Тежка раница!Редно ли е детето да я носи?

  • 32 388
  • 522
# 30
И аз се подписвам -и като майка, и като учител.
Виж целия пост
# 31

Въпросът се решава с шкаф в класната стая.Нямам нищо против да дам пари за тази покупка.


Не става, защото имат домашни от въпросните помагала. И нашите са страшно много. По 7-8 на предмет (общо учебник, учебна тетрадка, помагала и други тетрадки). Аз допълнително натоварих грамажа, като добавих по една голяма папка с ластик, в която да се държат отделно всички бумаги за конкретен предмет.
Чантата не знам колко тежи, но определено е доста повече от 10% от моето тегло. Едвам я мъкна.
Виж целия пост
# 32
Ето я темата, с която започнахме да се борим За по-леки ученически чанти.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=432304.0

В темата можете да се запознаете и със становищата ни и с отговорите на институциите. Има и родители които лично се борят с институциите по този проблеми, както и издатели. Дано и те да се включат. И ние продължаваме. Имаме подкрепата и на националния консултант по ортопедия. Дано заедно успеем Hug



Виж целия пост
# 33
ако 1-волакът ми ходеше на занималня, нямаше НИЩО да носи. Чантата се носи в понеделник и се взема в петък, така е при нас.
Но понеже той не посещава онова "нещо", си носи само Математиката, БЕЛ и Роден край.
Всичко друго му е в шкаф в стаята. Заключено , с неговия номер в клас.


Обаче тази хубост свършва на 24.05.2011г. И преместването им в друга класна стая.

Обаче на щерката чантата не се вдига... Просто я поваля на една страна... 7ми клас е.
Виж целия пост
# 34
Моята дъщеря е по- едричка, но и тя вижда зор. Но за сега я водим и прибираме та единственното и носене е от стаята до занималнята.
ако 1-волакът ми ходеше на занималня, нямаше НИЩО да носи. Чантата се носи в понеделник и се взема в петък, така е при нас.

Ох такъв вариант е много удачен, но по българси и математика все пак бих искала да поглеждам всеки ден какво правят.
Виж целия пост
# 35
Fanni, радвам се, че се включи в темата  Hug Успях да изчета част от нещата по темата, но не всичко.

При нас има някакво частично решение на проблема - един татко се нае да оправи заключалките на стари шкафчета в стаята, та поне помагалата ще остават там. Разбира се, това е палиативно решение.

Във връзка с отговорите, които сте получили от различните институции, разбирам че, според тях раниците не са достатъчно тежки Mr. Green и това е проблем, за да се наложат мерки.

Реших да купя някаква по-прецизна везна и да премеря чантата за всеки един от учебните дни. Хайде, всички да направим така.
Виж целия пост
# 36
Не, не е редно.
За съжаление и тук (Гърция) ученическите раници са със завидна тежест.
В първи клас е. Тя е на 6 год. (на толкова започват училище).
На моята раницата й е 6 кг.
Решението за нес беше раница с колелца.

(въпреки това, аз пак я (раницата) до училището й)
Виж целия пост
# 37
Привет на всички! Simple Smile
Съвсем накратко ще разкажа за миналогодишните действия - тези, в които участва печатарския бранш.
На този линк ще видите историята на дискусията "Тежестта на ученическите раници" от възникването й на 1.10.2009. http://kbmp.org/category/news/page/2/
Публикациите са няколко. Възникнаха обсъждания и на форума на полиграфистите (линковете са качени в новините на горния сайт).
Проведена беше специална кръгла маса на тема "Нови просветни шрифтове" в която взеха активно участие творците на шрифтове в България.
Излязоха няколко материала в списание Полиграфия. 
Така че полиграфистите се включиха активно.

Изтече доста вода. Министър Сергей Игнатов прочете учебниците, разформирана беше дирекция "Учебници и учебни помагала".

Дали издателствата направиха минималното - да отпечатат учебниците през лято 2010 на по-лека хартия?
Онзи ден се разходих по площад Славейков. Все още има немалко учебници на хромова хартия, като общото впечатление е, че учебниците са по-леки от миналата година.
Ако някой си направи труда и претегли сравними миналогодишни и тазгодишни учебници ще се разбере.
За мое съжаление, нямам информация какво точно е предприето от министерството и какви са сроковете им.
Виж целия пост
# 38
Сега се сетих нещо от родителската среща която имахме скоро.
Госпожата ни каза да обърнем внимание на децата,че имало такива които миналата година не носели учебниците по изобразително и по музика, щото иначе хич няма какво да носят в раниците си.
Виж целия пост
# 39
Чувала съм за практиката на 151-во училище - цяла седмица нещата стоя в шкафчетата.
Но това е съобразено с приетата методика на работа.
Явно не всяко училище може да се организира така  Sad
Виж целия пост
# 40
Чувала съм за практиката на 151-во училище - цяла седмица нещата стоя в шкафчетата.
Но това е съобразено с приетата методика на работа.
Явно не всяко училище може да се организира така  Sad

Честно казано, след толкова отговори от институции и признаване на проблема от всички, след като пак изчетох отговорите за пореден път е факт прехвърлянето на топката едни на други. Ето- МОМН казва че в раниците се носят много излишни неща, МЗ пък казва, че наистина учебниците са тежки и тр да се направи нещо, Нац. консултант по ортопедия пък казва, че и ние тр да се присъединим към държавите които са приели норми.
Отговорите пък на един родител, независимо от нашата борба са в друг аспект: можете да ги намерите в тази стр на МОМН, където  също можем да дискутираме:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107207889320648&topic=22
 


И сега как дА продължим да се борим. Аз наистина нямам ученици, но работя в образованието и много неща не ми се връзват. Ако някой сподели ще се радвам:
1. Ако по еднин предмет има общо 5 учебници и помагала например- по колко минути ученикът работи с всяко от тях и колко време пише в тетрадките, които носи по предмета. Не за друго ами защото, както пише lorenca  това е съобразено с приетата методика на работа. Аз лично бих попитала учителката как точно си организира часа и каква й е методиканта и имам това право.
Дали наистина не тр да има натиск от родителите.
2. Като правихме проучването какви мерки предприемат в други държави по случая, попаднах на доста норми за обем на дом. работа. Затова си мисля дали е редно у-л Х да дава определен обем домашно без да се съобразява с това, какво дава колегата му. Освен това дом. работа трябва да затвърждава знания, а в по-големите класове много често за дом. остава онова, което учителя не е УСПЯЛ да предаде- което е неправилно. И тогава, ако моето дете носи всички бумаги, които са необходими на учителя в клас, то тогава следва дом. раб. да са в рамките на 1-2 стр, които спокойно могат да се дават на лист.
3. Как така учителите ще ни задължават да купуваме учебни помагала, които не са задължителни за обучението и ЗАЩО съществуват такъв голям брой помагала и учебни тетрадки при положение, че един одобрен от МОМН учебник тр да съдържа необходимото задължително за усвояване и контрол учебно съдържание??? и доколко ние родителите тр да се съгласяваме да ги купуваме. И защо ще се използват в час, след като те не са задължителни. Нали не е редно да ги разнасяме само за да си отбележат задачата за домашно в  тях.

Затова настоявахме да се въведет норми, за да може да изискваме да се съобразяват учителите с тях и ние родителите също.

Извинете за дългия пост. Ние продължаваме борбата, но както виждате от отговорите на институциите ще трябва да използваме факти за да докажем че не в нас е вината за тежките чанти и на първи етап поне да предизвикаме дискусия по проблема.

  bouquet
Виж целия пост
# 41
Това е донякъде и до организация в самото училище и учителя при добро желание може много да облекчи нещата. Ще дам пример как беше при дъщеря ми в предишното училище. Учебниците и учебните помагала по музика, изобразително и домашен бит и техника стояха в училище. Сборниците бяха разделени на 2 групи за работа в клас и за домашна работа. Тия, които са за работа в клас си седяха в училище, тия за домашна работа си седят вкъщи.
В раниците си носеха само учебниците и тетрадките по основните предмети и въпреки това не бих казала, че раницата са леки.
Самите учебници са тежки като грамаж и некачествени като изработка.
Виж целия пост
# 42
Това е донякъде и до организация в самото училище и учителя при добро желание може много да облекчи нещата. Ще дам пример как беше при дъщеря ми в предишното училище. Учебниците и учебните помагала по музика, изобразително и домашен бит и техника стояха в училище. Сборниците бяха разделени на 2 групи за работа в клас и за домашна работа. Тия, които са за работа в клас си седяха в училище, тия за домашна работа си седят вкъщи.
В раниците си носеха само учебниците и тетрадките по основните предмети и въпреки това не бих казала, че раницата са леки.
Самите учебници са тежки като грамаж и некачествени като изработка.

Всъщност, за това сме единодушни всички родители. Но тр явно да се покаже че е така защото нещо не вярват. Даже от МОМН дадоха грамажи на учебници /Специално теглени/ и казаха че няма такова нещо Shocked
Оказа се че в бг са единици държавните училищата, в които се прави нещо по проблема.
Ако успеем да премерим вещите и учебниците без които не може за всеки ден по седмично разписание ще можем да сме по-убедителни че ИМА проблем. Но за това не успяхме да се организираме Blush
Виж целия пост
# 43
Аз се заемам да потърся везна. Ще й напиша програмата по дни, по часове и по грамажи. Уточнявам, че при дъщеря ми има индивидуални шкафчета, в които се държат бит и техника,  рисуване, музика и роден край, също и гуменките. Тя носи само БЕЛ, математика и английски, несесер, храна, вода, кърпички. Днес когато й дадох раницата на входа, слагайки я на гърба й, тя политна и щеше да падне. Прибирайки се с детето, аз носих раницата, но ме заболя рамото.
Нека, който има везна, да претегли и да напише. Уточнете дали има шкафчета в училището Ви.
Виж целия пост
# 44
http://news.stara-zagora.org/index.php?page=news&c1=176&newsid=13574
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия