РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ - 2

  • 66 629
  • 135
Доста страници изписахме в първа тема.
Започваме новата в помощ на уплашените мами.  newsm78

Ресурсни учители, заповядайте и вие да пишете.

Старата тема http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=130158.0

Ще посоча допълнително линкове в помощ.
Виж целия пост
# 1
Дороти, благодаря!     bouquet
Наистина би било добре да се включат и ресурсни учители!  Hug
Живот и здраве следващата учебна година и ние ще имаме такъв. Тогава ще мога да пиша повече, надявам се само хубави неща!  Wink
Виж целия пост
# 2
Не разбирам защо през цялото това време, докато вие сами обсъждате проблемите си, не се е включил ресурсен учител. В крайна сметка, те са хората, които са "в час" с тези проблеми и са в състояние да внесат яснота по въпроса. Би трябвало да има диалог между родители на увредени деца и преподаватели.
Предполагам, повечето от тях ползват Интернет.
Виж целия пост
# 3
Не разбирам защо през цялото това време, докато вие сами обсъждате проблемите си, не се е включил ресурсен учител. В крайна сметка, те са хората, които са "в час" с тези проблеми и са в състояние да внесат яснота по въпроса. Би трябвало да има диалог между родители на увредени деца и преподаватели.
Предполагам, повечето от тях ползват Интернет.
Кой очакваш да ти отговори. Това си е право на личен избор дали да се включи ресурсния или да не се включи. По темата - ние спокойно си я развиваме с това, с което сме се сблъсквали, реални неща. Някои ресурсни учители четат това, което пишем. Ако преценят пишат на лични  Peace. Лично ми се случвало и затова го пиша  Wink.
А колкото до диалога - на мен ми е необходим диалог между мен и ресурсния, който лично работи с детето ми. Все пак хората тук нямат и на идея какво е моето дете.
Виж целия пост
# 4
здравейте!!!
Искам да попитам нещо свързано с ресурсен психолог.
Детето ми според ресурсния психолог има мутизъм-това е когато детето отказва да говори с други хора и попада в групата на различните деца.Тя ми предлага да минем да интегрирано обучение.
Според учителките в детската -тя е съвсем нормална,само малко притеснена и не трябва да минава на такова обучение.И пак според тях това е за деца с увреждания.
А сега да кажа какво  е точно.Детето ми отказва да контактува с когото и да е,освен с наи-
близките.Когато играе предпочита да е сама.В детската тя няма приятелчета,защото тя страни от тях.
Според ресурсния психолог,ако не и помогнем,в един момент тя може да откаже да говори.
Мили мами,объркана съм.Дайте ми съвет.Какво да правя?В детската ми оказват натиск да не я пусна.Аз си мисля,че ако не я пусна ще сгреша.
Моля ви ,имам нужда от съвет!!!
Виж целия пост
# 5
Щом предлагат, според мен ДА.
Виж целия пост
# 6
Аз лично се сблъсках с открито негативно отношение на учителките в детската градина срещу ресурсния учител. Според тях нищо му нямало на детето. Сякаш възприемаха ресурсния учител като заплаха. А и за тях синът ми беше "удобно дете" - седи си в някой ъгъл и нито говори, нито прави бели. Сякаш го няма. Не се съобразиха с предписанията детето да остане още една година във втора група, предложиха ми да си търся нова детска градина. Смятам, че предписанията на професионалистите трябва да се спазват - за доброто развитие на децата. Точно детската група е мястото, където се проявяват проблемите, свързани в обучението на децата и според мен е най-добре да се реагира преди училището, за да се ограничат възможните прояви на сериозни училищни проблеми.
А от работата на нашата ресурсна съм много доволна.
Виж целия пост
# 7
Аз  съм от Варна и сме в 3-ти клас, има кадърни ресурсни учители,но  #2gunfireза съжаление ние не попаднахме на човек,няма да споменавам имена ,рес. център при нас за вързани връзкари като свински чарва,и няма даже на кого да се оплачеш,кой на кого човек,друга пък в интимни отношения с някои голям и направо.....но инак идеята е супер да има кой да помага на децата.Ние се борим сами с помоща на класната ни която е невероятна и напредваме бавно но славно
Виж целия пост
# 8
Аз започвам да се чудя защо тази тема е в този подфорум /един от най-малко посещаваните/? Нали за ресурсно подпомагане не е нужно детето да е с ТЕЛК или да е строго класифицирано като "дете с увреждане"?

Само по т. 1 /чл. 2/ от Наредба 1 ресурсното подпомагане е за Деца с увреждания,
по
т. 2 е за Езиково и говорни нарушения
т.3 е Обучителни трудности

Мисля, че темата ще е доста по полезна, ако е в "Нашите деца", защото  ресурсното подпомагане, работата с логопед и психолог е за всички деца.

Виж целия пост
# 9
Таня в предишната, много неща се казаха. Можеби затова в момента се пише малко.  А в нашите деца се откриват много ненужни теми, които ще вкарат много назад тази тема. Дори темата за дислексията беше тук, но я преместиха. А огромно количество деца срещат трудности в училище.
 Доколкото знам Ресурсен център София вече обхващат около 2000 деца в София, та мисълта ми е че на тези деца за да не се затворят и претеснат им е нужна интеграция, а форума за интеграция е тук. 
Виж целия пост
# 10
На нас ни искаха решение от телк, за да можем да се "запишем" за ресурсен. И сега се притеснявам, ако ни спрат телк-а дали няма да ни спрат и ресурсния.
Виж целия пост
# 11
телк не е задължителен по закон но можеш Лкк да изкараш без него не може обаче
Виж целия пост
# 12
тук много неща във форума не ми се нравят,исках да пусна тема...казаха ми пиши в аутизъм,а темата касаеше не само деца с аутизъм,но е изтриха и взех да се отказвам да пускам теми ,става омазано според мен ,като се струпат различни неща в една тема или важни неща  трудно се намират.но...... newsm78 newsm78
Виж целия пост
# 13
 byba75 според мен стана грешка с темата, но пиши например тук. На мен и ЛКК не са ми искали, макар, че за отлагането от училище имам, но не са ми я искали.
Виж целия пост
# 14
ми на нас задължително искат тъй като телк не е задължителен,т.е. никои не може да задължи когото и да е да изкарва телк ,
Виж целия пост
# 15
При нас Ресурсния център си прави обследване на детето със съгласието на родител.
Виж целия пост
# 16
Моето дете е минало комисия в ресурсен център само по документи, но това беше много отдавна. Сега не знам как точно стоят нещата. Знам, че до миналата година когато класната засечеше дете с проблем според нея и след консултация с училищния психолог се  консултираха родителите и се изпращаше детето на комисия. Незнам дали още действа тази практика. Доколкото ми е известно се иска ЛКК или ТЕЛКК. Преди известно време дори ме питаха защо решението ни е старо, нямаме ли по-ново. А то може и старо да е, но си е валидно още няколко години. При ресурсната учителка синът ми и ма досие в което има всички ЕР на РЕЛКК,копия от матурите, изготвения му план за обучение, молба от нас както и копие от свидетелството за завършен начален етап на образование.
Виж целия пост
# 17
Доста неща прочетох тук ,но проблема ми е малко по-различен.Имате ли представа как става молбата за ресурсен учител в масова детска градина.Към кого трябва да се обърна?При нас проблема е само двигателлно,имате ли представа дали това е проблем?
Виж целия пост
# 18
В нашия град има ресурсен център. Обърнах се по електорнна поща към ръководителя, получих отговор и покана за среща и така. Според мен това е лесен начин. Потърси в гугъл с "ресурсен център" и името на населеното място. Ако има ще ти изкара координати и ще можеш да се свържеш. Ако няма предполагам в общината в отдел "социални услуги" могат да ти посочст варианти. В много общини раборят центрове за обществена подкрепа, може и там да провериш. Успех!
Виж целия пост
# 19
babytat , ако си от Стара загора, както пише в профила ти, ето това е сайта на ресурсния център там: http://www.rcenter-sz.org/ . Ако не могат да ви помогнат, поне биха ви насочили към кого да се обърнете.  Peace А в градината не ви ли посъветваха? Успех и пиши какво е станало.  Hug
Виж целия пост
# 20
Какво трябва да знаят родителите на деца със СОП
 
След като забележите някакъв проблем в развитието на детето си, обърнете се към личния си лекар, класния ръководител или към специалист от Ресурсния център. Ако те констатират необходимост от специализирана помощ, детето трябва да бъде насочено към лекар-специалист или Лекарска консултативна комисия.

Лекарят-специалист или ЛКК изготвят документ, в който се описва проблемът и се дават препоръки.
Подайте молба до председателя на Екипа за комплексно педагогическо оценяване на Регионалния инспекторат по образованието - за извършване на първична оценка на общото развитие на детето / ученика.

Явете се с детето / ученика пред ЕКПО на РИО на насрочената дата, като носите със себе си следните документи: медицински документ, издаден от съответния лекар-специалист, психолого-педагогическа характеристика на детето / ученика, написана от учителя на групата или от класния ръководител, творчески работи на детето / ученика - рисунки, писмени работи и други материали.

При извършване на първичната оценка Вие участвате в работата на ЕКПО и можете да изразявате своето мнение.

Специалистите от ЕКПО на РИО попълват Карта за общото развитие на детето / ученика. В картата те записват становище за вида, формата и мястото на обучение.

Директорът на общообразователното училище / детската градина със заповед определя състава на училищния (или на детската градина) ЕКПО, който изработва индивидуална образователна програма на детето / ученика. Председателят на ЕКПО запознава родителя / настойника с програмата.

В края на всяка година ЕКПО в детската градина (или в училището) препоръчва как да продължи по-нататъшното обучение на детето / ученика - по индивидуална програма, или по общообразователна, с или без ресурсно подпомагане.

http://www.rcenter-sz.org/za_roditeli/ тук може да видите необходимите документи  за кандидатстване пред ЕКПО за насочване на деца и ученици със специални образователни потребности, както и да ги изтеглите.

пп Ресурсен център София област се намира в гр. Годеч или гр. Своге  Thinking Така мисля. Не е в София сигурна съм.
Да в Годеч е 

Адрес:
ул. "Проф. д-р Асен Златаров" № 3
Телефон:
               0886 794 326        
Имейл:
rc_sf_obl@abv.bg


Ресурсен център-София-град  бул."Ал. Стамболийски" 191
Телефон:
               02/828-94-97         ; 920-15-89
Имейл:
rcenter_sf@abv.bg

Виж целия пост
# 21
Ха исках това, което е цитирала мама Раче да го напиша в първия пост, но не ми приема - ще моля модератор.
Виж целия пост
# 22
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=390780.0 ето това би ви било полезно
Виж целия пост
# 23
Незнам дали точно тук му е мястото на въпроса ми, но  да си го задам  Thinking

Децата със СОП освободени ли са от матури ? Регламентирано ли е с някакъв закон или това си е практика на училищата. Може ли дете със СОП да се яви на матура и оценката от изпита зачита ли му се?
пп ако има някакъв закон наредба или каквото и да е моля даите линк.
Виж целия пост
# 24
мамаРаче,

Тъй като матурите в бг училище се провеждат сравнително отскоро, въпросът с явяването на деца със СОП на матура, не е регламентиран нормативно. Към момента, практиката показва, че тъй като матурите са задължителни и децата подават заявления за явяване, за деца със СОП,е предвидено да работят с ресурсния учител, а времето за работа им е удължено с един час.


Срокът за подаване на заявления е до края на месец февруари, когато зрелостниците  трябва да декларират официално кои са двете задължителни матури, на които ще се явят. Резултатите от тях няма да могат да се оспорват, те са окончателни, според Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Политика в общото образование" в МОН. Според нея, всеки може да се яви и на 5 матури, ако иска, но няма право да сменя първоначално заявеното си желание.


Видът и времетраенето на матурите, учебното съдържание, върху което ще се полагат, оценяваните компетентности и форматите на изпитите са публикувани в Наредба № 1 от 11.04.2003 г. за учебно–изпитните програми за държавните зрелостни изпити:
http://www.zamaturite.bg/legal-regulation/website_uploads/File/D … _izp_prog_dzi.pdf

Организацията и провеждането на матурите са определени с Наредба № 3 от 17.05.2004 г. за организацията и провеждането на държавните зрелостни изпити:
http://www.zamaturite.bg/legal-regulation/website_uploads/File/D … ganizacia_dzi.pdf

Формирането на общия успех и оформянето на дипломата за завършено средно образование са регламентирани в Наредба № 4 за документите в системата на народната просвета.

Сайтът за матурите, създаден и обслужван от МОН:
www.zamaturite.bg
Виж целия пост
# 25
Раде,миналата година Вики държа ли матураа защото моят син не е държал а за тази година незнам как ще е  но си мисля че пак няма да държи след като не  му пишат оценки  за срока
Виж целия пост
# 26
Момичета благодаря за отговорите. Ще прочета какво пише на сайта на МОН.
Нонче,в четвърти клас мина на всички изпити за извънучилищното оценяване. Миналата година само по основните БЕЛ, ЧЕ и математика. Сега незнам как ще е .
Що не му пишат оценки за срока newsm78. Моя син си има и текущи и оценки за срока и годишни също.
Виж целия пост
# 27
ами защото той не учи това което учат другите а по  някаква друга измислена програма знам ли
Виж целия пост
# 28
Нонче, значи получава качествени, а не количествени оценки. Говори с учителите защо е така.
Виж целия пост
# 29
Дороти , аз много не съм на ясно каква е разликата а пък и не съм се замисляла върху това но в интерес на истината при нето има известно затруднение в усвояване на материала  при него ще е от голямо значение това натоварване  с ученето по разказвнателните предмети  и  като се има и в предвид че все още  четенето му нее  съвсем гладко
Виж целия пост
# 30
Нонче - оценки ли му пишат или му пишат - добре, отлично и т.н .Моя кара по материала, с тестове горе долу отговаря, не пише с всички в час, но получава оценки, защото индивидуално покрива все още стандарта. Все по-добре разбира и изпълнява.
Виж целия пост
# 31
Значи до миналата година до 4клас му пишеха оценки но накрая  му даваха  мисля че беше удостоверение плюс бележник с оценки , тестове правеше само при ресурсната  в клас не ,тази година  първия срок не са му писали оценки  тестове прави само при ресурсната 
Виж целия пост
# 32
Според мен независимо, че са при ресурсната, детето, ако показва знания би трябвало да му пишат количествени оценки.
Виж целия пост
# 33
Ето ме и мен в темата за РУ, която ще ме вълнува от наесен
Запис Peace

А, и междудругото се питаме дали има програми, в които може да кандидатстваме за придружител на детето в училище, докато тя е там за междучасията, за храненето и т.н.
Виж целия пост
# 34
 Росониерке за това, което питаш - е в тази тема http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=322900.0
Виж целия пост
# 35
Дани, няма такъв начин, освен ако директора на училището не се съгласи на добра воля, но ще има много отрицателни реакции от родителите и децата, а и класния изобщо няма да е очарован от такава идея и ще намери начин да го прекрати колкото можр, по- бързо. Програмата, за която говориш „ЗАЕТОСТ НА УЧИТЕЛИ В ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦА
С УВРЕЖДАНИЯ” е насочена към безработните учители, целта на програмата е да им се осигури работа, но бюджета е ограничен и ако, съвсем случайно, успееш да получиш един такъв безработен учител, ролята му ще е като на втори ресурсен в училището, т. е. да взема детето ти освен двата или 3 часа от рсерсния кабинет седмично, още един  или два часа, което не ти върши никаква работа.

Единствения вариант е, както ти казах по телефона, да подадеш заявление до директора на училището, още преди започване на учебната година, около 2 седмици, че искаш детето ти да се обучава в индвидулана форма на обучение. Засега часовете седмично за тази форма, са между 8 и 12, но поради делегираните бюджети на училищата , директорите отпускат минимума от 8 часа, което стига само за български и математика в първи клас, но присъствах и на заседанието на Комисията по образование в Народното събрание, поставих нашите предложения за промяна на Правилника за прилагане закона за народната просвета в тази му част- часовете да са от 14 до 16 , като и към проектозакона за образование и предучилищно възпитание, където са заложени същия брой часове и получих уверението на министъра, че тъй като най- вероятно закона за образование няма да с еприеме в рамките на този мандат на кабинета, ще направят Допълнение и изменение на правилника за прилагане закона за народната просвета, така че, дано да успеем, на този етап, това е единственото решение за децата ни.
Въобще не си мисли, че Герата ще влезе в час и ще си седи тихо и кротко и няма да те извикат на 10-тата минута да си я прибереш..или че ако случайно успее да остане в някой час, ще се концентрира и нещо ще възприеме, снашите деца се поддават засега, само на индивидуална работа, само това е начина.
Виж целия пост
# 36
Привет,

Влади, питах директорката за инвидиално обучение, към момента не го прилагали, че се натоврвали г-жите, а аз казах не за в къщи, а тук в училище.... Живот и здраве да започнем ще се види как ще сме и самата Гери.

На директора какво ще му пречи, за да ми разрешава, това е на место баба да кръжи около детето извън класната стая, а не с нея вътре.

Дороти, към момента не ми се отваря линка Confused
Аз съм задала запитване... ще видим какво ще ми кажат, ако има нещо, което действа, ще ви информирам Peace
Виж целия пост
# 37
Документите за индивидуална форма на обучение се подават още в началото на август месец! Peace
Трябва да имате експертно решение от ЕЛКК комисия ,че детето има нужда от индивидално обучение!
Подава се толкова рано за да може учителския съвет да я разгледа ,ако я одобри да я изпрати в МОН,от там да дадът мнение и ако я обобрят да изпратят средства ,ако сте държавно училище в самото учлище а ,ако сте общинско към общината и от там тя на училището!
Когато се подава самата молба в училище се пише ,че желаете в определения срок ,писмен отговор на самата молба!
Срокът е 10дни!
Ние сме от миналите по този път! Peace
Виж целия пост
# 38
Здравейте!
Аз съм ресурсен учител към Ресурсен център - гр.Пловдив.
На 23.01.2009 г. излезе Наредба № 1 на МОН за децата със СОП.Вътре много добре са упоменати правата и задълженията на всички,свързани с обучението на тези дечица.Директори на училища и детски градини,училищни психолози и логопеди  - всички са пряко ангажирани с процеса на интеграци.Всички трябва да са се запознали с нея,но...сигурно има и такива,които дори не са и чували за нея.
Мили родители,информирайте се и вие,за да знаете какви документи са ви необходими,за да получи детенцето ви квалифицирана помощ в училище или детската градина!!!
Търсете си правата!Интеграцията върви бавно,но все пак върви.Ние ресурсните учители не винаги срещаме подкрепа и разбиране от масовия учител,но нали за това сме пратени по училищата и градините - защото има нужда от нас!!!
Виж целия пост
# 39
Здраейте,моми4та.
Сега ви попро4етох,понеже ме вълнува темата за РУ,но май наистина освен госпожата преди мен други РУ не са се вклю4или.Иска6е ми се някой РУ от София да сподели с мен пове4е за работата си  Peace
Виж целия пост
# 40
И мен ме вълнува темата. Аз разговарях с директорката на Ресурсния център в Пловдив. Интересуваше ме датата, на която ще заседава комисията. Все още не се знае, но жената се ангажира да ми се обади. Лошото е, че сме в процес на подновяване на ТЕЛК и ако до тогава не минем такъв, едва ли ще се класираме за ресурсен.  Confused А още дори писмо от ТЕЛК не сме получили, т.е. все още нямаме насрочена дата. Все пак се надявам да се справим в срок.
Лошото е, че за нашият град май съм еединствената с молба за такъв учител и ако ни отпуснат, той ще идва само веднъж в седмицата.
Друго нещо интересно, което касае до някъде питанката на Россонери. Директорката на ресурсния център каза, че след като в решението на ТЕЛК изрично е упоменато, че детето се нуждае от придружител непрекъснато, то той трябва да влиза с него в часовете в училище. Друг е въпросът, че това май никъде не се практикува в Бг, Кезая го е написала. Действителността е друга.  Confused
А след днешната случка с детето ми в парка, сериозно се страхувам да я оставям сама в училище. Група деца я наобиколиха. Две момченца започнаха да и извиват и стискат силно ръцете, а момичетата я наричаха 'лудата от руините' и 'тази откачената'. А тя дори не разбираше какво точно се случва, защо се случва...
Виж целия пост
# 41
Здравейте!
Трудно ми е да си формулирам въпросите, които ме вълнуват сега, когато вече и моето дете се нуждае от РУ. Нямам представа какво да направя. Детето ми на есен ще бъде в подготвителна група. Разговарях с директорката по този въпрос, но и тя не е много на ясно, а пък е в отпуска. В градината ни има още две деца със СОП, едното е в групата на моето дете, но няма никакви документи, а другото е по- малко и е с ЛКК. По- големия проблем е че живеем в малък град и нямаме РЦ. Най- близкия е на 60 км.
Има ли срок до който трябва да се подаде молба за РУ към РЦ. И какъв е реда, родителите или директорката трябва да направят това.
Виж целия пост
# 42
За ресурсно подпомагане няма нужда от ТЕЛК. Ресурсния център си диагностира децата. Родителите дават съгласие.

ZLAMOMA отиваш до ресурсния център който ти е район и хващаш и информираш директорката какво трябва да прави.Независимо колка деца са за РУ - длъжни са да осигурат.

Нали знаете, че има тема закована с адресите на всички ресурсни центрове. Темата се актуализира, щом има промяна.

Виж целия пост
# 43
Calathea, много неприятно така с детенце, аз не бих се сдържала на тези деца.

Гери е записана в начално училище, там бе най-подходящо за нея, от няколко училища, където ходих на питам. Бъдещият й класен, разрешава, дори предпочита да има ресурсния да влиза в часовете.
В неделя имам среща с ресурсния учител, докато Гери е на урок 2 часа, така й така чакаме, ще се видим и поговорим.

Трябва да тръгвам... чао, прегръщам Ви!

Пловдивчанки, ако имате нужда от помощ, пишете Peace
Виж целия пост
# 44
Дороти, на мен от Ресурсния център пък ми поискаха решението на ТЕЛК.  Thinking Може би защото отговорих, че ние не сме минавали ЛКК. За съжаление за септември изпуснахме срока и ще се явяваме на комисия за ресурсно подпомагане през октомври. Но аз пак съм доволна, въпреки че ресурсния учител ще посещава детето точно един път в седмицата...
Росссонери, при вас колко пъти ще идва ресурсен учител?
Виж целия пост
# 45
При нас да ви кажа първата и втората година беше два пъти, а сега имам чувството, че непрекъснато е с него, дава ми графика и всеки ден имат занимания, дали ще е в час, дали нещо ще решават. Направо ви се фукам с нашата ресурсна, дай боже всекиму, да случи на човек, който си гледа работата. Да е жива и здрава.
Виж целия пост
# 46
Дороти, това е страхотно!
И при нас трябва да е два пъти, но понеже жената ще пътува от друг град (че в нашия си нямаме РЦ), ще взима часовете си за един ден.
Виж целия пост
# 47
Да отбият номера .
Виж целия пост
# 48
Относно часовете - предстои да разбера, има я тази практика да си взимат часовете в един ден.

Дороти, радвам се за вас,  Peace
Виж целия пост
# 49
Благодаря ви за отговорите! Свърших всичко, минахме на обследването в РЦ, обаче сега се сблъсках с друг проблем. първо беше голям зор да накараме директорката да ни издаде служебни бележки на трите деца,че посещават дг, то беше допитване до отговорника по образованието към общината , то бяха обяснения абе цял сапунен сериал, да не би да я подведат от някъде под отговорност че е дала такива бележки. Цирк . Сега обаче от РЦ към РИО искат психолого- педагогическа характеристика на децата, която задължително се изготвя от директора и учителя на групата, а тя не знае как да я напише и какво да е съдържанието - представяте ли си става въпрос за директор със 20г. стаж. Остават й няколко години до пенсия и не я интересува нищо. Сега ни напада с това, че сме и отворили работа и притеснения. Та сега ви моля ако някой се сеща какво се пише във тази характеристика моля да ми помогне да си я напиша , а тя само да я подпише и подпечата. Без нея цялото ни ходене по мъките да помогнем на децата ни отива на кино.

ПП за трите деца отпускат РУ два пъти седмично, а ако желаем можем да ползваме безплатно и логопед и психолог, но в РЦ- Варна
Виж целия пост
# 50
ZLAMOMA ,

Съгласно 1л. 17, т. 3 от Наредба 1 за обучение на деца и ученици със СОП, за да извърши Екипа за комплексно педагогическо оценяване, оценка на потребностите и нуждите на детето, трябва да разполага с психолого-педагогическа характеристика на детето от учителите му в детската градина за възможностите и уменията му. Тя трябва да включва:

1.   Когнитивно развитие на детето/ученика: възприятия, представи, мисловни операции, паметови операции, внимание и други
2.   Развитие на езиково-говорното развитие и на комуникативните умения на детето/ученика: експресивна и импресивна реч, писмена реч, умения за четене
3.   Усвоени знания и придобити умения и компететности на детето/ученика
4.   Емоционално състояние и поведение на детето/ученика
5.   (в зависимост от вида и степента на увреждането или нарушението на детето/ученика се включват допълнителни критерии за оценка на обучението и развитието;
Виж целия пост
# 51
Kezaja , благодаря ти , но това и аз го намерих. Първо потърсих инфо в интернет, но на мен по- скоро ми трябва текст, а не план по който да се състави тази характеристика.Става въпрос за деца на 4 и 6 годинки. Нали се сещаш, че сме в началото. Те още не могат да говорят и да изразяват какво мислят.Все пак съм ти благодарна за бързата реакция. Продължавам да търся. В краен случа ще ходя пак до РЦ дано там да ми кажат, но ако се стигне до там сигурно на директорката ще и се стъжни положението, а това ще се отрази зле на децата.
Виж целия пост
# 52
Ама, ZLAMOMA ,

Текста трябва да го състави госпожата, следвайки този план. Например пише:

 Психолого-педагогическа характеристика на ................................

........е на 4 години и успешно завърши ...ранище на Детска градина "Черешка" в гр. .....
В  когнитивното отношение, детето има следния обем на памет....( до 7 годишна възраст, детето трябва да може да възпроизведе толкова думи или предмета, на колкото години е- напр е на 4 годинии госпожата го тества- казва му 4 думи и то трябва да ги възпроизведе, ако възпроизведе 3, обема на паметта му е в долната граница на нормата). По отношение на вниманието си, детето задържа цял час вниманието си, по време на занятие от 25 минути....
Има следните умения- разпознава буквите, брои до 10..., сричкува....Емоционално стабилно дете е, след направена забележка от учител, сяда на мястото си и се съсредоточава. Умее да рисува по зададена тема.

Оценявам детето ....като емоционално стабилно, с усвоени знания, покриващи минимума за възрастта му.


В заключение, детето може да бъде записано в ...равнище...в градина

Дата:.......
Подпис:.....
       Сърдитата учителка
Виж целия пост
# 53
Много, много ти благодаря! Да от всичко прочетено в нета и аз разбрах, че тя трябва да го състави, но тя се оправдава с това, че до сега не е правила подобно нещо и не знае как. Обвинява ни едва ли не , че сме виновни за нейното безпокойство и че търсим помощ за децата си . Днес дори ми каза, че тя не знаела какво знаят и какво не знаят децата и утре щяла да седне и да ги изпита, а ние тази вечер на един лист да напишем какво знаят. Представяш ли си за какво става въпрос. Като се има в предвит, че две от децата са вече три години в нейната група, и че вече година и половина пътуваме по 60 км. в едната посока два пъти седмично за да ги водим на логопед и спец. педагог. За нея е тъмна Индия какво знаят децата ни. Тя е три дни седмично с тях и още не е разбрала, а какво да кажа за детето на 4г. за него пък съвсем.
Още веднъж ти благодаря  Hug
Виж целия пост
# 54
Оооо чакайте - не толкова сложно.

Зламома ще ти изпратя характеристиката на моето. Писаха я най-човешки самите му госпожи.

Детето може да речем да рисува, но се отплесва и не си довършва рисунката. Детето играе много добре с приятелите си, но трудно му е да говори. При игри с топка прави това не прави това и това. Пише, но е по-бавен от другите и губи интерес в един момент, като види,че не успява. Нашето мнение, че има нужда от това и това.


Иначе за толкова сложна характеристика как ще я напише един учител и ще си даде мнението. После що не ни искат децата.

Моя има сложна, но от психолог.
Виж целия пост
# 55
Дороти, може ли да я изпратиш и на мен? Ще съм ти много благодарна, защото и на мен от РЦ ми поискаха такава характеристика, а не съм сигурна, че учителките са на ясно как да я съставят.
Виж целия пост
# 56
И Петьо има такава характеристика. Искаха ни я от РЦ. Състави я психолога на училището с помощта на класния ръководител, подписа я директора. Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.
Виж целия пост
# 57
Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.
Това означава ли, че ако не подам такава молба няма да ми я направят. В нашия случай директорката е и учителка на децата ни.
Виж целия пост
# 58
Преди да я съставят писахме молба до директора за изготвянето и.
Това означава ли, че ако не подам такава молба няма да ми я направят. В нашия случай директорката е и учителка на децата ни.
Не мисля, че ще е проблем, особено щом тя е и учителка. Не съм сигурна дали го има някъде из нормативите това с молбата като изискване, аз лично не съм го срещала. Дори и да е задължителна ще си я напишеш. Тя е свободен текст, нещо от рода на: "Г-жо Директор, моля да бъде изготвена Психолого-педагогическа характеристика на сина ми ................................, която да послужи пред Ресурсен център гр............."
Виж целия пост
# 59
Момичета на нас психоложка ни направи такава характеристика ,като наблюдава малката и си говори с нея около 45 мин.Отдолу на характеристиката написа,че детето има нужда да посещава педагог и психолог.Така всъщност ги посещавахме безплатно.Подобна характеристика имахме и за отлагане от първи клас.
Виж целия пост
# 60
я да питам тук... от спец. детска градина ми искат бележка от училището, където ще бъде Гери, че тя ще учи там...по наредба било така, аз пък не искам да кажа, къде ще е Гергана...

някой знае ли нещо по въпроса?
Виж целия пост
# 61
 Ооо за отписване да, но за деца с увреждане, ми бяха споменали, че имат право родителите да не информират. Пусни молба да я отпишат и толкова.
Виж целия пост
# 62
Днес не мога да се свържа с градината и да им кажа, че снощи, нищо не ми дадоха като документи, уж ги били дали,  Shocked нито мед. картона.

Другите родители днес питаха за бележки, че детето им е записано в училище. Confused


Днес мина добре първият учебен ден, Гера беше усмихната, спокойна, дори не искаше после да й взема раницата, а да и стои на гърба.

Ето тук малко снимки от първия учебен ден http://danipl.multiply.com/photos/album/89/89
Виж целия пост
# 63
Rossoneri, голяма кукла си имаш! Да ти е здрава и усмихата! Пожелавам ви от сърце и на двечките лека и успешна учебна година!  Hug
Виж целия пост
# 64
Благодаря ти! Дано да е успешна!

Като за първи ден днес е минало успешно мога да кажа, не е плакала, телефоните Не ми звъняха, няма извънредни ситуации, освен, че накрая се е начишкала, учителя я преоблякъл, разбрах, че е тичала пак по чешмите - нейната слабост.
Класният й държи, тя да си е в час, да работи в класа, РУ ще бъде с нея в клас.
Сутринта детето беше щастливо, усмихната. Като чу, детската глъч и казва: - "Децата" и сочи към тях, тичайки, подскачайки весела. Направо се учудих, зарадвах и успокоих!
Виж целия пост
# 65
Здравейте!
Днес директорката на РЦ ни отряза много яко Mr. Green.
След като набавихме всички документи за трите деца с ХАДВ за пет дена ЛКК, за които родителите на двете деца платиха по 40лв. за психиатър и 60лв на комисията тъй като мн. бързахме да сме точни за обещания РУ изведнъж "дръжки". Най- вероятно става въпрос за намесата на нашата директорка от ДГ, защото тя беше против РУ.
Отговора от РЦ беше, че сме далече на 60км. и че нямат кадри, но това ни го казват след обещанието, че ще получим РУ и препоръката бе да  действаме бързо с документите.
Другото което им хрумна е, ние родителите на трите деца да тръгнем по къщите на др деца и да разговаряме с родителите дали детето има проблем с изговарянето на някоя буквичка- р,с,л,ш... и дали иска да го вкл. в група за да кандидатстваме за отпускане на логопед. Трябват 7 деца ама ако съберем 8 е по- добре. Без ЛКК, а само с молбичка.
Дааааа ще ги съберем ама и тогава ако не стане родителите ще ме изядат нали така.
От къде да търся помощ за РУ, все пак децата са три
Виж целия пост
# 66
ZLAMOMA,

Не трябват 7 деца, нормативът на ресурсен учител е 30 часа седмично за 5 до 7 деца, т. е. - на дете, се полагат 4,28 часа седмично, защото винаги почти отпсукат максималната бройка деца на ресурсен учител.
ДИРЕКТОРКАТА НА ГРАДИНАТА УВЪРТА, ТЪРСИ ВРАТИЧКА, ЗА ДА НЕ ПРИЕМЕ ДЕЦАТА И ДА СИ НЯМА ВЗЕМАНЕ- ДАВАНЕ С РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ!
ЗАЩОТО НЕ ДЕТЕТО ВЪРВИ СЛЕД РЕСУРСНИЯ УЧИТЕЛ, А РЕСУРСНИЯ УЧИТЕЛ ВЪРВИ СЛЕД ДЕТЕ, ЗА КОЕТО ЕКПО Е ИЗГОТВИЛО КАРТА ЗА ПЪРВИЧНА ОЦЕНКА, ЧЕ ДЕТЕТО СЕ НУЖДАЕ ОТ РЕСУРСНО ПОДПОМАГАНЕ!!!
След като е готова картата, родителят също я подписва, в случай, че е съгласен, а ако не е съгласен- отнася оплакването си до Агенцията за закрила на детето. С картата отива при директора на градината или училището, където е записано детето, а директорът я отнася до Ресурсния център, от където СА ДЛЪЖНИ ДА ИЗПРАТЯТ РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ!!

Отиди с наредба 1 от 23 Януари 2009 г. за обучение на деца със СОП и Наредба 5 за определяне числеността на педагогическия персонал ( пусни ги в Гугъл и ги разпечатай), поднеси ги дискретно и без повишаване на тон на директорката и й кажи "Г- жо Директор, длъжна сте да спазвате нормативните уредби в сверата на образованието, в противен случай, ще съм принудена да се обърна към Дирекция "Образователна среда и образователна интеграция" към МОН, от където имам информация, че много бързо реагират на подобни сигнали."
В случай, че директорката не разбере какво й казваш, влизаш в сайта на МОН, намираш съответната дирекция и пишеш веднага.
Уверявам те, ще получиш съдействие!
Хич не си прави труда да обикаляш по къщите и търсиш деца, които не могат да казват "Р", например, за да намериш ресурсен учител за детето си! Правото е на твоя страна и на страната на децата ти!!!!
Виж целия пост
# 67
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=390780.0

Ето тук мисля че има цалята информация за това, за което говори Kezaja , но Зламома е много печена и съм сигурна че тези неща отдавна ги е свършила. Въпроса е нежеланието на РЦ да се свърши докрай работата, аз доколкото знам, няма значение колко деца са. Ако ще и едно да е. Просто РУ ще пътува в определени дни точно за тези деца.  А  Kezaja  е права за оплакването, но защо се хващат да работат, като не могат да свършат работа и не се усъвършенствеват. За РУ съм сигурна да, че няма нужда от толкова психолози, невролози, ами те ще свършат тази работа, не ние да водим децата.
Виж целия пост
# 68
Благодаря, ви за точните отговори, но как мога да накарам директорката на РЦ да ни прати РУ като казва, че няма достатъчно кадри. На мен ми е ясно, че нашата директорка няма как да не го пусне в градината ако е изпратен от РЦ да ама за нас няма такъв. В същото време в едно село до нас на около 10 км по- близо до Варна има дом за деца с физически и психически увреждания и там ходи РУ от РЦ Варна и директорката на РЦ ни каза ако искаме да водим децата си там или в помощното училище към РЦ във Варна, но за нашия град няма как да отпусне.Е как да продължа да се боря.Кой може да я накара да прати РУ при нас.
Виж целия пост
# 69
Зла мома,

Тебе не те интересува кой и как ще ви изпрати ресурсен учител.
ДЛЪЖНИ СА!!!
АКО ПОТЪРСИШ СЪДЕЙСТВИЕТО НА ДИРЕКЦИЯ "ИНТЕГРАЦИЯ" КЪМ МОН, МАКСИМУМ ДО СЕДМИЦА, ВЪПРОСЪТ ТИ ЩЕ БЪДЕ РЕШЕН!
ПРОСТО ЩЕ СЕ ОБЪРНАТ КЪМ РЕСУРСНИЯ ЦЕНТЪР, ОТ КЪДЕТО ЕЛЕМЕНТАРНО- ЩЕ ТРЯБВА ДА СИ СВЪРШАТ РАБОТАТА!
Виж целия пост
# 70
ок аз продължавам пък ще видим какво ще стане
Виж целия пост
# 71
Kezaja  и (х) Dorothy , благодаря ви  Hug!
И сега да се отчета:
Отидох днес в РЦ и по препоръка на Kezaja започнах културно разговор с директорката. Бях яхнала метлата вътрешно и само чаках да се опита да ме направи на балама, ама не стана. Директорката, толкова интелигентна и разбрана жена се оказа. Обясни ми на дълго и на широко как стоят нещата, а аз от своя страна показах, че съм добре осведомена и научила урока си  newsm78, и взехме компромисно решение за децата все пак.
Всеки месец до края на календарната година ще идва екип от РЦ, който да прави индивидуални програми за обучение на децата и ще ги предава на учителките, и ще проверява до къде са стигнали с препоръките от предния месец. Защото бюджета за 2009г. се приема през януари 2009т. и наистина е изчерпан. Но от януари 2010г. ще имаме РУ два пъти седмично  newsm10.
Сега на 26.09. ще бъде първото посещение, като екипа ще направи оценка на всички деца в ДГ и ще си даде препоръките, но инд. прог. само за трите деца. И въпреки, че сега на са в бюджета можем безплатно да ползваме логопед в РЦ- Варна.
Ето това успях да свърша днес. За мен никак не е малко. Все пак е крачка напред нали така.
      Още веднъж искам да ви благодаря момичета!
Виж целия пост
# 72
ZLAMOMA, браво за постигнатия успех!  Hug Наистина директорката на ресурсен център Варна, г-жа Лидия Широкова е страхотен човек!  Peace
Виж целия пост
# 73
Знам си аз, че ти можеш.  Hug
Виж целия пост
# 74
Да мога, как няма да мога като някой ми напише домашното, а аз само да го назубря.Едни ми казаха какво да правя, а други как да се държа и говоря. Е, остана и да не се справя. Hug
Виж целия пост
# 75
ZLAMOMA ,

Поздравления!

Сега и качество трябва да изискваш от работата с децата...
Основното, което съм научила по пътя на борбата за правата на детето са, че няма нищо неудобно на който и каквото да се опълчиш и да кажеш, във връзка с търсенето правата на детето, като изхождаш от презумцията, че ти нямаш намерение с никого да се караш и не си против никого, единственото, което правиш, е да търсиш и защитаваш правата на децата си...и това дава някак си сила и повече кураж....
Виж целия пост
# 76
Привет мамчета,

нашият ресурсен учител в училището се грижи за 9 деца Shocked, 8 от тях са в едно училище /където е и Гери/, а 1 е в друго училище.

Като че ли посвикна и взе да де отпуска таз калпазанка, тича нагоре надолу и из двора щастлива с усмивка на уста, ходи по чешмите, мокри се, мокри и околни, закача се, не всичките й закачки се приемат нормално.

По обяд почти аз ходя да я прибирам, вече й баща ми научи маршрута и тези дни се грижи за нея и след училище да я заведе в детския център, който посещаваме всеки делничен следобед. Там е щастлива, обичат я, водят е на конна езда, в сряда беше за първи път, не е искала да се качи на коня, днес пак ще я вземат просто да наблюдава и да посвикне.
За ездата много се радвам, че от много време се говори и трудно се уреждат тез часове на конната база.

 Hug  bouquet
Виж целия пост
# 77
 ако има майки на деца от горен курс , гимназии в които няма ресурсен, нека ми пишат
Исках да остане РУ от старото училище , но й казаха, че не може
Виж целия пост
# 78
ако има майки на деца от горен курс , гимназии в които няма ресурсен, нека ми пишат
Исках да остане РУ от старото училище , но й казаха, че не може

Да не може, те са по райони. Мисля си, че всяко зло за добро. Може да започне да се оправя и без РУ. Дай боже.
Виж целия пост
# 79
Дано! Моля се и аз , но тревожа от факта , че искаше старата ресурсна да идва в къщи.
Значи се чуства несигурен...
Дано е само сега , докато не се адаптирал
Виж целия пост
# 80
Моето дете се нуждае от ресурсен учител ,защото не говори.На детска е от 2 седмици и много бързо спря да плаче.
Директорката преди време отказа идеята за ресурсен учител,защото нямали пари.От друга страна едната учителка всеки ден ми говори,как да не го водим,че нямали как да му обръщат внимание.
Но аз искам да се преборя с това и да му назначим такъв учител.
В София къде точно трябва да отида в столичният инспекторат или в двореца на децата?
И изобщо колко струва един такъв учител,че не могат да му плащат? Sad
Виж целия пост
# 81
На ресурсния учител заплатата пък въобще не се поема от директора на учебното заведение. Плаща се от Ресурсния център. Не е Ваша работа да му плащате. За София нека отговорят момичетата къде се подава молба за такъв .
Виж целия пост
# 82
Ми да не се поема от детското заведение, напротив за училище например се плаща допълнително, че приемат такива деца.

Ресурсния център вече не е в двореца на децата.

Те трябва да си пуснат молба и вие да си дадете съгласие, но във вашия случай  newsm78 , дано се вкл някой с дете в детска градина.

А логопедична детска градина .
Виж целия пост
# 83
Това е сайта на ресурсният център София град - http://rcsofia.com/ . Обади им се и им сподели. Аз не видях съдействие от тяхна страна преди 2 години, т.е казаха ми, че е най-добре да се кандидатства в градина с ресурсно подпомагане. Можеш да ги питаш, кои са тези градини. В нашата община няма нито една такава.
Виж целия пост
# 84
Това е сайта на ресурсният център София град - http://rcsofia.com/ . Обади им се и им сподели. Аз не видях съдействие от тяхна страна преди 2 години, т.е казаха ми, че е най-добре да се кандидатства в градина с ресурсно подпомагане. Можеш да ги питаш, кои са тези градини. В нашата община няма нито една такава.
Мерси.
Нямаше места в логопедичната.
Ще се обадя,пък да кажат какво да направим.
Виж целия пост
# 85
А за всички останали http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=390780.0 има координати на всички центрове, нека всеки погледне, ако има промяна в неговия регион, да съобщи. Гледам за София е точния.
Виж целия пост
# 86
може ли и на мен?
Виж целия пост
# 87
  mamma_mia,директорката на детската градина трябва да се обади в ресурсния център и да заяви,че иска ресурсен учител за градината,оттам нататък вече ти си събираш документи и носиш в столичния инспекторат,там назначават комисия,водиш детето и така,после ти дават една бележка служебна от инспектората и я носиш в градината,звъниш в ресурсния център,казваш градината в което е детето и си искаш учител,идва 2 пъти седмично.Нашата още не се е появила тази година,миналата бяхме в І-ва група и имахме такава
телефона на ресурсния център е-828-94-97
Виж целия пост
# 88
9356080-Светла Бенина,експерт по интегрирано обучение в РИО,София.Обаждате се за час и ден за комисия-ЕКПО.Подавате молба ,приготвяте всички документи ,който имате за детето и когато ви определят минавате на комися с детето.Питайте ,кога ще ви е готв документът-решение на комисията.Едва тогава от ресурсният център ще отпуснат ресурсен учител и то след подадена заявка от директорът на учебното заведение на базата на документът от ЕКПО КЪМ РИО.Тази комисия се събира два пъти в месеца в РЦ.
Виж целия пост
# 89
Аз пък искам да похваля нашите ресурсни учителки. Детето ми е в 3 група в ДГ. До миналата година ни беше г-жа Будинова, която замина в чужбина. Синът ми я обожаваше и много я слушаше. Честно казано  доста се притесних как ще приеме промяната, а и каква ще бъде новата госпожа. Ами и тя е страхотна! Казва се г-жа Крачунова. Шапка им свалям на такива хора - определено и двете имат подход към децата, обичат ги и знаят какво правят. Преди няколко дни е имало и проверка от МО и попълвахме въпросници. Дано от там ги прочетат и си вземат бележка.  При нас проблемът е с едната госпожа от групата, в която е детето ми. За нея синът ми е "онова дете" още от първия ден. Определено не знае как да работи с него, а и няма желание да се научи. (Детето ми е с ДЦП като проблемът му е с моториката - по-нестабилен е от останалите деца и походката му е "по-странна", интелектът е в норма.) Освен това въпросната госпожа не допуска ресурсната в групата, а се е случвало и да не пуска детето да ходи при нея.
Виж целия пост
# 90
Въпросници и при нас се раздадоха и писахме и нашата ресурсна предложи, който иска да им изпратя и по някакъв начин да ги получи. (там където не са раздавани)


Въпросниците са от МОМН и закрила на детето.
Виж целия пост
# 91
Здравейте!
И моя син от тази учебна година е с ресурсен учител в градината и съответно ми дадоха въпросник за попълване.
Да си призная, на мен ми се видя безсмислено това - да давам оценка на ресирсните в началото на учебната година (може би защото сина ми дълго отсъства от градината и реално не зная дали е започнал работа с тази ресурсна учителка - днес подразбрах, че досега се занимали само с бумащина).
Не би ли трябвало това проучване да се прави в края на учебната година според вас?
Виж целия пост
# 92
При мен беше и с предложения, но аз имам опит вече голям от няколко години. Няма кабинет при нас и от там има много проблеми.
Виж целия пост
# 93
Здравейте,
ние бяхме на комисия преди една седмица и ни казаха,че на детето му се полага ресурсен учител.Той е на 3г 5 мес. и е в детска градина първа група.Документа който ще издадат от комисията,ще бъде готов след 10 дни.Трябва да го дам на директорката и тя трябвало да търси ресурсен учител+логопед+психолог.
Ами ако директорката ако не иска,какво да направя? Confused

Кажете ми моля ако имате дете в деската градина,доволни ли сте от ресурсният ви учител? Учат ли се децата,свикват ли с тях,те мили ли са? По колко време го занимават,всеки ден ли е или 2 пъти в седмицата?

Благодаря ви.
Виж целия пост
# 94
Здравей, sweetasme! Ние сме с втори ресурсен учител. И на двете им свалям шапка за човечността и професионализма. Моят юнак работи с огромно желание и с двете.  Заниманията са различен брой с различните деца - подходът е индивидуален, както и какво да се работи с различните деца. Да, директорът трябва да намери специалисти, но има значение и броя на децата в ДГ, нуждаещи се от ресурсен учител.
Виж целия пост
# 95
Благодаря Светкавица,
друго дете освен моето, не се нуждае от ресурсен учител в градината.Така че няма брой деца,а само моето.В такъв случай ако откаже,на кой да се оплача?

А вие защо сте с втори ресурсен?Изобщо разкажи повече моля те Simple Smile
Виж целия пост
# 96
sweetasme, с втори ресурсен учител сме, защото първата, която беше в 1 и 2 група, замина в чужбина.  А ако няма достатъчен брой деца, мисля че трябва да идва от друго място и да се занимава с твоето дете, а така е доста по-трудно. В нашата детска градина има необходимия брой деца и учителката си е постоянно там. Моето дете е с ДЦП, особено в 1 гр. се придвижваше по-трудничко и ресурсната ходеше с него и до басейна, когато имаха плуване. Иначе за всяко дете се изготвя индивидуална програма, представя се на родителя, той подписва и ресурсната взима детето в определени часове и работи с него. При необходимост може и да влиза в групата и да работи и там, само да не попадне на темерут-учител, каквато е една от нашите учителки. Тя не само не допускаше ресурсната в групата, но няколко пъти за наказание детето ми не беше пускано, за да отиде да работи с ресурсната. Дано съм помогнала. Ако имаш някакви конкретни въпроси, може и на лични.
Виж целия пост
# 97
Здравейте.синът ми есента ще е 5 клас в ново училище.И съм много притеснена,защото има трудности в училище.Класната ме посъветва,да помисля за ресурсен учител.Къде трябва да се обърна за такъв,нямаме никакви документи,че той има проблеми.От малък град сме,но не знам към кого да се обърна към училището в което ще е или?Благодаря за отговорите.
Виж целия пост
# 98
poli77, обърни се към директорката и проведете разговор. Попитай я нея, но в съседна тема тук има списък на ресурсните центрове, там би трябвало да видиш кой е вашия и да им се обадиш за информация.

На някои места, учителите успяват да се справят с такива деца, които имат нужда от РУ.
Виж целия пост
# 99
Здравейте.синът ми есента ще е 5 клас в ново училище.И съм много притеснена,защото има трудности в училище.Класната ме посъветва,да помисля за ресурсен учител.Къде трябва да се обърна за такъв,нямаме никакви документи,че той има проблеми.От малък град сме,но не знам към кого да се обърна към училището в което ще е или?Благодаря за отговорите.

Кой е най-близкия град до Панагюрище ,в който има Ресурсен център? Направи запитване дали няма да може да идва ресурсен учител в определини дни.
То, това е май работа на директора на съответното училище,в което ще учи сина ти,но и ти може да се заинтересуваш.
Успех!
Виж целия пост
# 100
Здравейте, имам въпросче към майчетата с по-дългогодишен опит с ресурсното подпомагане.
Всяка година наново ли се кандидатства / преценява дали детето има още нужда от такова подпомагане? Или веднъж започнато ресурсното подпомагане, така си върви до завършване на градината (респ. училището)?
Виж целия пост
# 101
 Viki_76 - всяка година се пряви обследване и се преценява дали детето остава, но поне повече не се води никъде, а на място в училище се върши това
Виж целия пост
# 102
Dorothy, днес бях на нещо като отчетно събрание. Ресурсната учителка (която за повече от два месеца е идвала да вземе детето веднъж); учителка от групата; психоложка, която го е обследвала днес и директорката си казаха виждането как се развива детето. Дали това е обследването, за което ти споменаваш? Или ще има друго?
Нещо съм резервирана към това ресурсно подпомагане, с което сме в момента.
От логопеда съм много доволна и искам да работим още. Но ресурсното подпомагане не е това, което очаквах - детето има нужда да се работи с него в групата, а не да се взема в специална стая. И някак си нямам усещането (и наблюдение), че се работи по това, което не му е ясно на детето от материала. По-скоро с всички се работи едно и също (поне така беше покрай първа пролет и 1-ви Март, когато засичах детето с час преди Вики (то е с 1г. по-голямо) ).
Виж целия пост
# 103
В училищата,не знам как е дет.градини,в началото на всяка учебна година се разглеждат документите на децата и се преценява колко пъти в седмицата да идва ресурсния учител,в каква насока да бъдат насочени усилията му спрямо детето,дали има необходимост от посещения и занимания в дома на детето и ред други неща.
Според мен ,даже в дет.градини трябва да има повече ангажираност от страна на ресурсния учител.
Виж целия пост
# 104
Viki_76, а писмено дадоха ли ти нещо. Би трябва да имаш нещо черно на бяло с препоръки. Имаше година, когато ме помолиха да направя и определени медицински прегледи, пак писмено ми дадоха.
Виж целия пост
# 105
Не. Казаха, че ще ми дадат да подпиша протокола (или както там се води - не съм наяно) по-късно.
П.С. Мони, благодаря и на теб за отговора.
Виж целия пост
# 106
здравейте
Някои може ли да ми каже какви са задълженията на ресурсният учител
става въпрос за ресурсен учител в ДГ Rolling Eyes
Виж целия пост
# 107
Здравейте!
В темата не е писано отдавна, но си позволявам да я повдигна, защото мисля е полезна за всички.
Виж целия пост
# 108
Да в подфорума не се пише много, но като гледам много се чете.
Виж целия пост
# 109
И аз ще се запиша тук. На есен се надявам да ни приемат в масова детска градина, но ме посъветваха да се замисля за ресурсен учител. Сина ми е на 3 години, но почти не говори. В момента ходи на логопед, дано да напредне. Не знам и каква е процедурата за този ресурсен учител. В яслрата ми казаха, че така в градината няма да му обръщат много внимание, защото е по-различен и ще се занимават с другите деца, които си говорят и разбират.
Виж целия пост
# 110
Презумцията на Ресурсното подпомагане е да се подпомага интеграцията на деца и ученици със специални потребности в масовия учебен процес.
Към момента, все още, ресурсното подпомагане е насочено към ресурсния учител, а не към детето, съгласно ПРАВИЛНИКА ЗА ДЕЙНОСТТА НА РЕСУРСНИТЕ ЦЕНТРОВЕ ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА
ИНТЕГРИРАНОТО ОБУЧЕНИЕ И ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС
СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … nite_centrove.pdf

на един ресурсен учител се падат 30 часа седмично работа с от 5 до 7 деца и често от финансови съображения, се полагат максималния брой деца на ресусрен учител, което означава, че вашето дете ще се ползва от 4, 2 часа седмично ресурсно подпомагане.

Пътя за достигане до ресурсен учител е:
Съгласно НАРЕДБА № 1 ОТ 23 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И/ИЛИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ:
http://www.ciela.net/FreeStateGazette/OpenDoc.aspx?id=0&idna … AF09E&idstr=0
дете със специални нужди се оценява от ЕКПО Екипа за комплексно педагогическо оценяване, след модадено заявление от родителя до РИО- Регионалния инспекторат по образование и се прави Карта за комплексна оценка (Приложение 1 от Наредбата), с която родителя избира най- удобното за него училище или градина, отива при директора и казва с най- голямото достойнство, на което е способен:
- Добър ден, Господин Директор,
Аз съм родител на дете със специални потребности,  позовавам се на българското законодателство и  правото на обучение на детето ми, съгласно Закона за народната просвета и Наредба 1 от 23 Януари за ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И/ИЛИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ, според които всяко българско дете със специални потребности , се обучава в масочо учебно заведение до тогава, докато не са изчерпани всички възможности за интеграцията му и Ви нося Карта за комплексна оценка на детето ми от Регионалния Инспекторат по образование,  която Ви моля да изпратите, заедно със Заявление до Ресурсния център, от където да изпратят ресурсен учител- за подпомагане на интеграцията на детето ми в това учебно заведение и вярвам, че с Вашето разбиране и помощта на специалистите, детето ми ще израстне пълноценен гражданин!



Вижте повече в сайта ни на Фондация "Стъпка за невидимите деца на България:

Какви са вашите права:
http://www.autism-bg.org/bg/what-is-your-righrs


Нормативна уредба в България в областта на образователното законодателство, касаеща деца със специални потребности:
http://www.autism-bg.org/bg/regulations?start=2


Действаща нормативна уредба към момента, която касае децата ни:
НАРЕДБА № 1 ОТ 23 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И/ИЛИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ:
http://www.ciela.net/FreeStateGazette/OpenDoc.aspx?id=0&idna … AF09E&idstr=0
Закона за народната просвета:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … /zkn_prosveta.pdf
Правилник за прилагане на закона за народната просвета:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … _zkn_prosveta.pdf
НАРЕДБА No 5 от 14 май 2002 г. за нормите за задължителна преподавателска работа и нормативите за численост на персонала в системата на народната просвета
(обн.,ДВ,бр.51 от 21 май 2002 г.; изм. и доп.,бр.83 от 24 септември 2004 г.)- интересува ни в частта му- определяне броя на ресурсните учители и нормите за броя на ученици в групи и класове:
http://law.dir.bg/reference.php?f=n5mon-02
ПРАВИЛНИК ЗА ДЕЙНОСТТА НА РЕСУРСНИТЕ ЦЕНТРОВЕ ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА
ИНТЕГРИРАНОТО ОБУЧЕНИЕ И ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС
СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … nite_centrove.pdf
ПРОГРАМА „ЗАЕТОСТ НА УЧИТЕЛИ В ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ”:
http://www.az.government.bg/Projects/Prog/OtherProg/UchiteliUvr.htm

НАРЕДБА № 11 ОТ 28 МАРТ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УЧЕНИЦИ В ДЪРЖАВНИ И В ОБЩИНСКИ УЧИЛИЩА: http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … -05_priem_uch.pdf
ЗАКОН ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/l … n_obr_minimun.pdf
 
НАРЕДБА № 7 ОТ 29.12.2000 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ БРОЯ НА ПАРАЛЕЛКИТЕ И
ГРУПИТЕ И БРОЯ НА УЧЕНИЦИТЕ И НА ДЕЦАТА В ПАРАЛЕЛКИТЕ И В
ГРУПИТЕ НА УЧИЛИЩАТА, ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И ОБСЛУЖВАЩИТЕ
ЗВЕНА:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/p … _broj_ucenici.pdf
Ето и НАРЕДБА за изменение и допълнение на Наредба № 7 от 29.12.2000 г. за определяне броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и
обслужващите звена:
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/p … _broj_ucenici.pdf
 
Виж целия пост
# 111
И аз ще се запиша тук. На есен се надявам да ни приемат в масова детска градина, но ме посъветваха да се замисля за ресурсен учител. Сина ми е на 3 години, но почти не говори. В момента ходи на логопед, дано да напредне. Не знам и каква е процедурата за този ресурсен учител. В яслрата ми казаха, че така в градината няма да му обръщат много внимание, защото е по-различен и ще се занимават с другите деца, които си говорят и разбират.
Каквото и да си говорим, часовете на ресурсните учители, изпратени от ресурсните центрове са малко и недостатъчно. Мислила ли си освен ДГ за посещение на Дневен център?
Виж целия пост
# 112
И аз ще се запиша тук. На есен се надявам да ни приемат в масова детска градина, но ме посъветваха да се замисля за ресурсен учител. Сина ми е на 3 години, но почти не говори. В момента ходи на логопед, дано да напредне. Не знам и каква е процедурата за този ресурсен учител. В яслрата ми казаха, че така в градината няма да му обръщат много внимание, защото е по-различен и ще се занимават с другите деца, които си говорят и разбират.
Каквото и да си говорим, часовете на ресурсните учители, изпратени от ресурсните центрове са малко и недостатъчно. Мислила ли си освен ДГ за посещение на Дневен център?

Ами ходим в Карин дом по 2 пъти в седмицата. Работи с психолог и логопед. Бръщолеви си някакви неща на неговия си език, но нищо ясно. Почти не изпълнява команди, или по точно когато той си реши. Играе почти винаги сам. Виждам, че чува, защото понякога повтаря чутото по телевизора или ние което кажем. Но когато той иска, не ако аз кажа "повтори".
Виж целия пост
# 113
Здравейте, искам да попитам кой Ви насочи да търсите ресурсен учител? По каква процедура минахте за да Ви бъде назначен и къде са написани тези правила.
Моето детенце-момче на 5 г. има почти всички проблеми, които тук са изписани с изключение на говорен дефект. Засега учителките от ДГ, казват че не са доволни от постиженията му, а за дисциплина да не говорим. Работя с психолог, който ми казва, че дете в развитието си съответства на 3 максимум 4 годишно. При това положение аз ли трябва да инициирам процедура за търсене на ресурсен учител или да чакам помощ от учителките от ДГ.
Ако някои може да ме насочи в ситуацията, мля пишете.
Виж целия пост
# 114
Веси 13 ако си от София влез в РИО сайта - http://www.rio-sofia-grad.com/ в дясно и ляво има интегрирано обучение документи всичко.

Мога да кажа при нас как беше - до предучилищна включително не е бил на ресурсно подпомагане,

После се дава от училището предложение, но с твое съгласие. Като при нас бяхме едни от първите и нещата бяха по-бавно.  След това всичко си дойде на място.

Ресурсния учител работи с учителите да ги насочват, какво да прави с детето.

При вас може предучилищно да му осигурят ресурсен. (просто като идея).

Може да си направите консултация с РИО през приемното им време. Все пак всеки случай е отделен.

При нас, макар, че имаме говорен проблем, доста учители го уважават за знанията му.  Има и учители, които не го разбират и не влизат в положение. Много пъти като отида да родителска, някои учители направо изказват колко е умен и интелигентен, ама други пък ме поглеждат съчувствено, ама няма пълна радост. 
Виж целия пост
# 115
Много благодаря.
Ще се обърна към компетентните специалисти и да се надяваме, че не съм закъсняла. На Вас успех.
Виж целия пост
# 116
Много благодаря.
Ще се обърна към компетентните специалисти и да се надяваме, че не съм закъсняла. На Вас успех.

За това няма срок, успех.
Виж целия пост
# 117
Здравеите искам да попитам как да отписа сина си които е 6клас от Ресурсния учител newsm78
и това че е пошеставал РУ дали  му се запишели в дипломата тоезд дали ще му признае дипломата като заварси 8 кл.
и смятам да го преместя ще имали някакяв проблем  #Crazy
Виж целия пост
# 118
Ми няма никакъв проблем, да се откажете, пускате молба и толкова.

За дипломите няма разлика с другите деца.

Отговарям така, защото предполагам, че не сте на качествени оценки, а на количествени.
Виж целия пост
# 119
Молбите са две. До РЦ и директора на у-щето. Едната е, за отказване, а другата, за преминаване към друга форма на обучение. Не е никакъв проблем, ако детето е на количествени оценки.
Виж целия пост
# 120
Под качествени какво разбираме за 1срок по 3предмета мат. бел. и анг.ез му пише примерно среден по ип  така написано зачита ли се или newsm78
Виж целия пост
# 121
Количествени са нормалните озценки слаб 2, среден 3 и т.н

качествени са - нещо от сорта среден, добре, мн. добре, но дали така точно се наричат не мога да кажа - без цифра.
Виж целия пост
# 122
Дете покриващо ДОИ е с количествени оценки.  Качественитне също могат да се пишат с цифри, но са със звездичка.
Виж целия пост
# 123
А основното му образование ще важи ли след като е пошеставал в  5кл. РУ
претеснява ме факта че може да му отиде образованието заради РУ които е пошеставал
 #Crazy
Виж целия пост
# 124
Няма такова нещо. РУ само би му помогнал, да не го тормозят.


Ние сме осми клас, до сега му се зачита образованието наравно с другите. Няма никакви знаци на бележника му.
Виж целия пост
# 125
A моя син е 11кл. до 9кл. беше на ресурсно подпомагане, това не му попречи да кандидатства след 7кл. в езикова паралелка в СОУ. Има си диплом за завършено основно образование като всички деца. От 9кл. мина на индивидуална форма на обучение и отказах ресурсното обучение. Винаги е изпитван като всички останали и са му писани бележки като на другите деца.
Виж целия пост
# 126
Това че детето е на ресурсно подпомагане, не пречи по никакъв начин да получи образователна степен, стига да покрие държавните образователни изисквания.
Ако е със специални потребности и не ги покрие, без значение дали е на ресурсно подпомагане или е отказано такова, не получава степен на образование, а само удостоверение за завършен клас.

Ако не е със специални образователни потребности и не покрие ДОИ, повтаря класа.
Отдавна се боря тази дискриминация да бъде поправена- от къде на къде мързеливо дете или дете- хулиган, което не покрива ДОИ ще поватаря класа, докато покрие ДОИ, а дете със специални потребности веднага минава на качествени оценки и се предрешава съдбата му, вместо да се даде шанс и по преценка на училищния екип, включващ родителя, учителя, директора и ресурсния учител, детето също да има право да повтаря класа, докато покрие ДОИ.
Виж целия пост
# 127
Това че детето е на ресурсно подпомагане, не пречи по никакъв начин да получи образователна степен, стига да покрие държавните образователни изисквания.
Ако е със специални потребности и не ги покрие, без значение дали е на ресурсно подпомагане или е отказано такова, не получава степен на образование, а само удостоверение за завършен клас.

Ако не е със специални образователни потребности и не покрие ДОИ, повтаря класа.
Отдавна се боря тази дискриминация да бъде поправена- от къде на къде мързеливо дете или дете- хулиган, което не покрива ДОИ ще поватаря класа, докато покрие ДОИ, а дете със специални потребности веднага минава на качествени оценки и се предрешава съдбата му, вместо да се даде шанс и по преценка на училищния екип, включващ родителя, учителя, директора и ресурсния учител, детето също да има право да повтаря класа, докато покрие ДОИ.

Трябва да се помисли и за друго- има деца, които никога няма да покрият ДОИ по даден предмет(или няколко такива), ако ще и цял живот да повтарят  един и същи клас, но пък се справят много добре по останалите предмети и завършили с голото удостоверение не могат да продължат да учат дори в областите, в които имат умения.
Виж целия пост
# 128
Здравейте, не зная тук ли е мястото за моя въпрос.
Детето ми е в предуч. група в училище на ресурсно подпомагане е.Много сме доволни, но септември ще е в 1клас.Та въпроса ми е, истина ли е че децата на ресурсно подпомагане няма да получат дипломи, а сома удостоверения, с които няма да могат да кандидатстват в гимназия?
Попитах в ресурсния център и ресурсния ни учител, казват ми че няма такова нещо, че ако детето покрива дои ще си има диплома, но днес логопедката ми казва, че не е така, че диплома не се дава.Вече не зная как да процедирам, а май месец трябва да подам заявление, че се отказваме от ресурсното подпомагане и се чудя какво да правя, на кого да вярвам.
Моля ви за съвет, и ако сте по-запознати кажете кой е прав и кой не?
Благодаря   bouquet
Виж целия пост
# 129
Няма никакво значение дали е на ресурсно подпомагане или не, ако детето покрива ДОИ. Назад е писано много по въпроса, върни се прочети и ако имаш въпроси питай. Hug
Виж целия пост
# 130
Няма никакво значение дали е на ресурсно подпомагане или не, ако детето покрива ДОИ. Назад е писано много по въпроса, върни се прочети и ако имаш въпроси питай. Hug
Благодаря, довечера ще прочета, че съм на работа в момента   bouquet
Виж целия пост
# 131
МамаРаче а като сте на индивидуално обучение, би ли описала как точно фактически протича това обучение? Ходите на части уроци и на зпити в края на всеки срок, или по друг начит newsm78 Нисме в четвърти клас сега, на ресурсно подпомагане с количествени( все още) оценки, но до кой клас ще успеем така, не зная.....
Виж целия пост
# 132
Здравейте! През септември синът ми ще е втора група в грдината. Искам да бъде с ресурсен учител, воден е на детски психиатър, а и според учителките има нужда. Въпросът ми е каква е процедурата за да ни се назначи такъв и от кога се подават някакви документи? Говорих с директорката, в нашата градина имало още едно дете с такъв учител, каза че ще я разпита, но засега никой не се е свързал с мен  newsm78
Виж целия пост
# 133
mama mariana, писах на ЛС Peace
Виж целия пост
# 134
Здравейте!

Директорката на детската градина в която е дъщеря ми ме посъветва да подам документи в РИО за отпускане на детски психолог,тя е с двигателен проблем-лека форма на ДЦП,среща трудност при ходене по нераваности и стълби,иначе усмствено,говорно,интелектуално,самообслужване и т.н. няма никакви проблеми.Имам заключение от детската градина,което е много добре написано,само едно нещо ми се струва,че е объркано,ще го напиша дословно и ще ви помоля за коментар,дали има нужда от поправка и ако да,как е добре да се напише.

Сензорно развитие на детето:
Социализирането на детето в обществото е свързано именно със сензорното възпитание."

Нещо не го разбирам това изречение,сензорно не касае ли слуха и зрението или аз нещо бъркам?

И друго искам да ви попитам понеже звънях многократно и никой не ми вдига в РИО:

-Има ли определен ден/час в който се подават документи и детето трябва ли да е с мен при подаването?
-Ще нося заключение от градината,телкова решение,акт за раждане и молбата,която изтеглих от сайта,друго необходимо ли е?,че да не ме върнат,че не нося още нещо.
-При подаване необходимо ли е да спомена,че се нуждаем единствено от психолог или те ще разберат това,като прочетат заключението?
-Как протича самата комисия с детето?

Ще се радвам,някой минал по-този път сподели информация.
Виж целия пост
# 135
РИО, ако е за подаване в деловодството, по всяко време, ако е за инспекторите имат два приемни дни. При подаването според мен не. Насрочват дата за среща, мисля, че не е засдължително да се води, то са едни опашки, според мен не е приемливо за едно дете .
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия