Вероятна диагноза аутизъм

  • 2 943
  • 34
Здравейте бих искала да споделя с вас проблем които имам.
 Моето момче  е на 5 год, до момента не е посещавал детска градина и сме си го гледали във вкъщи.От малък е гледал детски филмчета на англиски език  може да брой до 20 на англйски език и до 10 на български.Знае песнички на англиски език и една две на български език, също така знае и англйската азбука както и животните.Може да се обслужва сам но понякой път и не иска но това е рядко.Говори тук таме някоя българска дума,но не иска да говори на български.Страхува се от по малки деца от него но също така обича да играе с по големите.Преди няколко дни по молба на моят съпруг го закарахме на психолог в Пловдив, разказах и всичко че детето  ми се страхува от по малки деца, от гълъби и прочие , че когато види по малки или такива деца които плачат си запушва ушите и той започва да плаче и т.н. И тя ми каза че детето е с Аутизъм.
Моля ви споделете мнение или ме насочете към добри специалисти за да разбера със сигунрост какво му е на моето момче.
Благодаря ви предварително:
Виж целия пост
# 1
Невролог ви трябва. Логопед също. Педиатърът отдавна е трябвало да ви насочи към специалисти.
Виж целия пост
# 2
Сменете психолога, несериозно е да се лепва такава диагноза така лековато.
Консултирайте се с логопед, невролог и детски психолог като за начало.
Виж целия пост
# 3
Най-добре се разходете до София ,до клиниката по детска психиатрия Св.Никола в Александровска болница.Там ще му направят необходимото обследване и ще потвърдят или отхвърлят диагнозата.
Виж целия пост
# 4
А вие защо сте допуснали детето да бъде отгледано от английски филмчета?
Ако детето е прекарвало времето си предимно пред екрана е нормално да се асоциализира.
Виж целия пост
# 5
На какъв език говорите в къщи? Ако не говорите на български, а на английски, ромски, турски или някакъв друг, е нормално детето да ползва тези езици, а не българския като основен език. Започнете да му говорите на български, четете му или му разказвайте много приказки на български, пускайте му български песнички и филмчета. Последното да е с мярка, по-важно е вие да му говорите на български език, а не телевизора.
Виж целия пост
# 6
Говори се само на български език. Много обича да играе с по големи дечица от него. Обича  разходките из гората и т.н. и почти през деня е на разходки.Когато се приберем минимум за час гледа телевизия или компютър. Всеки родител е прав да не се прекалява с технологите и съм напълно съгласна с вас.
Виж целия пост
# 7
От това което описвате , детето ви има поведение на дете от спектъра. Друг е въпроса дали е  аутизъм.. Смятам , от това което прочетох, че фактът че той се държи като такъв е изключително заслуга на семейната среда и родителите. Неприятно е да го кажа но е така. Няма да се обосновавам защо, специалистите ще ви го пояснят. Ако наистина желаете детето да престане да се държи неадекватно за възрастта си, не търсете махна на психолога че ви е казал че е аутист- той ви казва какво вижда и е прав, както и го прави за добро на детето. Трябва д а потърсите адекватно мнение от специалисти  - Св. Никола е добро предложение . Това няма да направи от детето ви аутист ако той не е такъв, но ще помогне да се види какви дефицити има, къде изостава ( в социално развитие) спрямо връстниците си, има ли СИД и прочие. Фактът че детето брои на английски въобще не е плюс в случая, фактът че на 5 години с единични думи е направо плашещ. Трябва да реагирате бързо понеже нямате време. Училище е след две години.
Виж целия пост
# 8
Това че не иска да говори на български, означава ли, че иска да говори на друг език? Или по принцип не иска да говори?
Виж целия пост
# 9
Препоръчвам ви д-р Румяна Трендафилова в София. Мисля, че ще ви свърши работа и ще ви спести време на лутане по лекари, които да търсят какво му има на детето ви.

Има определено забавяне в развитието за възрастта. Едносрични думички не са достатъчни за 5 годишно. Това, че разбира всичко е прекрасно, но с разбиране реч не се развива.
Виж целия пост
# 10
Отгледали сте си детето пред телевизора до толкова, че то да чува повече английска от българска реч в ежедневието си. Какво очаквате от него? От въздуха да почне да говори на български, да контактува? Говорете му, задавайте му въпроси, показвайте му света. Няма кой да го направи освен Вас и сте загубили адски много време.
Детето се държи като аутист, да, но е съвсем възможно да няма елементарни навици за комуникация.
Обследвайте го, но и непременно почнете да му обръщате внимание.
Виж целия пост
# 11
На 5 години, за да използва откъслечни думи, има някакъв проблем. И ще трябва да се работи по него от специалисти, с внимание само няма да се отстрани. Въпросът е да се установи от какъв характер е проблемът.
Виж целия пост
# 12
За мен генералната грешка е, че не сте пуснали детето на ясла и детска градина. Като искам да кажа, че не е грешка по принцип да се процедира така, много семейства пускат детето си направо предучилищна група, ама вие изобщо не сте се занимавали с детето, а сте го оставили да се самоотглежда с някакви си английски филмчета. И въпреки това,  ако си мислите, че детето знае много неща на английски, тотално сте в грешка.
Виж целия пост
# 13
Искам да ви кажа че не сме оставяли детето да се самоотглежда, постояно му говрим заедно ходим напред назад обслужва си се сам, играе с по големи деца даже като види непознати се затичва към тях да си играе. Просто от малък е много спокйно дете не ми е съдавал проблеми нито на семейството нито на близки приятели и други хора или деца.Той просто си избира по спокйни деца и с тях няма проблеми във игрите или да се забавлява.Просто споделям.
Пее песничката за рачичките на български и други думи казва както на български така и на англйски, но цели изречения не ми е съставял.

Искам ако някой има подобен проблем за тази възраст с момче да сподели. А не критики или прочие моля.
Виж целия пост
# 14
Добре, а педиатърът защо не е забелязал това изоставане? За мен това е непрофесионално и безотговорно от негова страна, трябвало е да ви каже да ходите на изследвания, да вземете мерки още преди поне две години. Ако имате възможност, потърсете друг.
Виж целия пост
# 15
Ами ние ви написахме какво мислим, но вие искате да ви успокоим че всичко е наред. Може да е наред но може и въобще да не е наред . Ине сме ние тези които ще кажем. Вие сте чули мнението на психолога но и то не ви харесва.

Вие сама сте написали "ПО МОЛБА НА МОЯ СЪПРУГ ГО ЗАВЕДОХМЕ НА ПСИХОЛОГ".
Явно поне един в семейството вижда че не нещо не е наред.
Виж целия пост
# 16
За мен е непонятно как така детето е усвоило английски език дори по- добре от българския, при положение, че споделяте, че стои пред екран минимум час. Нещо не се връзва, или просто премълчааате някои факти, простете ако не е така.
Виж целия пост
# 17
Двама логопеда са ми казвали, че звуците в английския се усвояват по-лесно от тези в българския.
Виж целия пост
# 18
На 5 години да не прави изречения категорично е проблем, няма как да напишем нещо успокоително. Заведете детето на обследване и започнете работа поне с логопед.
Виж целия пост
# 19
За мен е непонятно как така детето е усвоило английски език дори по- добре от българския, при положение, че споделяте, че стои пред екран минимум час. Нещо не се връзва, или просто премълчааате някои факти, простете ако не е така.
Казвам ви това което е,  без да премълчавам факти, и т.н.
Виж целия пост
# 20
Добре де, а на вас не ви ли прави впечатление, че другите 5- годишни деца могат и приказка да преразкажат и история да съчинят, разговор можеш да проведеш с тях. Как така сте се успокоявали с педиатъра? Започнете поне по-скоро работа с логопед, че училището чука на вратата. А логопеди лесно се намират.
Виж целия пост
# 21
На мен ми е интересно как си играе с други деца без да може да говори. И то по-големи деца.

И кой е този педиатър, на който са му дали диплома да казва на майките, че всичко е наред ако детето не е проговорило още на 5 години.

И с кой акъл сте го учили да брои на Английски при положение, че най-пост български не е усвоил.

Tzveti, може да не ви харесва критиката, но сте живели 5 години в облаците и ако не слезнете бързо ще си изпуснете детето.
Виж целия пост
# 22
Звучи като да има черти от спектъра. Доколко обаче бихте се доверили на написаното в един форум и доколко на т.нар. специалист?
Виж целия пост
# 23
Познавам много хора на който децата им са проговорили много късно, даже на мои близки тяхното е проговорило чак във първи клас.Водили са го на логопеди, психолози и др специалисти но детето е проговорило чак във първи клас.Това означава ли че е Аутист?
Разбирам напълно какво ми предстои, че детео ми трябва да мине невролог,психолог и логопед за да се подпомогне речта и общуването със заобикалящият го свят. Така че аз ще мина през този път.
Виж целия пост
# 24
Няма голямо значение, как точно ще е името на диагнозата. Дали ще е аутизъм или разстройство на експресивна реч, или друго. Важно е, че детето използва единични думи и не комуникира адекватно. И ако сега е интересно, след две години в училище няма да бъде. И посещението при логопед не е еднократно. Много хубаво ако стане така, но повярвай обикновено трябват години.
Виж целия пост
# 25
Мила Цвети. Да го кажем просто и разбираемо.
А известно ли ви е че по сегашната образователна система децата са обхванати още на 5 години. Известно ли ви е, че в детските градини имат ежедневни уроци и домашни. Известно ли ви е че за да тръгнат на училище полагат тест за училищна готовност и получават документ , който се изисква при записване на първокласници. Известно ли ви е че при сегашната методика  тръгват на училище частично ограмотени и в четене и писане, с познаване на букви, писането им печатно, елементи на ръкописни букви и прочие. За разбирането на текст и отговарянето на въпроси към него дори няма да споменавам. Сега помислете за вашето дете с неговите знания и темпове , скрити и видими проблеми къде ще се намира в масата деца тръгващи първи клас. Дали въобще ще тръгне първи клас? Как ще гледат на него в училище? Какво сте направили вие за да не се случи това? Отговорете си на тези въпроси и не ни обеснявайте за децата дето са проговорили първи клас.
Виж целия пост
# 26
Неслучайно съществува понятието "норма", за да се обръща внимание на отклоненията от нея. Ако на вас досега не ви е правило впечатление, че детето има откъслечна реч и не формира изречения до 5-годишна възраст, не говори добре. Нормата за простите изречения е до 2,5-3-годишна възраст. Неговоренето само по себе си е проблем в комуникацията, води до изоставане в когнитивното развитие, в базовите умения, които са нужни за училище.
С бездействието си до момента и успокоението с тъпотии от сорта, че на учинайката детето проговорило в първи клас, обричате това дете да бъде аутсайдер от ден нулев. Направете поне минималното усилие и се обърнете към логопед, вместо да се успокоявате, че всичко е наред, след като от самолет личи, че не е.
Виж целия пост
# 27
Посещенията при логопед ще бъдат минимум, ама минимум, година, защото изоставането е сериозно. Отделно, че не се знае причината за това изоставане и наистина е трябвало да се вземат мерки много по-рано. За заекването при сина ми бяха нужни месеци при изключително добри логопеди, а ние реагирахме сравнително бързо и не изчакахме то да се задълбочи и да се превърне в навик.
Виж целия пост
# 28
Синът ми беше със забавяне в говора, което тогава приписваха на двуезичната среда, в която живееше. Започна работа с логопед на 3 години, 3 пъти седмично. После увеличихме на 6 пъти седмично за година и половина, като се включиха и други специалисти (хранителен терапевт, психолог, терапевтични групи). От миналата учебна година (втора ПГ) е на 4 пъти седмично. Това са близо 4 години, в които се надпреварваме с времето, за да постигнем около 75% подготвеност за първи клас. Без почивки през лятото, непрекъсваем процес.
Когато стартирахме, не правеше изречения и активният му речник беше под 10 думи, беше на 3 години и 3 месеца.
Виж целия пост
# 29
Разбирам напълно какво ми предстои, че детео ми трябва да мине невролог,психолог и логопед за да се подпомогне речта и общуването със заобикалящият го свят. Така че аз ще мина през този път.

Ако невролога каже "Нищо му няма", психолога "Има му нещо, но не е ясно какво е", а логопеда "Прекалено много е гледал телевизия и ютуб", тогава какво ще правите? Не го казвам, за да се заям. А смятам че и останалите в темата не го правят... просто прозира едно непознаване на темата в думите ви, което буди тревога.
По-добре е да споделите повече неща за поведението и странностите на детето и да получите някакви по-конкретни съвети. Без сами да знаете за какво точно става дума, специалистите няма да са ви от полза.
И въобще има само двама специалисти на света, които да помогнат на момчето... то ги познава и ги нарича мама и тате.
Виж целия пост
# 30
Всичко това, което описвате прилича на асоциално поведение. Моят син също е кротък и си избира приятелите, което е нормално. Ние също сме на 5. Диагнозата на психолога е несериозна. Той не може да поставя диагнози, освен ако не е клиничен психолог.
Виж целия пост
# 31
Асоциалното поведение е всъщност една от чертите на спектъра. Много често е породено от алексетимия (но не само и не задължително). Става дума за някаква невъзможност да се възприемат и обработват емоциите, а това при децата е по-важно отколкото самото вербално общуване. Всъщност и при възрастните е достатъчно важно. Ето и два примера:
Първия е чисто хипотетичен: ако в разговор на живо ми кажете "Ние сме на пет", това би могло да ме обърка, в зависимост от състоянието ми в момента, тоест когато имам повишена тревожност и обърканост. Ще си помисля: а как така и двамата са на пет, когато очевидно майката е доста по голяма? Аз лично бих се справил, примерно бих си замълчал, но някой друг възрастен от спектъра като нищо ще изтърси точно този насрещен въпрос и вие вероятно ще го сметнете за подигравка и нетактичност. Подобни конфузни ситуации карат хората от спектъра изобщо да избягват разговори...
Другия пример: бил съм в предучилищна възраст, идва дете и пита "Искаш ли да си играем". Аз отвръщам "Искам" и го зарязвам, сядайки си на пейката до възрастните. Те са удивени - защо така съм постъпил. Обяснявам, че то ме е попитало дали искам то и другите деца да си играят. Не съм схванал че въпроса е отправен към мене и просто съм дал на децата разрешение да си играят помежду си.
Но освен това, съществува и дискомфорт от много хора на едно място, тревожност от непознатите и разни други щрихи в общата картина.
Виж целия пост
# 32
Моето дете е имало забавено проговаряне. Още в детска градина се занимаваше с логопед. В училището продължи.
Задължително трябва да направите още консултации със специалисти- невролог, психолог и логопед. Всеки има своето място и роля.  Не се плашете от специалисти и диагнози, а побързайте. Ако проблема е минимален, ви предстои работа по наваксване. Ако е голям- губите ценно време.
Виж целия пост
# 33
Точно за това става дума тук. Не кой колко разбира или колко критикува. Ако детето не ходи на детска градина, защото еди какво си, то родителите поемат пълната отговорност сами да подхотвят детето си да е в нормата за възрастта си.

От двамата родители изглежда, че майката е тази, която си затваря очите по отношение на детето си, защото си го обича. Е да, ама това дете утре къде ще го приемат в първи клас? Това дете като си е едно такова антисоциално, как ше си намери гадже и после партньор в живота.

Майката може ли да постави това, което е добре за детето пред това, което ще я накара да се чувства добре и няма да нарани гордостта й? Ако да, да си признае пред себе си, че е сгрешила, че е изпуснала много време и че ще промени това.

Апропо, психолог не може да поставя диагноза аутизъм. Детски психиатър или с други думи клиничен психолог, който работи с деца, може са постави диагноза аутизъм, но след няколко обследвания. Така от един път може само да констатира забавяне в развитието, при определено поведение да каже, че става дума за заболяване от аутистичния спектър, но директно да сложи - аутизъм, не си го представям, освен ако нещата не са наистина много зле. Например - детето да се гневи на определени стимули или да се клати напред назад. Но за това има и второ мнение.
Виж целия пост
# 34
За Пловдив като добър детски психиатър- д-р р Иглика Казанджиева.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия