МОН - промените продължават (4)

  • 61 048
  • 754
# 690
По модулите се оформят срочни оценки и годишна оценка.
В профила  - само годишна като средно аритметична от годишната на  модулите с точност до 0,01.
Виж целия пост
# 691
По модулите се оформят срочни оценки и годишна оценка.
В профила  - само годишна като средно аритметична от годишната на  модулите с точност до 0,01.
Дотук , което съм разбрала е
че догодина на моята в дипломата от 11 клас ще фигурират оценки от четирите профила, БЕЛ , МАТ и гражданско образование!!!!!Ако не е така, поправете ме!
Виж целия пост
# 692
По модулите се оформят срочни оценки и годишна оценка.
В профила  - само годишна като средно аритметична от годишната на  модулите с точност до 0,01.
Дотук , което съм разбрала е
че догодина на моята в дипломата от 11 клас ще фигурират оценки от четирите профила, БЕЛ , МАТ и гражданско образование!!!!!Ако не е така, поправете ме!

SobSobSob Айде пак с тази диплома! SobSobSob  Голямо вълнение...

В дипломата за средно образование, доколкото знам ще присъстват средноаритметичните оценки по предметите: БЕЛ, I ЧЕ, II ЧЕ, МАТЕМАТИКА, ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ и ФВС от 11 и 12 клас, резултатите от положените ДЗИ - съответно в точки и в оценки, както и оценките от изучаваните профилиращи предмети и предмети за разширена подготовка в 11 и 12 клас. Въз основа на тези оценки ще се формира успеха от дипломата. В отделно приложение ще бъдат вписани и оценките от мини дипломата за Х клас, като в това приложение задължително ще се впише и номера на удостоверението за първи гимназиален етап.

Възможно е пък да го направят, като свидетелството за основно образование където в три отделни колони се изреждат оценките от 5, 6 и 7 клас. Например в две отделни колони срещу всеки предмет да бъдат изредени оценките от първи гимназиален етап и втори гимназиален етап.

Поне аз така го разбирам! Поправете ме ако греша! Thinking
Виж целия пост
# 693
Аз дори не говоря за дипломата за завършено средно образование. В момента дъщеря ми завършва 11 клас и виждам оценките й в електронния дневник. По всеки отделен модул от профилираната подготовка има отделни годишни оценки. По-горе беше написано, че се поставя една обща годишна оценка въз основа на всички модули. Не трябва да има разлика в никое училище в страната. Затова поставих въпроса.
Виж целия пост
# 694
Честно казано, вече се обърках. Доколкото разбирам, дъщеря Ви има срочна оценка на всеки от трите модула по биология /например/, но една годишна. Така ли е? Защото при нас си има срочна и годишна оценка за всеки от модулите.
Стана ми интересно и намерих Наредба № 11/01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците.
В чл. 23 от същата е предвидено, че "Годишната оценка се оформя от учителя по съответния учебен предмет или модул, като се отчитат постигнатите компетентности на ученика върху учебното съдържание, изучавано през учебната година за придобиване на общообразователната, разширената, профилираната, професионалната и специализираната подготовка, и при вземане предвид на срочните оценки".
А също и че "За резултатите от обучението:
от IV до ХII клас по всеки учебен предмет или модул се формира годишна оценка с качествен и количествен показател".
Не би следвало да има различия между отделните училища при прието централизирано изискване.
има срочни оценки на всеки от трите модула по биология  и химия и годишни  ,  но и по една годишна средноаритметична  отделно.Такива отделни годишни има по ИЕ, АЕ, Биология и Химия- това са  профилите.Не би трябвало да има разлика в отделните училища.Вълнувам се от балообразуването , защото сме първи по новото.
Виж целия пост
# 695
За всеки изучаван модул се формират срочна и годишна оценка. Те са с точност до 1.
Формира се годишна оценка по профилиращия предмет, която е средноаритметична с точност до 0,01 от годишните оценки по изучаваните модули
Виж целия пост
# 696
Имам въпрос относно фуч. Вчера дъщеря ми е питала за фуч-овете, които ще предлага гимназията догодина. Може да не е разбрала правилно, но е получила нещо като обяснение, че няма да ги има, защото не им стигало финансирането. ФУЧ на някакво отделно финансиране ли са?
Виж целия пост
# 697
Може да няма достатъчно желаещи и от тази гледна точка да е нерентабилно.
Виж целия пост
# 698
Изобщо не са правили запитване кой какво би искал и дали изобщо би искал.
Виж целия пост
# 699
ФУЧ не е с отделно финансиране, но ако преподавателят, който го води, вече е с пълен норматив, тези часове ще трябва да му се заплащат като лекторски от бюджета на училището.
Ако работи по национална програма за занимания по интереси или нещо подобно, тогава финансирането става по програмата. Нека детето провери в края на септември дали няма групи за допълнителни занимания по интереси.
Виж целия пост
# 700
Много благодаря! Така се връзва.
Виж целия пост
# 701
Добър ден, много бих се радвал, ако споделите въз основа на опит или информация дали и с каква степен на вероятност е възможен следният сценарий:

Паралелка с профил "природонаучен" или "математически" в езикова гимназия с интензивно изучаване на чужд език в 8 клас. Национално утвърдени профилиращи предмети в 11 и 12 клас са биология и химия или математика и информатика. Но профилиращи предмети, избрани масово от учениците измежду предложените от училището, са езици или хуманитарни дисциплини.

Също така бих искал да попитам средно по колко часа се изучава един природно-математически предмет, в случай че е профилиращ на национално ниво, в 11 и 12 клас и дали часовете по този предмет са повече и в 8 и 9 клас?

Благодаря предварително за евентуалните отговори!
Виж целия пост
# 702
Ofterdingen, не съм сигурна дали правилно разбрах въпроса ти, но ако изначално паралелката е обявена с природонаучен или математически профил, в 11 и 12 клас това ще бъдат първите 2 профилиращи предмета. Като трети и четвърти профилиращ може да се избере хуманитарен или езиков профил, стига да се предлага такъв. Общо часовете седмично за профили са 20, мин.по 5 часа на профил. Т.е., ако профилите са 4 - 4х5, ако са 3 - според решението на педагогическия съвет. Това за 11 и 12 клас. Там ООП химия, биология и ИТ няма, така че каквото се разпредели от 20те часа. Математиката е с 2ч.ООП, така че часовете ще са минимум 2+5.
В 9 клас възможната разширена подготовка идва от 1.5 часа ИУЧ + 4 часа ФУЧ, а в 10 клас - от 5.5 часа ИУЧ + 4 часа ФУЧ, които пак се разпределят на педагогически съвет. При това ФУЧ не е задължителен, макар че в някои училища го представят като такъв.
Виж целия пост
# 703
Ofterdingen, не съм сигурна дали правилно разбрах въпроса ти, но ако изначално паралелката е обявена с природонаучен или математически профил, в 11 и 12 клас това ще бъдат първите 2 профилиращи предмета. Като трети и четвърти профилиращ може да се избере хуманитарен или езиков профил, стига да се предлага такъв. Общо часовете седмично за профили са 20, мин.по 5 часа на профил. Т.е., ако профилите са 4 - 4х5, ако са 3 - според решението на педагогическия съвет. Това за 11 и 12 клас. Там ООП химия, биология и ИТ няма, така че каквото се разпредели от 20те часа. Математиката е с 2ч.ООП, така че часовете ще са минимум 2+5.
В 9 клас възможната разширена подготовка идва от 1.5 часа ИУЧ + 4 часа ФУЧ, а в 10 клас - от 5.5 часа ИУЧ + 4 часа ФУЧ, които пак се разпределят на педагогически съвет. При това ФУЧ не е задължителен, макар че в някои училища го представят като такъв.

Благодаря Ви за изчерпателния отговор! Съвсем правилно сте разбрали въпроса ми. Ще бъда честен: предстои ми да редя паралелки за кандидатстване след 7 клас. Дъщеря ми е категорично хуманитарно ориентирана, но според прогнозните балове за второ класиране е на кантар за предпочитаното от нас училище. От тази година там са открили паралелка с профил "природонаучен" и интензивно изучаване на чужд език в 8 клас, която, предполагам, ще бъде с най-нисък бал. Национално утвърдените профилиращи предмети са химия и биология, т.е. те ще се изучават задължително в 11 и 12 клас. Вълнува ме според опита на пишещите във форума колко голяма е опасността като трети и евентуално четвърти профилиращ предмет училището да наложи или пък съучениците да предпочетат отново природонаучни предмети? Дъщеря ми е готова да преглътне по 5-6 часа химия и биология в 11 и 12 клас, но за нищо на света не би се явила на втора матура по биология, химия, физика или математика. От написаното от Вас разбирам, че е възможно в 9 и 10 клас да има съответно 5.5 и 9.5 часа химия и билогия отгоре, което вече би ни дошло в повече Simple Smile
Виж целия пост
# 704
9.5ч.едва ли, евентуално 8 (ако са 3 профила). Но със сигурност ще има и хуманитарни дисциплини, иначе не могат да уплътнят хорариума на другите преподаватели, особено ако имат малко паралелки. В часовете по профил в 11 и 12 клас паралелките се делят на групички, заедно с другите от випуска.
Защо не се обадите да си уговорите среща със зам.-директор по учебна част и да зададете въпросите си?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия