Учителка накарала цял клас да заплюе свой съученик

  • 10 583
  • 523
# 435
Джуди, ще трябва да прочетеш целия закон, не само извадки.
Понеже ние спазваме точка по точка реда, само ще поясня, че преди санкция процедурата е тромава. Пише се доклад до директора, той издава заповед за сформиране на екип за подкрепа, екупът се сформира и съвещава, екипът решава какво е необходимо за преодоляване на проблемното поведение. Според взетото решение, започват консултации за преодоляване на поведението, родителите срещу подпис са уведомени. След като мине пеиодът, определен от екипа, се дава становище, дали поведението е коригирано или не е, междувременно се работи и с психолог. Ако няма ефект и сериозни индикации за лошо поведение, едва тогава се пристъпва към строга санкция, като се уведомяват родители и ЗД. и арменския поп.

Много пъти съм го чела.
Това, което твърдя, е ясно написано - училището има И възпитателна функция. Някой ще го оспори ли?
Наказания има предвидени. И те се налагат от училищното ръководство, не от външни лица, вкл. родители на ученици. Това някой ще го оспори ли?
Кой инициира процедурите по налагане на санкции? Пак ли родителите са отговорни И затова? Моля, посочете къде в закона има такова тяхно правомощие.
Моля, ако оспорвате конкретните твърдения - напишете с кое и защо не сте съгласни. Ако може пак - точно и конкретно.
...
Уведомяването е нещо коренно различно от искането на "съгласие", да напомня. Аз за съгласието попитах кой го иска.
И още нещо попитах - но нямам отговор - тази учителка какви законови мерки е предприела до тук, преди да хукне да подстрекава към линч?
Виж целия пост
# 436
Ако беше предприела някакви, директорката щеше да го каже в подкрепа на това, че детето е проблемно и се вземат мерки. Явно и тя е била от тези с вързаните ръце. Като го чуя това винаги ми е идвало да кажа, че не са им вързани, ами пъхнати някъде, но никога не съм си го позволила. Още повече, че не са всички такива и има учители и най-вече ръководство, където нещата вървят както трябва.

За чест на учителката от темата, обаче съм длъжна да кажа, след като е извършила тази абсолютно гнусна постъпка,  все пак реакцията и е на ниво. На свиканата родителска среща се е извинила на ВСИЧКИ деца и родители, явно няма съмнение, че и те са станали свидетели на безобразието и дано вече се спре да се твърди че никого не е изправяла, ами само била казала, аз лично вярвам, че съжалява искрено и случаят е инцидентен за нея, а не характеризира поведението и на учител изобщо. Отвореното писмо на родителите също е доста културно написано. Остава известно съмнение, дали щеше да изразява съжаление и да се извинява, ако случаят не се беше разшумял, но може би наистина, както казва, е изпуснала нервите си в края на тежък ден.
Виж целия пост
# 437
Искаш да цитирам закон?
Вече го правиха по темата тук.
Много жалко, ако учители и директори не го познават и прилагат. За какво са там, тогава, като еднипрости правила не могат да научат и приложат - не знам.
Но хайде - и аз:

Раздел трети, от чл. 199 на ЗПУО.
Да не го копи-пействам - грамотни хора са повечето ту. Надявам се, поне с едната търсачка ще съумеят да се справят.
Да не цитирам и подзаконовата норматимвна база.
Както и ЗЗД - за сигнали за деца в риск. Например съвсем точният чл. 7:
"Лице, на което стане известно, че дете се нуждае от закрила, е длъжно незабавно да уведоми дирекция "Социално подпомагане", Държавната агенция за закрила на детето или Министерството на вътрешните работи.
(2) Същото задължение има и всяко лице, на което това е станало известно във връзка с упражняваната от него професия или дейност, дори и ако то е обвързано с професионална тайна.
(3) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) При постъпване на сигнал в Държавната агенция за закрила на детето, че дете се нуждае от закрила, председателят й го препраща незабавно в отдел "Закрила на детето" в дирекция "Социално подпомагане" по настоящ адрес на детето."
Горното - за тия, дето се чешат по главите можела ли била учителка да "прескочи директор"! Боже мой! Всеки е длъжен да подаде сигнал в АЗД, дори да не е учител, когато има основание за това. Последният - на двойно основание.

А колко обучения за работа с деца и възпитателни методи преминават тия хора - ежегодно пари се наливат.
....
Пак питам - конкретно какво им е орязяно и какво не могат от горното да направят?
Може ли все пак конкретно да си пишем?
Общите приказки водят до Митета и неадекватни учители.
"Да се карат" е глупаво, разбира се. Нормален човек не се "кара". Но да не правят забележки - глупости - това е не само тяхно право, но и задължение при провинение. И ако го правят за всяко сериозно провинение, Митетата ще са рядкост.
Никой не е задължен да поддържа "добър успех" на класа си. Нормално учител, който държи на себе си и професионализма си, ще пише обективни оценки. Ама тъй е по-лесно - няма поправителни, няма да си губи времето с консултации.
...
Дано не си учител.
Какво значи "да им вменят роля и на възпитатели"?
Та учителите по закон са такива. Заплати вземат за това! Остава наистина да са дотам неграмотни, че да не могат собственият си закон да прочетат! Ужасно е, наистина, ако е тъй!
Един чл. 3 от закона им да им постна на неразбралите, поне:
"Чл. 3. (1) Образованието като процес включва обучение, възпитание и социализация."
За голо изпяване на урок заплати не следва да се дават. Това не е цялостно изпълнение на служебните задължения. Аз урок и вкъщи мога да изпея. Мога да пусна и "Уча се". Детето ми не ходи на училище само за това. И трите функции са важни, затова са и така регламентирани в закона.


И още един, от основните:

"Чл. 5. (1) Основните цели на предучилищното и училищното образование са:
1. интелектуално, емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие и подкрепа на всяко дете и на всеки ученик в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите му;
2. съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност;
3. придобиване на компетентности, необходими за успешна личностна и професионална реализация и активен граждански живот в съвременните общности;
4. придобиване на компетентности за прилагане на принципите за устойчиво развитие;
5. ранно откриване на заложбите и способностите на всяко дете и ученик и насърчаване на развитието и реализацията им;
6. формиране на устойчиви нагласи и мотивация за учене през целия живот;
7. придобиване на компетентности за разбиране и прилагане на принципите на демокрацията и правовата държава, на човешките права и свободи, на активното и отговорното гражданско участие;
8. формиране на толерантност и уважение към етническата, националната, културната, езиковата и религиозната идентичност на всеки гражданин;
9. формиране на толерантност и уважение към правата на децата, учениците и хората с увреждания;
10. познаване на националните, европейските и световните културни ценности и традиции;
11. придобиване на компетентности за разбиране на глобални процеси, тенденции и техните взаимовръзки;
12. придобиване на компетентности за разбиране и прилагане на принципите, правилата, отговорностите и правата, които произтичат от членството в Европейския съюз.
(2) Държавата провежда политики за повишаване на качеството на образованието и предотвратяване на ранното отпадане на учениците от училище."


Мога още поне 10 текста на прима-виста да пусна, но има ли смисъл, кога човек не чете и не ще да чете дори това, което го пряко касае?

Това хубаво, но къде има правата на учителите за ученици в малките класове и кой е длъжен да се заеме с поведението на такива агресивни деца
За обаждане в Закрила на детето трябва да  има информация , че е травмирано в семейството, а то е нахранено, облечено, водено на училище. Не е бито, не е малтретирано, задоволено в повече дори. На какво основание тогава? Че бие деца, тормози и души , плюва, пречи в часовете. Добре , ама трябва психолог, а за такъв няколко пъти се писа не може без съгласие на родител (такъв не се появи , а и не са съгласни ясно защо)
Другите точки дето си копирала и размахваш , чете ли ги. Кое от тях става за такива деца, а малко мисли вече , че ми писна и на мен честно. То бива злоба, ама това и на децата ви се пренася, ясно защо някои са такива и с родителите не може да се говори. Примери тук поне два нагледни има.

Хубаво цитираш, вадиш разни неща, не се спря , ама най-учтиво те моля да ми покажеш къде е правото на учителката на Митко (защото това коментираме в темата) , за да му помогне и по какво съдиш , че е фризьорка, няма мозък, няма опит (2017 г все пак се оказа , че е учител на годината удостоена) Да не би някоя млада и без опит учителка би се справила, или отличничка в гимназията? Хайде да не говорим как се взимат изпити и с двойки, да двойки влизат вече в университетите , други специалности и то престижни уж, че и вече не ходят и да се записват, електронно става, дори се майтапеха във фейсбука. Лично познавам момиче от Нов български как влезе, слушала съм уговорките, знам потенциала на момичето и ...завърши.

 Седнали да пишат за психолозите какви изпаднали били, учителките с мозък на дебили, ама спрете се, такива са ви и децата, затова нямат уважение. Потресена съм, какви родители сте тук две -три, няма проблем да сте недоволни, отвратени дори, ама да ви е такова хамалско направо нивото с обиди и изрази (не се извинявам) е недопустимо.  Я малко по-сериозно, кой знае какви сте в реалния живот, я имате някаква купена диплома, я не.

Като са толкова прости психолози, педагози и т.н. ми дръжте си децата и си ги учете. Нали хем трябвало да ви ги възпитат в училище, ама иначе никой не може да ви казва на вас как да си възпитате децата. Нали са ваши, а не на държавата (не ми се търси да покажа пак написаното от Ирис или Джуди беше, а може би Лъки)  Аз съм за това да си възпитам детето, ама искам и другите да си ги възпитат да не пречат на моето и му причиняват болка и унижение. Иначе не фермани, не закони, не чупки и врътки, светът ще се види крив на такива ербап самозабравили се., само да хване някой да ми души детето преди.  Ужас, вместо да се измисли нещо в интерес на умните, добрите, възпитаните деца, вие тук ми се ежите и претендирате за тези с проблеми и агресивни , невъзпитани да защитавате. Еми ще си местят хората децата, ще си ги пратят в чужбина после, ще си останат тук без деца , но спокойни за тях, пък вие си мислете, че нещо сте постигнали . Ама да няма после, къде сбърках, къде са институциите, защо така, аз не съм знаела ...всеки си носи кръста.Бъдете здрави тричките и си помислете добре, утре вашите деца ще са Митковци, (ако не са вече)
Виж целия пост
# 438
Джуди, внимавай, че още малко и госпожата ще те изправи да те наплюят съфорумците  Simple Smile
Виж целия пост
# 439
Джуди, само към мен ли са ти въпросите или по принцип?
Отговарям по ред:
училището има И възпитателна функция. Някой ще го оспори ли?
аз - не
Наказания има предвидени. И те се налагат от училищното ръководство, не от външни лица, вкл. родители на ученици. Това някой ще го оспори ли?

аз - не, с уговорката, че преди налагането се спазят процедурите и ако бъде наложено наказание, може да се оспорва, че подкрепата е била недостатъчна, неточна и т.н.
Кой инициира процедурите по налагане на санкции? Пак ли родителите са отговорни И затова? Моля, посочете къде в закона има такова тяхно правомощие.
В повечето случаи е класният, но може и да е друг учител. Може да е в следствие на постъпил сигнал на родител, който се разглежда на педагогически съвет. Но родител не може да иска наказание, само да сигнализира за нередност.
Моля, ако оспорвате конкретните твърдения - напишете с кое и защо не сте съгласни. Ако може пак - точно и конкретно.
Не оспорвам твърдения, репликата ми за четене на целия закон беше заради това, че - да, има санкции, но те винаги трябва да бъдат предходени с взети всякакви мерки по отстраняване на поведението, заради което би била наложена санкция и чак когато са изчерпани всички механизми за справяне с проблема, тогава може да се пристъпи към санкция.
Уведомяването е нещо коренно различно от искането на "съгласие", да напомня. Аз за съгласието попитах кой го иска.
аз не съм твърдяла, че се иска съгласие.
И още нещо попитах - но нямам отговор - тази учителка какви законови мерки е предприела до тук, преди да хукне да подстрекава към линч?
Нямам информация.
Виж целия пост
# 440
След написаното от Лиляна оставам с впечатлението, че докато се приложат законовите мерки, учебната година няма да стигне, а и ситуацията трябва да е много необичайна, защото иначе може да бъде и забравена.
Виж целия пост
# 441
Като има неработещ закон или нормативна уредба, правилник или каквото и да било - сформира се подписка, отворено писмо, протест, дава се публичност, обяснява се какъв е проблемът, защо се получава така или иначе, и се настоява за промяна на закона до получаването на такава.
В крайна сметка, тези закони и разпоредби са измислени, за да работят както в полза на учителите, така и в полза на учениците.
Ако те не работят или има спънки и пречки при изпълнението им, учителското общество трябва да направи нещо по въпроса.
С упоритост и колективност всичко се постига.
Виж целия пост
# 442
Джуди, внимавай, че още малко и госпожата ще те изправи да те наплюят съфорумците  Simple Smile
Аз вече нямам ученици за радост, ама знам какво е. Имам колежка, която върви по този път, знам и други такива. А жената е финна, ерудирана, свита и учтива, такова е момиченцето и също. Тя ще трепери, ще се лишава от всичко, за да може детето да е добре и някакъв подплатен от сега с агресия ще му трови живота. Не само неговия, ами на целия клас. И ще ми казвате , къде и какво и кой да направи. Че то само като видиш родителите и като си отворят устата излиза , че другите са им виновни (ако отидели на родителска среща изобщо)
Не, аз не бих избрала този метод, ако бях учителка. 3 години не бих търпяла , бих се преместила сигурно, ама..то в малък град може и да няма къде. Ако детето ми беше в този клас него бих махнала, но пък в Пазарджик няма май много добри училища, а и населението е малко смесено, та ясно е къде и какво е. Този Митко не случайно е май там и точно при тази учителка си мисля. Нали уж има авторитет, е ...сега да види защо се е напъвала да го гради.
Не е към Джуди само, към Ирис и Лъки също . Вие трите сте за агресините деца да минават метър, аз не съм толерантна и нямам намерение да ми се въртят такива в обкръжението на детето.
И да, не бих оставила директорката на мира, но ...от разстояние е друго. Там нещата са навързани явно, тук една мама тактично подметна, че градът е малък, знаят се и .... явно има и друго, това семейство е известно, влиятелно, не знам кое е , не ги познавам там, някои ако се престраши да даде повече инфо.
Та вие му мислете, моите внуци (ако имам)няма да учат тук със сигурност.
ААА сега прочетох  за подписката . Подкрепям я и вярвам силно, че след мнооого години ще стане. Няма друг начин , от нас зависи спокойствието на децата ни. Ние трябва да искаме , да настояваме и да предлагаме мерки в интерес на децата ни.
Виж целия пост
# 443
Училището може да има И възпитателна функция, но то трябва да надгражда домашното възпитание. Не е нормално да очакваме учителите да ни възпитават децата, защото видиш ли ние, родителите сме прекалено заети. Нека да не изопачаваме законите и правилниците. Не, не съм учител, но съм родител, който смята, че възпитанието децата ми е само и единствено моя отговорност.
Виж целия пост
# 444
Като има неработещ закон или нормативна уредба, правилник или каквото и да било - сформира се подписка, отворено писмо, протест, дава се публичност, обяснява се какъв е проблемът, защо се получава така или иначе, и се настоява за промяна на закона до получаването на такава.
В крайна сметка, тези закони и разпоредби са измислени, за да работят както в полза на учителите, така и в полза на учениците.
Ако те не работят или има спънки и пречки при изпълнението им, учителското общество трябва да направи нещо по въпроса.
С упоритост и колективност всичко се постига.

До кого да е подписката? До Парламента? За да потъне в нечие чекмедже? До МОН? Те закриха десетки училища и оставиха хиляди деца (включително от детските градини) да студуват по спирките в малките населени места, а родителите да се чудят как да напуснат дом и работа, за да осигурят на децата си по-нормално образование...
А, виждам, пак "учителското общество трябва да направи нещо по въпроса". А родителите? Тяхната отговорност къде остава? Тези на Митко не се показаха изобщо, оставиха устатата бабичка да ръси акъл, обиди и претенции, че не й се извинили.
Виж целия пост
# 445
Не ме разбра, аз говоря за правилниците на училищата, имаше изказани мнения, че процедурите били тромави, имало пречки как да се приложат и тн.
Тъй като това са нормативни уредби за работата на учителите с учениците, ако нещо ги спъва, трябва да е тяхна инициативата да го променят.
Ако един закон е неприложим, той трябва да се промени. И това зависи от хората, които изпълняват работните си задължения, съблюдавайки този закон.
Виж целия пост
# 446
Джуди, внимавай, че още малко и госпожата ще те изправи да те наплюят съфорумците  Simple Smile

Госпожата я прескачам, че е много обемна и не казва нищо по същество. Освен това как да чета нещо от човек, който не чете това, което пишат останалите?
А то може и с няколко изречения да каже каквото има - стига да има какво.


"Другите точки", госпожо, са затова, да се види, че училището не е само да се изпее един урок, а има и редица други функции. Понеже някой тук твърдеше, че училището не можело то да "възпитава". Не само че може, а е и длъжно.
Друг е въпросът - на какво и как.
Но понеже вече го писах , и тъй като гледам тук има учители, които рядко четат писано, освен собственото си такова, ми се налага да го напиша пак.
Laughing

Лиляна, тук пишем доста хора. Аз имах конкретни твърдения,които бяха в отговор на конкретни изказвания. И конкретни въпроси, на които не получих никакъв отговор, освен едни изливи от една госпожа, дето тъй прелива, че може да реши на перничани проблемите с два поста само.
Нарочно пиша кратко, защото знам, че хората не обичат да четат. Затруднява ги. Писах обаче по същество и съвсем конкретни неща.
Ето, за съгласието на родителите съм го поставила, например, в качивчки, тъй като имах точно такова твърдение.
Същото беше за възпитателната роля на учителите и училището - защо родителите сме били карали хората в училище да играят такава.
Учителката може и трябва да си пише забележките, да се отстраняват ученици от час, когато не спазват реда, да инициира другите санкции, а ръководството да организира останалите мерки.
И т.н.
Ако проследиш какво са писали и какви са отговорите  - ясно става. 


Цитат
Вие трите сте за агресините деца да минават метър, аз не съм толерантна и нямам намерение да ми се въртят такива в обкръжението на детето.
Съжалявам, че ще го напиша, но това са поредните голословни глупости.
За стотен път пиша - ние сме за това, агресивните деца да бъдат "меркирани" - веднага, навреме, законно.
Ако се прави това всеки път, тези теми ще са кът.
Но понеже това е написано наистина многократно в темата, но на някои учители четенето не им е силната страна - пак го пиша. Току-виж някой от тях се зачел пък в нещо различно от собствените си писания.

Djaky, разбирам те, но трябва да се прави нещо! Не може просто да се примиряват и да казват - "Ами, с вързани ръце сме, нищо не можем да направим."
Когато достатъчно време има натиск от страна на гражданското общество, промени ИМА!
За всичко се отнася това, не само за учителските кахъри.

Като, например, просто да си изпълняват закона. Ако вземат, че се прежалят и заработят, чудеса могат да станат.
Не са им вързани ръцете, а са им заврени главите на някои.
Виж целия пост
# 447
Djaky, разбирам те, но трябва да се прави нещо! Не може просто да се примиряват и да казват - "Ами, с вързани ръце сме, нищо не можем да направим."
Когато достатъчно време има натиск от страна на гражданското общество, промени ИМА!
За всичко се отнася това, не само за учителските кахъри.

Аз съм сигурна, че учителката е направила многократно всичко по силите си - и е говорила, и е съветвала, и е успокоявала, и на родителите е звънила. Предполагам, и на директорката многократно е споделяла. Накрая в един момент просто не е издържала на напрежението и си е изпуснала нервите. Не ми казвайте, че не ви се случва, или на хората около вас.
Същия пример имам пред очите си, писах многократно. Не омаловажавайте нещата, че е малко дете и т.н. -  третокласник, по-висок и двойно по-тежък от всички - и съответно побойник и грубиян, който се и сърди, когато децата се оплакват от него. И не зная вече как издържа класната им - има и две - три деца със СОП, та да преподава ли, да ги пази ли, да успокоява?
Виж целия пост
# 448
Лиляна достатъчно добре обясни каква е процедурата и където ръководството е на ниво тя работи, къде доброволно, къде с побутване. В начален курс в училището на детето ми в период от една година изхвръкнаха точно две деца, едното за по малко от месец му оформиха документите, като въобще не се върна в класната стая след инцидента, който беше порязване с детска ножица на друго дете. С другия си спазиха процедурите и работиха в екип около половин година, като преди това е преместен от друг клас. Считам, че е нормално, предвид тежестта на провиненията, която не беше чак толкова голяма, че е малко дете, и все пак имаше някакъв, за съжаление временен ефект.
Виж целия пост
# 449
Iris04, преместването на проблемно дете от клас в клас е точно едно нищо! Казано е  - от болната глава на здравата. Побойникът пак ще си остане побойник, просто се печели малко време, докато и родителите на новите съученици възроптаят. Родителите би трябвало да си понесат отговорността, ама не би.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия