Частни училища - информативна тема 14

  • 78 726
  • 746
# 705
Има ли ЧУ, което от 5ти клас да не е целодневно?

ПЧМГ
Виж целия пост
# 706
Аз пък мислех, че повечето частни училища след 5 клас не са целодневни.
Между другото излязла е и класацията само за София, съвсем очаквано в първите 20 - основно частни, изключая 3 държавни/общински, но със специален прием.
http://www.danybon.com/obrazovanie/klasacia-uchilista-sofia-maturi-7-class-2016/
Виж целия пост
# 707
Има и класиране за България - предишния ден.
Виж целия пост
# 708
Има ли ЧУ, което от 5ти клас да не е целодневно?

ПЧМГ

И Веда, макар че минаха две или три години, откакто говорих с тях, но тогава ми казаха, че от 5 клас са до 14 часа или нещо подобно, до 13,30 може би, не помня вече точно. Четвърти клас бил преходен в това отношение, в него са до 15,30, защото до 3 клас пък са целодневно.

Тинки, не знам доколко анализът ти може да се приеме за меродавен, тъй като с изключение на първите 3 училища в челото класацията надолу не показва нищо, освен в съответната година децата на кое училище по-добре са нацелили курсовете и уроците и въобще извънучилищната подготовка. Ясно е, че СС, ПЧМГ и СМГ са най-добрите, оттам нататък обаче при всички други се наблюдават върхове и спадове през годините, тоест изключително големи флуктуации, които не показват стабилен образователен процес. А показват по-скоро, че резултатите зависят от случайни фактори, като дали випускът е силен или слаб, дали децата повече или по-малко са ходили на уроци, дали учителите на уроците им са се старали или не, ей такива фактори, нямащи много общо с училищата. Ето Веда, понеже отвори реч за нея. Ми веднъж на 4 място, миналата година дори на 3-то, а сега изведнъж - посредствен резултат. Ми значи миналата година децата са нацелили уроци и курсове или са имали по-голямо желание да ходят на такива. Ако училището стабилно ги подготвяше, що не са и тази година трети или четвърти? БШ същата работа, Евростар същата работа, миналата година май бяха четвърти, тази година къде са назад. Същата работа и разни Меридиани, Увекинди, веднъж в десятката, веднъж извън двайсетицата, ами ПБ - веднъж на девето, веднъж на деветнайсто място, тази година дали и в двайсетицата влиза, не го видях, ми какво показва това? Показва, че нямат стабилен учебен процес.

 Стабилно и постоянно ниво имат само СС и ПЧМГ - всяка година първи и втори, с на практика еднакви резултати - всички други са бошлаф работа. Тази класация само това показва, за другите училища нищо не показва - всичките са ту нагоре, ту надолу, с голяма разлика в местата. Направо не са ми изобщо интересни вече, същата работа е като с частните градини - повечето не си струват всъщност. Сигурно за цяла София има също две или три градини, които си струват. И за училищата е същото - само СС и ПЧМГ си струват от частните. Ми то нашето квартално държавно училище има същия резултат като Веда например, и по-добър резултат от Уве, БШ и т.н., пък е безплатно и като база е по-хубаво от тях дори. Не че бих си дал детето в него де.
Виж целия пост
# 709
А броя на децата от съответните училища участвали в НВО , дали я има някъде?
За мен има разлика от випуск 10 деца и випуск 100.
Също така е важно дали има гимназия към училището. Защото ако децата ще учат в съответната гимназия какъв е смисъла да си губят времето в подготовка за НВО , вместо да учат по-смислени неща.
Виж целия пост
# 710
оттам нататък обаче при всички други се наблюдават върхове и спадове през годините, тоест изключително големи флуктуации, които не показват стабилен образователен процес. А показват по-скоро, че резултатите зависят от случайни фактори, като дали випускът е силен или слаб, дали децата повече или по-малко са ходили на уроци, дали учителите на уроците им са се старали или не, ей такива фактори, нямащи много общо с училищата.
Ако някога училището е било сред първите места, това показва силен образователен процес. Флуктуациите са предимно от децата в конкретен випуск. Дори всички да са отличници на матурите, достатъчно е 2-3 деца да не знаят къде се намират и какво се случва, за да спадне успеха на цялото училище за съответната година.
Виж целия пост
# 711
Съвсем не е само до деца, зависи и кои учители преподават на съответния випуск. И ако образователният процес при един учител е стабилен и резултатен, на следващата година при друг може сериозно да отстъпва като качество.
Виж целия пост
# 712
Оф, пак все същите коментари и "анализи".
Виж целия пост
# 713

Също така е важно дали има гимназия към училището. Защото ако децата ще учат в съответната гимназия какъв е смисъла да си губят времето в подготовка за НВО , вместо да учат по-смислени неща.
Това в пълна степен важи и за ДУ с гимназия, в която също се влиза с прием, но не е на нивото на основното училище. Те искат да задържат отличниците за собствената си гимназия и не задълбават по БЕЛ и математика. Но затова пък обучението по всички други предмети е много сериозно и никой не е пренебрегван за сметка на друг. И понеже не гонят рейтинг (до седми клас са големи випуски и няма нужда да се рекламират), преписването и подсказването на всички матури е изключено. Затова този тип училища са към средата на класацията, но за мен те са най-добрите.
Виж целия пост
# 714
Извини ме, Химикал, но няма как да приема за сериозно това твърдение... Сякаш преписването/подсказването зависи от това в какво училище си, с гимназия или без. Зависи само от това на какъв квестор случиш. Тази година квестор, допускащ  сериозни нарушения, може да е  примерно в нашето ОУ. След година-две може да е в 32-ро СОУ същият. Подходът му няма  да е различен само защото единия път контролира деца в ОУ, другия в СОУ. Да не говорим и колко ОУ има, към  които си има така или иначе огромен наплив и не им е нужно да набират желаещи на база хвалба  със справяне на НВО... Мислиш ли, че  напливът към 20 ОУ или 55 ОУ с Шилер паралелките е спаднал заради недотам доброто им представяне?
Виж целия пост
# 715
Както казах, падането надолу в тези класации за мен е по-скоро плюс. Показва обръщане на внимание на всички предмети по равно и че малкото високи оценки са резултат от сериозно учене, многото ниски - естествен резултат, справедливо отразен. Средната оценка при голям набор директно отпраща училището надолу. Това не е представително за училището, но е в полза на отделния отличник.

А за училищата с целодневно обучение просто събирам две и две: При целодневно обучение не може да се учи със запаметяване - тестовете са такива, че изискват запаметяване - въпреки това изпитите са успешни. Как става това?
Виж целия пост
# 716
По-адекватно е да се приемат за много силни всички училища в първите, да кажем 20 или 30 места. Разликите в резултатите им са мижави. Това, че едно дете е изкарало 5.50, а друго 5.70 показва почти нулева разлика в знанията им, а заради такива неща училищата са на 5-6 позиции разстояние. Всичко над 75% успеваемост е силно училище със силни деца. В годините лавират в челните 20. Няма да видим ЕСПА да отиде на 60-то място, както няма да видим и 106-то ОУ в първите 20, независимо от годината и децата. Ако учителите и политиката на училището (106-то) се сменят - може и да се случи.
Виж целия пост
# 717
Има ли проучване как се чувстват децата в първите 20 ЧУ?
Виж целия пост
# 718
Има ли проучване как се чувстват децата в първите 20 ЧУ?
Не и като гледам не се обръща много внимание на това. И с риск да бъда оплюта-за мен това е едно от най-важните неща.
Виж целия пост
# 719
Синът ми се чувства чудесно. От 5-ти клас е в ПЧМГ. Сега ще е 9-ти. Идеята ни, навремето беше, да използваме училището като "ракета - носител" (5-7клас), тъй като живеем в краен софийски квартал. Оценките му от НВО след 7-ми клас бяха такива (отлични), че позволяваха да учи където иска. Той си избра да остане. Все още съм доволна от избора Ни. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия