Трудност някой май изпитва,задача да реши опитва, неясно щом му е, да пита, мат дружина тук е скрита

  • 26 188
  • 741
# 135
Пенсионирана русалка, дали не трябва да се добави и лицето на другия триъгълник АМС?

Динчо, мерси Simple Smile
Виж целия пост
# 136
По-скоро трябва да е лицето на фигурата ОАМD. Тя е ограничена от графиките на функциите и двете координатни оси.
Виж целия пост
# 137
Задача за 6 клас- разложете на множители:
10х2-13х-3
Не мога да го измисля, допълвало се до точен квадрат
Виж целия пост
# 138

Дидева е най-права Simple Smile
Виж целия пост
# 139
10х2-13х-3= 10x2-15x+2x-3=5x(2x-3)+(2x-3)=(2x-3)(5x+1)
Виж целия пост
# 140
Задача за 6 клас- разложете на множители:
10х2-13х-3
Не мога да го измисля, допълвало се до точен квадрат


Точен квадрат тук не може да се отдели. Ползвай метода със сбор и произведението на  две числа. Сборът им трябва да е (-13), а произведението  да е (-30). Като откриеш, че въпросните са  -15 и +2, "раздробяваш"  -13х.
Виж целия пост
# 141
Може да се допълни до точен квадрат, ама е доста по-тегаво. С русалката пуснахме по-бързото разлагане. Допълването - само за илюстрация.
Виж целия пост
# 142
От всеки квадратен тричлен може да се отдели точен квадрат.
Виж целия пост
# 143
Да, наистина доста непрецизно обобщих заради коефициента 10 пред квадратната и нечетния  пред линейната като "неудобни", но си остава фактът, че е нерационално в подобни кв.тричлени да се залага на такова разлагане..особено пък,  ако примерът е в 1-та част от НВО, където времето е фактор. От друга страна пък, ако вземат, че попитат за най-малка стойност и изразът все пак е с недотам приятни коефициенти, избор нямат децата, ще отделят точен квадрат..
Виж целия пост
# 144
Момичета, много ви благодаря!
Виж целия пост
# 145
Може ли помощ с една задача за 8 клас

Виж целия пост
# 146
Може ли помощ с една задача за 8 клас

MQ = 15 cm се явява средна отсечка на триъгълника ABD.
QN = 4 cm се явява средна отсечка на триъгълника BCD.

Теорема: Всяка средна отсечка в триъгълника е успоредна на една от страните му и е равна на половината от нея.
=> AB = 2 * MQ = 30 cm, CD = 2 * QN = 8 cm

Можете като допълнително да завършите с проверка с теоремата за средна отсечка на трапец:
Средната отсечка на трапеца е равна на полусбора на основите му.
MN = (AB + DC) / 2
Виж целия пост
# 147
Много благодаря bouquet
Виж целия пост
# 148
Здравейте!
Може ли помощ за б) - пети клас


Виж целия пост
# 149
Здравейте!
Може ли помощ за б) - пети клас




Не знам дали обяснението е подходящо за 5 клас, но ще опитам и дано не объркам сметките някъде Simple Smile)))

1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 0 = 45

Ако първо си помогнем с разсъждението как се подреждат цифрите от 000 до 999, все едно тече брояч,
ще си дадем сметка, че всяка цифра присъства 300 пъти (3 * 100).
Ще се появи 100 пъти като единица, 100 пъти (на групи по 10 пъти последователно) като десетица и накрая по 100 пъти като стотица.
Значи сборът на всички цифри, които служат за изписването на числата от 1 до 999 е
45 * 100 * 3 = 13500

От 1000 до 1999 имаме абсолютно същото превъртане на брояча + 1 * 1000 пъти
=> 13500 * 2 + 1000 = 28000

От 2000 до 2014 => 15 позиции
(15 * 2) + (15 * 0) + (5 * 1) + 0 + 1 + 2 + 3 + 4 = 45

Краен отговор: 28045
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия