Как избрахте училище след 7-ми клас

  • 78 519
  • 648
# 30
Ами ти от самото начало си мислела изхождайки от своята гледна точка, а не от тази на децата си. Сега пак мислиш кое на теб ще ти е удобно, а не кое е най-доброто за тях. Какво друго да кажа?
Иначе СМГ съвсем не профилира тясно и си е супер училище, особено за 4-7 клас. И ако беше послушала детето сега вече щяхте да знаете дали наистина има данни за математика или не, но при всички случаи щяхте да имате добра начална скорост за кандидатстването след 7 клас. Но аз пак не виждам какво иска детето ти, а какво ти смяташ за добре...
Виж целия пост
# 31
Няма какво да го мислиш отсега - изкарайте високите оценки, пък все ще ги наредите желанията. Сега ви е важно да мислиш къде и как ще се подготвя.
Виж целия пост
# 32
Познавам сина си много добре. Знам какво може и до колко точно го може. Знам, че е добър по математика, знам, че лесно разбира уроците, когато учителката ги преподава, знам, че бързо си пише домашните и винаги са му верни, но знам и, че не е за СМГ. Има деца на мои познати, които влязоха там и те наистина си бяха за там - ходеха по свое желание по състезания, ходеха на курсове, вкъщи решаваха задачи редовно и т.н. Синът ми не е такова дете. Той учи добре, справя се с материала, има високи оценки, но не е от децата, които си дават допълнително зор. А да влезе в СМГ и после да го тикам и карам насила мисля, че би имало обратен ефект спрямо математиката. Щом му харесва да учи математика, може да си я учи и в нормалното училище.
А относно това, което на мен ми е удобно - не е точно така. Защото, ако трябва да става сутрин в 5 ч и да тръгва в 6 ч, да сменя няколко превозни средства, за да стигне в 7.10 ч в училище  мисля, че няма да му е удобно на него. А аз няма да имам възможността да го возя. И тогава на него ще му е много по-трудно, отколкото на мен.
Виж целия пост
# 33
Няма какво да го мислиш отсега - изкарайте високите оценки, пък все ще ги наредите желанията. Сега ви е важно да мислиш къде и как ще се подготвя.

По принцип е така, но виждам, че с децата от неговия клас няколко пъти са обсъждали кой къде ще кандидатства след 7-ми клас, кой ще остава в същото училище и т.н. Виждам, че има доста деца, които явно вече са обсъждали с родителите си тези неща и знаят на къде ще се насочат, затова гледам и аз да го мисля
Виж целия пост
# 34
Те ще си обсъждат до деня на написване на желанията. Моите до последно си меняха желанията, ама то е защото бяха като в една стара реклама "искам всичко".
Ти единствено можеш да разкажеш какви са предимствата на едно или друго училище, но детето да си избере - то ще учи там 4 години. Ако го влече математиката, нека да ходи в СМГ, защо го спираш? Вече веднъж си му отказала СМг, не го правИ втори път, ако детето има данни.
Виж целия пост
# 35
Ок, към езикови ще го насочвате ...,но защо и езика трябва вие да му изберете ,ей това не разбирам !
И децата винаги ни изненадват ,не винаги нашите преценки за тях са верни ,повярвайте  ми!  Wink
Виж целия пост
# 36
Те ще си обсъждат до деня на написване на желанията. Моите до последно си меняха желанията, ама то е защото бяха като в една стара реклама "искам всичко".
Ти единствено можеш да разкажеш какви са предимствата на едно или друго училище, но детето да си избере - то ще учи там 4 години. Ако го влече математиката, нека да ходи в СМГ, защо го спираш? Вече веднъж си му отказала СМг, не го правИ втори път, ако детето има данни.

Това беше още една от причината да не го насоча към СМГ от сега. Аз помня как в прогимназиален етап исках да уча ветеринарна медицина, приеха ме с биология след 8-ми клас. После минах на идеята за медицина, а накрая записах икономика. И понеже знам колко пъти едно дете може да си смени мнението не ми се искаше да набляга само на един предмет.
Добавям - такава ни беше уговорката. Да си завърши гимназията в която е в момента и ако след 7-ми клас още иска СМГ, ще кандидатства в СМГ.

Ок, към езикови ще го насочвате ...,но защо и езика трябва вие да му изберете ,ей това не разбирам !
И децата винаги ни изненадват ,не винаги нашите преценки за тях са верни ,повярвайте  ми!  Wink

Ще обясня - сегашното му училище е с разширено изучаване на испански език. От тази година започна да учи втори ЧЕ испански и е нормално да продължи или към паралелка с английски и втори испански, или с испански и втори английски. Но тъй като той ходи на курсове по английски от 3-ти клас е добре да се насочи към паралелка испански с английски и да продължи да ходи на курсове по английски. Така ще знае два езика в края на гимназията. Освен това е нормално родителя да определи дали детето му от 5-ти клас ще учи немски, руски, испански и т.н., защото децата са прекалено малки, за да си изберат сами втория чужд език. Синът ми много искаше да учи втори руски, но в училището от тази година нямат паралелка с втори руски и нямаше как. Ако имаше щях да го запиша руски
Виж целия пост
# 37
 Тези дни като си говорихме с моя син и му разказвах, как в Германия след 4 клас се разпределят  гимназии и професионални училища, та той ми каза - Че то аз в четвърти клас не знаех носа в ръкава ли дали си го избърша или в кърпичка, как пък тези германчета знаят къде да отидат.

  При нас аз предложих, той кандиса с резерви, но сега всеки ден ми благодари. Обаче много го обсъждахме и едва последния ден даде съгласието си. Аз също не исках да налагам твърдо моя избор, защото никой не може да знае как е всъщност.Той искаше първи език руски. Обаче отчетох доста фактори - средата в училиещто, в което искаше да остане -  7 години ,учеше там. Никаква дисциплина, много свободни часове, а за руския има доста добра основа като втори език и ще продължи да го учи като втори език в училището, което избрахме. Локацията ни е свръх удобна, училището е емблематично за града с езиковата си подготовка, а той има подчертани наклонности към езиковото обечение. Определено се чувства чудесно на този етап.
Виж целия пост
# 38
В София става "закъдето стигне балът". Хич не го мислете. Ти все още си в началото на началото, детето е малко и съвсем естествено искаш ти да вземаш стратегическите решения. Обаче след две години ще видиш пред себе си едно доста по-голямо момче, с по-зряло мислене, а и твоето отношение ще се промени, ти самата ще се промениш.
Виж целия пост
# 39
И понеже знам колко пъти едно дете може да си смени мнението не ми се искаше да набляга само на един предмет.

Аз и предния път се впечатлих от тази твоя убеденост, която е съвсем погрешна. Особено в етапа 5-7 клас в СМГ съвсем не се набляга само и единствено на математиката и дефакто в 7 клас СМГ-ейчетата са може би в най-добрата позиция от всички ДУ да избират пътя си (а не тях да ги "избират").
Виж целия пост
# 40
и няма да мога да ги возя и двамата сутрин
Осмокласник да возиш сутрин...? Сметките, които си правиш за смените сега са едни, а след 3 г. може да са съвсем различни.
Не знам защо мислиш, че ще става в 5, за да отиде на училище в центъра на града, освен ако не живеете в околностите на София. Моето дете от 5 клас пътува сутрин от Люлин до Лозенец. Сега отново учи в Лозенец. Става в 6 и в 7:15 е в училище. Всички деца от класа й пътуват от далеч. Не мисля, че са избрали гимназията по местонахождението й.

И понеже знам колко пъти едно дете може да си смени мнението не ми се искаше да набляга само на един предмет.
Не наблягат на един предмет, разбира се... но наблягат на един от предметите за НВО. Има огромна разлика в това дали ще имаш 4 или 11 часа математика за подготовката за НВО. Моето дете не е учило в СМГ, но беше в мат. паралелка, в която имаха 7 часа математика седмично и още 4 часа в училищната школа. Ами има значение...
Виж целия пост
# 41
Момичета, не ме разбирайте погрешно. Аз не споря с вас, дори напротив - приемам всякакви съвети и препоръки на хора, които са минали вече през това Simple Smile

Само да кажа, че от Люлин до Лозенец с метрото се стига бързо /предполагам, че с него ходи/, но при нас няма метро. Разучила съм транспорта вече и знам, че за да стигне от нас до испанската или английската гимназия ще трябва да смени поне 2 автобуса или 2 маршрутки. Ако имахме метро изобщо нямаше да го мисля, но няма.
Дори мислех да пускам тема, в която да питам как се справят с транспорта гимназистите, които живеят далече от училището си, защото това също ми е важно
Виж целия пост
# 42
      Аз съм в подобна позиция - дали да избера близкото и познатото , но не толкова "топ" училище на пешеходно разстояние или да предпочета същото като учене, но в най-престижното училище, до което транспортът е неудобен.

С тази разлика, че детето ми не е така ученолюбиво, работи на "необходимия минимум", изкарва и отлични оценки, но когато си реши. И дори да изкара висок бал, което е абсолютно по силите му, просто ще е мъка да учи със свръхамбициозни деца.А и не виждам особен смисъл, ако ще учи същия първи език или същите първи и втори език. В момента учи два езика, харесват му, не че няма други желания.

Но ако детето е ученолюбиво и упорито, не трябва да се спира каквото и да е желанието му.
Освен това, да учиш засилено математика в основно и средно образование не означава, че наблягаш само на един предмет.МГ в момента са едни от най-добрите училища в страната, независимо в кой град и дават добра  общообразователна подготовка
Виж целия пост
# 43
Сутрин не ги ли виждате гимназистите на тумби, на тумби в ГТ? Ходят си съвсем нормално на училище, все пак са в гимназия. Касиопея, спри  го мислиш! След две години нещата ще изглеждат по съвсем различен начин, защото детето ще е пораснало с поне две глави.
Виж целия пост
# 44

Lady Cassiopeia Duval, да с метрото ходи. Нямам представа къде живеете, но 2 превозни средства са си в реда на нещата Simple Smile От 5 до 7 клас ходеше с метро и трамвай. Една немалка част от съучениците й също сменяха 2 превозни средства. Сега в гимназията е същата работа. Пътят й се връзва към 45 минути.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия