Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 701
  • 222
# 105
     В две училища е учило детето ми, хубави училища, хубава среда,мотивирани деца и учители в по-голямата си част. Ами, не се получават добре нещата, дори тази година имаше драма с преподавател по важен предмет и доста активно родителско недоволство.И за предвидения материал не стига времето, какво да кажем за специфични знания, необходими по основни предмети.

И върху други училища имам наблюдение.

Какво да кажем за по- обикновени училища.




Виж целия пост
# 106
     В две училища е учило детето ми, хубави училища, хубава среда,мотивирани деца и учители в по-голямата си част. Ами, не се получават добре нещата, дори тази година имаше драма с преподавател по важен предмет и доста активно родителско недоволство.И за предвидения материал не стига времето, какво да кажем за специфични знания, необходими по основни предмети.

И върху други училища имам наблюдение.

Какво да кажем за по- обикновени училища.






Моите и трите до 7 клас са учили в едно училище. И трите по БЕЛ нямаха особен късмет.  На голямата предаваше мъж, който сам си казваше, че е предимно литератор и не обичал да задълбава в  граматиката. На малките - жена, за която нищо хубаво не мога да кажа. И очевидно имаше и в двата случая нужда от  допълнителна работа. Но по математика и  при голямата, и при малките, по предмета се работеше във всяко едно отношение - пишеха се домашни, проверяваха се, правеха се пробни, имаше ЗИП за подготовка за изпита.. Но децата, не само моите, ПАК ходеха на допълнителна подготовка тук или там - едни работеха с родител, други на школа, трети с частен учител. Е, като са били добре посветени в тайнствата на не дотам  сложния изпит по математика още в училище, кое е налагало тази допълнителна работа навън? Пак стигнехме до горното - презастраховането.
Виж целия пост
# 107
Дали във всички училища нещата се случват перфектно и както ни се иска и би трябвало да бъде, е съвсем отделна тема. И да, съгласна съм, трябва да се говори за това. Не мисля обаче, че всички учители не си вършат работата или не работят с децата. Има го и явлението родители, които не желаят децата им да се натоварват (лично съм се сблъсквала с него в началното училище на детето ми)
Посещението на школи/частни учители не намирам за чак пък толкова лошо нещо - винаги е добре човек да учи и знае повече. Има го и момента с презастраховането на по-отговорните родители разбира се, както споменава Русалка, но само по себе си надграждането на знанията придобити в общинско училище не е лошо нещо за мен.
Виж целия пост
# 108
Проблемът за външната подготовка и според мен наистина е много сериозен.
Нещата обаче са много сложни, не опират само до вида на изпита. Има много деца с незаинтересовани, неграмотни и неможещи да плащат родители, както и немалко деца с обучителни трудности, които не получават необходимите грижи в училище. И те наистина са потърпевши.
Но и невлизането в "елитно" училище не е краят на света.
Виж целия пост
# 109

Посещението на школи/частни учители не намирам за чак пък толкова лошо нещо - винаги е добре човек да учи и знае повече.

   Не е лошо. Аз ще се възползвам максимално. Въпросът е, че не е по джоба на всеки и така много деца нямат достъп до всички възможни училища.

Виж целия пост
# 110
В София има много варианти - може например да нямаш оценки за Първа английска, но много училища предлагат "подготве" по английски в 8-ми клас. Математика има не само в СМГ, а и в НПМГ, а и някои СОУ-та предлагат математически паралелки (макар че не зная защо дете, което не обича математиката, ще иска в математическа гимназия). Има "първа" немска, "втора", "трета" и т.н. Т.е. ако желаеш определен профил и нямаш много високи резултати на НВО, пак би могъл да го изучаваш в училище.
Но да - будните деца, които нямат родителски бекграунд, ще изпаднат от "елитните" гимназии.
Виж целия пост
# 111
Не всички хора на тази земя имат достъп до всички възможни и добри училища и университети.
Доброто образование винаги е било скъпо удоволствие.
За да следваш в Кеймбридж, Оксфорд, Сорбоната,  Йейл, Станфорд и т.н. освен ум и знания, струва и доста пари.
Виж целия пост
# 112
Малко по-различно е за университет, все пак не е задължителен етап от образованието, за разлика от осми клас.
Виж целия пост
# 113
Кое е различното за едно будно и ученолюбиво дете с неголеми финансови възможности? Пак е несправедливо.
Виж целия пост
# 114
Би било добре да се работи допълнително в училище с тези деца. Преди години имаше кръжоци - нелош вариант.
Виж целия пост
# 115
Почти всяка година има някаква грешна задача и тези от МОН все нищо не могат да направят и го отнасят децата.  #Cussing out
Виж целия пост
# 116
Почти всяка година има някаква грешна задача и тези от МОН все нищо не могат да направят и го отнасят децата.  #Cussing out

Хайде, поредната вбесена мама, която не вдява нищо от математика. 24 задача от НВО за седми клас 2017, втора подточка е срам за съставителите и експертите, които са я допуснали в този й вид, но по никакъв начин не ощетява децата със седмокласни знания.
Виж целия пост
# 117
Почти всяка година има някаква грешна задача и тези от МОН все нищо не могат да направят и го отнасят децата.  #Cussing out

Хайде, поредната вбесена мама, която не вдява нищо от математика. 24 задача от НВО за седми клас 2017, втора подточка е срам за съставителите и експертите, които са я допуснали в този й вид, но по никакъв начин не ощетява децата със седмокласни знания.

Всяка една грешка в задача има потенциал да ощети дете, като го изкара от равновесие, породи у него съмнение или го накара да загуби време. Вече дали ще се случи зависи от разни фактори, но съм сигурна, че има деца, които са тръгнали да решават по такъв път, че са се сблъскали с грешката. Затова обяснения, че видите ли грешката не се отразявала по никакъв начин, за мен са неприемливи. И това, че масата деца може да не са я забелязали също не е аргумент.
Виж целия пост
# 118
Черна станция, би ли обяснила как дете със знания за седми клас ще установи, че при дължина на страната 14см триъгълникът не е островърхорен?
Иначе и аз заставам твърдо зад мнението, че подобно условие е срам за съставителите и експертите, допуснали това.
Виж целия пост
# 119
Черна станция, би ли обяснила как дете със знания за седми клас ще установи, че при дължина на страната 14см триъгълникът не е островърхорен?
Иначе и аз заставам твърдо зад мнението, че подобно условие е срам за съставителите и експертите, допуснали това.

А забранено ли е детето да има по-широки знания? Или това трябва да се наказва? Освен това грешки в геометрията се улавят  с точен чертеж.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия