Работа, CV-та, HR-и, съвети - 90

  • 34 379
  • 837
# 750
Ние всеки ден попълваме изработено време по задачи и проекти. Не е в екселска таблица, де, имаме си система, обаче тасковете са доста обобщени. При нас, ценообразуването е на база часове работа по таскове, така че системата основно се използва за това, като отделно и за да се прецени дали бенчмарка е адекватен, дали колегите се справят със задачите в съответната времева рамка, колко е чарджабилити рейт-а и т.н. Но пак, при нас тайм шийтовете са на повече от 10 години, търпели са промени през годините, но най-общо това е идеята.
Виж целия пост
# 751
Попълвали ли сте таблица за отработено време по задачи? За какъв период ви я дадоха, каква беше официалната цел, за какво я използваха в крайна сметка?
Спуснаха ни поредния Ексел, който уж е за наше добро, анализ и развитие и уж е внимателно схематизиран, но съвсем случайно е така направен, че липсват някои големи задачи и някак не можем да достигнем 8 реално отработени часа.
Правила съм за цял отдел. Абсурдна история беше. Целта беше да ни убедят, че времето в рамките на работния ден на отдела е достатъчно, за да изпълни всички задачи. Така вместо да върша работа, станах пъдар.

Иначе сме имали такъв централизиран процес, при който дойде нарочен човек, който мина по отделите и направи оценка. Изводите му бяха, че твърде малко хора вършат работа, за която са необходими доста повече хора. Средно по човек и половина на отдел трябваше до се добави като щат. Но дали последва нещо от това? Нищо. Продължиха с добре познатия подход "ние теб те повишаваме, но всъщност само ти добавяме нови задължения, сменяме титлата, даваме 100лв отгоре и продължаваш да работиш задачите и старата ти позиция."
Виж целия пост
# 752
Питам от любопитство дали е имало търсен и постигнат положителен ефект/резултат. При нас е ясно, че целта не е положителна, а е направено , за да ни изложи. Говорихме направо с шефа, че е излишно да попълваме такова нещо, той е съгласен принципно с нас. Иначе по моята част разпределям работата в най-близкото по същност направление и пиша детайли в допълнителните бележки. Много лесно мога да си уплътня времето на хартия до минутата, та даже и да се преработя, въпросът е кому е нужно. Това дори не е микроменажиране.
Виж целия пост
# 753
Нали знаеш, не е важно колко работиш, а как репортваш.

Ние сега репортваме в един специален туул. И то на клиент. Ама аз съм аканут мениджър и моята работа не е особено оперативна. С един клиент имам срещи, с друг не. Като цяло няма много смисъл за нас, освен да ни набутат още работа. Няма да ме издигнат на база тракер.

Репортвай умно, а не честно, това бих ти казала. Иначе ще ти скочат задълженията.
Виж целия пост
# 754
На предната работа поискаха 2 седмици така да си отчитаме работата в тракер. Вкарваха САП, който изключително много затормозяваше и забавяше оперативната работа, и не бяха наясно колко човека още трябва да наемат. Реално, накрая наеха по още 1 по проект, което беше ок.

Виж целия пост
# 755
Пак излишни дивотии. Уж заинтересовани от това хората да са ефективни на макс, пък им губят времето с формалности. Явна наистина смятат, че си клатите краката по цял ден, Нарциса. Нали имате длъжностни характеристики? Ако смятат, че има някакво нормирано време за изпълнението на дадена задача, да ви изготвят инструкции тогава.
Виж целия пост
# 756
Питам от любопитство дали е имало търсен и постигнат положителен ефект/резултат. При нас е ясно, че целта не е положителна, а е направено , за да ни изложи. Говорихме направо с шефа, че е излишно да попълваме такова нещо, той е съгласен принципно с нас. Иначе по моята част разпределям работата в най-близкото по същност направление и пиша детайли в допълнителните бележки. Много лесно мога да си уплътня времето на хартия до минутата, та даже и да се преработя, въпросът е кому е нужно. Това дори не е микроменажиране.
Нарцùса, това е снимка на работния ден. Поне седмица е минималното време за провеждането на проучването. Може да е две седмици. Най- често срещано е един месец. Целта е оптимизация на работния процес в екипи, отдели и т.н.  Понякога е било много стресиращо за колегите, защото очакват след това съкращения. До този момент не се е случвало. Напротив, спомогна за премахване или оптимизиране на процеси, които отнемат много време.  Неприятното е, че ще ви ангажира в момента и с друга дейност.
Виж целия пост
# 757
Да, целта е оптимизация. И маймуните на клона лъготят колко много работа вършат, за да не изхвърчат.

Сложи си всичко, което правиш.
Виж целия пост
# 758
Правила съм много пъти подобни тъпотии, наречени тракери и все са били с различна идея и формат. И ексел файл съм попълвала, и само мейл съм писала и получавала от мой екип. Глупост от класа, но понякога необходима.
Необходима да го докараш от приказки, колко много работиш. Необходима да видиш, че някой не работи достатъчно и не изпълнява всички задачи или се мотае с някои от тях. И като не ми прати мейл и питам защо? Отговорът е - забравих, не ми остана време….
За мен истината е, че който работи качествено, винаги има с какво да запълни подобен мейл и няма нужда да раздува.
Виж целия пост
# 759
Лошото е, че не винаги думите съответстват на реално извършените неща.

Пример - имам колежка, която успява да изкара пускането на мейл или сканирането на документи като някаква велика задача, огромен обем от работа и заетост за половин ден.
Дори най-елементарното действие успява да изкара все едно, че прави изследвания за ядрен синтез... Някои хора просто си го могат.
Виж целия пост
# 760
Хаха, това последното ми напомни  на един колега, който още по време на обучението ми ме дръпна настрана и ми подшушна да не се "хвърлям" много в спуснатите задачи, че да не свиква ръководството, че могат да стават и бързо нещата.
Някои хора просто умеят да изглеждат заети, дори да не правят нищо по цял ден.
Виж целия пост
# 761
Имахме подобно нещо в една от фирмите, в които имахме над 100 часа оувъртайм месечно. Идеята им беше да ни докажат, че можем да поемем още работа. Това - в транспортна фирма. Съгласно това разписание ни определиха време  за организиране на сервизи сутрин между 8.30 до 9 часа. Това, че в Европа са час назад и че немците още си ядат вурстовете за закуска вкъщи, не го интересуваше. Нито пък какво ще се случи, както винаги се случва, ако агрегатът на хладилен камион, пълен със сладолед, се развали в 17 часа следобед, примерно. Беше пълно отбиване на номер.
Ще дам и още един пример: някакъв младеж дойде във фирмата, казаха ни да го запознаем с работата си, стоя до нас, гледа ни как работим, води си записки, задава въпроси какво правим, защо го правим и т.н. И така - през всички звена. Младежът се оказа син на собственика, чиято цел е била да разбере кое ни отнема много време и кои процеси могат да бъдат автоматизирани и облекчени.
Виж целия пост
# 762
И ние си имаме тракер. В една от фирмите нямаше, две години без проблеми вървяха нещата, после дойде една колежка и бързо се ориентира и се възползва. Изчака да минат 6 месеца и след това просто спря да работи, подбираше си само конкретни неща, които и бяха лесни. Всички знаеха какво се случва, но никой не можеше да го докаже. Не знам как свърши всичко, защото напуснах, но беше минала цяла година вече.

Това, че не можете да си съберете работните часове по тракера, е лошо. Най-малкото, което може да последва, е да ви дадат още работа. Отделно, няма да можете да претендирате за заплати и бонуси заради голяма натовареност. Щом вършите задачи, които засега няма как да отчетете, сигнализирайте. Аз бих започнала с имейл, не разговор, а писмено до прекия ръководител "днес работих толкова и толкова време по това, моля кажи как да го отбележа". И ако някой тръгне да ви обвинява, че скатавате, винаги може да извадите този имейл и да се види, че като се сумират времето, отчетено в тракера, и задачата, която не може да бъде нанесена там, се получават пълните ви работни часове. Сигнализирайте и на хората, които са го спуснали и създали. Нека знаят, че за момента не получават пълна информация. И за фирмата това също е важно.
Виж целия пост
# 763
Прекият ръководител, авторът на идеята, авторът на файла са един и същи човек. Над него е собственикът. Ние ескалирахме проблема до собственика, който е съгласен с нас, че файлът е излишен.
Цялата работа с този тракер, както го наричате е - прекият въобще не изпълнява трудовите си ангажименти и се мъчи да се оправдае с това, че ние не сме си вършили работата, която той ни е дал. Хем ни обвинява за това, в което той е виновен, хем се мъчи да се изкара горкият ТЛ, както наричате такива, който отчаяно се опитва да си опази простите подчинени и накрая сам страда. За самият тракер, въпреки уверенията във внимателното му проектиране, е очевидно, че умишлено му липсват елементи, плюс това е предвиден за работно време 9-18 с час прекъсване за обяд, а при нас работният ден е друг. Разбира се, че и това отнесохме до собственика.
Прекият в момента е бесен, защото покрай ескалирането ние си отчетохме сами какво, кога и как вършим и внезапно се оказа, че всъщност сме затрупани от ангажименти. А той обяснява нашироко на професионален жаргон колко е зает, но като заговорихме ние кратичко и простичко, май никой не знае какво от изрецитираната терминология реално е свършил.
Сега си попълваме както можем тракера и чакаме нареждането да спрем да го попълваме.
Виж целия пост
# 764
Тези тракери са, за да си отчитат дейност уж да се вижда кой колко е свършил, но се обезсмисля като няма всички функции и процеси, по които работите. Отделно, че това товари допълнително работния процес и превръща служителите в роботи, за които се гледат само едни цифри. И на цифри винаги може да изглежда, че не се върши достатъчно работа, а реалността е друга. Разбирам да го направят за няколко седмици или месец с цел извличане на конкретна информация, а не постоянно да виси на главата на служителите. Това е по-зле от поточна линия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия