Не пускат детето ми на градина заради гърне

  • 5 314
  • 83
# 30
Аутизмът напоследък гледам, че силно се свързва с чревни проблеми и съотвено чувствителност по "отделителния" въпрос. Безумно е да не се окаже специално внимание на детенце и малко толерантност с  дори само предполагаем  проблем. Ако го бяха задържали за няколко дни, та дори да имат едно гърне някъде там, щеше да пожелае най-вероятно да прави като другите, но не са му дали тази възможност. ХЕИ... Защото са цъфнали и вързали градините, чисти, та прекрасни, триждиблагородни, та гърнето на детето със специални нужди ще им е проблемът. Мързел и нежелание да се работи на работното място - това е проблемът.

И, да, в настоящия им състав и професионален морал не може да се очаква да обгрижат всичките им поверени деца, но начинът, по който са подходили, е свински.

Като родител на дете без такива или подобни проблеми го казвам и наистина не разбирам тези, които са се изказали в стил "ами научете го на гърне и тогава да си ходи".
Виж целия пост
# 31
Мислех да спра да чета по темата ама пуста му.....
karmelita_007" Мързел и нежелание да се работи на работното място - това е проблемът."

Не съм защитник на ДГ поради факта, че ходим в ЧДГ. Но и там има правила и ако мен в градината не ме пускат без бележка от ЛЛ след боледуване то често в ДГ не спазват правилата за да не се разправят с недоволни родители.

И ако в ЧДГ съм наясно че детето ми от първият ден ходи в тоалетната - просто защото при записването отидох с 2 листа въпроси. То в ДГ някой е длъжен да информира родителите.

Дали персонала в ДГ е научен на обслужва дете със СОП - най-вероятно "НЕ" , това няма нищо с нежеланието. И аз искам да направя операция на котенцето със счупено краче - но немога. Нямам знания и умения.

Най-вероятно в ДГ не е перфектна чистота - ама ХЕИ глобите почват от 1000 лева....

За мен най-важното в каквото и да било свързано с детето ми да има комуникация. Не да се учдим по форуми кой е прав и кои е крив.
И какво като оплюем персонала в ДГ - дали правилата ще се променят - НЕ. Такава е наредбата.

И какво са казали на бащата? До кога да стои детето у дома? И кое ги е притеснило вчера?

 
Виж целия пост
# 32
Ние отидохме преди да пуснем детето на градина и говорихе с персонала. Нямаше никакъв проблем, че не е ходил в тоалетна и че спи с памперс. Малко по малко се научи, а още и 1 месец не е минал. Занесох протектори за легло, памперси. Действат спрямо ситуацията, от скоро там спи без памперс, беше се напишкал веднъж в леглото, но ни казаха, че е нормално. Мисля, че в 1-ва група учителите са наясно, че има всякакви деца.
За СОП, има по групите в ДГ деца със СОП, но тези деца имат документи, становища и т.н. Директорът преценява според тези документи дали на детето му трябва допълнително внимание, учителите също.
Само на гола дума на родителя едва ли разчитат.
В нашата група и в другите има по 1-2 деца със СОП, даже и на РД среща предупредиха.
Учителите не за първи път виждат по-различни деца.
Авторката да се успокои и да помисли защо, какво, как
Виж целия пост
# 33
Ние отидохме преди да пуснем детето на градина и говорихе с персонала. Нямаше никакъв проблем, че не е ходил в тоалетна и че спи с памперс. Малко по малко се научи, а още и 1 месец не е минал. Занесох протектори за легло, памперси. Действат спрямо ситуацията, от скоро там спи без памперс, беше се напишкал веднъж в леглото, но ни казаха, че е нормално. Мисля, че в 1-ва група учителите са наясно, че има всякакви деца.

Еми ето, при теб са били наясно и са позволили на детето да посещава градина, да се адаптира и да се научи, а на авторката не са позволили!

Сега, възможно е, даже вероятно, при тях нещата да се оправят и да се разберат. Даже си мисля, че е липса на комуникация - едва ли са искали детето да престане да ходи на градина за неопределено време и без да предлагат никакво съдействие от тяхна страна. Но не са обяснили, нито са дали препоръки КАК, аджеба, да се помогне на детето да се научи. 

Освен това има и напълно здрави деца, които имат проблем я с тоалетната, я с гърнето в яслата. Има процес на адаптация и на комуникация  - ако има желание.

Знам за ДГ, където едно голямо детенце пропаднало и се заклещило в дупката, например. Изживяло е голям клаустрофобичен ужас, както и всички други деца, които са станали неволни свидетели на инцидента. Мое познато дете от въпросната градина разви страх да сяда на тоалетната чиния. И едва ли е било единствено. И какво? И него ли не са обучени да обгрижват? И то ли е със СОП? Не съм чула да са го спрели от посещения в градината, докато му мине страхът, намерили са начин да се справят.

Виж целия пост
# 34
По повод инцидента, който Кармелита разказва - какви са тоалетните в градината? Чувала, но колко може да е вярно не знам, че има градини, в които тоалетните са с големи гърнета, като за възрастен. Нормално е дете да се притеснява от такава.
Виж целия пост
# 35
Това се опитвам да обясня - че може да се намери начин. Може да не е само заради това, че детето не иска на тоалетна, пише, че имало и рев.
Ако рева е продължил дълго и не са успели да успокоят детето, ако е дошло време за обяд и сън, естествено че ще се обадят да си приберат детето.
За това дадох съвет да пробват с плавна адаптация, никой няма да им забрани да си водят детето за по 2 часа примерно през деня и така, докато се успокои и започне да спи, после следобед. ДГ не е задължително да се посещава всеки ден и по цял ден.
Виж целия пост
# 36
Мисленето кое, защо и как са ми приоритет, дорИ понякога повече от необходимото Simple Smile Но това си е моя оценка.

Нарочно отбелязах афекта си в началото - ситуацията ме кара да се ядосвам повече и изкривява преценката. Пък и става дума за моето дете. Но пак казвам, че смятам градината за добра и оценявам предизвикателството в ситуацията и за тях. В същото време не искам детето ми да стане жертва на страх и незнание - нито у тях, нито при мен. Затова говорих и ще говоря и с тях, но търся и опит и мнения от хора с деца в градини, за да не използват незнанието ми. Всяка страна си пази първо своя интерес. Дойде ми в повече емоционалното изнудване, че учителките мислели да напускат. Т.е. Вярвам, че явно нещо в ситуацията ги е стреснало, но аз нееднократно се обръщах към тях, за да говорим. Виждали сме се няколко пъти преди да пусна детето и затова бях спокойна. И пак, човешко е да .... Ами да си човек. Моята майка е работила в тази система цял професионален живот и мога да имам разбиране и информация от другата страна.

Относно конкретната ситуация, не пожелаха да се ангажират направо със срок, кога детето може да ходи при тях. Принуждават ме да ходя на риокос, бе да са имали време да наблюдават детето. Не, че ще му е вредно да има допълнително внимание, но не е това начинът да ме натискат, а и бе приемам детето та си е у дома, докато не премине този процес. А не знам колко време е това - административните процедури не са най-бързи. И не го искат, ако не ползва тоалетната чиния. Това е последното, което имам от тях за момента. Останах с впечатлението, че всъщност и хич не го искат, ама може и от афекта да мисля така.

Както и да е, наистина благодаря за всяко мнение и отговор, които получих Simple Smile
Виж целия пост
# 37
При нас са малки тоалетните много сладки и бели,особено интересно е пускането на водата .Как така не го искат ако не ползва тоалетна чиния.Това в кой град се случва?Разпитай родителите на други деца от групата,ако са 30 всички ли пък ходят  само вашето не. newsm78
Виж целия пост
# 38
По повод инцидента, който Кармелита разказва - какви са тоалетните в градината? Чувала, но колко може да е вярно не знам, че има градини, в които тоалетните са с големи гърнета, като за възрастен. Нормално е дете да се притеснява от такава.

Не съм съвсем сигурна, честно казано, но ми звучи като да са по-големшки от необходимото - за да пропадне се заклещи вътре... Уфф, изтръпвам само като си представя, че някое мъниче е изживяло подобно нещо, макар че се случват такива неща - не навсякъде материалната база е идеална и не е базата най-важното.

Аз съм пропуснала момента с желанието на учителките да напускат? Какво е това - учителките искат да напускат, защото детето ти не е седнало от първия ден на тоалетната им, или що?

А, и да добавя: все пак си мисля, че децата със СОП (и изобщо не говорим за детето на авторката, на което може и нищо да му няма, дано!), ако е възможно е най-добре да се включват в нормалната детска среда - не на последно място, за да се научат другите деца да уважават и различните от тях хора (не, че всички не сме доста различни, но това е друга тема) и да могат да откриват човешкото зад различията и проблемите. Да са състрадателни, помагащи и внимателни, а не да сочат бабите с проходилките по градинките и прочие.
Виж целия пост
# 39
В градината където ходи моето дете тоалетните са две малки и една голяма ако не се лъжа.
Три или четири мивки има, също малки, на нивото на децата Simple Smile
Виж целия пост
# 40
Аутизмът напоследък гледам, че силно се свързва с чревни проблеми и съотвено чувствителност по "отделителния" въпрос. Безумно е да не се окаже специално внимание на детенце и малко толерантност с  дори само предполагаем  проблем. Ако го бяха задържали за няколко дни, та дори да имат едно гърне някъде там, щеше да пожелае най-вероятно да прави като другите, но не са му дали тази възможност. ХЕИ... Защото са цъфнали и вързали градините, чисти, та прекрасни, триждиблагородни, та гърнето на детето със специални нужди ще им е проблемът. Мързел и нежелание да се работи на работното място - това е проблемът.

И, да, в настоящия им състав и професионален морал не може да се очаква да обгрижат всичките им поверени деца, но начинът, по който са подходили, е свински.

Като родител на дете без такива или подобни проблеми го казвам и наистина не разбирам тези, които са се изказали в стил "ами научете го на гърне и тогава да си ходи".

 Аз се изказах в тоя стил.
Вие как си я представяте тая работа? В градината никой не придружава детето, не му подава гърне, не го мие и не му бърше дупето. Камо ли пък да мие и дезинфекцира гърне... Лелята, в единични случай помага на някое да си свали или дигне гащите. Учителката е с другите деца в стаята, не води децата до тоалетна, не му бърше дупето и не може да става и дума да се слага на някое дете индивидуално гърне.
 Осмедомете се добре за дневния режим в групата и тогава си пращайте децата там, не искайте този режим да се адаптира към нуждите на всяко дете, щото не може. Децата отиват по едно време, обще взето и се изреждат в тоалетната в редичка - примерно след ставане от сън. Ако детето иска да отиде по друго време, ще си отиде самичко. Лелята си и тръгва по-рано...
 Това не е ясла разберете го, и учителките не са састри, които обгрижват основно физически децата, макар и в малките групи  да го правят. Но дали е възможно това да се прави за всяко дете? А те всичките имат специфики - вашето  не ще на тоалетна, моето не ще/не може  да яде...
Виж целия пост
# 41
Няма как всички деца да са като войници и като под команда да изпълняват.Значи да ги дресираме и тогава да ги изпратим на градина.При нас и лелята и госпожите помагат за всичко и смятам,че това е правилно.Там не са някакви роботи нито персонала нито децата.То и да плачат сутрин не е гот ама повечето го правят.
Виж целия пост
# 42
Предполагам учителките са стресирани от обстановката на 25+ нови деца, а в добавка и дете с проблем, който не разбират. Не са обучавани за това, но им предадох, че за момента не са препоръчали специално внимание, дори напротив. Само не трябва да го оставят да се изолира с някоя играчка и да не се разсейва повече от обичайното. Той има навици да работи и да се занимава, има и много успешна работа в група (пак по думи на специалист). Знае приказки и стихчета, комуникира, макар и не много добре, в някои отношения развитието му е по-напред (случва се при аутистичени деца). За мног хора не прави впечатление на по-различно дете. Но моето предупреждение сякаш им е създал допълнителен стрес. Изобщо не е имал шанс да прояви уменията си. Аз открай време се подготвям, че може да минем през специализирано училище, че може дори да е по-добре за него, но нито един специалист до момента не ми е казал, че точно това ще стане, а са по-скоро насочени към нормална интеграция и социализация, и компенсиране на каквито и дефицити да има в момента. Точно затова препоръчват масова градина. В момента е 3+, храни се, изразява нуждите си, играе си с други деца, учи, привързва се.... И ползва гърне. И е инат, малко разглезен, но много деца са така.
Виж целия пост
# 43
  Лунел, чмай не схващаш разликата между ясла и градина. В яслата има гърнета  и сестри. В градината учителки и тоалетни.  помисли си дали изобщо е възможно това - учителката да има специално гърне и да го почиства и дезинфекцира ли? Питам най-прагматично, защото явно повечето хора в темата не схващат къде е всъщност проблема. Както яслата, така и градината си имат специфики, както в е персонал, така и в среда. Аз не бих търсила злонамереност в персонала на толкова ранен етап, а бих се позамислила дали пък моите желания въобще отговарят на това, което е възможно да се направи.
 Занесете един адаптор за тая тоалетна, научете детенцето в къщи да го позва и всичко ще бъде наред, вместо да настоявате за нещо, дето не може да стане.
Виж целия пост
# 44
Аутизмът напоследък гледам, че силно се свързва с чревни проблеми и съотвено чувствителност по "отделителния" въпрос. Безумно е да не се окаже специално внимание на детенце и малко толерантност с  дори само предполагаем  проблем. Ако го бяха задържали за няколко дни, та дори да имат едно гърне някъде там, щеше да пожелае най-вероятно да прави като другите, но не са му дали тази възможност. ХЕИ... Защото са цъфнали и вързали градините, чисти, та прекрасни, триждиблагородни, та гърнето на детето със специални нужди ще им е проблемът. Мързел и нежелание да се работи на работното място - това е проблемът.

И, да, в настоящия им състав и професионален морал не може да се очаква да обгрижат всичките им поверени деца, но начинът, по който са подходили, е свински.

Като родител на дете без такива или подобни проблеми го казвам и наистина не разбирам тези, които са се изказали в стил "ами научете го на гърне и тогава да си ходи".

 Аз се изказах в тоя стил.
Вие как си я представяте тая работа? В градината никой не придружава детето, не му подава гърне, не го мие и не му бърше дупето. Камо ли пък да мие и дезинфекцира гърне... Лелята, в единични случай помага на някое да си свали или дигне гащите. Учителката е с другите деца в стаята, не води децата до тоалетна, не му бърше дупето и не може да става и дума да се слага на някое дете индивидуално гърне.
 Осмедомете се добре за дневния режим в групата и тогава си пращайте децата там, не искайте този режим да се адаптира към нуждите на всяко дете, щото не може. Децата отиват по едно време, обще взето и се изреждат в тоалетната в редичка - примерно след ставане от сън. Ако детето иска да отиде по друго време, ще си отиде самичко. Лелята си и тръгва по-рано...
 Това не е ясла разберете го, и учителките не са састри, които обгрижват основно физически децата, макар и в малките групи  да го правят. Но дали е възможно това да се прави за всяко дете? А те всичките имат специфики - вашето  не ще на тоалетна, моето не ще/не може  да яде...

В първа група основното обучение е за затвърждаване на самообслужването и хигиенните навици. Много дечица в норма имат проблеми с ходенето до тоалетна, не само децата със СОП.  Това, което притеснява учителките е, че им се изсипват 30-тина деца, някои почти бебета и наистина им е много трудно в началото.  И проблемът не е в децата, че не са пораснали според нашите изисквания и стандарти, а в това, че персоналът е крайно недостатъчен, а децата - твърде много. Децата още са мънички, всяко дете е различно, със свои особености, не можем да искаме всички да са по калъп. Някои се развиват по-бързо в едно отношение, други - в друго.   
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия