Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Консултации с ерготерапевт

  • 57 490
  • 85
# 75
Здравейте, Руслана,
Имам дете на 2.1г. , роден в 33г.с.
Към момента мисля вече е наваксал коригираната възраст - 13кг. 87см. Говори с изречения 3-4 думи, разбира всичко и изпълнява сложни команди.
Без памперс и може да се храни сам - но проблемът е, че от почти година, а може и повече отказва да яде сурови плодове или зеленчуци. Не опитва дори банан. Само скрити в печива
Захранен е педиатрично и нямаше проблеми, но около годинката почна да отказва суровите плодове.
Гледа ни, предлагам му под всякаква форма, ходи от 8 месеца на ясла - и там отказва.
Преди дори не докосваше плодовете, съответно ме навежда на мисълта, че проблемът е сензорен (може да дъвче парчета). От скоро пипа ягоди/череши и ми ги дава на мен да ги ям, но отново ако го приложа да опита, веднага ги плюе.
Някакви съвети как да подобря ситуацията или може би трябва да посещаваме физически ерготерапевт?
Виж целия пост
# 76
Здравейте,

Поради повишената служебна натовареност на Руслана Анастасова онлайн консултациите в настоящата тема временно са преустановени. Благодарим Ви за проявеното разбиране!

Руслана Анастасова ще отговори на всички новопостъпили въпроси при първа възможност.
Виж целия пост
# 77
Здравейте с какви упражнения или занимания бих могла да помогма на малкия на 4 години със Сид, става дума за проблемите с обонянието.
Голям е проблема, защото мирише абсолютно всичко, първата му реакция като види нещо е да провери ухае ли добре, пречи ни много това с миришенето на всичко дори и с храненето. Решила съм да посетим и УНГ специалист вече, защото наистина много му пречи. Благодаря Ви.
Виж целия пост
# 78
Здравейте дъщеря ми е на 9   в първия срок на първи клас я преместихме в трето поред училище. Историята ни е много дълга  . В предучилищната падна през прозорец  за щастие не особено висок ,но в случая дълбок.. скриха истината от нас  относно падането. Преместих я в първи  клас , в друго училище,но обединиха училищата  на новото и инцидентното,понеже сме от малък град и ада започна..Това доведе и до сегашното трето по ред училище. Като цяло училището за нея е мъчение,тоест трудно и е по всичко ,най вече по математика  никакви способи и средства не са в състояние на я концентрират и да й бъде интересно що се отнася до математика. С български се е справя далеч по добре,  с английския се справя някак ,въпреки че аз съм го изоставила , с оглед трудностите й  в математиката  и българския. Оказа се ,че има дискалкулия!  Има поведенчески проблеми вече е по- организирана и търпелива от миналата година ,но общуването с деца й е трудно. Въпроса ми аз ли бъркам нещо.. как да й помогна колкото е да е трудна математиката е нужна тя не може смята въобще,дори пари или в магазина...?
Виж целия пост
# 79
Здравейте, имам нужда от помощ. Синът ми е на 3 годинки и му поставиха диагноза забавено речево развитие и забавено сензорно развитие. Той страда от лека форма, но психиатъра препоръча посещение при логопед и ерготерапевт. Моля ви, ако имате информация за добри ерготерапевти в кв. Люлин и Обеля, споделете с мен . Логопед вече сме намерили, но ерготерапевт ми е трудно. Препоръчаха ми центъра в Слатина но е много далеч от дома ми. За това питам за Обеля и Люлин. Благодаря Ви предварително.

Здравейте ,
бих искала да се извиня, че ви отговарям след толкова много време. За съжаление, ерготерапевтите са малко все още (надявам се това да се промени), в център "МАлки чудесна" имат ерготерапевт (намира се в кв. Надежда), може да се свържете с тях. Искам да ви окуража и мотивирам да включите вашето детенце в дейности които са от ежедненвия ви живот, които биха могли да бъдат също терапевтични и да бъдат полезни за детето ви. Оставям ви мейла си, ако искате може да ми пишете и ще се опитам да бъда по-конкретна към нуждите на детето. Сърдечни поздрави!
Виж целия пост
# 80
Здравейте дъщеря ми е на 9   в първия срок на първи клас я преместихме в трето поред училище. Историята ни е много дълга  . В предучилищната падна през прозорец  за щастие не особено висок ,но в случая дълбок.. скриха истината от нас  относно падането. Преместих я в първи  клас , в друго училище,но обединиха училищата  на новото и инцидентното,понеже сме от малък град и ада започна..Това доведе и до сегашното трето по ред училище. Като цяло училището за нея е мъчение,тоест трудно и е по всичко ,най вече по математика  никакви способи и средства не са в състояние на я концентрират и да й бъде интерес+но що се отнася до математика. С български се е справя далеч по добре,  с английския се справя някак ,въпреки че аз съм го изоставила , с оглед трудностите й  в математиката  и българския. Оказа се ,че има дискалкулия!  Има поведенчески проблеми вече е по- организирана и търпелива от миналата година ,но общуването с деца й е трудно. Въпроса ми аз ли бъркам нещо.. как да й помогна колкото е да е трудна математиката е нужна тя не може смята въобще,дори пари или в магазина...?
Здравейте,
много съжалявам, че детето ви е преживяло инцидент с падане в училище, наистина неприятно Sad, също така преместванията вероятно също не са били леки нито за вас, нито за дъщеря ви. Дано намирате сили  (вярвам че е така) да я подкрепяте по начин който тя има нужда.
Не съм сигурна, дали е в ерготерапевтичната компетенция отговора на вашия въпрос, но ми хрумват няколко идеи които се надявам да са ви полезни.
1. Добре е да проверите кои основни концепции са трудни за детето (пр. дали може свободна разбира числовата редица- пред 5 е...? след 4 е...?между 6 и 8 е числото..?; събиране на 1+1,2+2,3+3 и т.н; разбира ли концепцията за добавяне +1/-1, +2/-2; концепцията да бори по 2, по 5, по 10 и др)
2. направете математиката забавна
3.консултирайте се със специален педагод или колегата който е тествал дискалюлията
Сърдечни позрави
Руслана
Виж целия пост
# 81
Здравейте с какви упражнения или занимания бих могла да помогма на малкия на 4 години със Сид, става дума за проблемите с обонянието.
Голям е проблема, защото мирише абсолютно всичко, първата му реакция като види нещо е да провери ухае ли добре, пречи ни много това с миришенето на всичко дори и с храненето. Решила съм да посетим и УНГ специалист вече, защото наистина много му пречи. Благодаря Ви.
Здравейте ,
благодаря за този пост и въпроса ви. Очевидно детето има нужда да провери това което вижда, как ухае и да го опознае през това сетиво, за да се увери, че е безопасно, че нешо познато или обратното, да насити нужда която има. Чудя се до колко това възпрепядства включването на вашето дете в дйностите от ежедневието -осново участието в игра, самооблужване, хранене? Колегата който ви е казал че има СИД, какви препоръки направи?
Поздрави
Руслана
Виж целия пост
# 82
Здравейте, Руслана,
Имам дете на 2.1г. , роден в 33г.с.
Към момента мисля вече е наваксал коригираната възраст - 13кг. 87см. Говори с изречения 3-4 думи, разбира всичко и изпълнява сложни команди.
Без памперс и може да се храни сам - но проблемът е, че от почти година, а може и повече отказва да яде сурови плодове или зеленчуци. Не опитва дори банан. Само скрити в печива
Захранен е педиатрично и нямаше проблеми, но около годинката почна да отказва суровите плодове.
Гледа ни, предлагам му под всякаква форма, ходи от 8 месеца на ясла - и там отказва.
Преди дори не докосваше плодовете, съответно ме навежда на мисълта, че проблемът е сензорен (може да дъвче парчета). От скоро пипа ягоди/череши и ми ги дава на мен да ги ям, но отново ако го приложа да опита, веднага ги плюе.
Някакви съвети как да подобря ситуацията или може би трябва да посещаваме физически ерготерапевт?
Здравейте ,
бих ви начика към хранителен терапевт, но ще си позволя да ви дам няколко иди- нека плодовете и зеленчуците са видими, нека са лесно достъпни за детето, без да го карате да ги яде, нека играе с тях, да сред играчките с които обича да играе.
Поздрави
Руслана
Виж целия пост
# 83
Развитие на двигателните умения. А какво всъщност са двигателни умения? За какво служат?Защо е важно?

Развитието и усъвършенстването на двигателните умения е важно за да може човек да участва активно, с желание и самостоятелно или с асистенция в ежедневните дейности- игра, самооблужване и учене (при възрастни хора-работа, хобита и др.)
Изброенеите по долу дейности предоставят възможност за широк репертоар от двигателни преживявания, които
ще постави основите за по-добра координация на тялото. Включвайки дейности и игри, които предоставят
„тежка работа“ за мускулите подкрепяме проприоцептивната и вестибуларна системи, които са важни за двигателните умения. Ето няколко идеи:
1."бутане и дърпане"-отваряне чрез бутане на тежка врата; путане на пазарска количка; носене на тежка торба; копане;бой с възглавници; носене на раница; игра на дърпане на въже; подскоци като жаба и др.
2.игра "ръчна количка"- добре е детето да е хванато първо за таза, докато стабилизира позицията, след което хванете в областа на коленете, а може и за глезените.
3."Животински походки"- заедно с детето, опитайте да се движите като различни животни, като включвате придвижване по корем, на ръце, колене, крака.
4.Игри които включват търклане- върху терапевтична топка, търкаляне по трева, по нанадолнище, навийте детето в одеало, като главата е извън одеалото и асистирайте за отвиването му и др.
5.игра с топка- хващане, хвърляне, ритане
6.двигателни игри- скачане на батут, плуване, езда, катерене, трасе с препядствия.

Дано съм била полезна .
Успешна нова седмица
Руслана
Виж целия пост
# 84
Здравейте Руслана!
Обръщам се към Вас защото сме много объркани със съпруга ми.Имаме дете на три години,което до 2 години беше плътно гледано от мен.За жалост хванахме и ковидните затваряния и почти не е общувал с други деца.На 2 тръгна на бавачка,като там бяха само той и друго дете на почти същата възраст.двуезичен е и има забавяне в речта,като допреди 2-3 месеца употребяваше 50-80 думи.Преди 3 месеца тръгна на градина (в чужбина сме и тук се казва училище) и оттогава много напредна с говора,но все още изреченията са рядкост и не повече от 2-3 думи.Започнахме работа с логопед и тя ни каза,че е заради двуезичието и липсата на социални контакти дълго време.
За жалост в училище имаме доста проблеми-не желае да говори там,блъска децата,напоследък много често ,разваля им играта и сме сочени с пръст поради тази причина.Днес например е бутнал дете,докато са отивали към стола и са пднали и други 10 деца..
Вкъщи като се разлигави и сме седнали на дивана,се хвърля върви нас и изобщо не слуша какво му се казва..
Иначе разбира прекрасно всичко.
Не знам към какъв специалист да се обърнем,но много се притеснявам.Вече ми е нарочено детето за черната овца и децата го избягват.
Блаходаря ви за отговора.
Виж целия пост
# 85
Здравейте Руслана!
Обръщам се към Вас защото сме много объркани със съпруга ми.Имаме дете на три години,което до 2 години беше плътно гледано от мен.За жалост хванахме и ковидните затваряния и почти не е общувал с други деца.На 2 тръгна на бавачка,като там бяха само той и друго дете на почти същата възраст.двуезичен е и има забавяне в речта,като допреди 2-3 месеца употребяваше 50-80 думи.Преди 3 месеца тръгна на градина (в чужбина сме и тук се казва училище) и оттогава много напредна с говора,но все още изреченията са рядкост и не повече от 2-3 думи.Започнахме работа с логопед и тя ни каза,че е заради двуезичието и липсата на социални контакти дълго време.
За жалост в училище имаме доста проблеми-не желае да говори там,блъска децата,напоследък много често ,разваля им играта и сме сочени с пръст поради тази причина.Днес например е бутнал дете,докато са отивали към стола и са пднали и други 10 деца..
Вкъщи като се разлигави и сме седнали на дивана,се хвърля върви нас и изобщо не слуша какво му се казва..
Иначе разбира прекрасно всичко.
Не знам към какъв специалист да се обърнем,но много се притеснявам.Вече ми е нарочено детето за черната овца и децата го избягват.
Блаходаря ви за отговора.

Здравейте,
благодаря че се обръщате към ерготерапевт. Важно е да започнете работа с логопед, както детето,така и той да ви подкрепи и даде насоки как да подкрепите комуникацията в къщи, не само в кабинета на логопеда. Често пъти когато едно дете няма достатъчно средстава за да изрази желание, нежелание, искания и т.н се стига до поведения които не са приемливи (бутане, дърпане, викане, и др.). Чудя се дали в училището което дететнце посещава има ресурсен учител/специалне педагог/ психолог, които биха могли да съдействат на вас, на детето, на учителя да се справят със ситуацията? Важно е да не се настройвате че детето ви е нарочено или набелязано, важно е да знаете че то има нужда от подкрепа от нас, възрастните, в случая от вас и неговите учители. Ако във вашия район има АБА специалист (поведенчески терапевт) мисля че би ви бил доста полезен.
Ето няколко общи насоки:
- ако детето няма все още начин по които да си иска/търси желание предмети/храна, трябва да го научите
- ако детето все още няма начин за отказ, е желателно да го научите (пр; да казва" стоп" или"помогни" или да ви хване за ръка)
- избягвайте многото думи, за да не го натоварвате, а по скоро да му подавате конкретната дума която да носи смисъла/ функцията на това което правите или му пидавате (пр. ако детето иска  ябълка и ви дърпа към купата с ябълки, не го питайте какво иска,, кажи ми какво искаш, а му подайте думата "ябълка")
Ето моя мейл ако искате пишете ми мейл, за да ви насоча кък колега АБА терапевт (ruslanaanastasova@gmail.com)
Поздрави
Руслана
-
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия