Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 39 415
  • 855
# 165
Бях останала с впечатление, че МГ (поне в София, Ямбол, Плевен) отдавна са по-предпочитани от "обикновените" ЕГ (от "обикновените" изключвам  Пловдивската езикова и софийските НЕГ и Испанската). И че има качествена разлика какво някога сме научавали ние и как се преподава сега...
Виж целия пост
# 166
Скрит текст:
Скрит текст:
Всъщност, учебните часове по езика в 9-ти клас са толкова, колкото бяха и по стария учебен план - 144. В 10-ти вече са по-малко - 72. Това от ЗП, но в 11-ти и 12-ти клас ще имат повече избираеми учебни часове по езика.
Леле, ама и в АК ли има орязване на часове по езика?! Ако вЕрно е така, то наистина жална ни майка.
Мецане, не щеш да ми повярваш, че това не е чак толкова съществено, след като има езикова година, защото сега (за разлика от преди) има много възможности за пребиваване в средата и комуникация на езика, които заменят необходимостта от част от академичните часове след нея. След като има деца със CPE без изобщо да са учили английски в гимназията, значи може и не виждам защо трябва да се притесняваш толкова.
Езиковата година дава потапянето в езика, преминаването на бариерата, че е чужд език, по-нататък е само надграждане и може да се постигне с различни методи. Личен опит.
И какъв е смисълът от ЕГ тогава след като надграждането ще трябва да е някъде навън?
Аз съм завършила такава и съвсем не мисля, че каквото научихме в подгответо, това остана. В по-горни класове се учеше по учебници за advanced и proficiency, въпреки че явяването на тези изпити не беше популярно.
Ако наистина се окаже, че нивото в ЕГ спадне, то тогава МГ ще станат още по-атрактивни, въпреки че не са ми много ясни новите промени за профилиращи предмети и избор на матури. Евентуално там може да има някаква врътка, която да прави езиковите по-предпочитани.
Никой не е казал, че само от подгответо остава -  в ЕГ  си има преподаватели-чужденци, предмети, които се учат на езика, часове по езика (макар и намалени), в добавка (на нашето)  има и много  езикови екскурзии, проекти, обмен на деца и т.н., неща,които ние нямахме и които компенсират намаления брой академични часове по езика. МГ и ЕГ в голяма степен не са конкуренти, защото са с различен профил - в ЕГ се набляга на езиците, математиката е навън, ако детето има склонност, в МГ се набляга на математиката плюс точни/природни науки, езиците са навън, ако детето иска да ги научи. Въпрос на избор кое ще е в училище и кое -навън. Не мисля, че нивото ще спадне от промените на МОН, ако спадне, то ще е заради децата и родителите им най-вече (мързел, ниска мотивация), и донякъде липсата на учители. И няма как МГ да са заместител на ЕГ, защото са 2 МГ срещу 10 ЕГ
Шарки, в София след СМГ и НЕГ е 73-то, испанската е 4-та, веднага след нея е 1 АЕГ, след това е 2 АЕГ, след това ФЕГ. Не мисля, че в топ 10 има съществени разлики в нивото на децата, желанията са въпрос на лични предпочитания и стратегии, основно дали ще са езици или математика (т.е. кое ще се получи е в училище и кое - навън) и ако ще са езици, кои ще са те.  
Виж целия пост
# 167
Преди 15-20 г. нямаше ли едно рязко дръпване на МГтата нагоре заради въвеждането на езикова година и при тях? Аз съдя по първата голяма "вълна" на работещите при нас, повечето са от МГта. Езикът може и да не е на равнището на ЕГ, но поне го има (ориентировъчно равнище В2), което е много повече от МГ по "мое време", когато изобщо нямаше.

Мисля, че извън София е доста различно и с малки изключения ЕГ изобщо не са на висота (прочетете какво пишат варненци и бургазлии в 7класните теми).

Виж целия пост
# 168

- ETH Zurich е отлична насока, но там за бакалавър трябва немски. Знам, че повечето часове са на английски, но това не отменя изискването за владеене на немски. Този проблем за повечето магистратури отпада. Лично и необвързващо мое мнение е, че това е най-добрия в Европа ТУ
- TU Delft. Поради силния наплив от тази година, за много специалности, процедурата по прием е много усложнена. Имат изискване за допълнителни изпити. Делфт си партнира с едни от най-добрите университети ( Принстън, Сингапурския НУС и тн). За холандците, когато коментират техническо образование, това е най-доброто място в света (според тях)
- Дори и при Брекзит мисля, че ще измислят форма на стипендии или така наречените индивидуални оферти от университетите
- Поради все по-нарастващото налагане в САЩ за равнопоставеност, жените в техническите специалности са търсени и с преимущество. Шансът за прием на стипендия нараства. Продължавам да твърдя, че унитата там в топ 50 дават прекрасни шансове за реализация и не е нужно да сме максималисти само с топ 10!
- NUS Singapore
Аз споделям мнението на Мецан - ако няма Брекзит, ще има много недоволни - доста пари са налети в него и много хардлайнери-привърженици има. Всъщност за ЕС емного добре да направят 2-ри референдум и да останат, това ще е голяма ПиАр акция в полза на съюза, ама не го вярвам.
Коментар изброените от теб опции:
- ETH Zurich иска немски с ДаФ 4х4, което е сериозно ниво, по мое мнение много трудно постижимо извън немска ЕГ с подготвителен клас, а и Цюрих е много скъп град.
- в Делфт почти всички технически програми са на холандски, има и програми на английски, но са малко (компютърни и аероспейс, и науки за земята само видях на английски). Предвид увеличения наплив към тях, и не само от БГ, мисля, че ще става все по-сложно приемането там, а и техническите специалности са много повече от тези - машинно, електор-инженерство, приложна физика, приложна мат, архитектура/строителство, и т.н.
- за САЩ е така, но не мисля, че стипендиите ще стигнат до българските момичета (като цяло), преди тях са всички цветнокожи момичетата-американки, както и всички цветнокожи момичета по света, за иранските, кюрдските или сирийските момичета няма да отваряме дума. Момичета от СМГ имат някакви евентуални шансове за пълни стипендии,  ако са състезателки с отличия. Но и в това се съмнявам.
- Сингапур има малко особено управление и много строги правила за оставане и работа в него - доколкото знам.
Преди 15-20 г. нямаше ли едно рязко дръпване на МГтата нагоре заради въвеждането на езикова година и при тях? Аз съдя по първата голяма "вълна" на работещите при нас, повечето са от МГта. Езикът може и да не е на равнището на ЕГ, но поне го има (ориентировъчно равнище В2), което е много повече от МГ по "мое време", когато изобщо нямаше.

Мисля, че извън София е доста различно и с малки изключения ЕГ изобщо не са на висота (прочетете какво пишат варненци и бургазлии в 7класните теми).
Не мисля, че МГ имат езикова година, въведоха само повече часове по езиците. Все пак броят часове в учебната година е краен и те се използват основно за математика.  Доколкото знам, СМГ-ейиците, които заминават за чужбина, доучват езика навън на курсове, за да покрият ниво С1, за да учат на него. Няма езикова година, но в 8 клас имат по 12 часа на седмица първи език:
http://www.smg.bg/uploads/SMG-ucheben-plan-gimnazia-za-2018-2019.pdf
По наше време беше невъзможно да научиш език извън ЕГ или ако не си в чужбина. Сега не е така.
Виж целия пост
# 169
Доскоро  СМГ си беше в 8 клас баш като в езиковите. Хорариумът беше същият, държаха същото НВО по език в края на годината (не като това на професионалните, което беше доста по-леко предвид по-малкото часове). Справяха се отлично на олимпиадата по немски, бяха две поредни години на второ място на НВО след НЕГ по среден успех, преди 73-то и 35-то СУ. Разликите идваха от 9 клас нагоре, понеже часовете разбираемо стават по-малко, все пак училището не е езикова, а математическа гимназия. По едно време имаха и предмет на немски с германка в по-горните класове, ако не ме лъжат спомените отстраненият директор Антони Стоянов имаше амбиции да одобрят училището и за обучение по ДСД програмата. Но дори и само интензивното учене в 8 клас е добра база за надграждане на курсове до ниво, достатъчно за следване в Германия.
Не знам по новите програми как ще е с профилите в ЕГ в 11 и 12 клас, но ако не разбутат много нещата, картинката не е толкова зле, колкото се представя от хора, имащи езиковите за хуманитарни училища -  не са такива. В 11 и 12 клас профил Математика/Информатика  в НЕГ имат по 6-7 часа седмично мат и май 4 информатика в 12 клас. Да, не може да става и дума за сравнение с  МГ, но са много далеч нещата и от хуманитарно училище. Същото важи и за профил биология/химия. Ако човек попадне и при наистина добър учител, има какво да се научи и не се излиза с единия гол език. Понеже за поемащите навън деца този въпросен език там вече не е бонус, той е просто средство за комуникация, обучение - идва ред да се покажат други знания/умения. И щом доста деца успяват, значи не са напуснали  боси и голи училищната скамейка..
Шарки, пак залиташ в крайности... Вчера беше 2 АЕГ, днес варненци са на мушката. Какво казват варненци, какво да прочетем в седмокласните теми? На олимпиадите по немски винаги на трети кръг има доста техни представители, по проекти  с престой и обучение в Германия, подборът за които минава  И през немското посолство, също има доста варненци. Много от тях следват успешно в Германия, доста родители драпат и второто им дете да учи в същото училище, та едва ли е баш, както го описваш ти ..Знам , че пак ще изкараш от 100 кладенеца вода, но баш от пловдивската има най-много оплаквания. Когато в дванадесетокласната тема описвахме  какво се изисква за папките за устен по програмата ДСД за сертификатния изпит  в НЕГ, пловдивска майка,  много заинтерсована от обучението на децата си, няма да цитирам име, сподели, че дори  и  малка част от описаното не се случва при тях в частта с обучението по език.. А като имаш предвид, че и в софийските има какво да се желае, представям си какво е там. Училището, доколкото помня от разказаното, дори не беше спазило процедурите назад във времето, по-точно изискването председател на комисиите на устен да е немец. Та какво викаш им е на варненци?
Виж целия пост
# 170
Не мисля, че МГ имат езикова година, въведоха само повече часове по езиците. Все пак броят часове в учебната година е краен и те се използват основно за математика.  Доколкото знам, СМГ-ейиците, които заминават за чужбина, доучват езика навън на курсове, за да покрият ниво С1, за да учат на него. Няма езикова година, но в 8 клас имат по 12 часа на седмица първи език:
До преди две години паралелките в СМГ бяха с ИИЧЕ. В повечето ППМГ и в момента са с ИИЧЕ.
При ИИЧЕ в осми клас в момента се изучават Български език и литература, първи чужд език, математика, музика, ФВС, изобразително изкуство, философия, информационни технологии. Малките разлики между профил чуждоезиков ( езиковите гимназии) и профилите в природоматематическите гимназии при ИИЧЕ е информатиката в осми клас ( ППМГ и МГ) и това какви предмети ще се изберат за ИУЧ и ФУЧ. Голямата разлика ще дойде в 11-12. клас, когато ще се изучават основно профилиращи предмети.
Виж целия пост
# 171
Скрит текст:

- ETH Zurich е отлична насока, но там за бакалавър трябва немски. Знам, че повечето часове са на английски, но това не отменя изискването за владеене на немски. Този проблем за повечето магистратури отпада. Лично и необвързващо мое мнение е, че това е най-добрия в Европа ТУ
- TU Delft. Поради силния наплив от тази година, за много специалности, процедурата по прием е много усложнена. Имат изискване за допълнителни изпити. Делфт си партнира с едни от най-добрите университети ( Принстън, Сингапурския НУС и тн). За холандците, когато коментират техническо образование, това е най-доброто място в света (според тях)
- Дори и при Брекзит мисля, че ще измислят форма на стипендии или така наречените индивидуални оферти от университетите
- Поради все по-нарастващото налагане в САЩ за равнопоставеност, жените в техническите специалности са търсени и с преимущество. Шансът за прием на стипендия нараства. Продължавам да твърдя, че унитата там в топ 50 дават прекрасни шансове за реализация и не е нужно да сме максималисти само с топ 10!
- NUS Singapore
[/quote
]
Аз споделям мнението на Мецан - ако няма Брекзит, ще има много недоволни - доста пари са налети в него и много хардлайнери-привърженици има. Всъщност за ЕС емного добре да направят 2-ри референдум и да останат, това ще е голяма ПиАр акция в полза на съюза, ама не го вярвам.
Коментар изброените от теб опции:
- ETH Zurich иска немски с ДаФ 4х4, което е сериозно ниво, по мое мнение много трудно постижимо извън немска ЕГ с подготвителен клас, а и Цюрих е много скъп град.
- в Делфт почти всички технически програми са на холандски, има и програми на английски, но са малко (компютърни и аероспейс, и науки за земята само видях на английски). Предвид увеличения наплив към тях, и не само от БГ, мисля, че ще става все по-сложно приемането там, а и техническите специалности са много повече от тези - машинно, електор-инженерство, приложна физика, приложна мат, архитектура/строителство, и т.н.
- за САЩ е така, но не мисля, че стипендиите ще стигнат до българските момичета (като цяло), преди тях са всички цветнокожи момичетата-американки, както и всички цветнокожи момичета по света, за иранските, кюрдските или сирийските момичета няма да отваряме дума. Момичета от СМГ имат някакви евентуални шансове за пълни стипендии,  ако са състезателки с отличия. Но и в това се съмнявам.
- Сингапур има малко особено управление и много строги правила за оставане и работа в него - доколкото знам.

По въпроса с Брекзита е дълга тема, но ще отметна няколко важни момента, които са в полза на учащите: Лондон не иска Брекзит, академичните среди не искат Брекзит. Всеки, който те приемат за умен, ще му бъде оферирано. Беликобритания в много отношения (социална, здравна система и тн) се доближава повече до САЩ ,отколкото до Европа. Няма да се влиза както сега, но няма и да ни отрежат. И както Antea отбеляза, ще стане по-трудно намирането на работа след това, защото държавата ще е затруднила работодатели и служители (чужденци) с бюрократични проблеми.

- ЕТH Zurich е нормално да сложат максимални изисквания. Каквото и да искат то ще е ниво. Да, градът е скуп. Има програми в Базел. Умишлено писах за магистратура, защото според мен си заслужава магистратура или Phd там. Присъствала съм преди 5 години там на разговор, в който се обсъждаше заплата на Phd . Ставаше въпрос за 70000 франка, което за учащ си е добре. Знам за хора със славянски произход правили Phd там, които са все още под христова възраст, но заплатите са им с по пет нули отзат.
- TU Delft преди две години за първи път въведоха специалност на английски- авиоинженерството. За тази специалност си партнират с Принстън. Миналата година за първи път имаха компютърни специалност на английски. Тенденциите са да увеличат броя специалности на английски. От септември 2019 отваря нова огромна сграда Studenten hotel - тип луксозни общежития. със сигурност не го правят за холандците, а впредвид очаквания брой чуждестранни студенти.
По отношение на коментара за специалностите. Нормално е да има много специалности , свързани с Civil Engeneer. В това са най-добри. Търсят ги от цял свят, когато има нещо сложно , като островите в Дубай, огромни мостове и т.н. Холандците са единствената нация, увеличила територията си и то с 20%, по мирен път след втората световна. Просто са заграбили от морето.
- за САЩ. Всеки университет прави подбор на различни типажи ( групи). Не приема 80% цветнокожи например. За всяка таргет група имат като бюджет. Най-трудно е за азиатците (защото са много, а приемат малко) и затова там приемат само супер умните, които после теглят нивото на другите.
Едно скоба отварям, че всичко което съм писала е по-скоро като отговор на определена потребителка и това което съм чела като информация за детето й (местата, които съм препоръчала, са наистина висока летва).

- В Сингапур има обособен цял жилищен квартал за работещите холандци там. Не знам как се започва работа там, но явно не е невъзможно.
Виж целия пост
# 172
Poppea,

Постът ти ме накара да се замисля, че TU Delft, ако беше започнал да предлага специалности на английски по-рано, щеше да е доста по-напред в класациите.
Скрит текст:
Над 80 млн души в Европа говорят немски, не знам колко английски, докато Холандия е богата държава, но като площ е на една трета от България. Няма как учебно заведение, в което се учи само на холандски да измести такива с популярни езици.
Ако прогнозите са ми вярни, след няколко години ще го видим доста по-напред в класациите.
Неслучайно ТУ Делфт и ЕТХ Цюрих си партнират по много програми. Заедно са и в някакво сдружение, състоящо се от 5 технически унита.

И един офтопик: За една и съща позиция, в една и съща фирма, заплатата в Холандия е по-висока, спрямо същата във Великобритания ( икато бруто, и като нето , и не с малък процент). Проверено от първо лице.
Виж целия пост
# 173
Русалке, преди 3 години, когато малкия ми син беше в 7 кл. ти пишеше в седмокласната тема, следователно си я следила. Точно майките от Бургас и Варна се чудеха как да класират желанията и "първите" езикови им бяха от 3то място надолу.
Виж целия пост
# 174
Извинявам се! Разбира се, че с условни оферти.

Това цифри след интервютата ли са? Май да. Т.е. кандидатствали Х, допуснати до интервю 10.
Стискам палци за хубави новини!
Х=10
Допуснати до интервю=9

П.П. Това е НЕОФИЦИАЛНА ИНФОРМАЦИЯ!!!
Моля, ако някой разполага с друга, която е по-точна, ще се извиня и ще редактирам.
Тук директорът на СМГ е казал, че Х = 38:
"Само за Оксфорд и Кеймбридж тази година имаме 38 кандидати, от които повечето бяха одобрени..." https://www.standartnews.com/mneniya-komentar/30-na-sto-ot-medal … detsa-378119.html

Аз говоря за брой кандидатствали (Х) от АК, не за тези от СМГ.
Виж целия пост
# 175
Скрит текст:
Скрит текст:

- ETH Zurich е отлична насока, но там за бакалавър трябва немски. Знам, че повечето часове са на английски, но това не отменя изискването за владеене на немски. Този проблем за повечето магистратури отпада. Лично и необвързващо мое мнение е, че това е най-добрия в Европа ТУ
- TU Delft. Поради силния наплив от тази година, за много специалности, процедурата по прием е много усложнена. Имат изискване за допълнителни изпити. Делфт си партнира с едни от най-добрите университети ( Принстън, Сингапурския НУС и тн). За холандците, когато коментират техническо образование, това е най-доброто място в света (според тях)
- Дори и при Брекзит мисля, че ще измислят форма на стипендии или така наречените индивидуални оферти от университетите
- Поради все по-нарастващото налагане в САЩ за равнопоставеност, жените в техническите специалности са търсени и с преимущество. Шансът за прием на стипендия нараства. Продължавам да твърдя, че унитата там в топ 50 дават прекрасни шансове за реализация и не е нужно да сме максималисти само с топ 10!
- NUS Singapore
[/quote
]
Аз споделям мнението на Мецан - ако няма Брекзит, ще има много недоволни - доста пари са налети в него и много хардлайнери-привърженици има. Всъщност за ЕС емного добре да направят 2-ри референдум и да останат, това ще е голяма ПиАр акция в полза на съюза, ама не го вярвам.
Коментар изброените от теб опции:
- ETH Zurich иска немски с ДаФ 4х4, което е сериозно ниво, по мое мнение много трудно постижимо извън немска ЕГ с подготвителен клас, а и Цюрих е много скъп град.
- в Делфт почти всички технически програми са на холандски, има и програми на английски, но са малко (компютърни и аероспейс, и науки за земята само видях на английски). Предвид увеличения наплив към тях, и не само от БГ, мисля, че ще става все по-сложно приемането там, а и техническите специалности са много повече от тези - машинно, електор-инженерство, приложна физика, приложна мат, архитектура/строителство, и т.н.
- за САЩ е така, но не мисля, че стипендиите ще стигнат до българските момичета (като цяло), преди тях са всички цветнокожи момичетата-американки, както и всички цветнокожи момичета по света, за иранските, кюрдските или сирийските момичета няма да отваряме дума. Момичета от СМГ имат някакви евентуални шансове за пълни стипендии,  ако са състезателки с отличия. Но и в това се съмнявам.
- Сингапур има малко особено управление и много строги правила за оставане и работа в него - доколкото знам.

По въпроса с Брекзита е дълга тема, но ще отметна няколко важни момента, които са в полза на учащите: Лондон не иска Брекзит, академичните среди не искат Брекзит. Всеки, който те приемат за умен, ще му бъде оферирано. Беликобритания в много отношения (социална, здравна система и тн) се доближава повече до САЩ ,отколкото до Европа. Няма да се влиза както сега, но няма и да ни отрежат. И както Antea отбеляза, ще стане по-трудно намирането на работа след това, защото държавата ще е затруднила работодатели и служители (чужденци) с бюрократични проблеми.

- ЕТH Zurich е нормално да сложат максимални изисквания. Каквото и да искат то ще е ниво. Да, градът е скуп. Има програми в Базел. Умишлено писах за магистратура, защото според мен си заслужава магистратура или Phd там. Присъствала съм преди 5 години там на разговор, в който се обсъждаше заплата на Phd . Ставаше въпрос за 70000 франка, което за учащ си е добре. Знам за хора със славянски произход правили Phd там, които са все още под христова възраст, но заплатите са им с по пет нули отзат.
- TU Delft преди две години за първи път въведоха специалност на английски- авиоинженерството. За тази специалност си партнират с Принстън. Миналата година за първи път имаха компютърни специалност на английски. Тенденциите са да увеличат броя специалности на английски. От септември 2019 отваря нова огромна сграда Studenten hotel - тип луксозни общежития. със сигурност не го правят за холандците, а впредвид очаквания брой чуждестранни студенти.
По отношение на коментара за специалностите. Нормално е да има много специалности , свързани с Civil Engeneer. В това са най-добри. Търсят ги от цял свят, когато има нещо сложно , като островите в Дубай, огромни мостове и т.н. Холандците са единствената нация, увеличила територията си и то с 20%, по мирен път след втората световна. Просто са заграбили от морето.
- за САЩ. Всеки университет прави подбор на различни типажи ( групи). Не приема 80% цветнокожи например. За всяка таргет група имат като бюджет. Най-трудно е за азиатците (защото са много, а приемат малко) и затова там приемат само супер умните, които после теглят нивото на другите.
Едно скоба отварям, че всичко което съм писала е по-скоро като отговор на определена потребителка и това което съм чела като информация за детето й (местата, които съм препоръчала, са наистина висока летва).

- В Сингапур има обособен цял жилищен квартал за работещите холандци там. Не знам как се започва работа там, но явно не е невъзможно.
За Брекзита - мисля, че Фараж и компания няма да се откажат лесно:
https://www.theguardian.com/world/2019/jan/12/were-reactivating- … for-a-hard-brexit
Въпросът не е с приемането в унитата на острова, а с финансирането, защото сега 99% се финансират със заем, който, обаче, е само  за граждани на ОК (и ЕС), като няма ЕС, ще остане за граждани на ОК. И освен това таксата не вярвам да остане като за граждани на ОК. Т.е., хем по-висока, хем без достъп до заем. Всъщност, в САЩ е точно така в момента и затова там се разчита само на пълни или почти пълни стипендии (изключвам милионерите, те могат да учат където си искат, разбира се), и предполагам, че и ОК ще отиде в тази посока (да, близки са, и ще станат още по-близки). Според мен, си имат предостатъчно желаещи за обучение в ОК от бившите си колонии на високите такси, за да се загрижат за нашето финансиране.  Всъщност масово в ОК учат в момента ЕС граждани от бившите соц. страни, старите ЕС членове си учат като цяло в техните си страни. А ние за тях сме след индийците и пакистанците, разбираемо защо, Мецан беше го споменал назад, че всъщност ние и поляците им бяхме шоу-кейс за Брекзита, та сега ме съмнява да ни дават привилегии във финансирането.. Ще гледаме, но аз не съм оптимист за възможностите за привлечено финансиране за острова.
За Цюрих - не обичам да сравнявам заплати извън контекста на мястото, но понеже не ми се влиза в полемика,  дори и да приемем, че е много добре платено, изисква се немски като за немски университет, тоест, ако някой знае немски за Даф 4х4, той има избор цяла Германия, Австрия и немската Швейцария. Въпросът е за тези, които са само с английски на такова ниво.
Делфт е опция, да, и вероятно ще си увеличат програмите на английски. То цяла Холандия, както и Скандинавия са опция, въпреки ограничения избор на програми, за хората само с английски на ниво С1. Като не те вземат нито в САЩ, нито в ОК (след Брекзита), не остават много други опции. Но това увеличава и конкуренцията, и логистичните проблеми, и намирането на работа след това.
За САЩ - като цяло моите наблюдения в последните години са за много трудно пълно или почти пълно финансиране на българи - и момчета, и момичета.  Статистика нямам, това е есенция от случаи на приятели и познати, вкл. и от информацията на Hellsun (за която пак й благодаря!). Не казвам, че няма, но са толкова малко,че не могат да променят общата картина, по мое мнение. Който иска да разчита на това, разбира се,е свободен да го прави. Аз не бих, ако в момента трябваше да градя стратегия. За мен  в момента стратегията трябва да се базира на поне два големи езика на ниво С1 (желателно е повече, но два са мъст), плюс добра математика или природни науки. Това би дало достатъчно възможности за избор и за алтернативни планове. Подчертавам, за мен.
За Сингапур -информацията ми е от дете на приятелка, което кара там стаж. Факт, че не е представителна, така че може и да бъркам. Не съм проучвала лично тази страна.
Русалка, моите наблюдения за СМГ са различни от твоите по отношение на часовете, а успехите на децата по немски могат да се дължат на занимания навън. Така или иначе, в момента часовете в 8 клас са с 1/3 по-малко (12 срещу 18) от ЕГ с езикова година, после разликата е още по-голяма. Но това е разбираемо, те все пак учат в математическо училище, а и децата с амбиции имат достатъчно възможност да научат езика навън. Затова за мен МГ не са преки конкуренти на ЕГ, затова и баловете в двата вида (говорим за добрите училища) са съпоставими. А и дори да са преки конкуренти, СМГ е една (хайде да сложим и НПМГ), а езиковите са поне 5-6, тя не може да поеме поток от деца, пренасочен от тях евентуално.
Виж целия пост
# 176
Току що разбрах, че поне 5 или 6 дванадесетокласника от СМГ са приети в Оксфорд.

И 9 колежани - в Кеймбридж. Или там тепърва ще имат интервюта?

Това ли е информацията /неофициална/ или греша, че нещо се преплетоха данните?


Виж целия пост
# 177
Току що разбрах, че поне 5 или 6 дванадесетокласника от СМГ са приети в Оксфорд.
И 9 колежани - в Кеймбридж. Или там тепърва ще имат интервюта?
Това ли е информацията /неофициална/ или греша, че нещо се преплетоха данните?
Да, по неофициална информация/едни деца говорят от АК/.
Около 10 кандидати от АК за Кеймбридж. 9 одобрени за интервю, което е минало. Резултати следващата седмица се очакват.
Ще споделя когато имам инфо.
Виж целия пост
# 178
Poppea, аз в нито един момент не съм твърдяла обратното.  В името не прецизността само казах, че доскоро и в СМГ 8 клас беше като в езикова и имаха отлична база, над която да надграждат.  Но всъщност това вече няма значение, понеже е важно оттук насетне как ще се случат нещата.

Шарки, и какво показва това, че  някой е писал 1 ЕГ във Варна на 3 място? Това не е показател, че тя е лоша, с ниско качество на обучение и се явява резерва на  МГ. Значи най-вече, че детето предпочита да задълбае в математиката. Преди години дъщеря ми писа примерно СМГ с немски на  позиции след НЕГ и 73-то с английски като втори език, тоест като трето желение.  Това какво показва - че СМГ е зле ли?  Не - показва, че като човек, който по натура не е състезател, е претеглила на кантар нещата и е предпочела  общообразователна подготовка с бонус научен език пред перспективата да  наблегне серизно на мат, а да доучва от 9 клас езика навън. Друг обаче е  направил обратния избор и съответно друга подредба. Какво показва това.. Има деца с космически балове, които не понасят немския, не искат да се профилират с мат и съответно избират съвсем други училища. Познавам дете , избрало с почти максимални оценки 18  СУ с японски - явно ще да е по твоята логика, защото СМГ, НЕГ, английските , 164 ГПИЕ, 73-то, НПМГ,френската, НГДЕК, икономическите за нищо не стават.  Подредбата на желания в край на краищата е свързана с интересите на детето.Затова и варненци не трябва непременно да пишат ЕГ на 1 място, та да сме сигурни, че училището не затъва... То може да си е добро, ако някой и въобще не го пише..
Виж целия пост
# 179
Моля варненки и бургазлийки, които случайно четат тази тема, да се включат с коментар. Мисля, че тяхното мнение ще е най-миродавно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия