Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 50 952
  • 1 342
# 1 215
Искам да попитам, децата, които са в къщи, а класа не е ДО, ако нямат възможност да ги включват в часовете(в нашето училище няма, 1 дете си е вкъщи, родителите отказаха тест и учи само, има ли някой задължение да ги уведомява поне кой урок са взели другите, за да може да се навакса в къщи?


"Асинхронно" означава "от време на време, понякога, според както дойде".
На практика няма.
Общо взето се предлагат по всеки предмет и книгите за учителя, а дори и без тях може човек да види колко урока има в учебника, колко учебни часа има и горе-долу да ги разпредели.


To това е тъжното, че при наличие на интернет и чудесни платформи, в кой век сме вече, колко време мина, не умеят да боравят с елементарно приложение учителите. Или не желаят. Може би не желаят. Обичат да наплюнчат молив и да пишат по тефтери явно. Всяко дете има профил в платформата, която използва училището. Например Школо. Та там, има едни чудесни функционалнности, освен да лъсват двойките и отсъствията, си има различни секции, които носят информация, ако тя бъде подавана. Има си екран Задачи, за всеки ученик, ей го, влизам сега и лъсват цели две задачи на отрока, едната не е изпълнена. Ами-да е, както се казва. Ще си носи последствията. Има секция Учебни материали, където са качени от-до-каквото ви душа иска, по класове, по предмети. Има секция тестове. В самия пък бележник си има графа Теми, където за всеки един час по програма за деня е въведена темата, която се взима, точно до нея е графа контролни, където са попълнени датите на всички контролни за срока по всички предмети - да си знаеш, и да не се оправдаваш-ама аз отсъствах, таковата, нямаше ме и не знаех. Всичко се вижда и всичко се знае. Ако се използва. А защо не се използва.....за мен е мистерия. И не, не отнема време да се попълва, не повече от да водиш записки в тефтера си. В училището на еднто ми дете се попълва тази информация. В училището на другото дори текущи оценки не виждам много. Там само отсъствията бързат да нанесат, за останалото им дреме на...капелата.


Много неща има из платформите. Неизвестно защо, обаче, се очаква учителите да работят двойно за същото заплащане. Щото всичките тези чудесни неща... докато НЯКОЙ не поработи просто си седят там, нали?
Ами разбирам ги и тях.
Впрочем, ако някой родител смята, че "не отнема време" защо не го направи лично?
Или поне за собственото си дете, вместо да се оплаква?
Не отнема време - според собствените ти думи...
ПП
Откъде събираше информация по време на собственото си пребиваване в училище? Не мис е вярва учителите да са идвали всеки поотделно, за да ти пишат уроци, задания и н'ам още какво, а не е имало тогава, предполагам, "всички чудесни възможности на платформите". Какъв е проблемът да направиш същото за детето си? Аз пък изобщо не я разбирам цялата тази драма, ама наистина. И го казвам като човек, отсъствал дълго от училище преди ерата на интернет. Никакъв проблем не е...


Mia Rulana, ако пък не са го преподали какъв е проблемът? Ще настане драма, ако научи - не дай Боже - някое дете един-два урока напред ли?
Виж целия пост
# 1 216
То пък много сложно да прочетеш следващите уроци по програма. Ако минеш евентуално самоинициативно малко по-напред нищо няма да стане..
Няма нужда детето да гадае на кой урок са. Просто влиза в школо, отива на тематичните разпределения и вижда коя тема на коя дата е взета. Стига учителите да преподават наистина това, което са маркирали, че са преподали.

И стига да са си направили труда да маркират каквото и да е. Защото в Школо на едното дете виждам само отсъствията и тук-там някоя оценка. Не попълват нищо друго. В Школото на другото дете е попълнена секцията с теми по предметите и датите на тестове и класни. Там е буквално на един клик всичко и да, няма никаква нужда да звъни на някой и да му се моли да му снима тетрадката си.
Виж целия пост
# 1 217

Mia Rulana, ако пък не са го преподали какъв е проблемът? Ще настане драма, ако научи - не дай Боже - някое дете един-два урока напред ли?
Проблемът е огромен. Представете си работничка, която всеки ден въвежда количеството ушити от нея рокли, за да може да получи възнаграждението си. Ако нормата й е 5 рокли на ден, тя е въвела 8, а е ушила реално 3 как мислите, има ли проблем или не?
 Същото е и при учителите. На базата на въведеното от тях самите в школо получават заплатата си. И тогава подаването на неверни данни води до юридически последствия.
Виж целия пост
# 1 218
При мен в школо за едното дете има попълнена информация, за другите въобще. Даже не знаех, че я има тази опция преди, когато бяха и тримата в едно училище.
Иначе най-лошото за мен е липсата на мотивация, която при ДО клони към абсолютна нула. все виня децата си, в тях е най-главната причина принципно, но ако учителя е амбициран е възможно да повлияе.
За съжаление и на тях им е трудно много.
Виж целия пост
# 1 219
Скоро не съм чела в темата, няма ли вече ОРЕС по желание на родител?
Виж целия пост
# 1 220
Същото е и при учителите. На базата на въведеното от тях самите в школо получават заплатата си. И тогава подаването на неверни данни води до юридически последствия.

Ако получаваха заплати на база въведено в Школо, то нашите трябва да са на помощи вече, защото не въвеждат нищо.
Виж целия пост
# 1 221

Mia Rulana, ако пък не са го преподали какъв е проблемът? Ще настане драма, ако научи - не дай Боже - някое дете един-два урока напред ли?
Проблемът е огромен. Представете си работничка, която всеки ден въвежда количеството ушити от нея рокли, за да може да получи възнаграждението си. Ако нормата й е 5 рокли на ден, тя е въвела 8, а е ушила реално 3 как мислите, има ли проблем или не?
 Същото е и при учителите. На базата на въведеното от тях самите в школо получават заплатата си. И тогава подаването на неверни данни води до юридически последствия.


План се попълва винаги - даже, мисля, преди началото на годината. Но не непременно в школо или изобщо на място, видимо за ученика - това си зависи от училището. Има училища, в които трябва да се попълва в два дневника... което вече става доста натоварващо.

Аз имах предвид какъв е проблемът ученикът да учи по предполагаема програма - поглеждайки броя на темите и броя на часовете... Най-много да се окаже с един-два урока напред.

705966, обаче не получават заплатата си на база попълненото в школото и не получават заплатите си за попълване на школо и улесняване на родителите на отсъстващите деца. Това е просто допълнителна работа, често вършена далеч извън работното им време, която някои учители избират да правят допълнително... и да, не всички, не непременно.

Виж целия пост
# 1 222
Е, вашият извънреден случай няма какво да се дава за пример.
Когато нямам възможност да включа някой отказал тестване, правя снимка на дъската и я пращам или карам учениците да го направят. Винаги питам, когато има отсъстващи, има ли кой да им праща уроците. Ако не е по здравословни причини отсъстването, то този, който го няма, си е поел риска да изтърве важна част от обучението си.
И как пък така нямате възможност? Много е трудно да се направят две-три операции на компютъра/камерата в класната стая за да се включи дете , което е на ДО! И то от снимката - детето  всичко разбрало и после се изпитва ПРИ УСЛОВИЯ НА РАВНОПОСТАВЕНОСТ с всички останали! Ама вярно - хвала!
Аз съм го играла цяла учебна година това със снимките на уроци с една Ваша колежка (много се радвам, че се оттърва детето ми от нея) . Тя  казваше на Пенчо, Драганка и Иванка да снимат тетрадките за детето ми , което БЕШЕ В ОРЕС -  те или не се снимаха, или записките бяха с пропуски , или пък липсваха направо страници.
Винаги съм се чудила защо учителите прехвърлят собствените си задължения върху ученици. Времената на възрожденското взаимно образование отдавна и безвъзвратно са отминали!
А и знаете ли по колко други ОСНОВАТЕЛНИ причини може едно дете да отсъства от училище освен здравословни - например смърт в семейството, извършен акт на домашно насилие, проблем с превоз до училище и куп други случки с внезапен характер, които не могат да бъдат отстранени. И тогава ли ученикът си поема риска и отпадат вашите задължения на учител?
Виж целия пост
# 1 223
При нас франсетата категорично отказват хибридно и реално от септември постоянно половината ученици са без достъп до образование. И уроци качват 3-ма учители от 13. Съучениците да били изпращали. А то нито може да се хване кой е на училище в момента, нито имат особено желание тези съученици да изпращат нещо. И после всички имат само двойки. То като не знаеш какво да научиш няма и как да го направиш. Не по всичко имат учебници, а и да имат почти не ги ползват. Системата е измислена да наказва жестоко отсъстващите и изобщо не възнамеряват да променят нещо, защото има пандемия.
Виж целия пост
# 1 224
Айд пак с тия тетрадки - нали имат и учебници? Или те не стават за четене, трябва е сдъвкано и изплюто в 6 реда Simple Smile
Виж целия пост
# 1 225
Е, вашият извънреден случай няма какво да се дава за пример.
Когато нямам възможност да включа някой отказал тестване, правя снимка на дъската и я пращам или карам учениците да го направят. Винаги питам, когато има отсъстващи, има ли кой да им праща уроците. Ако не е по здравословни причини отсъстването, то този, който го няма, си е поел риска да изтърве важна част от обучението си.
И как пък така нямате възможност? Много е трудно да се направят две-три операции на компютъра/камерата в класната стая за да се включи дете , което е на ДО! И то от снимката - детето  всичко разбрало и после се изпитва ПРИ УСЛОВИЯ НА РАВНОПОСТАВЕНОСТ с всички останали! Ама вярно - хвала!
Аз съм го играла цяла учебна година това със снимките на уроци с една Ваша колежка (много се радвам, че се оттърва детето ми от нея) . Тя  казваше на Пенчо, Драганка и Иванка да снимат тетрадките за детето ми , което БЕШЕ В ОРЕС -  те или не се снимаха, или записките бяха с пропуски , или пък липсваха направо страници.
Винаги съм се чудила защо учителите прехвърлят собствените си задължения върху ученици. Времената на възрожденското взаимно образование отдавна и безвъзвратно са отминали!
А и знаете ли по колко други ОСНОВАТЕЛНИ причини може едно дете да отсъства от училище освен здравословни - например смърт в семейството, извършен акт на домашно насилие, проблем с превоз до училище и куп други случки с внезапен характер, които не могат да бъдат отстранени. И тогава ли ученикът си поема риска и отпадат вашите задължения на учител?


Задълженията на учителя са да преподава на класа, в клас, а на ученика - да е в час. Когато това е неосъществимо по една или друга причина - каквато и да е тя - ученикът има отговорността да навакса пропуснатото, по какъвто начин иска или може, може сам, може с помощ от приятели, може с частен учител или родител, а може и да отиде в часовете за консултация - избор има голям. Но учителят не може да има допълнителното задължение да се съобразява с всички възможно обстоятелства за всичките му ученици, това е абсурдно.
Иначе да, може да има най-разнообразни обстоятелства и ситуации.
Но това не е нещо ново, внезапно появило се с нашите деца.
Съществувало е и по времето на родителите ни - майка ми е отсъствала 2 месеца точно в началото на учебната година в прогимназията (не помня точно дали 5-и или 6-и клас) поради астма, санаториум и т.н. Ами върнала се е в училище малко по-напред от останалите и доста по-подготвена поради пълната липса на социален живот или каквито и да било други задължения. И не го казвам в смисъл, че е велик гений (не, че не е, ама това е друга тема, нали си ми е мама), а в смисъл, че е напълно осъществимо. Аз отсъствах 3 месеца без прекъсване в 4-и клас. И нито съм гений, нито съм (била) последователна или съвестна. Но никак не ми е попречило. Понеже просто... ами, просто не е особено сложно. При това във времето, в което нямаше интернет, нямаше уча.се, нямаше уики, нямахме дори домашен телефон. Ха да видим сега - как стана внезапно такава непреодолима драма нежеланието на учителите да работят двойно за същите пари? Всеки има право да прецени собствената си ситуация с/о пандемията и... това е добре, не всички семейства могат да си позволят да рискуват. Но и всеки следва да прецени ситуацията си освен с/о здравословното си състояние и с/о СОБСТВЕНИТЕ си - а не да прехвърли отговорността някому - и на детето си способности и отговорност. Т.е. ще може ли това конкретно дете да компенсира липсата на учител, без да оревава света и да обвинява всички подред?
Виж целия пост
# 1 226
Само при Лиляна всичко е топ, дишайте Simple Smile
Лиляна, закачка е, с намигване, не е заяждане Simple Smile
Разбира се, че не са длъжни да попълват Школо, повечето ги мързи, хич не е много работа, камо ли пък извънредна. Цял учителски колектив в другото училище на другото ми дете иначе работи нощем явно, за да им е попълнено всичко в Школо. Да бе да....
Хибридното при същото това дете върви перфектно. Няма делене на децата, и независимо от причината да са онлайн, се включват винаги. Подчертавам дебело-винаги. Да кажеш,ч е са някакво невероятно училище с инвестиции, с техника, с извънземни учители-ми не са. Най-обикновена квартална гимназия. И учителите не работят извънредно. Всичко се случва в работния им ден. Един клик е.
Виж целия пост
# 1 227
Иначе най-лошото за мен е липсата на мотивация, която при ДО клони към абсолютна нула. все виня децата си, в тях е най-главната причина принципно, но ако учителя е амбициран е възможно да повлияе.
За съжаление и на тях им е трудно много.
Точно там е ключът от бараката особено в по-горните класове. И родител може да помогне, и детето може само да си прочете новия урок, но няма да е така както може да го поднесе само учител, който си обича професията и предмета. Учителят може да събуди интерес и към най-скучния материал ако го поднесе достъпно и атрактивно. Когато нещо не е разбрано, може да се зададе въпрос и да се изясни още в клас, но у дома тези  уж дребни неясноти постепенно се натрупват, пречат на усвояването на новия материал и постепенно убиват интереса към предмета. Както камъче в обувката на атлет, което пречи и го тормози докато направи рана и накрая  напълно прекрати тренировките му.
   Преди да тръгне на училище моето дете, будех интереса му с детски енциклопедии и много старателно подбирани книжки. Всяка прочетена будеше любопитството и огромно нетърпение да купим следващата.
 Днес хлапето вече е девойка със съвсем различни вкусове и предпочитания, които са ми съвсем чужди, но ако си направя труда да намеря и купя книги и материали препоръчани от хлапета на нейните години и ги оставя така със сигурност  ще посегне.
 За съжаление няма алтернатива на живия контакт с истински учители, които  с лекота могат да открият и отстранят всяко камъче, което аз не мога да забележа. Липсата на ПО поражда нужда от задължително паралелно обучение, а това е не само скъпо, но и страшно уморително.
 Твърде дълго продължи. Прекалено много се повтаря отново и отново.
Виж целия пост
# 1 228

Задълженията на учителя са да преподава на класа, в клас, а на ученика - да е в час. Когато това е неосъществимо по една или друга причина - каквато и да е тя - ученикът има отговорността да навакса пропуснатото, по какъвто начин иска или може, може сам, може с помощ от приятели, може с частен учител или родител, а може и да отиде в часовете за консултация - избор има голям. Но учителят не може да има допълнителното задължение да се съобразява с всички възможно обстоятелства за всичките му ученици, това е абсурдно.

Почти дословно пише същото в нашия правилник. Ангажимент на ученика е като се върне в клас да си знае все едно не е отсъствал. Обичайно това е донякъде изпълнимо, но сега.... Просто няма как да стане. Сигурна съм, че и учителите няма как да изпращат на всеки материали, някои имат по 300 ученика, но не виждам драма в това да пишат в дневника правихме това и това, и материала ако не е от учебник. Правят се на интересни малко, поне при нас. Пак казвам, някои качват, повече се държат сякаш няма електронен дневник.
За хибридното също. Не виждам какво пречи да се натисне едно копче и карантинираните ученици да могат поне да чуват какво става в клас.
Виж целия пост
# 1 229
При нас франсетата категорично отказват хибридно и реално от септември постоянно половината ученици са без достъп до образование. И уроци качват 3-ма учители от 13. Съучениците да били изпращали. А то нито може да се хване кой е на училище в момента, нито имат особено желание тези съученици да изпращат нещо. И после всички имат само двойки. То като не знаеш какво да научиш няма и как да го направиш. Не по всичко имат учебници, а и да имат почти не ги ползват. Системата е измислена да наказва жестоко отсъстващите и изобщо не възнамеряват да променят нещо, защото има пандемия.

в Европа преобладаващо няма онлайн, вероятно следват това. Вероятно поне не сте в стрес, че няма да си вземе материала или матурите, защото училището тъй или иначе не е под шапката на МОН
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия