едно неизвестно
Преговор
Но ми прави впечатление специален урок "Изречения с променливи" и много хубави примери за множества. Аз си ги спомням и до сега тези обяснения.

Но трябва да се отчита и промяната в средата - сега се изисква от децата да знаят по 2 езика, та някак няма как и математиката да е на още по-високо ниво. Има и много повече възможности за хобита и пристрастявания - романчета за богове, достъп до всякакви коли и т.н., но пък това може да им  дава специфични знания на по-ранна възраст. Трябва баланс.
Виж целия пост
# 251
Не мисля, че може да се говори за масова демотивация. И по мое време с математиката се справяхме неколцина в класа. Само че не се регистрираха така резултатите с изпити за всички в седми клас, съответно и не се анализираха така резултатите.

Това до голяма степен е вярно. горе-долу във всуки клас поедин двойкаджия, двама сигурни тройки или гравитиращи около нея с триста зора. И на мен ми се струва, ако тогава беше направен вариант на сегашните изпити, народът щеше да окапе при двойките. Просто тогава никойне е имал за цел да проверява, а дружно целите класове си минаваха в осми клас, оосвен тези, които отиваха в специализираните гимназии.
Виж целия пост
# 252
hame, какъв почерк - скри ми шапката  Simple Smile
Аз съм била ученичка в по-късни времена от някои от вас. Бях в седми клас в началото на 90-те. В събота никога не съм учила, предметът ни беше математика (не отделно алгебра и геометрия), имахме по 6 или 7 часа на ден.
Имам учебник по математика за 6 клас от онези времена - там са формулите за съкратено умножение (учили сме ги в 6 клас). Ако на някого му е интересно какво има в него - ще споделя.
С наклон наляво, с наклон надясно, разни завъртулки....какво ли не съм експериментирала в тези години. "К" в случая е забележително. Как съм го извъртяла само Joy
Виж целия пост
# 253

Това, което се вижда на снимката и което си спомням аз е, че учехме алгебра и геометрия като отделни предмети.
Интересно ми стана кога и къде се е скъсала нишката....

Сегашната учебна програма за 7 клас е в сила от 2008г-преди това в 7 кл се учеха 2 часа седмично алгебра и 2 часа седмично геометрия и наистина децата се справяха по-добре  Peace Обаче нещо ми се мота в главата по спомени,че май оценката беше една и се закръгляваше в полза на ученика-ако по алгебра има 6 за годината,а по геометрия 5 се пишеше годишна оценка математика 6 ,обаче за това последното имам някакви смътни спомени... До шести клас си беше само математика,после се разделяше на алгебра и геометрия чак до края и се учеше всяка седмица и алгебра и геометрия,а не като сега-от 9 клас натам-първия срок алгебра,втория геометрия и те до следващата година са забравили всичко-това беше вай-върховната глупост,която е измислил някой...Имам учебници от преди 15-20 години,ако не ме домързи ще ги изровя и ще ви сканирам какво се е учило...Чак от мое време нямам.
Иначе в събота спря да се учи през учебната 1988-1989г .
Виж целия пост
# 254

Иначе в събота спря да се учи през учебната 1988-1989

По-скоро през 1982-ра година е било, защото като започвахме първи клас бяхме май първият випуск с петдневна учебна седмица. И все за нашия випуск въвеждаха някакви нови програми. А след 1989-та пък съвсем падна мъглата и оттогава май само надолу върви образователната ни система.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия