Образование за децата със специални потребности/Проблем с индивидуалното обу...

  • 206 039
  • 837
# 150
Аз говоря за случай когато децата нямат проблем с интелектуално изоставяне.
Просто от закрила на детето се бяха хванали за главата от подобни случаи!
Но се надявам с наша помощ да се постигнат положителни резултати!
Виж целия пост
# 151
          Zara,
          В никакъв случай не съм се съмнявал в компетентността ви по този проблем. Влизал съм и в сайта "Интеграция". Доста нещо съм изчел. А повярвайте ми, чета от 2003 година.
           Но в край на краищата аз съм само родител и всичко пречупвам през моя си проблем и все се стремя да го реша и то така, че да е полезно за детето ми. Защото е страшно объркващо, когато в началото на учебната година ви зададат въпроса как искате да учи детето ви и се започва една какафония от "индивидуална програма", "индивидуална форма", "интегрирано обучение", "необходим минимум знания", "ресурсна подкрепа", "посещения в дома", "логопедични услуги" и прочие, а тази година ни сервираха и количествени и качествени оценки. Обикновено разговора е сравнително кратък и трябва да дадеш отговор за няколко минути. Решение, което не можеш да направиш, просто защото не знаеш. Това е страшното.
          За тези от РИО, Ресурсните центрове или МОН може да са ясни и конкретни тези неща, но на ниско ниво е голяма каша. А Параграф 22 е този, че тези които ми предлагат кашата са вътре в нея с двата крака. Това вие го знаете отлично.
          Всъщност всеки, който пише тук трябва да каже нещо смислено. Опитвам се да кажа - подготвяйте се предварително добре, за да няма лоши изненади.
         
Виж целия пост
# 152
Мариане, споко, не съм си и помисляла че се съмняваш в компетентността ми  Laughing
За съжаление не само на "ниско" ниво е каша, каша има и в РИО, и в МОН. Една от причините е, че некомпетентни хора се занимават с децата със СОП - например експерта по български език и литература, по начално образование или по организация на средното образование /това е в РИО, в които не са сметнали за нужно да назначат отделен експерт/. Колкото и да се стараят тези хора, повечето от тях са виждали дете със СОП само на снимка. Склонни са да следват нормативната уредба до буквоядство, ащото това е неспецифична за тях материя и се страхуват дори и с малко да се отклонят. Но не са те виновните.
В РИО, в които има експерти по интегрирано обучение, е още по-шарена картинка. Някои от тях са наистина компетентни, но други са абсолютни невежи, съответно няма как и тези на ниско ниво да са наясно.
А за предварителната подготовка - и аз съм ЗА такава, защото и на мен ми се е случвало да ме правят на луда в други институции /НОИ,НАП и т.н./ и ако не се подготвях предварително, щях да обикалям по една година докато разбера какво се иска и защо, какви права имам и защо никой не се съобразява с това.
Виж целия пост
# 153
Zara,
          Нали за това е този форум. Да споделяме за да ни олекне и по някакъв начин и да сме полезни. Или поне да не навредим.
          Дано...
И специални благодарности за това което намирам в другия сайт.
Виж целия пост
# 154
Ако имате проблем и сте от Варна мога да Ви насоча кам училището за деца с зрителни увреждания в Аспарухово,малко хора знаят че там се работи по програма за деца с множествени увреждания. Училището надхварля очакванията ,специалистите са на много високо ново,а базата -не бях виждала такава досега.Дъщеря ми учи там втора година и Ви гарантирам че няма по-добро учебно заведение от този характер.Разполагат със специализирани микробуси за извозване на децата до училището,което е огромно улеснение за нас родителите. След две години мога само да сам благодарна за възможността дъщеря ми да баде техен възпитаник!
Виж целия пост
# 155
Утре трябва да пусна молба, за ресурсен. И ще дойдат да го обследват от русерсния център. Ама аз до сега наясно със всичко, ама сега като ми дойде яйцето до .......  не мога да съчиня една молба, та ресурсно подпомагане ли, какво ли индиведуално обучение ли.  newsm78
Виж целия пост
# 156
Утре трябва да пусна молба, за ресурсен. И ще дойдат да го обследват от русерсния център. Ама аз до сега наясно със всичко, ама сега като ми дойде яйцето до .......  не мога да съчиня една молба, та ресурсно подпомагане ли, какво ли индиведуално обучение ли.  newsm78

Какво стана с молбата- пусна ли? Дойдоха ли да го обследват и в какво се състоеше това?
Виж целия пост
# 157
Да пуснах и веднага дойде ресурсна, обследването било за това, че трябва да се види тя от какъв етап на развитието го поема за да си отчете после работата. От другата седмица вече съвсем редовно щели да са нещата.
Виж целия пост
# 158
Здравейте,мисля че достатъчно дълго отлагах тази тема.
Още февруари,една наша съфорумка-учител беше писала ,че от следващата учебна година,много от директорите няма да приемат деца на индивидуално обучения ,защото с делегираните бюджети били орязани сумите за децата със СОП.
Не можах да повярвам ,уж вече сме в Европа и вместо да вървим напред ,то като раците -назад! ooooh!
И тъй като дъщеря ми е уч-ка по инд.програма реших да попитам зам.директорката за този проблем и тя потвърди ,че наистина съществува проблем.От МОН обещаха да се поправят ,но уви,само колкото да отбият номера.
1во в какво уч-ще учи детето-общинско или държавно!
2ро кой клас е ,защото в различните класове имат различен брой часове.
3то след осн.образование къде учи в обикновена гимназия или професионална и кой клас е.
Това са точките по които трябва да се определят необходимите средства.И ако в едно уч-ще има повече деца със СОП,толкова по малко се получава крайната сума.
Ако може всеки да се поинтересува как стои този въпрос в тяхното училище и да пише,за да решим как да действаме.
Но нямаме много време, защото от юли влизат тези делегирани бюджети! Naughty





Виж целия пост
# 159
Моето дете е в държавно училище с ресурсно подпомагане.   

Делегираните бюджети още не са ми ясни
Виж целия пост
# 160
Момичета, позволявам си да закова тази тема, защото смятам, че е изключително важна и скоро ще касае повечето от нас. Решихме с Ванче да я пуснем в този форум, а не във форума за интегрирано образование (макар че тази тема е повече за там), защото си мисля, че тук влизат повече хора и ще прочетат за какво става въпрос.
В публичното пространство все повече се заговаря за т.нар. делегирани бюджети. Това, което стига до моя мозък е следното - има формула, за да се изчисли на всяко дете със СОП какви пари са му необходими. Ако да речем до сега моето дете е било в детска градина и там е работило само с логопед, но го местя в училище - защото ще бъде в първи клас и се оказва, че детото има нужда и от логопед и от ресурсен учител, тогава какво се случва? няма пари, разбира се? И логика няма, то у нас логика може ли да се търси. Както Ванче е обяснила - все още няма решение как ще се разпределят парите между ресурсните учители и изобщо екипа, който работи с детето. Факт е обаче, че в момента, в който влязат в сила тези делегирани бюджети децата ни ще увиснат - слабо казано. Защото кажете ми, колкото и добра воля да има директорът на едно училище да приема деца със СОП - все пак бюджетът му ще бъде ограничен.
Това, което ви призовавам да направим за момента е да събираме информация - как, кой го прави, защо, каква е целта на тази промяна, как е във вашето училище. Ще помоля в тази дискусия да се включат още хора. Нямаме време, ако го приемат едва ли ще можем да променим нещо.
Виж целия пост
# 161
извинявам се ако не съм добре разбрала ,но кой ви каза че за децата с СОП парите ще са по-малко?за едно дете с СОП парите трябва да са повече най-малкото защото се включвата ресурсни,логопеди и специални педагози.На какъв принцип се определя издръжката на едно дете "здраво"и едно с"СОП"?
Виж целия пост
# 162
Позволявам си и аз да се включа с информацията, която имам. Ресурсните учители и специалистите от Ресурсните центрове се финансират от самите Ресурсни центрове, не от училищата, в които учат децата, с които работят. Делегираните бюджети на Ресурсните центрове се отпускат от МОН също на бройка дете към самия Ресурсен център, така че не виждам пречка подпомагането да продължи. Не знам обаче как ще е при индивидуалната и самостоятелната форма на обучение, при които досега издръжката се отпускаше от Общината. Надявам се скоро да има яснота по въпроса!
Виж целия пост
# 163
Здравейте!
В БГ. училищата биват общински и държавни!
Този въпрос за образованието,го научих още през януари и много се притесних и също като повечето от вас си казах това е безумие,но уви! У нас все има нещо недовършено.

Наредбата за определяне на стандарта за издръжка на дете в училище все още не е променена, така, че да включва стандарт за издръжка на дете със специални образователни потребности. Едва когато стане това можем да говорим за конкретни финасови средства, които следват детето и постъпват в училището, в което то учи. В момента в същата наредба е регламентиран стандарт за дете в помощно училище, което е различна ситуация. Всички знаем, че интегрираното обучение изисква повече ресурси, както и по-сложно разпределяне на същите. Въпросите към МОН следва да бъдат в тази посока - да се настоява за определяне на въпросния стандарт, както и схема за разпределяне на парите между училището, ресурсния център, логопедичния център и съответно ако има други участници в процеса.

Дано след като прочетете това ви стане по ясен проблема!



Виж целия пост
# 164
Благодаря ти Ванче, и аз се надявам тов ада даде повече светлина.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия