Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 713
  • 222
# 90
Е, как ще видиш, Динчо, та тя нищо не предлага дамата, само от последна инстанция се произнася за ценностната система на хората. И специално за нея да кажа, съседско дете (апропо от познато  на двете ни с теб столично ОУ Mr. Green) е с доказана дискалкулия. Езиците също не са му сила. На "сложния" изпит по мат има около 40 точки, по БЕЛ има 60 и няколко. Изводите оставям на нея.
Виж целия пост
# 91
Всъщност лекинко по-сложен изпит с по-нестандартни задачи имаше преди 8 години и тогава в НЕГ се влизаше и с четворка по МАТ  Twisted Evil  Ама почти избухна революция, водена от гневни мами, които не можеха да приемат, че чаветата им заслужавали тройка. И от тогава насетне нивото на сложност стабилно върви надолу  Mr. Green
А пък то и този супер сложен и убийствен изпит беше такъв, че дете в 5 клас (прескачайки задачите, които бяха с материал, който още не е взело в училище) изкара петица, като се пробва у дома. Иначе според мен нямаше да е лошо точно такива да бъдат изпитите, защото с лесните задачки всъщност се заблуждаваме и си крием главите в пясъка. Всички пищят от скапаното ни образование и искат промяна, но промяна може да дойде едва след като спрем да се заблуждаваме и погледнем истината в очите. Едва след това може да се вземат някакви мерки. Пак добре, че с всичките му там кусури и условности се появиха тестовете на ПИСА, та да се поразбули истината.
Виж целия пост
# 92
Аз предлагам да се махне изпитът по математика, само затруднява децата и е за хора без морални ценности 😈
Ама как така ще можете да решавате задачи, че пък и децата ви, не ви е срам .... мърши такива ☺
Виж целия пост
# 93
Аааа, и ти, Динчо, си мършава, не се измъквай. Mr. Green

Аз бих искала учтиво да помоля дамата да сподели как си представя подбора за най-желаните училища при изпит, по-лесен и от този. Колко още трябва да падне нивото? Лично аз за първи път от години виждам нещо позитивно като идея от страна на МОН. Не коментирам  реализацията й, има пропуски както винаги. Макар една от целите на новото балообразуване с точки да е най-вероятно зле прикрит опит са замазване на положението с ежегодното изобилие на двойки, то друга, дали случайна или все пак търсена, е минимизирането на фактора оценки  от училище. Защото шестицата в училище Х е четворка в У... И така остават изпитите с по-голяма тежест в бала  да решат кой е по-добре подготвеният. И така е редно, защото те са еднакви като съдържание, сложност и начин на оценяване за всички. И все пак, понеже говорим за деца, макар да нямаме кой знае каква ценностна система, трябва да признаем недомислието да има само една дата за изпит. Случва се всичко, деца се разболяват, не са в кондиция, нещо друго възпрепятства оправдано явяването им..
Виж целия пост
# 94
Едва ли някой очаква принципно лесни задачи на какъвто и да е изпитен формат.

Предполагам, очакването е да не се надхвърлят драстично знания и умения, които се преподават в училище.

Не всеки има средствата и времето да води детето си по невероятни на брой уроци и изпити.

Не сте ли имали сред съучениците си будни и умни деца с посредствени и не дотам заможни родители.
Предполагам, срещу това е възмущението, а не толкова в полза на елементарност.

Виждам какво се случва в училище- посвещаване в тънкости и тайни на специални школи и уроци, недостъпни за всеки, съизмерване на способности на деца, на първо място с различен норматив по предметите., с различни времеви и финансови възможности. И после- трудност, ама не такава, която да е преодоляна със знания, а с някакво мистично посвещаване в тайни, известни само на определени учители и школи.

Ами не е честно и не е еднакво трудно / лесно в този аспект.

Аз съм за формат, който наистина е годен да отсее знаещите и мислещите, но да е непредвидим и неподаващ се на селектирано посвещаване.

Няма изпит или школа, който да ми се опре финансово, но познавам толкова много будни и умни деца за които е проблем и някак не мога да се примиря с финансовата измеримост на критерия " трудност"

Виж целия пост
# 95
Светкавица, каквито и задачи да включва изпитът, школите и уроците няма да изчезнат.
Виж целия пост
# 96
В годините се вижда тенденцията към осезаемо опростяване на нещата. Почнете с  дългия и по-сложен изпит от 50 задачи преди 8 години, минете през последващите 2-3 години, в които форматът беше пак с два модула като сегашния за същото време от 2 часа и половина, но с 30 задачи, и стигнете до настоящия... 
<=>
Всъщност лекинко по-сложен изпит с по-нестандартни задачи имаше преди 8 години и тогава в НЕГ се влизаше и с четворка по МАТ  Twisted Evil  И от тогава насетне нивото на сложност стабилно върви надолу  Mr. Green

Mr. Green

Светкавица, къде в решаването на  тазгодишния изпит има нужда от прилагане на научено при  селектирано просвещаване някъде си? Прегледа ли въпросната 24-та задача? Та дори тя, която носи цели 10 точки, тоест 1/10 от максималния резултат, не се отличава с нищо особено. А проблемът с будни/ съответно по-трудно овладяващи материала деца, с  родители с/без финансови възможности за уроци/школи, с опция самите те да помагат или без, винаги ще го има, какъвто и да е като сложност изпитът. И няма как последният да е толкова непредксазуем, той се обляга все пак на ученото по програма, а и на сайта на МОН винаги има даден примерен като формат, брой задачи, оценяване в точки.
Виж целия пост
# 97
Русалка, честно, не съм гледала точно зад. 24

Но по Бел виж за какви тънкости се хващат,неща, на които не е обърнато внимание в. училище

Направи ми впечатление големият брой деца, ощетени в точките си, при принципно верни отговори.

Виж целия пост
# 98
Направи ми впечатление големият брой деца, ощетени в точките си, при принципно верни отговори.
Не се предоверявай на прочетеното във форума, още повече, че още никой не е видял работата на детето си.
Виж целия пост
# 99
Виж обаче как оплакванията са все по БЕЛ Wink И да има някакви отклонения по мат спрямо очакваното, те не са толкова  големи. Но БЕЛ е труден за оценяване на сляпо. Как човек да прецени дали детето му на тезата има 3 или 5 точки? Или на преразказа  дали са му дали 33 или 28... Само от тези две задачи човек спокойно може да загуби спряганите из седмокласната тема сериозни ощетявания. Това че в школата преди това преразказите са били дежурно оценявани с 32-33 точки, не е гаранция, че детето така се е справило и на реалния изпит.  Peace  Същото важи и за тезата.
Виж целия пост
# 100

Аз съм за формат, който наистина е годен да отсее знаещите и мислещите, но да е непредвидим и неподаващ се на селектирано посвещаване.


За съжаление няма как да стане това. Хайде, ако става дума за интелект, може би с разни тестове може да се оцени, макар и там да съм  с особено мнение. Но когато се оценяват знания оценката може да бъде само количествена (кой колко е научил) и няма значение как го е научил. Вярно е, че с пари за уроци и школи е по-лесно и по-бързо, но нямам как да се избегне това. Да не би на олимпийските игри всички да са се готвели еднакво? Не са, някои нации имат огромни бюджети, а други са на практика аматьори, но въпреки това се състезават на равни начала. Такъв е животът.
Виж целия пост
# 101
...........

Виждам какво се случва в училище- посвещаване в тънкости и тайни на специални школи и уроци, недостъпни за всеки, съизмерване на способности на деца, на първо място с различен норматив по предметите., с различни времеви и финансови възможности. И после- трудност, ама не такава, която да е преодоляна със знания, а с някакво мистично посвещаване в тайни, известни само на определени учители и школи.

Ами не е честно и не е еднакво трудно / лесно в този аспект.

Аз съм за формат, който наистина е годен да отсее знаещите и мислещите, но да е непредвидим и неподаващ се на селектирано посвещаване.

Няма изпит или школа, който да ми се опре финансово, но познавам толкова много будни и умни деца за които е проблем и някак не мога да се примиря с финансовата измеримост на критерия " трудност"



Стана ми интересно за какви точно мистични посвещения пишеш. Частни уроци имаше и преди 35 години, когато аз кандидаствах, но в нищо мистично не съм посветена. И посещение на школа или частни уроци изобщо не е равно на висок резултат на изпита.
За световната справедливост вече са се изказали преди мен.
Виж целия пост
# 102
И аз да се включа, макар и извън темата. Впечатленията ми са, че по БЕЛ се оценява много кофти. Миналата година няколко дни разисквахме за баба/Баба Илийца и Бай/бай Ганьо/Ганю hahaha
Човек може да си мисли, че някой отговор му е верен, но после, поради несъответно записване на отговора, се оказва, че му е грешен (при моя син беше едно изречение с подчинено определително, което не беше записал цялото, а само подчертаната част - и ето три точки минус за нещо, което си мислеше, че със сигурност му е вярно). Отделно като се прибави и оцяняването на тезата и преразказа, както казва пенсионирана русалка, където човек не може да прецени с точност точките (особено при преразказа), може спокойно да се получи разлика от над 10 точки между очаквания и получения резултат.
Виж целия пост
# 103
      Аз не съм ходила на частни уроци, нито за ЕГ, нито за университет. Не са ходили и от обкръжението ми, всички се подготвяхме от учителите в училище, които ни натоварваха допълнително.

За "посвещенията"- има училища, в които дори не обясняват на децата какви са пунктовете, по които се оценява преразказ. Какви са стъпките, които формират оценка. Учителите се задоволяват с това, да посочат глаголното време, спомагателни времена и да проверят правописните грешки.Това абсолютно не е достатъчно.  Всичко останало- трениране на ако щете на графологично оформление на преразказа- не се предлага и постига в училище.

От учители/ много са в обкръжението ми/ и по-големи деца, а и от своето, но да кажем, то не е критерий, установявам, че "трудното" в тези формати не е чак толкова трудно, но това са специфични неща, които е трябвало е някой да ти каже,че са от значение за оценяване.

Например, би трябвало когато задачата е "Свързване на текст от произведение с герой" някой да ти каже, че не е достатъчно да посочиш героя, а да го посочиш точно, според изискванията. Помните ли емблематичния пример с баба/Баба Илийца- отнемане на точки, защото децата бяха написали
Баба Илийца. Ако някой не ти го каже предварително да внимаваш в изписването, а не само да посочиш отговор, защото се отнемат всички точки, дали децата ще обърнат внимание?

Другият емблематичен пример е с "На прощаване в 1868г"- изрично трябва някой да ти обърне внимание върху изписването на годината, иначе доколкото зная, пак се отнемаха точки.


Не че има някакво чудо невиждано и нечувано, но ако не се обърне специално внимание върху някои детайли, каквото не се случва в училище , то децата са ощетени. А това, според мен, е несправедливо.

П.С. Докато се напиша поста и Мюмла е писала- ето, точно за такива детайли говорим.

Виж целия пост
# 104
И защо, Светкавица, мислиш, че навсякъде нещата не се случват? Да, има много места, на които не се, но има и доста, в които подготовката в училище е повече от прилична. Но дори и децата оттам, с учители, работещи съвестно, пак ходят на уроци/школи.  Защо според теб?Peace С две думи - презастраховат се и дори и да искаш, няма как да спреш този процес. Особено в големите градове, в които конкуренцията е голяма. Не казвам, че това е правилно, но е факт. Мисълта ми е, че колкото и добре да си посветен в училище в детайлите за направа на преразказа, изписването на имена на герои, графичното оформлние на текста и т.н, пак ще залитнат родителите ти по масовата истерия с допълнителната подготовка, гонени от страховете да не  бъдеш изпреварен. Порочен е кръгът и трудно ще излезеш от него.
А иначе Динчо е напълно права, ходенето на уроци/школи не е гаранция за успеваемост. Не отричам, че допринасят, но в основата са си стабилни знания на детето по предмета, малко, при това не сериозни пропуски за запълване, системна работа през годините...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия