Счетоводител в нужда се познава 21

  • 22 652
  • 577
# 555
Имала съм два такива случая. Звънях в ИТ, звънях и в ГИТ-София. В общи линии ми казаха да отида до затвора и да разговарям с направо с директора дали евентуално би ми позволил среща и съответно да ми подпише документите осъденият. В крайна сметка чрез друг колега се разбрахме, че излезе ли, ще подпише документите и така и стана. Неговата присъда беше няколко месеца и си го изчаках. Междувременно се сдобих с Решението на съда за присъдата и си го приложих към документите за прекратяване на договора. С другия колега беше лесно, тъй като баща му работеше също при нас и той му занесе документите за подпис (беше в някакво затворническо общежитие на по-свободен режим). Имала съм проверки от ИТ, не е имало проблеми.
Виж целия пост
# 556
В крайна сметка важното е лицето да не оспорва прекратяването. Но ако няма подпис спорен става момемта на прекратяване. Трябва да имате доказателство за датата на задържане. Само решението на съда не стига (дори и в него да се посочва от кога започва изтърпява е на наказанието). Примерно човека може да се укрива известен период.
(разсъждава хипотетично)
Виж целия пост
# 557
В крайна сметка важното е лицето да не оспорва прекратяването. Но ако няма подпис спорен става момемта на прекратяване. Трябва да имате доказателство за датата на задържане. Само решението на съда не стига (дори и в него да се посочва от кога започва изтърпява е на наказанието). Примерно човека може да се укрива известен период.
(разсъждава хипотетично)
Разбрах, благодаря Ви!
Виж целия пост
# 558
Здравейте, моля за помощ.
Имаме дългогодишен служител, който се пенсионира и има голям размер на допълнително обезщетение, която следва да му бъде изплатено при прекратяване.
Отделно този служител има и голям по размер запор от над 10 години при нас, с което се налага запор само върху трудовото възнаграждение. По телефон се свързахме със служител на ЧСИ-то наложило запора, ако преценят да изпратят запорно съобщение обхващащо трудово възнаграждение и всички други плащания, но такова все още няма получени във фирмата ни.
В този случай, ако лицето представи нова банкова сметка за изплащане на това обезщетение, ние следва ли да си платим сумата обезщетение по нея?
Не сме наясно как да процедираме най- правилно за да няма ощетени служители после. Някой дали е попадал в подобна ситуация? Ще съм много благодарна на включилире се счетоводители.
Виж целия пост
# 559
В продължение на темата с платения отпуск, каква е съдбата на неползван платен отпуски след минали две години? В КТ в чл.176а е записано,че се "погасява по давност" ,но какво значи това?
Виж целия пост
# 560
Candy, мисля че не е лошо да се консултирате с юрист.

В продължение на темата с платения отпуск, каква е съдбата на неползван платен отпуски след минали две години? В КТ в чл.176а е записано,че се "погасява по давност" ,но какво значи това?

Означава, че се губи.
Виж целия пост
# 561
Напомням, че освен за ощетен служител, трябва да мислите и за отговорността на длъжностното лице. Също съм ЗА консултация  с юрист.
Виж целия пост
# 562
Канди, никакви врътки в полза на работника не ви препоръчвам. Проверете обезщетение то секвестирием доход ли е. Проверете колко е остатъка при съдия-изпълнителя. Действайте законосъобразно. Иначе предприятието може да плати обезщетение то още веднъж.
Виж целия пост
# 563
Момичета, имам питане...
Ф-ра за транспорт, на румънска фирма, която превозва стока от Турция до Бг фирма. Разтоварва се в Бг
На трансп.ф-ра прави ли се протокол по чл.117, ако да - с нулева стойност ли трябва да е...?
Виж целия пост
# 564
Самата фактура, издадена от румънската фирма за трансп.услуга, НЕ влиза в дневника за покупки. Осчетододяваш си я само като разход.Към нея издаваш прот. по чл.117 с основание чл.82 ал.2 т.3. Протоколът ти влиза в двата дневника - покупки и продажби.
Виж целия пост
# 565
Здравейте. Моля за вашата помощ.
Сключих договор за наем от юли месец (аз съм наемодателя). Първият наем ми беше платен миналия месец, със сключването на договора.
Знам, че трябва да подавам тримесечни декларации, а април - годишна. Тези пари, които получих през юни, за наем през юли, сега ли трябва да ги декларирам (защото реално ги получих предишното тримесечие), или чак през октомври, защото с тях е платен наем за юли?
Виж целия пост
# 566
Здравейте. Моля за вашата помощ.
Сключих договор за наем от юли месец (аз съм наемодателя). Първият наем ми беше платен миналия месец, със сключването на договора.
Знам, че трябва да подавам тримесечни декларации, а април - годишна. Тези пари, които получих през юни, за наем през юли, сега ли трябва да ги декларирам (защото реално ги получих предишното тримесечие), или чак през октомври, защото с тях е платен наем за юли?

Сега, до 31 юли. При физическите лица се гледа моментът на получаване на дохода. Щом е получен в юни, значи декларация по чл. 55 и плащане на авансов данък по чл. 44 от ЗДДФЛ до края на юли.
Виж целия пост
# 567
Много ти благодаря.
Виж целия пост
# 568
Написаното по-горе важи, ако наемателят е физическо лице. Ако е фирма, те трябва да удържат и декларират данъка. Това пропуснах да уточня.
Виж целия пост
# 569
Написаното по-горе важи, ако наемателят е физическо лице. Ако е фирма, те трябва да удържат и декларират данъка. Това пропуснах да уточня.
Да, физическо лице е. Благодаря отново.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия