Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 71 414
  • 747
# 15
Имам и аз едно питане - може ли някой да ми обясни логиката на диофантовите уравнения? Аз ги решавам с налучкване, но това разбира се не е начинът, има някаква логика, която не мога да схвана:(
Например: Жени си купила 10 бонбона за 16 ст. Имало големи - по 4ст., средни - по 2 ст. и малки - по 1 ст. Колко големи бонбона си е купила Жени?
Въпросът е не да се каже отговорът, а да се реши задачата:(
Пробвах се
1 брой по 4 ст. при 3 от 2 ст. и 6 от 1 ст. или по 4 бр. от 2 и 1 ст.
2 броя -  при три от 2 ст. и 2 от 1 ст.
3 броя - при 1 по 2 ст. и 2 по 1 ст.
С табличката се улеснява и става прегледно. Много благодаря.

х   -   3   -   -   -   -   2   1   1
у   1   1   2   3   3   2   3   4   3
z   1   2   1   1   3   3   2   4   6



muro04, благодаря за решението.
Виж целия пост
# 16
Имам и аз едно питане - може ли някой да ми обясни логиката на диофантовите уравнения? Аз ги решавам с налучкване, но това разбира се не е начинът, има някаква логика, която не мога да схвана:(
Например: Жени си купила 10 бонбона за 16 ст. Имало големи - по 4ст., средни - по 2 ст. и малки - по 1 ст. Колко големи бонбона си е купила Жени?
Въпросът е не да се каже отговорът, а да се реши задачата:(
Доколкото си спомням задачата е от състезание, където бързото решаване е от значение. Подходът с изчерпване на възможните решения ще ни забави. Може да се разсъждава така. Да допуснем, че всички бонбони са малки - т. е. по 1 ст.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 = 10 ст
По условие обаче има още и големи, и средни бонбони. Да " вкараме" в покупката един голям и един среден бонбон, за да изпълним условието.
4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 = 14 ст.
Остават ни още 2ст до 16 ст. Ако заменим още веднъж един малък бонбон с голям ще надхвърлим 16 ст. Значи големият бонбон е един.
Може да тръгнем и по обратния път - от 16 да вървим към 10, заменяйки малки бонбони със средни и големи.
Ако детето вече е решавало задачи тип " на пазар" може да се разсъждава и по следния начин.
Г+С+М= 10
4Г+2С+М=16
От второто уравнение " махаме" един Г, един С и един М. Остава:
3Г+ С = 6, тук вече възможните решения се изчерпват много бързо.
Виж целия пост
# 17
Всички варианти на "Запис" и "Благодарности за новата тема" ще бъдат периодично изтривани.
Виж целия пост
# 18
Ще съм от постоянното присъствие, едно защото Ганис не я намирам в седмокласната тема ( а ми е жизнено необходима), и друго защото навлизам в дебрите на 8 класната математика и без помощ няма да мога да се справя.
Виж целия пост
# 19
Имам и аз едно питане - може ли някой да ми обясни логиката на диофантовите уравнения? Аз ги решавам с налучкване, но това разбира се не е начинът, има някаква логика, която не мога да схвана:(
Например: Жени си купила 10 бонбона за 16 ст. Имало големи - по 4ст., средни - по 2 ст. и малки - по 1 ст. Колко големи бонбона си е купила Жени?
Въпросът е не да се каже отговорът, а да се реши задачата:(
Доколкото си спомням задачата е от състезание, където бързото решаване е от значение. Подходът с изчерпване на възможните решения ще ни забави. Може да се разсъждава така. Да допуснем, че всички бонбони са малки - т. е. по 1 ст.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 = 10 ст
По условие обаче има още и големи, и средни бонбони. Да " вкараме" в покупката един голям и един среден бонбон, за да изпълним условието.
4 2 1 1 1 1 1 1 1 1 = 14 ст.
Остават ни още 2ст до 16 ст. Ако заменим още веднъж един малък бонбон с голям ще надхвърлим 16 ст. Значи големият бонбон е един.
Може да тръгнем и по обратния път - от 16 да вървим към 10, заменяйки малки бонбони със средни и големи.
Ако детето вече е решавало задачи тип " на пазар" може да се разсъждава и по следния начин.
Г+С+М= 10
4Г+2С+М=16
От второто уравнение " махаме" един Г, един С и един М. Остава:
3Г+ С = 6, тук вече възможните решения се изчерпват много бързо.

Всъщност нещо не ми е ясно: като има няколко варианта за отговор, как да отговорим?
Виж целия пост
# 20
В задачата се пита колко са големите бонбони. Има точен брой на всички закупени бонбони, което силно ограничава възможните комбинации. В случая няма няколко варианта.
Виж целия пост
# 21
В задачата се пита колко са големите бонбони. Има точен брой на всички закупени бонбони, което силно ограничава възможните комбинации. В случая няма няколко варианта.
Благодаря за разяснението. Не обърнах внимание, че бонбоните са общо десет.
Виж целия пост
# 22
Здравейте!
Не съм писала в темата, но ви следя с интерес. Чак ми е неудобно да питам, но се затрудних с  тази задача  Embarassed :
"Искаш да познаеш в кой ден от седмицата е роден Батман. Можеш да му задаваш въпроси и той ще ти отговаря вярно, но само с "да" и "не". Най-малко колко въпроса са ти нужни за да е сигурно, че ще успееш?"
Задачата е от ЧХ за 2клас  от 2012г.
Благодаря!   bouquet
Виж целия пост
# 23
За символиката. Корен от х ще означаваме като sqrtx, х на квадрат като x^2

Идеята е, да се установи, че под главния корен имаме точен квадрат.
Разглеждаме израза под корена

6-2sqrt5=5-2sqrt5+1=(sqrt5)^2-2sqrt5. 1+1^2=(sqrt5-1)^2

Тогава: sqrt((sqrt5-1)^2)=sgrt5-1 =>Целият израз добива вида:

sqrt5-1+3-sqrt5=2


Ганис, а какво ще стане ако вместо корен от 5 минус 1 ( в скобите), формулата стане 1минус корен от 5. Защото у дома така направи малкия. И получи друг отговор.
Виж целия пост
# 24
За символиката. Корен от х ще означаваме като sqrtx, х на квадрат като x^2

Идеята е, да се установи, че под главния корен имаме точен квадрат.
Разглеждаме израза под корена

6-2sqrt5=5-2sqrt5+1=(sqrt5)^2-2sqrt5. 1+1^2=(sqrt5-1)^2

Тогава: sqrt((sqrt5-1)^2)=sgrt5-1 =>Целият израз добива вида:

sqrt5-1+3-sqrt5=2


Ганис, а какво ще стане ако вместо корен от 5 минус 1 ( в скобите), формулата стане 1минус корен от 5. Защото у дома така направи малкия. И получи друг отговор.
Корен квадратен винаги дава не отрицателна стойност. Т.е. в задачи от вида SQRT[(a-b)^2] при съкращението на знака за радикал трябва да  получим не отрицателния израз |a-b|
Детето трябва да съобрази кое от двете числа е по голямо иначе ще получи грешен отговор.
Виж целия пост
# 25
Здравейте!
Не съм писала в темата, но ви следя с интерес. Чак ми е неудобно да питам, но се затрудних с  тази задача  Embarassed :
"Искаш да познаеш в кой ден от седмицата е роден Батман. Можеш да му задаваш въпроси и той ще ти отговаря вярно, но само с "да" и "не". Най-малко колко въпроса са ти нужни за да е сигурно, че ще успееш?"
Задачата е от ЧХ за 2клас  от 2012г.
Благодаря!   bouquet

Първият въпрос е "Дали денят започва с "п" или със "с"?"
Ако отговорът е "да" то втория въпрос е "С" п" ли започва и при "да" трети въпрос "Понеделник ли е?", а при не "Сряда ли е?"
Ако отговора на първия въпрос е "не" , като втори въпрос питаме "Вторник ли е?"  и при "не" , трети въпрос "Четвъртък ли е ?"

Значи необходими са ни 3 въпроса.
Виж целия пост
# 26
Здравейте!
Не съм писала в темата, но ви следя с интерес. Чак ми е неудобно да питам, но се затрудних с  тази задача  Embarassed :
"Искаш да познаеш в кой ден от седмицата е роден Батман. Можеш да му задаваш въпроси и той ще ти отговаря вярно, но само с "да" и "не". Най-малко колко въпроса са ти нужни за да е сигурно, че ще успееш?"
Задачата е от ЧХ за 2клас  от 2012г.
Благодаря!   bouquet

Първият въпрос е "Дали денят започва с "п" или със "с"?"
Ако отговорът е "да" то втория въпрос е "С" п" ли започва и при "да" трети въпрос "Понеделник ли е?", а при не "Сряда ли е?"
Ако отговора на първия въпрос е "не" , като втори въпрос питаме "Вторник ли е?"  и при "не" , трети въпрос "Четвъртък ли е ?"

Значи необходими са ни 3 въпроса.


Малко сложно за второкласник ми се вижда. Аз бих използвала същия принцип, но бих разделила седмицата на две според начало и край - първа част, втора част. След това още на две. И още веднъж.

Например:
1. В дните от нонеделник до сряда ли е роден?
     - Не.
2. Четвъртък или петък?
     - Не.
3. Събота?
    ДА - събота;
    НЕ - неделя.

Съответно отговори ДА те насочват към други дни.
Виж целия пост
# 27
Благодаря ви!   bouquet
Виж целия пост
# 28
Благодаря, XiXibg  - напълно логично е, само да се досети човек.
Виж целия пост
# 29
8-ми клас:
x^2-14x+13=0
D=b^2-4ac
.....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия