Математиката-царица на науките.Помощ не разбирам науката!Ние ще помогнем в решението на всяка задача

  • 46 640
  • 751
# 270
Взели ли са вече питагоровата теорема?
С нея се решава някак, но с отвратителни числа.
И нищо общо с еднаквост на триъгълници (или да се докаже отново, че щом е пресечна точка на двете симетрали, то и третата минава оттам) и оттам нататък правоъгълни триъгълници и питагорова теорема. Но решението е с абсурдни числа и корен в корен... (СС1е височина, симетрала, медиана. В триъгълник СС1В пресмятаме СС1 с питагорова теорема. ОС1=СС1-СО . Но СО=ВО=х търсеното. В триъгълник ОС1В пак питагорова теорема и... леко мазало с корени и квадратно уравнение за х)
А този отговор не може да е верен: дори ако АВ е бедро, а не основа,  при АВ=11 АО=ВО=3,5, няма такъв триъгълник.
При АВ основа - написах вече - не става, защото излиза, че О е среда на ВС и на АС едновременно...
Виж целия пост
# 271
Смисъл каква помощ? Симетралите пресичат страните по-средата, следователно АО=ОБ= 5, 5 см, а основата си я имаш АБ= 7 см.
Това не е вярно, триъгълникът е остроъгълен, пресечната точка на симетралите е вътрешна за него и данните в условието не стигат, за да се пресметне търсеното, поне не и с материал за 7 клас.
Някои хора като не четат условието.. пишат глупости Simple Smile . Визирам себе си.
Виж целия пост
# 272
Може ли помощ за още една задача със симетрали.

Триъгълник с основа 7 см., и бедра по 11 см., със симетрали към АС и ВС, пресичащи се в т.О. да се намери периметърът на тр. АОВ. Отговорът е 18, което значи, че бедрата на АОВ са по 5.5 см.



Два пъти приложение на Питагорова теорема и се получава приблизително 18.6:


Но както вече се спомена трябва да са учили Питагорова теорема и отделно не се получават много хубави сметки, но поне до квадратно уравнение не се стига, защото 2-рата степен на x се съкращава.
Виж целия пост
# 273
Много благодаря. Опатахме снощи с Питагоровата, но не се получи. Корен не са учили.

Много нахална ставам, но от новото домашно, ето тази задача. Не мога да си представя чертежа. Ако страните са две по две равни, се получава успоредник и АС не може да пресече DB в т.О???

Виж целия пост
# 274
Виж целия пост
# 275
Изобщо не ми дойде. Все наобратно си ги представях. Мерси.
Виж целия пост
# 276
Да не би задачата за симетралите да е задача 6 от страница 11 в същата учебна тетрадка?
Виж целия пост
# 277
Да не би задачата за симетралите да е задача 6 от страница 11 в същата учебна тетрадка?

Да. И като обърнах да видя, горяма изненада. Ето креативно решение.Joy

Виж целия пост
# 278
Добре е условията да се цитират точно. Simple Smile
Виж целия пост
# 279
@Skulpture
Моля пак да погледнете условието. И напишете за кой клас е задачата.
Виж целия пост
# 280
За 7-ми. Некоректно съм задала условието ли? Връщам се да сверя. Бях мн. изморена снощи, което не ме извинява.

Голямо извинение. Не знам на коя череша съм била снощи. Съвсем съм си я измислила, дори реших, че чертежа не са го доначертали. И все пак, къде е симетралата на ВС. Пресечната точка не може да лежи на бедрото.
Виж целия пост
# 281
Кой го е писал този сборник? Да си оправи грешките.

Решението е лесно
Всяка точка Р от симетралата на АС се намира на равни разст. от краищата на отсечката АС, т. е АР=РС
Периметърът на АВР=АВ+РВ+АР=АВ+РВ+РС=7+(РВ+РС)=7+11=18 см.
Виж целия пост
# 282
Не е сборник. Учебна тетрадка 2, на Анубис.

Благодаря, момичета, че помагате. Ако оживея до НВО-то, ще съм доволна. Взе да ми идва дюшеш и ще изпуша.
Виж целия пост
# 283
Моля за помощ за тази задача за трети клас
http://media.snimka.bg/s1/6348/038939930.jpg?r=0
Виж целия пост
# 284
Моля за помощ за тази задача за трети клас
http://media.snimka.bg/s1/6348/038939930.jpg?r=0
И ние много се чудихме на тази задача, докато не установих, че задачата е грешно "преписана" от МС Стоян Заимов, Плевен, 2013г, задача 11. В момента не мога да кача снимка, дано това помогне.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия