Идеи за разпределение на паркоместа в блока

  • 3 409
  • 65
# 30
Чл. 37 ал.4 от ЗУТ четохте ли? А има и наредба за въвеждане в експлоатация на строежи и за да се въведе в експлоатация сградата, трябва да отговаря на изискванията.
Виж целия пост
# 31
Чл. 37 ал.4 от ЗУТ четохте ли? А има и наредба за въвеждане в експлоатация на строежи и за да се въведе в експлоатация сградата, трябва да отговаря на изискванията.
Цитат
Сгради на основното застрояване. Изисквания към жилищните сгради и жилищата

Чл. 37. (1) Сградите на основното застрояване се изграждат съобразно предназначението на урегулираните поземлени имоти, определено в подробен устройствен план.
(2) Сградите на основното застрояване по предназначение са жилищни, производствени, курортни, вилни, обществено-обслужващи и други, както и сгради със смесено предназначение.
(3) В сградите със смесено предназначение помещенията и обектите за нежилищни нужди, свързани с масов достъп на външни лица, се разполагат под жилищните обекти.
(4) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) В сграда в режим на етажна собственост необходимите места за паркиране се осигуряват с инвестиционния проект във:
1. паркинг - гараж със статут на самостоятелен обект в сградата, или
2. паркинг - гараж със статут на обща част в сградата, или
3. отделни места за паркиране със статут на принадлежност към съответните самостоятелни обекти в сградата.
Виждам, че пише 'или'.
Т.е., или само 1ва точка, или само 2ра, или само 3та. Но не и 3те.

Споменава се "инвестиционен проект". Т.е. говорим за ПРОЕКТ и бъдеща, хипотетична сграда, без разрешение за строеж.
Това е изискване към строителя за да вземе разрешително за строеж и след това акт 16.
Изисквания към собствениците на апартаменти и гаражи няма.

Т.е. строителят избира как да си прави инвестиционен проект.
Или точка 1, или 2, или 3. Т.е. роля на строителя е, ако в частен случай избере точка 3, още в Нот Актове да впише всяко съответно отговарящо паркомясто, към съответния апартамент. Точно както са описани мазите, и са неделима част от апартаментите.
Ако строителят не е вписал във всеки Нот Акт съответстващо паркомясто, обаче, то е избрал точка 1 или 2. И съотвестващи паркоместа няма, а общ паркинг.
Виж целия пост
# 32
Надявам се думата собственост ти говори нещо. Въпреки, че се съмнявам, след като прочетох абсурдните ти твърдения за гаражите.
Виж целия пост
# 33
Чл. 37 ал.4 от ЗУТ четохте ли? А има и наредба за въвеждане в експлоатация на строежи и за да се въведе в експлоатация сградата, трябва да отговаря на изискванията.
Цитат
Сгради на основното застрояване. Изисквания към жилищните сгради и жилищата

Чл. 37. (1) Сградите на основното застрояване се изграждат съобразно предназначението на урегулираните поземлени имоти, определено в подробен устройствен план.
(2) Сградите на основното застрояване по предназначение са жилищни, производствени, курортни, вилни, обществено-обслужващи и други, както и сгради със смесено предназначение.
(3) В сградите със смесено предназначение помещенията и обектите за нежилищни нужди, свързани с масов достъп на външни лица, се разполагат под жилищните обекти.
(4) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) В сграда в режим на етажна собственост необходимите места за паркиране се осигуряват с инвестиционния проект във:
1. паркинг - гараж със статут на самостоятелен обект в сградата, или
2. паркинг - гараж със статут на обща част в сградата, или
3. отделни места за паркиране със статут на принадлежност към съответните самостоятелни обекти в сградата.
Виждам, че пише 'или'.
Т.е., или само 1ва точка, или само 2ра, или само 3та. Но не и 3те.

Споменава се "инвестиционен проект". Т.е. говорим за ПРОЕКТ и бъдеща, хипотетична сграда, без разрешение за строеж.
Това е изискване към строителя за да вземе разрешително за строеж и след това акт 16.
Изисквания към собствениците на апартаменти и гаражи няма.

Т.е. строителят избира как да си прави инвестиционен проект.
Или точка 1, или 2, или 3. Т.е. роля на строителя е, ако в частен случай избере точка 3, още в Нот Актове да впише всяко съответно отговарящо паркомясто, към съответния апартамент. Точно както са описани мазите, и са неделима част от апартаментите.
Ако строителят не е вписал във всеки Нот Акт съответстващо паркомясто, обаче, то е избрал точка 1 или 2. И съотвестващи паркоместа няма, а общ паркинг.

Все трябва да е предоставил някакво място за паркиране на всяко жилище и очевидно, като е предоставил по едно такова, е редно всеки са има по едно. Я случая някои от вариантите не са възможни, дали изцяло, дали частично. Теренът е бил чужд, конкретно паркомясто, което не е гаражна клетка с изградени стени, съседи и пр., няма как да продаде и да се закупи, дори и да са искали собственици да го направят. Естествено, че няма изискване към собствениците сами да осигурят гараж/паркомясто към своето жилище. Обратното е, купувайки жилище, им го продават с опцията да имат къде да паркират. Ако е точка 2, земята е обща част, точно тогава няма как да впише конкретно паркомясто в НА. Сега вече при свършен факт си го гласуват на общо събрание като собственици дворното място да е обща площ, кой точно ще ползва паркомясто и при какви условия.

Титина, схванах, че я знаеш тази дума. И двата ти поста бяха общо-взето са покажеш, че си я чувала, нищо информативно.
Виж целия пост
# 34
Надявам се и ме си схванала, че цитираната от теб наредба засега сградите построени сега.( или по точно казано по време на приемане на закона. Предполагам не очакваш сгради построени 80 или 90 години да отговарят на тези критерии.
За построените предвид се вземат в предвид колко от идеалните части притежаваш. Ако имаш апартамент и гараж в техните НА е записан процента идеални части. На база на този процент се определя и какво ще е ползването.
С други думи, ако аз и ти имаме апартаменти с еднакви идеални части, но аз имам и гараж, който ми носи още идеални части. След сумиране аз имам повече права от теб и ще взема парко место
Виж целия пост
# 35
Купих си апартамент преди няколко месеца. Има гаражи и паркоместа за всички, но те се продават отделно. Аз не купих, защото нямам кола. Имам някакви идеални части от земята, но не ми е хрумвало, че това ми дава право за паркиране. В крайна сметка нали те са платени и вече са собственост на някого... Според мен закона е написан така, че да се осигурят като бройка места за паркиране, но не че това  гарантира на всеки с апартамент. Който си е платил - да, който не е - няма място за паркиране.
Виж целия пост
# 36
Когато блокът е строен преди тези наредби и около блокът теренът е на общината и паркоместата са по-малко как да стане разпределението?Пари да се плаща на блока не става.Те за режийни не дават ,а за място на паркинга съвсем.Май излиза ,който пръв паркира той печели.
Виж целия пост
# 37
Едва преди няколко години включиха законово възможността да се закупуват паркоместа на терен. Преди това в проекта просто се доказваше обезпеченост за паркиране, но не и право на ползване. Правото на ползване в този случай се урежда със събрание на собствениците по закона за собствеността (не е речено да е по ЗУЕС, тъй като е възможно земята да не е прехвърлена между собствениците в сградата, а да е останала на първоначалните си собственици на имота). Така или иначе, ако собствениците на обекти, закупили и гаражи, притежават ид.ч. земя, те си имат право на глас при разпределяне на местата за паркиране.
И да - ако собственик на земята е Общината, не може да се разпореждате
Виж целия пост
# 38
Надявам се и ме си схванала, че цитираната от теб наредба засега сградите построени сега.( или по точно казано по време на приемане на закона. Предполагам не очакваш сгради построени 80 или 90 години да отговарят на тези критерии.
За построените предвид се вземат в предвид колко от идеалните части притежаваш. Ако имаш апартамент и гараж в техните НА е записан процента идеални части. На база на този процент се определя и какво ще е ползването.
С други думи, ако аз и ти имаме апартаменти с еднакви идеални части, но аз имам и гараж, който ми носи още идеални части. След сумиране аз имам повече права от теб и ще взема парко место

Така. Гаражът ти част от сградата ли е, или отделен обект? Идеалните части се изчисляват от общите части? Обща част най-любителски са го кажем, е част от сграда или земя, която по предназначение е обща и може да се ползва само общо от всички собственици - стени, покрив и прочие, или е взето решение да стане обща. Един едноместен гараж, съвсем грубо, е с площ около 24-26 квадрата.

Първо, колко пъти е по-малко това от площта на едно стандартно жилище? .

Второ, какъв процент общи, респективно идеални части, е възможно да има нещо с толкова малка площ, което на практика ползваш само ти, но не и останалите собственици?

И трето, можеш ли да изчислиш при 10-13 собственика колко точно значимо предимство и процент повече идеални части ще получиш от имането на гараж???
Виж целия пост
# 39
Е, то и Майкъл Джордън бие с 1 точка, при 120 точки резултат 120:121.
И присъждат правото и победата на него, а не на загубилите.

Ако някой има повече идеални части от тебе, защо да е твое правото да паркираш? Само защото ти си нямаш място.
И къде го пише това, че не го намирам в никой закон.
На социализъм ми бие. Там даваха правото на нямащия.
Виж целия пост
# 40
Като се съберат 10 собственика без паркомясто или гараж срещу трима собственици с гаражи на събранието, коя група ще събере над 50% идеални части и гласове, че да се приеме нейното? Сигурно тези с многото идеални части от гаражите?
Виж целия пост
# 41
Щом паркоместата са на общинска земя, няма никакво значение кой има гараж, апартамент или каквото и да е. Всеки може да паткира там, ако намери свободно място. Включително и аз.
Виж целия пост
# 42
Ама не са на общинска, дворното място става частна на собственост на собствениците на апартаментите.
Виж целия пост
# 43
Ама не са на общинска, дворното място става частна на собственост на собствениците на апартаментите.
Тогава се събират собствениците и решават. Ако ги влече може да забранят изцяло паркирането и да си сложат цветя. Ако искат може и всички места на един да дадат
Виж целия пост
# 44
Да, ама в случая според темата искат да паркират, не да садят цветя.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия